Witam. Mam pytanko ile wchodzi oleju do mostu capri MK III i jaki zastosowac olej chce wiedziec szybko i jest to automat gdzie sa duze obciazenia na most i jaki radzicie olej. A tak po zatym nie mam korka spustu oleju????.I ile taki most wytrzymuje w automacie oczywiscie w caprim 2300.Dziekuje z gory Rafał
Łukasz 33 radom / 2004-11-03 21:41:42 /
oleju wchodzi 1.1 litra
most wytrzymuje duzo ...zalezy jaka masz noge i jak nie bedziesz czesto wrzucal D przy 6 tys obr/min to pochodzi :)
olej czerwony do przekladni chyba taki jak do wspomy
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-03 21:49:46 /
przy automacie sa wlasnie mniejsze obciazenia bo nie ma naglych uderzen sprzegla
Zakrzak !!! do mostu wlewa sie olej przekladniowy czyli taki jak do skrzyn manualnych, chociaz ford ma specjalny olej do mostow
w zadnym wypadku nie czerwony hydrauliczny do automatow i wspomy
camaro / 2004-11-03 23:33:42 /
sory walnalem sie :) myslalem o jednym a pisalem o drugim sorki :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-03 23:35:29 /
a nie wiecie czy mozna z D wrzucic bieg 2 w czasie jazdy.I jak spuscic olej z mostu bo nie ma sruby.pozdro
Łukasz 33 radom / 2004-11-04 11:27:39 /
sruba jest - trzeba ją odkręcić - włożyć strzykawke i odessać olej - ew. rozebrać most (zdjąć pokrywe) i wypłukać syf na dnie ..... co do oleju to lepiej zainwestować w Fordowy olej do mostu 1,1 litra tyle wlewałem prawie pod korek (poziom mozna było sprawdzić palcem)
MikeB4 / 2004-11-04 11:41:26 /
pewnie ze mozna tak wrzucic
bieg 2 czy 1 powinno sie wrzucac przy jezdzie pod gore itp, zeby pracowal na wyzszych obrotach
nie ma korka spustowego, mozna to wyssac ale lepiej odkrecic pokrywe i wszystko ladnie wyczyscic
camaro / 2004-11-04 12:00:36 /
Oops? Camaro, sorry, ale tym razem się z Tobą nie zgodzę. Bieg 2 albo 1 powinno się wrzucać właśnie podczas jazdy z góry, w ten sposób można hamować silnikiem. Pod górę też można, ale w zasadzie bieg powinien sam się zredukować, w końcu na tym polega automat, więc nie ma sensu ręcznie przerzucać, chyba że coś jest rozregulowane. I jeszcze jedno, o czym nikt nie wspomniał: nie wolno ręcznie redukować biegu przy prędkościach powyżej 100 km/h.
W księgarniach leżą książki do Sierry, w której występował automat C3, stamtąd mam te informacje. Co do reszty nie mam zastrzeżeń.
Rafał L. / 2004-11-04 13:03:13 /
Rafale, racja! Jeszcze kilka uwag od użytkownika C3:
1. Można spokojnie podczas jazdy na "D" wrzucić program blokady "2", jednak POD WARUNKIEM, że w tym momencie prędkość na "D" powinna mieścić się w zakresie maksymalnej prędkości dla drugiego biegu.
2. Natomiast do włączenia blokady 1 biegu wskazane jest PEŁNE zatrzymanie auta!
To jest zresztą bieg do jazdy "terenowej" ;) - np. ruszenia na śliskim lub grząskim podłożu - i nie ma potrzeby włączania go w czasie jazdy.
(Do hamowania silnikiem wystarcza blokada "2")
Można też "1" używać do ostrego startu (jak ktoś lubi albo musi), ruszania z przyczepą (j.w.) lub podjazdu (z zatrzymania!) pod NAPRAWDĘ stromą "wyrypę" - poprawia przełożenie momentu i rozkłada lepiej obciążenia na elementy skrzyni.
Wtedy poczciwej C3 jest "lżej" :)
3. Po starcie z "1" można juz wrzucać biegi po kolei "w górę", oczywiście z wyczuciem.
Pozdr!
Strzała / 2004-11-04 13:56:41 /
Było to już chyba na forum, ale coś mi się tu nie trzyma kupy, jeśli chodzi o tą jedynkę. O ile wiem, to automat zawsze startuje z jedynki, niezależnie od położenia przełącznika biegów, a pozycja "1" uniemożliwia przeskoczenie na wyższy bieg, nawet na wysokich obrotach. Mylę się? Różni się czymś start na "1" od startu na "D" (pomijając zachowanie skrzyni już po starcie)?
Rafał L. / 2004-11-04 14:17:03 /
dziekuje za pomoc napewno skorzystam z rad caprimaniaków . pozdrawiam Rafał Radom
Łukasz 33 radom / 2004-11-04 14:20:59 /
Żeby się nie rozpisywać i nie odkrywać Ameryki na nowo - np. taki przydatny link odnośnie automatu (może już gdzieś był, nie pamiętam):
http://www.automat.pl/vademecum/index.html
Jest tam większość podstawowych informacji, pogrupowanych tematycznie.
Strzała / 2004-11-04 16:03:34 /