logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Taunus/Cortina na 5 śrub

Taunus/Cortina na 5 śrub

Czy próbował ktoś przerobić Taunusa pod felgi z Granady 5x112 ? Oczywiście chodzi o rozwiązanie jednorazowe, nieodwracalne i bez dystansów. Po prostu są piękne felgi 5x112 i facio chce je mieć na Cortinie Mk3 - nie pogadasz. W którym miejscu najlepiej robić przejście z Taunusa na Granadę z przodu, a w którym z tyłu? Bęben? Piasta? Tarcza? Zwrotnica? Wahacz?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-10 16:14:01 /


Z tylu na półosi + bęben ..... z przodu robią nowe piasty na 5x114,3 (a może to do Capri) ale to jest drogie ;) Można tak :

http://ccscotland.fr.yuku.com/topic/6420/Re-capri-5-stud-hubs?page=-1#.Ugd1Sj_pCrs

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-11 13:30:23 /


A można wiedzieć jakie to felgi?

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-11 15:02:58 /


Mike - dzięki za pomysł na tył, ale z przodu rozwiązanie typu "fill and redrill' nie wchodzi w rachubę.
Kristoff - można :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-11 20:59:07 /


kiedyś nad tym myslałem, i nie pamietam na czym na czym odpuściłem, chyba najprościej byłoby podmienić piaste na granadową .

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-11 21:17:43 /


A te fele czasem nie wisiały na allegro za 250zł kupeeeee czasu...
Biedna Cortina...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-11 22:12:26 /


Krk, najprościej jest zdjąć półosie, zaspawać cztery otwory i wywiercić pięć. Od tego naprawdę jeszcze nikt nie zginął. Po takiej operacji nawet przetaczać czoła piasty nie trzeba a przy odrobinie sprytu możesz to zrobić przy użyciu wiertarki stołowej.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-12 06:46:47 /


Z przodu wystarczy zaspawać otwory i wywiercić nowe.
Z tyłem większa zabawa ponieważ są 2 spore otwory na klucz do przykręcania flanszy mocującej łożyska. Zaspawanie raczej nie wchodzi w grę.
Tył zrobił bym na dystansie albo dorabiał półosie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-12 09:19:59 /


Z przodu niby można spawać i nawiercać, aczkolwiek wymaga to również frezowania przejść w kołnierzu piasty (koniczynka ma 4 płatki, a musi mieć 5). Efekt jest może trwały i bezpieczny, ale po zdjęciu koła mało estetyczny :)
Z tyłu z dystansami jest ten problem, że fele mają ET5 i 7.5 cala szerokości, czyli z gumą 205/55R15 idzie to na styk z szerokością błotnika. Nawet dystans 8mm wypycha koła poza obrys auta. Dlatego szukamy rozwiązania - choćby inwazyjnego - niezwiększającego rozstawu kół.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-12 11:45:17 /


U bartoromero dorabialiśmy półosie z wieloklinem na zewnątrz dopasowanym do przedniej piasty od fiesty. Można by zrobić coś podobnego tylko na piastę z 5 śrubami choćby od granady. Koszty były akceptowalne.

Dorobienie kompletnej półosi z flanszą było by dużo droższe ze względu na materiał i ilość obróbki.

Co do przedniej piasty zostaje w takim wypadku dobry tokarz i dorobienie nowych piast.
Mam tokarza który pewnie by zrobił na wzór oryginału.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-12 14:43:03 /


Zdjęcia półosi barta.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-12 14:48:56 /