Witam
Ostatnio przegniła mi zaślepka w bloku zaraz pod kolektorem wydechowym od strony pompy wodnej. Załorzyłem drugą, ale albo cieknie, albo nie cieknie, ale przy wysokich obrotach wyszczela mi razem z płynem do komory silnika. Nie wiem już co mam z nią robić. Dawałem na sylikon i na hermetyk - nie pomogło. Czy powinno się ją wbijać nic tam nie dając, albo są może jakieś specyfiki. Dodam , że za każdym razem wszystko odtłuszczone i nowe zaślepki. Macie może na to jakiś sposób, czym ją dobrze wbić jak daleko itd.
AndrzejKudowa / 2004-10-23 18:14:46 /
poxilina :)
Zakrzak! / 2004-10-23 19:35:17 /
a może masz za duże ciśnienie w obwodzie?masz sprawny korek na chłodnicy?może być,że niepuszcza nadmiaru ciśnienia,norma to około 1 atm.
monter25 / 2004-10-23 21:09:21 /
O i to może być faktycznie ten korek, bo ostatnio go troche podgiełem bo ciekł.
Po jutrze sprawdze.
AndrzejKudowa / 2004-10-23 21:25:51 /
z korkiem nie wolno majstrowac bo bedzie roslo cisnienie, jak puszcza to kup nowy, poza tym on ma puszczac wlasnie gdy rosnie cisnienie
byc moze spaliny pompuja do chlodzenia
ale zakladajac ze wszystko jest sprawne to wbijaj brok walkiem najlepiej dotoczonym na jego wymiar, tak zeby opieral sie o rant, jak pukasz na srodku broka to go wyginasz
musi on wejsc tak jak inne, tak zeby rant schowal sie okolo 1mm
za kazda proba musi byc nowy, ale piszesz ze tak robisz
camaro / 2004-10-23 22:39:00 /
jeszcze jedno
czy jestes pewien ze kupujesz dobre broki?
jest ich sporo w fordzie i czasami roznice sa b.male, musi wchodzic b.ciasno
camaro / 2004-10-23 22:40:12 /
Zaślepka zrobiona, kupiłem nową i nowy korek do chłodnicy, załorzyłem na klej dwuskładnikowy taki w strzykawkach do stali za 23zł. Trzyma super. Lepiej żeby teraz nie przegniła szybko , bo z przecinakiem i wiertarką będę musiał do niej podchodzić :)
AndrzejKudowa / 2004-11-07 23:35:03 /
No i ja się przekonałem, że to lubi ciec :/ Jeszcze nawet nie odpaliłem przekładanego do Prosiaka silnika a przy nalewaniu płynu zaczęło mi spod tego broka ciec. Pytanie: jak to wymienić? I gdzie się takie tałatajstwo kupuje? Mam to po prostu zgnieść jakimś przecinakiem? Może przewiercić i wyciągnąć zaczepiając przez zrobiony otwór? Podpowiedzcie coś.
Milo wybijasz np. śrubokrętem(walisz z jednej a z drugiej Ci wychodzi na zewnątrz, ale trzeba uważać aby brok do środka nie wpadł.
Ja tam zawsze ze starych bloków wybijam delikatnie, czyszczę i jeżeli się nadają to sobie zostawiam. Jednak co nowe to nowe, ale tylko oryginały.
Wbijasz nowy brok starym lub czymś idealnie pasującym w środek broka(rurka, tulejka).
Ja zawsze daję tam klej dwuskładnikowy do metalu i na jeden dzień nie ruszam niech zwiąże, w trzech silnikach robiłem i żadna nie ciekła ani nie wybiło.
Silikonu nie polecam, bo kiedyś w mieście przy upale miałem piękne wrażenia jak wystrzelił broczek i fontanna z silnika :)
AndrzejKudowa / 2009-09-22 20:33:36 /
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zrobiłem w zeszłym tygodniu i działa i nic nie cieknie. Żadnych silikonów nie dawałem. Krawędzie odczyściłem, wysuszyłem i odtłuściłem. Dodatkowo nie zapychałem broka za daleko tylko jakiś milimetr poza płaszczyznę bloku. I wbijałem go przy pomocy nasadki (chyba 24) w którą pukałem delikatnie młotkiem. W każdym razie dało radę. :)