Dostałem hak do Prosiaka z takim oto mocowaniem i mam małe wątpliwości.
Nie powinien tam być jakiś dodatkowy łącznik ?
Jeśli tam nie ma nic, to mam niby przewiercić podłużnicę i dokręcić to do podłużnicy ?
A może to w ogóle nie jest hak do Transita ....
marian212 / 2013-08-18 10:38:09 /
Od Transita
jeśli nie masz oryginalnych mocowań to ponawiercaj otwory, ale musisz wstawić(wspawać) kawałki rurek żeby dało się to konkretnie skręcić bo jak nie to wyrwiesz cały zaczep
z tego co pamiętam to po dwa otwory już są te do których przykręcasz zderzak
t o m a s z / 2013-08-18 21:37:43 /
Ja mam hak w swoim Transicie, nie wiem czy można nazwać go "oryginalnym", ale datowany jest współcześnie Transitowi, wytwór Westfalia-Werke:
Ale ma inne mocowania - dużo bardziej to wygląda jak hak na pierwszym zdjęciu po lewej, co go tylko kawałek widać. Zresztą - pójdę do garażu to sfocę. Właśnie sobie przypomniałem że lewarek miałem też sfocić kiedyś ... :)
Michał Konieczny / 2013-08-30 13:26:21 /
przypasowałem ten co go trochę widać na fotce i główna część haka siedzi pięknie, ale "zastrzały" są zbyt krótkie, mimo że jak je odkręcę to siadają idealnie na najbliższą poprzecznicę (może od krótkiej wersji Transita).
Michał, chętnie zobaczę jak to u Ciebie siedzi i gdzie i jak są mocowane zastrzały. Jak już mam się bawić w spawanie haka, niech to będzie tak jak designer przewidział
marian212 / 2013-08-31 21:22:46 /
W ramach zostawienia dla potomnych - można w tym wątku wrzucić dane przyczepy jaką można targać Transitem Mk1 na podwójnym kole ? Pozycja O1 i O2 w dowodzie
daniel46 / 2022-04-12 11:44:39 /
Na tabliczce od haka jest 1500 kg - to jest hak Westfalii dedykowany do Transita. Zdjęcie tej tabliczki jest już jak widzę powyżej.
A hak był montowany jeszcze oryginalnie w Niemczech przez Niemców, nie jest to żadna nasza krajowa kombinacja. W dużym Fahrzeugbrief'ie jest 600 kg dla przyczepy bez hamulca i 1200 kg dla przyczepy z hamulcem, więc mniej niż na tabliczce samego haka. Pewnie wynika to z homologacji samego samochodu. To są oryginalne dane z niemieckich papierów, więc należy podejrzewać że są prawidłowe.
Michał Konieczny / 2022-04-12 11:56:52 /
a DMC to które to w diesen papieren ?
Piosiu. / 2022-04-12 12:02:56 /
#15
Konar / 2022-04-12 12:05:25 /
No to se bez viatoola cepką nie pośmigasz...a mój MK3 na ten przykład ma 2550 DMC, to lekkimi i cięższą do 950kg jeszcze się w 3,5 tony mieści.
Choć i tak bardziej realny scenariusz to laweta do 1700 DMC, B96 i viatool :(
Piosiu. / 2022-04-12 12:57:16 /
Viatoll, czy też ten nowy wariant - no co zrobić. Transitem z przyczepką już pojechałem tu i tam, bliżej i dalej, jak do wyboru jest zapłacić i pojechać, albo nie zapłacić i nie pojechać, to ja jednak pojadę :)
Michał Konieczny / 2022-04-12 13:55:57 /
znalazłem takie coś
FT75 640/500
FT100 1000/500
FT125 1135/485
FT130 150 175 (bliźniak)
1200/600
dla diesli tak samo
Miałem też takie coś do Mk2 to tam już jest więcej :P
Ja mam 2300 czy 2700 przyczepę w lawecie Mk1
MikeB4 / 2022-04-19 10:39:18 /
U mnie w dowodzie MK1 (FT175) bliżniak bus : 1500kg/750kg
marian212 / 2022-04-19 10:48:23 /
Angliki z tego co patrzyłem mają inne DMC -- w dwójce też są różnice :) - z tym że większość naszych aut jest z Niemiec :) Anglicy też robili z kierą po lewej...
np. anglik (bliźniak) DMC 3100, max masa zestawu 4465 = przyczepa 1365 kg
a chyba długie pojedyncze koła miały
Benzyna DMC 2800, 4465 = 1665 kg przyczepa
Diesel DMC 3000, 4465 = 1465 kg
To katalog dla wersji angielskich Mk2 - pewnie w Niemieckim będzie inaczej z masami
MikeB4 / 2022-04-19 12:29:49 /