logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Czy ktoś docierał silnik na "OSTRO"?

Czy ktoś docierał silnik na "OSTRO"?

Witam Mam małe pytanie Czy ktoś z was docierał silnik na "OSTRO" szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie wymieniłem pierścienie, panewki i głowice tuleje są stare i pytanie czy jak zacznę docierać go na ostro da taki sam rezultat jak na nowym??
Czy docieranie na ostro nie będzie dla niego za OSTRO ?
No i czy można to zrobić na podtlenku LPG czy tylko na PB?
I czy faktycznie na ostro jest lepiej jak normalnie emerytalnie ?

Buchu Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 10:14:29 /


Ani emeryt, ani ostro.
Jeździj normalnie, pilnując, żeby na początku były to trochę dłuższe trasy, żeby silnik zdążył się nagrzać. Unikaj wolnych obrotów pod obciążeniem (20km/h na 3 biegu), bo to rozwala panewki. Początkowo nie pałuj.
Po 2000km zmiana oleju i dalej już w miarę normalnie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-25 11:17:54 /


czyli docieranie na ostro no sciema ??

Buchu Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 19:08:33 /


tak docieranie na ostro to ściema

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 19:58:21 /


Tu http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/40287-jak-docierac-nowy-motor/
jest dość wyczerpująco temat opisany.
Generalnie Marcin dobrze napisał. Z tym unikaniem pałowania na początku sprawa jest dyskusyjna.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 20:01:03 /


tak jak m.kozlowski napisał, chodzi o doprowadzenie silnika do "warunków normalnych"
silnik ma się rozgrzać do normalnej temperatury pracy a następnie "wyrobić".
Wynika to na przykład z rozszerzalności temperaturowej, przykładem jest np zakładanie pierścieni trzymające łożyska na półosie w naszych sztywnych mostach - jak jest temperatura otoczenia to za chiny nie założysz, jak rozgrzejesz to samo wleci ;)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 20:01:48 /


Jak pójdziesz za ostro to będzie dymić i żreć olej :-/ raczej średnie zakresy obrotów i zero dużego obciążania (zbyt niskie obroty nie są wskazane), zero mocnego przyspieszania itp. U mnie niestety nastąpił przypadek 1 ... ale ja mam tez nowe tłoki, panewki itp. silnik się niby fajnie dotarł - chociaz pare razy dostał z buta, ale puszcza dymka przy mocniejszym wcisnieciu gazu czy redukcji ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-25 21:17:55 /


Nie obciążaj zbytnio, i nie kręć obrotów bez obciążenia.

Mysza liil (EM) / 2013-04-25 21:29:44 /


Dzięki za odpowiedzi teraz juz mniej wiecej wiem co gdzie i jak thx

Buchu Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 22:27:17 /


Powiedzenia jak w celi we filmie SYMETRIA....

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-25 22:30:05 /


http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-26 06:50:53 /