Jak w temacie, czy sprzęgło od 2.3 V6 podejdzie do Vki 2.9 EFI? Ewentualnie co jeszcze da się przetransplantować bez przeróbek?
Piotrek PCK / 2004-10-18 22:09:31 /
hehe, powinno podejść, gorzej z żywotnością, ja mam sprzęgło od 2.0v6.hmm, i moze tez byc to przyczyną że to moje się tak szybko na obroty wkręca
tarcza sprzegła od 2.3 i 2.8 maja taka sama srednice 242mm jezeli masz sprzegło od 2.3 wystarczy.
pozdro
aaa rasta, jak masz sprzegło od 2.0 to na bank masz mniejsze koło zamachowe, miałem takie w 2.3 i wkrecał sie swietnie, a w 2.9 to musisz miec niezła szlifierke ;)
pozdro
Tak się zastanawiam co w razie czego sobie zostawić... bo bedę się pozbywał moich gratów. Może alternator? Bo reszta to już chyba nie da rady.
Piotrek PCK / 2004-10-18 23:12:30 /
odpal samochód, pojezdzij tydzien i dopiero zacznij spredawac graty ;)
wiesz słąbe mam porownanie, ale faktycznie czy chuder czy 3kąta selecta mowili ze sie wkręca jak kosiarka :DD,
cOke: od poprzedniego silnika chyba nic gorszego mieć nie można :D ledwo mi Kapcia wciągnął na wiadukt na górczynie, 200m dłuższy i nie było by tak różowo.
Piotrek PCK / 2004-10-19 00:25:21 /
rasta :D fajna sprawa jak sprzegło wytrzymuje :)
pioterk, ale jak po odpaleniu sie okaze, ze np. masz alternator zepsuty a ty stary sprzedałes tydzien temu to sie w d.. ugryziesz. ;)
a co do silnika to fakt . silnik masakra, ale przy okazji kolejne potwierdzenie na wytrzymałosc tcyh silników :) palił wiecej oleju niz benzyny ale jechał :)
pozdro
cOke czy napewno te sprzegla sie nie roznia?? owszem, kolo zamachowe jest inne tylko w 2.0, ale tarcza sprzegla od 2.8 jest chyba wieksza o pare milimetrow, nie pamietam dokladnie ile ale napewno ktos bedzie wiedzial. Niemniej w 2.8 mi wytrzymywala to i w 2.9 wytrzyma.
Mysza liil (EM) / 2004-10-19 08:13:38 /
2,0v6 ma tarcze średnicy 215mm
2,3-2,8 ma 242mm. tak więc spokojnie możesz założyć sprzęgło z 2,3 do 2,9.
Trójkąt / 2004-10-19 08:46:48 /
2.3 i 2.8 rzeczywiscie maja sprzegla 242 mm, ja sie zasugerowalem tarcza od diesla (jak sie okazalo) ktora mialem zamontowana na docisku 242mm w 2.3v6, a jej srednica byla 232mm, ten zestaw smialo dawal sobie rade pozniej w silniku 2.8.
Mysza liil (EM) / 2004-10-19 17:32:53 /
no co wy chlopaki
2.3 ma owszem tarcze 242 ale dopiero od 83r w ramach unifikacji czesci, wszystkie wczesniejsze mialy 232mm, a przed 71r mialo 229mm
camaro / 2004-10-20 07:20:44 /
skoro tak dokładnie drążymy temat, to jak się mają sprawy mas tych że kół zamachowych?
Czy pomimo tych samych średnic kół były np. inne grubości? Ile ważą w poszczególnych pojemnościach? itp.
Może były różnice w wymiarach, sile i masie docisków tarczy sprzęgła?
Jakoś nie bardzo mi pasuje w tym miejscu tak mocna unifikacja fabryczna, bo dla 2.3 byłyby mocno przewymiarowane, albo odwrotnie: dla 2.8 byłyby za małe współczynniki.
