Witam, kupiłem uszczelki pod głowice wg starej uszczelki na wzór i okazuje się że nie zgadzają się dziury w uszczelkach z otworami w głowicy, przed zdjęciem głowic na takich uszczelkach grandzia jeździła, ale myślę, ze powinny być inne. Jest dziura w uszczelce, a w głowicy w tym miejscu tego otworu nie ma :/ nie wiem, moze to tak ma być ale na mój niefachowy łeb to jest coś nie tak. Silnik to 2.3 V6
Pozdrawiam
Arek 3M / 2004-10-27 19:47:55 /
A za tym to nie trafisz, ile producentow tyle uszczelek. Prawdopodobnie chodzi o kanaly wodne wokol cylindrow - wez pod uwage fakt, ze glowice prawa i lewa sa identyczne wiec uniwersalne, a kanaly w bloku i kolektorze ssacym nie sa symetryczne.
Mysza liil (EM) / 2004-10-27 20:04:15 /
kłopot byłby gdyby było odwrotnie.
aeroarte / 2004-10-27 20:50:33 /
No to jest problem, bo uszczelka zasłania też kilka otworów, chyba 2 w które idzie płyn chłodniczy; tam gdzie idzie olej to te otwory są odsłonięte...
Arek 3M / 2004-10-27 21:40:13 /
W miare oddalania od pompy wodnej powinno byc wiecej otworow wokol cylindrow, jesli wydaje Ci sie ze jest za malo, to porownaj ze stara uszczelka i wytnij tam gdzie stara miala a ta nie ma.
Olej na klawiature idzie tylko fasolowym otworkiem przy jednej ze srub glowicy.
Istnieje mozliwosc ze kupiles od innego 2.3 niz masz, byly 2 typy, z kolektorem grzanym spalinami i bez (114 i 108 koni), srednica cylindra ta sama a obieg wody inny, w sumie uszczelka pasuje tez do 2.6, a tamten chyba byl z pompa wodna z boku silnika i tez mogl miec inaczej te otwory w uszczelkach, wiec jesli katalogowy rocznik uszczelek i silnika sie nie zgadza to porownaj stara uszczelke z nowa zamiast sie przejmowac dziurami w glowicy i w bloku - te sa napewno dobrze :)
Mysza liil (EM) / 2004-10-27 21:54:54 /
No stara i nowa sa takie same, tylko dziwie sie czemu uszczelka zasłania niektóre otwory, na takiej samej jeździłem wcześniej i to bdb, ale moze do takiej głowicy jest przeznaczona inna, o to mi chodzi...
Arek 3M / 2004-10-27 22:02:34 /
>> tylko dziwie sie czemu uszczelka zasłania niektóre otwory
chodzi tu o odpowiednie ukierunkowanie płynu chłodzącego w silniku... tak żeby cały silnik był równomiernie chłodzony!
im bliżej pompy wody tym otwory bedą mniejsze
Trójkąt / 2004-10-28 00:46:32 /
uszczelki pod głowię i kloektor zostały zamienione w którymś tam roku lat siedemdziesiątych. Przedtem woda płynełaz bloku na ukos przez głowicę do tłu kolektora i kolektorem pd gaźnikiem wracała do chłodnicy, teraz płynie blokiem do tyłu, tam przepływa do głowic, głowicami do przodu i do kolektora i do chłodni.
w przypadku kol. grzanego wodą i spalinami otwory wodne w uszczelce kol. sa identyczne, tylko w kol. są kanały lub ich nie ma. Za to przy kol. grzanym spalinami SĄ otwory do przepływu spalin z kanału wydechowego 3 cyl. do kanału wyd. 4 cyl.
granadziarz_3M / 2004-10-28 19:40:23 /
wie ktos może gdzie można dostac grubsze uszczelki pod głowice niż seryjne, lub gdzie można na zamówienie cos takiego zrobić?? chodzi o 2.9V6. z góry dzieki za wszelkie info.
