logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » k-jet w 2.8

k-jet w 2.8

Słyszałem ze są czesto problemy z k-jetem w 2.8 wiec czy mozna to np.zastąpic wtryskiem mechanicznym z 3litrowego 6garowego silnika mercedesa 124? tam tez był mechaniczny i miał180kuni jesli pamietam. Chodzi mi o rozdzielacz z podstawą.Czy jest opcja regeneracji przez BOSCHA?

fortuna / 2013-03-18 23:39:22 /


Widzisz, tyle że to nie rozdzielacze nam się psują a wtryski. Rozdzielacz jak nikt go nie rozbierał będzie działał a wtryski się uszkadzają, wyklepują iglice, są nierozbieralne a nowe tak drogie że nikt ich nie bierze na poważnie i są a jakby ich nie było.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 00:02:50 /


Rozdzielacze też się uszkadzają, jak najbardziej. A k-jet to kupa w której mercedes grzebał 10 lat za długo. W tych czasach nawet mercedesowe wtryski i rozdzielacze nie są w lepszym stanie. Pomijając kwestie nie pasowania.

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 08:30:07 /


Tylko jakby to powiedzieć.... K-jet jest właśnie wtryskiem mechanicznym...

Ma trochę wspólnych elementów na z LE -tronic'iem, np układ dodatkowego wtryskiwacza (ale to jest elektryka, nie elektronika).

w mercedesie jest KE jet, czyli jakaś ewoluacja K jeta...( z elektroniką).

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-19 08:35:32 /


Ma taką elektronikę, że jak ją odepniesz to dalej działa.

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 08:44:12 /


Wygląda więc na to że z rozdzielaczem jest jak z drugim biegiem nadmuchu w granadzie tzn awarie mają charakter lokalny ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 09:25:09 /


Rozdzielacze też zdychają jak najbardziej. U Gajora wymieniliśmy wszystko łącznie z nowymi wtryskami. Okazało się, że ostatni element jest zepsuty - rozdzielacz. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 10:06:21 /


Ja w 911stce naprawiałem rozdzielacz, bo ta blaszka pomiędzy połówkami była powygniatana od śrubek i się nie dało dziada zsynchronizować za żadne skarby... Jakiś mundry je musiał na chama wkręcać.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-19 10:39:20 /


Raul bo tych śrubek w rozdzielaczu się nie rusza, one są fabrycznie (prawie laboratoryjnie) ustawiane, ale większość idiotów kręci nimi, żeby zobaczyć czy to coś zmieni, a zazwyczaj leją wtryski.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 11:48:30 /


Jakie to szacunkowe koszta doprowadzic k-jeta w 2.8 do porządku? Są w ogóle do tego czesci?

fortuna / 2013-03-19 15:00:32 /


Skoro i tak wyrzucasz oryginalny silniki, to zmień na EFI i zapomnij o problemach.
K-Jet w tych czasach jest nieomal nieserwisowalny.

Konar / 2013-03-19 15:01:41 /


No niby tak ale strasznie podoba mi sie wygląd 2,8 pod maską,w sensie wygląd kolektora(+rozdzielacz), chyba ze mozna 2,8 z kolektorem ssącym przerobic na efi:) Mam nadzieje ze duzych głupot nie wypisuje:)

fortuna / 2013-03-19 15:03:55 /


No przecież było 2.8 EFI

Konar / 2013-03-19 15:06:30 /


W czym? w xr4 czy w scorupie??? masz fotkę

fortuna / 2013-03-19 15:07:42 /


Scoprio Mk1
http://archiwumallegro.pl/ford_scorpio_granada_capri_silnik_28_v6_efi-616010636.html

Konar / 2013-03-19 15:13:14 /


chodzi mi o zajefajnosc kolektora w 2.8 bo w 2.9 mnie sie nie podoba:(

fortuna / 2013-03-19 15:14:35 /


Wstawienie K-jeta to nie takie proste jest przynajmniej wg mnie. Trzeba mieć najlepiej całego kompletnego dawcę. Inne baki, innej średnicy przewody paliwowe, to cała tatałajstwo przy baku z pompą, akumulatorem paliwa i filtrem, zasilanie pompy, elektryka do zimnego startu pod deską rozdzielczą etc. Jest co robić. Wg mnie nie warto, bo prawdopodobieństwo problemów z k-jetem po takiej operacji jest niemal 100%. A same wtryski to 1200PLN, wiem bo wymieniałem szukając przyczyny nie palenia na ciepłym -oczywiście przyczyna była inna.

