Jakos wyjątkowo cicho w tym roku w tym temacie. Czy ktos ma jakies zdjęcia z pierwszej edycji w Kielcach?
jakr / 2013-05-08 16:23:38 /
Podepnę się pod ten padnięty wątek, bo mam wątpliwości co to regulaminu, jak koledzy myślicie ( a może wiecie):
odnośnie p.7.6 dotyczącego jednostek możliwych do użycia w grupie oldtimer classic.
"Jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej matki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia"
Co rozumiemy przez słowo wersja? jest to wersja wyposarzenia? czyli np escort mk2 w wersji L nie może mieć silnika 1.6 bo taki silnik był montowany w wersjach ghia i sport?
Czy może to oznacza wersję nadwozia, i dowolny silnik który fabrycznie był wypuszczany w takim nadwoziu się łapie, skrajny przykład: capri mk1 silnik 302 windsor montowany w wersjach Perana
Piosiu. / 2014-07-01 07:37:45 /
Wersja/ generacja nadwozia ... np. Polonez Borewicz nie może występować z silnikiem Rover , ani w wersji Truck :) Były tez modele gdzie np. w kombi był mniejszy wybór silników np. Escort Mk2 kombi nie miał 2.0 RS :) 4dr bodaj też ...
MikeB4 / 2014-07-01 08:32:48 /
Podpisuję się pod opinią Mike B4 - Capri Perana w budzie MkI jest jak najbardziej na miejscu.
BTW Escort Mk2 kombi nie występował z żadnym z trzech silników OHC znanych z wersji sedan (Pinto 1.6, Pinto 2.0, BDA 1.8) - topowe kombi miało Kenta 1.6 OHV. Natomiat 4-drzwiowy sedan z nosem droop-snoot produkowany był jako RS2000 w Australii.
http://www.rs2000.dk/Billider%20p%C3%A5%20Hjemmesiden/Andre%20Escorter/RS2000%20VAN.jpg
Co ciekawe w Australii 2-litrowe Pinto (w wersji z Transita z jednoprzelotowym gaźnikiem) pakowano także do furgonetki Escort Mk2 VAN, więc na bidę z tym kombi też bym próbował się upierać :))
Pozdreaux.
KRK 4m / 2014-07-01 10:25:24 /
Przerabialem ten temat z oraganizatorami dwa lata temu na moim przykladzie i nie chodzilo o silnik a glupie koła. Regulamin mówi, ze ma byc to co przewidzial producent z mozliwym jakims znikomym odstepstwem (pisze z pamieci): +/-5% na profilu, +/- 10mm na szerokości. W przypadku mojego BMW producent przewidzial "swietne" do scigania sie 185/70/13, mozliwe regulaminowo odstepstwa nie dają mozliwości założenia czegoś sensownego. I tak oto doszedlem do wersji Alpina, ktora miala z przodu 195/50(?)/15 a z tylu 205/(50?)/15. Na tym juz da się ścigać. Niestety regulamin w którymś tam punkcie mówi, że wersje tunerów nie są uznawane, za wersje fabryczną. Nie wiem jaki status ma Perana, czy był częścia FoMoCo czy też zewnętrzną firmą.
jakr / 2014-07-01 11:35:57 /
Jakr, ale zamawiając owcześnie e21 zamiast oryginalnej Alpiny, można było dopłacić do tzw pakietu Alpina-look. Wychodziło to w serii a nie od jakiegoś tunera.
Znajomy w Kraku ma właśnie coś takiego, pod maską siedzi seryjny 2,3 i ma to tylko dodatki wizualne, w tym felgi 15 i opony które Ty byś chciał. W briefie miał wpisane te opony i koła jak kupował, mało tego na bodajrze tylnej klapie bagarznika jest naklejka z rozpiską opon jakie powinny być do konkretnych felg i są też rozmiary Alpiny o których piszesz.
Nawet w zwykłym katalogu wysposażenia dodatkowego z lat produkcji e21 widznieją felgi 15 cali.
Dwa lata temu wysłałem im zapytanie odnośnie Escorta mk1 i do dziś nie mam odpowiedzi, choć się upominałem wielokrotnie. Zbywali mnie, że a to to a to tamto, że muszą zasięgnąć fachowej wiedzy i takie tam. W ClassicautoCup tak się znają na niektórych furach, że ho ho... ;)
paras / 2014-07-01 17:32:01 /
Chyba jednak nie ma w katalogu wyposażenia tych felg, coś mi się pomieszało z innym autem...:)
paras / 2014-07-01 17:43:03 /