Zamienniki być może w jednym worku, ale fabryka?
ja zawsze pisze o fabryce
moge wieczorem napisac jak to bylo dokladnie z dociskami, kolami, tarczami
rownoczesnie bylo kilka roznych czesci pasujacych do tego samego silnika
w pewnym momencie konczyla sie produkcja tarcz azbestowych
2.8 koeln i 3.0 essex mialy poczatkowo inne tarcze, pozniej te same
rozne kombinacje, ale o tym pozniej
camaro / 2004-10-20 14:24:01 /
podepne sie ... czy docisk i tarcza z 2,0 V6 podejdzie do 1,7 V4 ??
black_consul / 2005-03-21 17:09:25 /
Powiem tyle że mi się udało zalożyć do 2.0v6 koło zamachowe od 2.8 z tarczš i dociskiem od 2.9(koło zamachowe uprzednio stoczone ok.40% z masy)
Jak narazie działa super.
maroo tylko po co ? koło od 2.0 jest lżejsze, a sprzegło i tak sie nie bedzie ślizgać.
pozdro
a ja nie rozumiem po co zakładać cieższe koło i je odchudzać.... 2.0v6 aż taka potęgą nie jest żeby paliło sprzęgó, skoro rastaman ma w 2.9efi zamach od 2.0 to nie widze sensu takiej przeóbki.
grabasz / 2005-03-22 09:24:32 /
Pozatym lżejsze koło = mniejszy moment. Rozumiem jak się wybieramy na wyścigi (większa moc, szybsze wkręcanie się na obroty), ale do normalnej jazdy jest to raczej niepraktyczne.
Piotrek PCK / 2005-03-22 10:06:47 /
Uściśle to tak.Sprzęglo takowe zalozyłem bo stare mi padlo a nie miałem innego.
Pozatym mój silnik współpracuje z skrzynią N9 od sierry diesla i ma troszke inne przełożenia.A silnik przez to koło wcale nie jest słabszy(moment).Ładnie sie wkreca na obroty i pod górkę nie słabnie.Pozatym to chwilowe rozwiązanie bo i tak zmieniam silnik na większy.Pozdro
wszystko fajnie ale nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie czy docisk i tarcza od 2,0 v6 podejdzie do mojego 1,7 v4 ... sprawa pilna bo mam na dzisaj zarezerwowany kanał ... i niewiem czy jest sens bawić sie w rozbieranie tego .. jeśli pasuje to fajnie ... a jeśli nie to nie bede nawet cholował consula na kanał ... bo po co .. prosze o szybką odpowiedz
black_consul / 2005-03-23 07:44:09 /
wiesz że 1.7 v4 to taki rarytas, to kto ma Ci odpowiedzieć ??
Ja nie przymierzałem bo nie mam sprzęgła od 2.0v6
myśle że sprzęgło (tarcza) może być za duże - będzie bardzo czułe i silnik przy szybkim puszczaniu sprzęgła będzie gasł - ale powinno chyba pasować skoro skrzynia jest ta sama ;-)
MikeB4 / 2005-03-23 09:51:37 /
ok ok ;) autko juz na kanale :] zobaczymy czy podejdzie :D bede pierwszym ludkiem z Capri.pl który załozył bądz próbował załozyć przęgło od 2,0 v6 do 1,7 v4 :D
black_consul / 2005-03-23 15:17:59 /
Coby nie tworzyć nowego wątku podpinam się tutaj. Spinamy nieco nietypowy silnik ze skrzynią MT75 i pytania są dwa:
1. czy tarcze sprzęgła do MT75 z silnikami R4 i V6 mają ten sam wieloklin?
2. która tarcza (Scorpio 2.0-16, 2.3-16, 2.4 V6 ??) z wieloklinem do MT75 ma średnice 152/235...238mm? Tarcza fi 241 nie siada w docisku, a nie chcę tego rzeźbić :(
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-04-05 13:10:00 /
z tego co pamietam to diesel(2,5) ma 235. i wielowklin ten sam
fordofil / 2008-04-05 16:04:24 /
235?
