Ktoś może wie jak odczytać rok produkcji skrzyni z tego kodu?
13-52-065-914
Spisałem jeszcze coś z naklejki umieszczonej w górnej części skrzyni
61DBJU0094
Znalazłem na skrzyni jeszcze coś takiego
2M 246027
Wiem tylko tyle że to skrzynia z mustanga, nie wiem jak odczytać rocznik.
Seemann / 2004-11-03 17:54:00 /
nie da sie odczytac z kodu zkrzyno T5 roku produkcji...
gdzie zdobyles ta skrzynie? szukam kilku czesci do niej ewentualnie calej takiej... potrzebna mi do chevroleta :)
lamina / 2005-01-24 16:52:55 /
skrzynia, o numerze który podałeś jest fabrycznie odp. dla:
1984 Ford Mustang/Capri 5.0 V8
podłączę się tutaj:
czy to prawda że skrzynie T-5 nie wytrzymują momentów obrotowych wyższych niż 400 lb./ft. ?
wdzięczny będę za odpowiedź :-)
♠Zoggon♠ / 2005-01-24 17:32:41 /
prawda to .... żeby Cie nie skłamać to zaznaczam, że moge sie mylić - pamietam jak przez mgłe słowa Piotrka Bułasa - aby zrobic z niej 5 biegów pomniejszyli wymiary kółek zębatych, ale to nie problem akurat a wyłamuje sie wyjście tylko nie wiem na który: wałek sprzęgłowy czy zdawczy na wał - po prostu wyrywa wałek i koniec współpracy ;-)
MikeB4 / 2005-01-24 17:44:55 /
no właśnie słyszałem także od pewnego jegomościa który robił "upgrade" swojego TVR że T-5 nie wytrzymuje 400 lb/ft i dlatego skrzynię sprzedawał.
dla przypomnienia:
1 lb-ft = 1,3558179 Nm
400 lb-ft= 542 Nm
♠Zoggon♠ / 2005-01-24 17:48:27 /
To nie do końca tak. Było już kiedyś na ten temat niecałe dwa lata temu:
"...Jak z pewnoscia wiesz, skrzynia T-5 wystepuje w kilkudziesięciu odmianach dla Forda, GMC, Chryslera i innych producentów pod silniki 4-, 6- i 8-cylindrowe. Wyżej podałem link, gdzie omówione sa róznice pomiędzy odmianami. Skrzynia T-56 (produkowana przez Borg-Warner np.dla Camaro) przenosi moment 620 Nm, T-45 robi 520 Nm, zwykła T-5 z lat 83-89 - tylko 370 Nm, z lat 90-95 - 420 Nm (podobnie jak T-5A), a T-5Z - 460 Nm. Jesli chodzi o skrzynie Tremeca, to np. oparta na T-5 skrzynka Cobra R5.8 z 95 r. ma tylko 480 Nm. Pisząc 500 Nm podawałem wartość średnią dla całej rodziny skrzyń - jak widzisz są słabsze i mocniejsze odmiany, ale wszystkie sa znacznie mocniejsze od seryjnych skrzyń z Capri.
Pozdro.
krk4m [2003-02-28 14:18:44]..."
Bułas miał rację - jest sporo T-5 ze zwężoną szerokością kół zębatych i one nagminnie nie wytrzymują momentu 350 lb/ft czyli 480 Nm. Ale są takie, dla których to betka. Cytowany wyżej link to http://www.corral.net/20anngt/trans.htm
Pozdro.
KRK 4m / 2005-01-24 18:16:18 /
fakt faktem że Tremec to inna bajka, bo np. TKO 500 wytrzymuje 500lb-ft (678 Nm) a TKO 600 ponad 810 Nm. T-56 były także chyba w Viperach jednak to nie T-5 więc jako tako skrzynie T-5 nie wytrzymują ponad 400 lb-ft. No chyba że T-56 albo Tremec to to samo co T-5. Ja tam się nie znam :-)
♠Zoggon♠ / 2005-01-24 18:30:34 /
lamina na www.ebay.com poszukaj "t5 rebuild kit" jest tam tego pełno :)
Seemann / 2005-01-25 09:31:23 /
Mam książke na temat skrzyni t5 (naprawa itd - 80 stron), jak ktoś potrzebuje to moge zamieścić na serwerze.
Seemann / 2005-01-25 09:35:27 /
Seemann,
jeżeli jest możliwość umieszczenia na serwerze to ja poproszę.
maly / 2005-01-26 09:30:42 /
OK, podaje link http://www.mirrow-liv.sierrafan.pl/T5.pdf (2.1MB)
Seemann / 2005-01-26 14:17:26 /
dzięki Seemann! pozdrawiam
maly / 2005-01-26 19:49:05 /
Moze się komuś przyda http://www.coolcats.net/tech/advanced/t5_data.html
xmaro / 2005-06-13 20:11:04 /