Jest szansa zainstalowania N9 zamiast głośnej i czterobiegowej obecnej. W związku z tym pytanie bo będzie potrzebna tuleja:
jaki jest zewenętrzny wymiar pilota wałka sprzęgłowego od 4b skrzyni sprzed 82 roku?
jaki jest wewnętrzny wymiar pilota wałka sprzęgłowego do N9 po 82?
mam nadzieje ze jest to jasne bo ciężko jest pisać to co się usłyszało a nie ma się o tym pojęcia :)
Kornik / 2004-10-22 08:26:15 /
Zapewne w wale silnika masz otwor 21mm a w skrzyni walek 15mm :-)
Trzeba tylko sciagnac sprzeglo i wydlubac starego pilota, do czego mozesz potrzebowac ostrego przecinaczka, mlotka z miekkiej stali i troche czasu...
Mysza liil (EM) / 2004-10-22 17:35:39 /
obawiam się że Kornika samochód ma w wale mały otwór (do '82) a skrzynia będzie stanowczo młodsza. Przerabiałem ten temat, kiedy do silnika '77 chciałem załadować N9. Pilot został dotoczony z tulejki od malucha. Żaden katalog nie przewiduje takich rozmiarów.
granadziarz_3M / 2004-10-22 21:01:31 /
Witam wszystkich,
Jako, że jestem ciemny w tych sprawach pytam się Was:) Chodzi mi o pełne spasowanie N9 w capri 2.0 OHC (81r). Sprawa wygląda tak: Obecnie mam skrzynie 4b na zewnętrznych wodzikach, a chce wrzucić N9 5b. Jak na razie dysponuje tylko samą skrzynia no i silnik:) Wytłumaczcie mi proszę metodą łopatologiczną najlepiej co jeszcze trzeba, najlepiej od myślników, żebym wiedział o co prosić w ogłoszeniu "kupie":) Z tego co się orientuje i co czytałem to tak:
- Inny wieloklin (to się kupuje czy jak? Czy w ogóle jest to zdejmowalne?)
- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko oporowe) tylko jaką, rozmiar i firma może?
- wymiana wału o 2,5cm krótszą, ale nie wiem czy łamany czy prosty, czy może stary podejdzie?
- łapa pod skrzynie chyba taka dedykowana pod N9?
- podpora wału (chyba) jak jest łamany, nie wiem może jakieś gumy by wymienić?
- krzyżak wymienić, tak czy nie?
Coś jeszcze, albo za dużo tego? Nie wiem, pytam:) Zapytam jeszcze na forum, bo po prostu chce kupić wszystko na raz, albo jak najszybciej, bo pod koniec marca chce mieć już ten etap za sobą, no i żeby nie było niespodzianki podczas wymiany, że czegoś braknie. Koszta? hmm... Ma być dobrze i profesjonalnie, więc patenty na spawanie czegoś odpada, chociaż wiadomo, że nowych części nie będzie:) dlatego proszę bardzo o pomoc i przepraszam jakby co za wałkowanie tematu który pewnie był, ale fajnie byłoby mieć wszystko w jednym kawałku:) Z góry dzięki!
Pozdrawiam,
Andrzej
Kropla / 2012-02-26 20:55:20 /
Tylko sam tego nie wymieniaj, bo dysponując obecna wiedzą jeszcze założysz skrzynię odwrotnie:)
Potrzebujesz jeszcze tylko:
1. Wał do capri od N9 (może CHUDER ma)
2. Łapę skrzyni do capri z N9
3. Warto wymienić simmering w skrzyni na wszelki wypadek (koszt kilkadziesiąt złotych)
4. 2 litry dobrego oleju do N9
I to wszystko. Pszengło zostaje stare chyba, ze chcesz założyć sobie nowe, bo stare zdechło.
Dzięki dred:) Skrzyni sam nie wymienię, spokojna głowa:) Jakby coś jeszcze trzeba było to proszę pisać. Proszę mi jeszcze powiedzieć co z tym wieloklinem bo coś mi się usłyszało przypadkiem? Pasuje wszystko ładnie jak się wał do N9 kupi?
Kropla / 2012-02-26 21:28:59 /
Jak kupisz wał do capri z N9 to problem z wieloklinem nie wystąpi.
raz jeszcze dzięki:) Wszystko mi się rozjaśniło
Kropla / 2012-02-26 21:56:08 /
Tarcza sprzegła nie będzie pasować .... ogólnie potrzebujesz wał - łamany lub sam jego przód - krzyżaków nie ma potrzeby wymieniac jak są dobre , podpory zwykle tez ...
oprócz tego łapa pod skrzynie i to wszystko --- aaa jeszcze jakiś wypełniacz dziury w tunelu ....
MikeB4 / 2012-02-26 22:00:29 /
Tarcza sprzęgła nie będzie pasować?
Sprzęgło i tak będę kupował nowe, choć nie wiem jaki rozmiar... Wypełniacz dziury w tunelu? czyli że co?:)
Kropla / 2012-02-26 22:27:42 /
Nie pasuje od skrzyni zewnętrzne wodziki do skrzyni wewnętrzne wodziki wieloklin tarczy sprzegła .... z Granady czy Taunusa (skrzynia wewnętrzne wodziki) tarcza pasuje ze skrzyni 4b do 5b. Sama tarcza jest inna - docisk i łożysko są kompatybilne
MikeB4 / 2012-02-27 00:14:26 /
Robilem to ale w V6 i sprawa wygladala tak:
*wal pasowal ten sam
*sprzeglo pasowalo to samo tylko musialem zmienic lozysko oporowe z wodzikowki i wywiercic lekko lape sprzegla zeby moc je przymocowac
*lapa z N9 nie pasowala ale zrobilem prowizorke :)
*lozysko pilotujace nie pasuje ale dorobilem tulejke z fosforobrazu
*pedal pasowal, linka tez
*podpore walu lekko obnizylem
Chyba tyle.