2.3 diesel mial 232, a 2.5 diesel powinien mieć 242.
Mysza liil (EM) / 2008-04-05 16:54:19 /
Już znalazłem i za symboliczną opłatą :) umieszczam na stronce, coby nikt już więcej szukać nie musiał. Wieloklin ma 23 rowki i katalog Sachsa podaje dlań następujące średnice dużych (>218mm) tarcz:
220mm - Mondeo I/II 1.6/1.8, Escort 1.6 16v, Connect 1.8 16v, Sierra 1.8TD
228mm - Focus I 2.0 16v, Mondeo I/II 1.8TD, Galaxy I 2.0/2.3/2.8/1.9TDI 90-110PS
230mm - Focus I 1.8 TDCi, Mondeo III 1.8/2.0, Connect 1.8 TDDi
235mm - Focus I 1.8TDi, Connect 2.0Di
240mm - Mondeo I/II 2.0/2.5, Cougar 2.0/2.5, Escort 1.8 16v/RS2000/1.8TD, Galaxy 1.9TDI 115-130PS, Mondeo III 2.5/2.0TDDi, Scorpio 2.3/2.0 16v/2.5 VM
242mm - Capri 2.3/2.8/3.0, Granada 2.0/2.3/2.8, Sierra 2.3/2.8/2.9/2.3D, Scorpio 2.4/2.8/2.9/2.5 Indenor
A u mnie docisk i zamach mają miejsce do 238mm, więc kupuję tarcze z Foki-klekota i ma być dobrze :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-04-05 17:03:23 /
No ale czy nie większość tych nowych tarcz pochodzi z zestawów z dwumasowym kołem zamachowym? Na co taka tarcza komu do oldforda?
Mysza liil (EM) / 2008-04-05 17:19:52 /
Ooooooo, to jest dobre pytanie... Nie wiem, które mają dwumasowe koło. Moje jest jednomasowe i w takim razie taka tarcza z Focusa nie podejdzie, bo nie ma tlumika drgań skrętnych? Czyli zostaje mi tarcza 228 mm z Focusa 2.0 16v czy może Mondeo III w benzynie 2.0 pozostał na jednomasowym? Wtedy dałbym 230mm ...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-04-05 18:29:07 /
a jak działa takie dwu masowe kolo zamachowe ? mam podejrzenie, ze takie gdzieś posiadam, ale w szkole mnie o onych kolach nie uczyli.
.STICH. / 2008-04-05 21:12:32 /
to jak by jedno stałe koło zamachowe połączone z drugim kołem z tłumikiem drgań skrętnych o dużym zakresie przemieszczenia kątowego i do tego jest tarcza i na to dopiero docisk
Krk, nie wiem które są które, bo nie rozbierałem wszelakich TDCi ani innych nowości. Z praktyki wiem, że focusy 1.8 TDDi ma zwykle sprzęgło, a TDCi mają już dwumasowe. Scorpio wieloryby 2.0 mają 215mm zwykle, a 2.3 16v ma dwumasa i tarczę o średnicy 240mm.
.STICH., działa toto mniej więcej tak: http://www.motofocus.pl/artdodatki/1125524205431622ed32915Sachs.wmv
Mysza liil (EM) / 2008-04-06 10:01:48 /
to i ja się podepnę. czy docisk z 2.0V6 jest ten sam co do 1.6R4? i czy jest różnica pomiędzy dociskami capri i granady w 2.0V6?
szymal / 2008-06-18 12:06:38 /
http://www.allegro.pl/item388440010_sprzeglo_ford_transit_scorpio_ldv_2_5di_2_5td.html
Czy to sprzęgło pasuje do V6, wielowpust i rozmiar niby te same ale wolę się upwenić ;)
Pozdr!
