Mam takie pytnie, jak sprawdzić i gdzie podpiąć jak bedzie działał obrotomierz.
Podpinać będe do taunusa r4 2.0.
Da sie sprawdzić obrotke nie podpinając do auta?
Dzięki za podpowiedzi
afro !G.O.P! / 2013-06-05 15:48:51 /
zależy ile masz kabelków i w jakich kolorach ja mam obrotek z Fiata 125 i były trzy kabelki jeden masa drugi to zacisk 15 na cewce i trzeci to plus z aku
mishq (Mateusz G.) / 2013-06-05 15:54:46 /
jeden do masy i dwa do cewki tak w skrócie. Do aku nie, a do plusa po zapłonie.
Mysza liil (EM) / 2013-06-05 15:56:46 /
Tak to wygląda z tyłu tzn -, + i trzeci G ten trzeci to chyba masa?
afro !G.O.P! / 2013-06-05 17:33:38 /
G to chyba ground czyli uziemienie czyli masa. Tak mi sie wydaje.
mishq (Mateusz G.) / 2013-06-05 21:18:29 /
Nie bardzo da się sprawdzić obrotkę nie podpinając do auta, chyba że masz niesłychanie dużą wprawę w egzystowaniu bez płci odmiennej :D względnie byłeś mistrzem wszechświata w grze Decathlon na Atari :D
A tak poważnie:
"-" to masa - zatem brązowe kable instalacji, bądź bezpośrednio do nadwozia,
"+" to oczywiście "+" tzw. po zapłonie - zatem na ogół czarne kable instalacji (NIE CZERWONE)
"G" to w żadnym wypadku nie masa, ale generator impulsu - zatem tylko CAŁKOWICIE zielone (ale cienkie, bo grube to wolny bieg wycieraczek :) ) kable instalacji, albo dla pewności "tzw" minusowy zacisk cewki zapłonowej.
Czwarty konektor spoza grupy podstawowej to - jasna rzecz - podświetlenie, zatem kable szare z zielonym, białym, tudzież żółtym paskiem (oby nie z czarnym bądź czerwonym, bo obciach może być)
gryziu liil (EM) / 2013-06-05 21:37:27 /