logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Dzwon do V-ki - jeden typ?

Dzwon do V-ki - jeden typ?

Witam,
Mam silnik ze Scorpio 2.9 w Muscelu. Próbuję adoptować do niego cywilizowaną skrzynię biegów. Aktualnie mam oryginalną skrzynię z Muscela z przedłużonym wałkiem sprzęgłowym połączoną z dzwonem od Scorpio (ze skrzyni N9). Dzwon, który mam ma długość około 18 cm.
Czy był tylko jeden rodzaj dzwonów pasujących do tych silników, czy może były również krótsze dzwony?

Pozdrawiam, M

Mariusz123 / 2013-03-22 19:25:19 /


Jak mi wiadomo do n9 v6 jest jeden wymiar dzwona

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-22 19:30:08 /


Nie musi być do N9, bo skrzynia na pewno będzie inna. Ważne, żeby pasował do V-ki. Kiedyś widziałem taki dzwon u znajomego - nie mierzyłem, ale własnie wydawał mi się cieńszy. Może od starszych skrzyń? Może od silnika V4? Szukam jakiegoś punktu zaczepienia.


Pozdrawiam, M

Mariusz123 / 2013-03-22 19:48:07 /


no to aftomat jeszcze jest

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-22 20:26:24 /


MT-75 jest krótsza zdecydowanie od N9, stosunkowo wytrzymała no i ma synchronizowane wszystkie biegi ze wstecznym włącznie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-23 09:44:26 /


Kumpel w Sopocie do takiego wynalazka wziął ode mnie dzwon od A4LD. To wstrętne skrzynie i na każdym szocie powinny leżeć. Dzwon jest aluminiowy, więc dużo podatniejszy na przeróbki z racji łatwiejszej spawalności niż żeliwo. I faktycznie - jest krótszy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-23 14:38:31 /


mt-75 wchodzi bez cięcia tunelu do capri?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-23 14:56:29 /


mt -75 podchodzi do capri ale trzeba nizej silnik osadzic razem ze skrzynia, zeby dzwon nie bił w tunel

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-23 22:55:03 /


Automatu nie chcę z zasady.

MT-75 nawet miałem w rękach, ale szybko się pozbyłem. W porównaniu ze skrzynią BMW czy MB wcale nie jest taka krótka i w zasadzie nieosiągalna w godzinie zero :) Dodatkowo trochę za szybka. Bywa droga.

Bardzo odpowiadają mi przełożenia skrzyni BMW z E36 2.5TDS (5 bieg 1:1), jej osiągalność, długość (55cm z dzwonem) i cena. Nie wiem tylko ile zabiegów trzeba będzie, aby ją adoptować do tego silnika (niezdejmowany dzwon, trochę za krótki wałek sprzęgłowy).

Opcjonalnie może być skrzynia z MB kaczki 5 biegowa z ostatnim biegiem bezpośrednim (pierwszy ma przełożenie około 6:1 :] Chociaż jest ona trochę toporna i przełożenia, szczególnie 2 i 3 biegu są takie sobie. Do skrzyni z Kaczki na pewno przydałby się krótszy dzwon.

Czy skrzynia A4LD chodziła w Explorerach, czy gdzieś jeszcze? W serwisie aukcyjnym towar nie jest dość powszechny, ale może źle szukam.

Pozdrawiam, W

Mariusz123 / 2013-03-24 19:19:35 /


Ale ja Ci nie proponuję tej dupnej skrzyni. Dzwon od niej tylko. Występowała we wszystkich fordach scorpio, sierra, transit, aerostar, explo V6, bronco II w różnych modyfilacjach, później nazywała się 4R44. Z aerostarem musisz uważać - 3,0 ma inny dzwon bo 3,0 to vulcan, a nie koeln. pzdr

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-26 19:58:59 /


Dobrze wiem, że nie proponujesz mi tej dupnej skrzyni. Ale odpowiadałem koledze zapek??? !G.O.P! ;)

Pzdr, W

Mariusz123 / 2013-03-26 22:01:13 /