Wojtass / 2012-02-27 17:57:53 /
Widocznie miałeś wodzikową z drobnym wieloklinem - też mi się jedna taka trafiła w V6:)
w V6
- wał do wymiany
- łapa skrzyni do wymiany i niekoniecznie możesz znaleźć mocowanie do budy dla łapy od N9 w roczniku do 81 r., u mnie wymagało to przeróbek, w wyniku czego łapę mam rzeźbioną.
- nie pamiętam jak było z łożyskiem pilotującym, być może jest innej średnicy i nie wciśniesz wałka, wtedy trzeba je wymienić, ale być może mieszam fakty z wymianą w granadzie, więc najpierw spróbuj.
- sprzęgło bez zmian.
Zastanawiam się nad zastąpieniem skrzyni 4b typ 3 na jakąś 5 biegową.
Czy jest opcja przejścia na skrzynię 5b która nie pociągnie za sobą całej masy przeróbek?
Do czego zmierzam czy jest taka skrzynia 5b przy której w tym układzie będę musiał się liczyć jedynie z wymianą wału napędowego i ewentualnie sprzęgła ale bez konieczności dorabiania dzwonów, linek, pedałów i nie wiadomo czego jeszcze?
jacob81 / 2013-05-07 12:12:26 /
jedyne będzie trzeba przesunąć nieco otwór lewarka , nawet wał chyba pasuje --> zwykła N9 od Sierry /Scorpio pod silnik 4 cylindrowy
MikeB4 / 2013-05-07 12:25:25 /
Linka sprzegła, pedały przypasują?
jacob81 / 2013-05-07 14:14:57 /
no pedały 100% , linka na 90 ;-) ale kupic linke w razie czego to nie problem
MikeB4 / 2013-05-07 15:03:37 /
W moim Capri, jeszcze z 1.6, jak zmieniałem z 4b na zew. wodzikach na 5b, to tylko wał musiałem zmienić (było mniej większych ząbków w wieloklinie w 4b, a w 5b więcej mniejszych).
Konrad vel smasher / 2013-05-07 15:37:21 /
jacob - a co ci sie dzieje ze skrzynią że chcesz ją wymienić?
wąski77 / 2013-05-07 16:07:16 /
ja kiedyś zmieniałem skrzynie 4b na 5b w taunusie i wszystko pasowało no może oprócz łapy skrzyni ale albo obracasz tą co jest albo kupujesz od taunusa z automatem
mishq (Mateusz G.) / 2013-05-07 16:25:52 /
O racja! Łapa, coś z nią kombinowałem :) Choć może to było pod MT75...
Konrad vel smasher / 2013-05-07 16:34:26 /
W Taunusie wał odrazu pasuje -- jest odrobinę za długi - ale daje rade bez jego wymiany - łapa faktycznie pasować nie będzie ...
MikeB4 / 2013-05-07 16:43:36 /
Ok dzięki. Wąski sie zastanawiam nad wymianą bo 4b w trasie to mordęga już przy zaledwie 80-90km/h.
jacob81 / 2013-05-07 20:56:56 /
zaczynam sie zastanawiać czy stary Ford to nie jest czasem dla ciebie mordęga.
po coś ty rejestrował go na żółte? do czegoś to zobowiązuje.
wąski77 / 2013-05-07 21:03:29 /
A moja 4b mi pasi.
Latam i spacerowo i grubo ponad 100km/h.
Zamiast skrzyni , wolałbym zmienic silnik na coś większego.
Ja INJECTIONEM na wzmacnianej czwórce latałem autostradą po 200km ze stałą prędkością na GPS 150 i było GIT. Kombiak na zwykłej czwórce na autostradach lata zazwyczaj 110-115 z GPS, ale zdarzyła się też trasa z Wrocławia do Katowic niedawno, gdzie leciałem cały czas 125 czekając aż silnik wybuchnie. Nie udało się:)
Im większy silnik tym dłuższy (fabrycznie) dyfer -- niestety przy 1.6 most jest krótki i optymalna prędkość to 80 km a powyżej 90 jest hałas już .... wiem , znam , nie dziwię się , że chcesz coś z tym zrobić .... różnica między 4b Taunus a 5b Sierra jest minimalna w budowie - różni się właściwie tym dystansem na koło piątego biegu w środkowej części skrzyni - więc modyfikacja aż tak wielka to nie jest - już nie przesadzajmy. Ogólnie ja zostałem przy skrzyni 4 biegi i też w trasie jest zwykle udręka ... mimo dyfra 3,58 ...
MikeB4 / 2013-05-07 21:49:16 /
Heh dobrze ze nie wybuchł :) ja mam caly czas takie wrazenie ale to moze tez dlatego ze obecna skrzynia gubi olej i smigam juz pewnie bez.
Wąski co do zołtych tablic to jak by ci to powiedziec w tamtym czasie kiedy rejestrowalem nie miałem innej mozliwosci z punktu prawnego a szczepic bym sie nie odwazyl. Nie zmieniajac jednak tematu mam obecnie druga 4b zrobiona na tip top w ramach zoltych tyle ze zastanawiam sie czy nie odlozyc jej na później.
Jezeli Dred twierdzisz ze naginałes tyle km/h to widze ze nie powinienem miec obaw ze zajade swój zestaw przy 100-120km/h :)
jacob81 / 2013-05-07 21:56:16 /