michalch83 / 2008-07-22 21:08:00 /
tarcza tak ale docisk moze być cięższy
fordofil / 2008-07-22 21:14:59 /
to znaczy??
michalch83 / 2008-07-22 22:54:04 /
witam
podejdzie i bedzie smigac na 100%-sam na takim sprzegle jezdzilem ,jydyną zeczą jaką zmienialem przy tej kombinacji byla lapa i lozysko wyciskowe od sierry 2,3d(skrzynia N9)
pzdr
markokrk / 2008-07-23 18:51:41 /
Czy kpl. sprzęgło od 2.9i (z MT75) podejdzie do 2.9 + skrzynia N9?
Według katalogów maja inne numery. Może ktoś wie, czy w obu zestawach tarcza i docisk są takie same a różnią się tylko łożyskiem?
PiotrekFCapri / 2011-11-22 17:49:36 /
w v6 zestaw sprzęgła do MT ma grubsze koło i chudszy docisk niż N9.
Mysza liil (EM) / 2011-11-22 18:14:28 /
Czy jest jakaś możliwość, żeby MT75 zgrała się z zamachem od 2.3 N9? Nie poczytałem wcześniej i założyłem kompletne sprzęgło z N9 :D Mogę mieć tarczę i docisk z MT ale czy to cokolwiek zmieni?
rzułty BUC / 2014-09-11 11:31:37 /
Przepraszam za post pod postem, ale na prawdę potrzebuję dość szybkiej odpowiedzi, bo na dniach odpalam auto a wygląda na to że i tak nigdzie nie ruszę jak nie będę wiedział co i jak.
rzułty BUC / 2014-09-11 21:06:13 /
Obie skrzynie mają wałek z 23 zębami i obie będą pasowac do tego sprzęgła.
Trójkąt / 2014-09-11 23:36:20 /
Czy to, że sprzęgło mi się ślizga na 4 i 5 biegu (2.9 24V) to może być wina właśnie czegoś innego niż sprzęgło? Skrzynia (mt75) nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, biegi wchodzą normalnie, a nie działa to jak powinno. Zamach, tarcza, docisk od 2.3. Na pierwszych trzech biegach jest ok.
rzułty BUC / 2015-04-22 20:32:03 /
Tarcza i docisk były nowe ??
Trójkąt / 2015-04-22 22:24:33 /
Używki... niby nie ślizgało to w 2.3, to myślałem że się też zgra tutaj. Lepiej sprzęgło niż skrzynia :D
Jak już kupować nowe to może być z 2.3 czy komplet z 2.9 lepiej? Normalnie bym się nie zastanawiał, natomiast skoro docisk z 2.9 mt75 jest chudszy (nie wiem o ile) od tego z 2.3, to może być problem z odpowiednim wysprzęglaniem, bo już i tak podginałem łapę sprzęgła a przy jeszcze chudszym docisku nie wiem czy dziura w której chodzi łapa nie okaże się za mała żeby dobrze wysprzęglała. Sprawę mogłoby załatwić grubsze łożysko, podobno były 3 grubości, ale nigdzie nie mogę znaleźć ich wymiarów i w związku z tym nie wiem które z nich ja mam.
rzułty BUC / 2015-04-23 06:39:23 /
Docisk z kołem zamachowym od 2,3 z tarczą 242 miałem zamontowane przy 4.0 i nie narzekałem na ślizganie. Więc u Ciebie ewidentnie musi być zużyty zestaw.
Trójkąt / 2015-04-23 08:28:41 /
odswiezam kotleta :)
ma ktos na wierzchu docisk 242mm , wie od czego i moglby zmierzyc jego wysokosc? Bo mam jakis i nie wiem czy od MT czy od N9, bo z tego co pamietam roznily sie wysokoscia.
Mysza liil (EM) / 2020-11-17 19:54:52 /
Jutro mogę zmierzyć, tylko przypomnij się.
Konrad vel smasher / 2020-11-17 20:36:56 /