logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Obrotomierz

Obrotomierz

Mam takie pytnie, jak sprawdzić i gdzie podpiąć jak bedzie działał obrotomierz.
Podpinać będe do taunusa r4 2.0.
Da sie sprawdzić obrotke nie podpinając do auta?
Dzięki za podpowiedzi

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 15:48:51 /


zależy ile masz kabelków i w jakich kolorach ja mam obrotek z Fiata 125 i były trzy kabelki jeden masa drugi to zacisk 15 na cewce i trzeci to plus z aku

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 15:54:46 /


jeden do masy i dwa do cewki tak w skrócie. Do aku nie, a do plusa po zapłonie.

Mysza liil (EM) / 2013-06-05 15:56:46 /


Tak to wygląda z tyłu tzn -, + i trzeci G ten trzeci to chyba masa?

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 17:33:38 /


G to chyba ground czyli uziemienie czyli masa. Tak mi sie wydaje.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 21:18:29 /


Nie bardzo da się sprawdzić obrotkę nie podpinając do auta, chyba że masz niesłychanie dużą wprawę w egzystowaniu bez płci odmiennej :D względnie byłeś mistrzem wszechświata w grze Decathlon na Atari :D
A tak poważnie:
"-" to masa - zatem brązowe kable instalacji, bądź bezpośrednio do nadwozia,
"+" to oczywiście "+" tzw. po zapłonie - zatem na ogół czarne kable instalacji (NIE CZERWONE)
"G" to w żadnym wypadku nie masa, ale generator impulsu - zatem tylko CAŁKOWICIE zielone (ale cienkie, bo grube to wolny bieg wycieraczek :) ) kable instalacji, albo dla pewności "tzw" minusowy zacisk cewki zapłonowej.
Czwarty konektor spoza grupy podstawowej to - jasna rzecz - podświetlenie, zatem kable szare z zielonym, białym, tudzież żółtym paskiem (oby nie z czarnym bądź czerwonym, bo obciach może być)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 21:37:27 /