A to bedzie turbo? Popytaj na forum streetracing, dorabiają grubsze, mosiężne.
Mysza liil (EM) / 2008-02-19 20:36:24 /
http://uszczelki.webpark.pl/
Dorabiają wszelakie uszczelki. Namiar dostałem z serwisu Subaru, którego mechanicy twierdzili, że firma robiła dla nich "trudne" tematy uszczelkowe i nigdy nie było kłopotów z jakością.
dziekuje pieknie !! nie wiem jeszcze co bedzie ;)
Uszczelki mogą być od innego silnika V, jest ich wiele
tu kupisz każdą i taniej niż w sklepie, prosto od producenta, także na zamówienie tel.
robią do wszystkich, także na wzór starej uszczelki
. Ajust. Producent uszczelek silnikowych, dorabianie uszczelek nietypowych
63-440 (p-ta Raszków) Radłów, 0 62 735 44 97
Typowe uszczelki tel. 062 7360807
Powodzenia
zenonDWR / 2008-02-21 20:25:48 /
dzieki!! Pozdr!!
panowie panie- poszukuję GRUBEJ uszczelki pod głowicę silnika 2.0ohc
może ktoś przerabiał temat i pomoże- miałem w łapach uszczelki 1.3mm, 1.4mm. Mam do dyspozycji teraz taką 1.6- i grubość jest ok, ale to firma Royal, a silnik głównie pałowany będzie, to chciałbym jakąś może lepszą, i przynajmniej tak samo grubą... ktoś, coś?
bartozłomero / 2016-07-06 10:20:55 /
A na jakieś burtonpower itd. szukałeś?
AndrzejKudowa / 2016-07-06 13:48:49 /
miedziana wycinana wodą
Sławek przecież mówił że w Gdańsku zrobią cokolwiek pan sobie za życzy, u siebie w limo ma dorabianie właśnie w tym zakładzie i daje radę bez łaski
Ligacz 3M / 2016-07-06 21:01:42 /
zrób sobie miedzianą, nie dość, że będzie tak gruba jak chcesz, to można stosować wielokrotnie
http://www.dorabianieuszczelek.waw.pl/?page_id=30
tu mi kiedyś powiedzieli 240zł za uszczelkę 2mm
ew. kup cometic`a
Flonder / 2016-07-07 07:49:27 /
Dzień dobry. Podpinam się pod temat bo szkoda zaśmiecać forum. Proszę o informację o montażu uszczelki głowicy 2.9 v6 prawa vs lewa. Czy montujemy dużymi otworami na ostatnim cylindrze czy pierwszym. Wydaje mi się, że skoro na końcu jest najniższe ciśnienie płynu to właśnie duże otwory na końcu ale wolę się upewnić.
ste-fun / 2021-09-16 20:26:23 /
Tak jak drugie zdjęcie.Większe otwory na końcu.
PL / 2021-09-16 20:56:09 /
na uszczelce masz napisane top front to oznacza do gory do przodu, pamiętaj także ze do 2.9 v6 jest uszczelka lewa i prawa abyś nie pomylił storn. Inna uszczelki ajusy są w przypadku silników fordowych bardzo mierniej jakości często nie pasują.
CHUDER / 2021-09-16 20:56:14 /
Dzięki panowie. Jeszcze pytanie o moment dokręcania śrub głowicy. Czy jest taki sam jak w 2.8? Jeśli nie to proszę o wartości. Pozdrawiam
ste-fun / 2021-09-17 09:44:33 /
Na uszczelkach powinno być napisane.
Wiesz że te śruby głowic na TORX są jednorazowego użytku.
PL / 2021-09-17 09:58:13 /
Masz fotę z książki serwisowej o momentach
Jellon aka Revenge Racer / 2021-09-17 21:58:06 /
Wielkie dzięki.
ste-fun / 2021-09-17 22:01:37 /