Witam.
Mam nastepujaca sprawe: chodzi o wymiane uszczelniacza w miejscu sterowania skrzyni biegow czyli wajchy przelaczajacel biegi. mam tam niewielki, ale upierdliwyw wyciek, moze tez cieknac pod walkiem wylacznika pradu, ktory tez w tym miejscu ma sterowanie.
czy ktos wymienial te uszczelniacze? jakiego sa typu (simmering czy o-ring)? czy to sa moze uszczelniacze wysokocisnieniowe? i najwazniejsze, czy dam rade to zrobic bez zdejmowania skrzyni?
pozdrawiam
Krzychu
Kriss_MustangII / 2004-10-17 19:32:02 /
no chlopaki, nikt tego jeszcze nie robil?
Kriss_MustangII / 2004-10-18 16:27:03 /
Mi kiedys cieklo na tym trzpieniu, odkrecilem nakretke, zdjalem lacznik i dopasowalem tam maly oring, nawet nie wiem czy powinno byc tam cos czy nie, ale skrecilem i przestalo leciec, bez wyjmowania skrzyni oczywiscie.
Mysza liil (EM) / 2004-10-18 17:03:12 /
Spojrzałem na skrzynię którą mam rozebraną.
Pod wyłącznikiem jest oring - bez problemu.
Na ośce od linki redukującej bieg - oring - dostęp po odkręceniu nakrętki 13 i lekkim podważeniu dzwigni - uważać żeby śruba będąca jednocześnie ośką nie wpadła do środka!
Jest jeszcze dzwignia połączona z lewarkiem zmany biegów - tu już trzeba zdjąć miskę i wygląda na to, że też ma swój oring. Ale tu już trzeba działać bardzo rozważnie - w środku jest np. mocna sprężyna, pamiętać w jakim położeniu była dzwignia zmiany biegów.
mtango / 2004-10-18 21:42:25 /
Panowie, jest moze jakas skrzynia pasujaca zamiast c3, ktora ma wiecej biegow niz tylko 3?
wnerwia mnie jazda 90km/h przy 3500rpm, no i to spalanie 25l/100km. watpliwa przyjemnosc.
zamiast zmieniac most na szybszy...
Kriss_MustangII / 2004-10-26 10:32:21 /
cpf> Panowie, jest moze jakas skrzynia pasujaca zamiast c3,
cpf> ktora ma wiecej biegow niz tylko 3?
cpf> wnerwia mnie jazda 90km/h przy 3500rpm, no i to spalanie
cpf> 25l/100km. watpliwa przyjemnosc.
cpf> zamiast zmieniac most na szybszy...
cpf> Kriss_MustangII
cpf> ------------------------------------------------------
Kiedyś się tak jeździło (trzy biegi i 90 km/h), a wszyscy uważali że jest dobrze. IMHO wyskoie spalanie a skrzynia, to dwie rózne rzeczy.
Ty chcesz usuwać skutki a nie przyczyny.
Najlepiej zmień samochód na "nowszy" :-)
W ostateczności poszukaj czysto hydraulicznej wersji skrzyni A4LD (np: stare Scorpio) i możesz rzeźbić: mocowanie do silnika, budy inny wał ...
Gabriel / 2004-10-26 11:12:45 /
chyba mocowanie do silnika i wal beda takie same :)
Mysza liil (EM) / 2004-10-26 11:20:40 /
http://www.samko.pl/samko_pl/index.html dostaniesz komplet uszczelek i symeringów za jedyne 150zł polecam
Krzych33 / 2004-10-26 11:44:49 /
a może zamiast skrzyni dać inne przełożenie na moście.. jeśli masz 3500 obr przy 80 to most masz od jakiejś bardzo małej pojemości.. więc może od tego zacząć...
Trójkąt / 2004-10-26 12:25:26 /
>>do Gabriel
ja chce usunac przyczyne a nie skytek, przyczyna tego, ze pali 15l na sto jest fakt, ze ma wspomniana skrzyne c3.
a samochodu nie zmienie.
Kriss_MustangII / 2004-10-26 15:14:03 /
a jak sie maja przelozenia w przypadku a4ld? jak jest awaryjnosc takiej skrzyni?
Kriss_MustangII / 2004-10-29 09:08:20 /
jak sie maja przelozenia w przypadku a4ld? jak jest awaryjnosc takiej skrzyni?
Kriss_MustangII
--------------------------------
Awaryjność A4LD - te skrzynie nie mają niestety dobrej prasy, ale czysto hydrauliczne wersje A4LD żyją dłużej niż młodsze wersje z elektronicznym sterowaniem.
Przełożenia - jedyna róznica: A4LD ma overdrive (ok. :-) 0,83:1
Nie wiem dlaczego większość ludzi mysli "BogWieCo" na temat przełozen skrzyn. Przeciez KAZDA czterobiegowa skrzynka reczna i KAZDY trzybiegowy automat maja przelozenie koncowe 1:1
W zasadzie wszystko zalezy wiec od PRZELOZENIA MOSTU, a skrzynia jest zawsze na drugim miejscu. Jezeli ktos coś pokombinowal z mostem i zle zestopniowal cały układ, to ręczna skrzynia piątka lub czterobiegowy automat zwykle nie rozwiaza problemu, tylko zlagodza objawy :-)
Jezeli wiesz jakie obroty silnika chcialbys miec przy danej predkosci poruszania sie, to najpierw przelicz sobie przełożenie mostu dla skrzyni na czwartym biegu (1:1)
Obroty silnika [1/min]
Szukane przelozenie mostu = ----------------------- x srednica kola [m] x 0,188
Predkosc jazdy [km/h]
... a potem szukaj dobrego mostu z przekladnia zblizona do uzyskanych wyników.
Gabriel / 2004-10-29 10:19:23 /
Panowiem, jak jest wylozyskowany walek zdawczy w automacie? panewka? jak sie do niej dostac?
Kriss_MustangII / 2004-11-01 12:43:07 /
wylozyskowany jest zapewne tak jak w manualach, czyli panewka cienkoscienna o dlugosci okolo 70mm (wbita w aluminiowa obudowe skrzyni) w ktorej obraca sie wal napedowy. Zeby ja wymienic w manualu musialem zdjac te ostatnia czesc skrzyni - od awtamata sie tez odkreca. Wtedy wybilem simmering i dopiero panewke.
Mysza liil (EM) / 2004-11-01 12:52:09 /
Witam
Czy idzie jakiś oring w c3 w miejscu gdzie wchodzi rurka od bagnetu w skrzynię? Ze skrzyni wystaje kawałek też takiej rurki. chyba wiadomo o co chodzi ;)
Kilgore / 2015-04-18 14:11:29 /
http://www.capri.pl/library/microfilms/transmission/A03.10 nr 12 wygląda na oring :)