A jak Ci się airbox podoba to posadź go na gaźnik do tego rura z powietrzem i już wygląda jak K-Jet:)

A rozdzielacz z tego co wiem to u BOSCHa można zamówić, ale 1000 EURO pewnie nie wystarczy.

Wg mnie zyski z takiej konwersji są niewspółmierne do kosztów, czasu i ryzyka które jest. Jakby to były nowe elementy z pudełka to co innego. U mnie po samym demontażu kilku elementów wtrysku z silnika i ponownym montażu auto falowało nieco obrotami na zimnym i nie było to lewe powietrze tylko cholerny regulator termiczny. K-jet jak działa to jest git, ale jak nie działa to można godzinami kombinować i dupa.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 15:34:20 /


A np.mozna korzystając z airboxa z 2.8 od grani puscic rurę itp. pod efi,wtedy nie byłoby rozdzielacza.Jest option,w sumie chodzi o podmianke tego z 2.9 na ten z 2.8 granadowy.

fortuna / 2013-03-19 18:22:45 /


Ja mam K-Jeta i KE-Jeta i jak do tej pory nie miałem bardziej bezobsługowej instalacji paliwowej. No dobra, jeszcze mi się nic nie zepsuło i może dlatego;)
Jeden ma prawie 400tysi najechane między innymi 150tys z LPG, drugi K-Jet bez gazu ale za to nie wiadomo jaki przebieg. Wszystko póki co, odpukać x3 chodzi jak ta lala.
Nowe części są tak drogie, że od razu jest taniej poszukać drugie auto na zapas.
Samemu serwisować też można, trzeba tylko mieć cierpliwość, używać manometru, miernika, mądrych książek serwisowych i głowy.
Ogólnie bardzo fajna instalacja ale potrafi też zechlać sporo wachy w cyklu miejskim i przy niższych temperaturach.

paras / 2013-03-19 19:31:16 /


Jak coś to mam magika od K-Jeta, ale to raczej dla mocno zdecydowanych, bo na codzień Porsche na tym ogarnia.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 19:44:38 /


Ciekawe czy ten tez miewa problemy z k-jetem:)

fortuna / 2013-03-20 16:38:32 /


Czy ktoś może mi powiedzieć jakie końcówki (gwinty) ma pompa paliwa do k-jeta? (znaczy wiem jakie, bo widziałem, ale nie mierzyłem jeszcze)
Czy pompa od EFI ma takie same końcówki?
Chciałbym zmienić w układzie paliwowym pompę z k-jeta na EFIową (zamiast 2.8i będzie cosworth) jak najmniejszym nakładem prac i nie wiem, czy oprócz samej pompy będę musiał jeszcze coś kombinować.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-26 19:18:50 /


Zostaw pompę od K-Jeta, ona ma z 6 bar, a ta od EFI ze 3. Zalatwi Ci to regulator cisnienia.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-26 22:52:56 /


I nie będzie za wysokie ciśnienie? Regulator aż tyle upuści?
A gdybym jednak chciał wymienić? Przypasuje, czy inne gwinty będą?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 08:30:24 /


Zostaw pompę od K-JET-a :) Po uruchomieniu zmierz tylko ciśnienie na listwie. Regulator powinien bez problemu dać radę trochę większej wydajności.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 13:42:30 /


Chłopaki, litości, odpowiedzcie na pytanie :) W życiu nie widziałem pompy od EFI, a chcę wiedzieć, czy przypasuje.
Moja od k-jeta czasem była słyszalna, więc chciałem i tą sprawę przy okazji załatwić (kupując nową pompę).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 16:48:52 /


Od efi wygląda identycznie. Ma nieco mniejszy wydatek i to wszystko. Na 90% będzie wszystko ok.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 17:21:50 /


Dzięki.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 18:04:47 /


Ewentualna wymiana takiej pompy po co? Co to zmieni ?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-29 06:46:22 /


Jako że życie mnie zmusiło to też zająłem się tematem rozdzielacza w K-Jet. Nie mając wyboru rozebrałem go i wymyśliłem sposób na poprawne poskładanie po wcześniejszym usunięciu usterki. Właśnie jestem po jeździe próbnej i mogę już powiedzieć że rozdzielacze przestały być nienaprawialne. Usterkę znałem zanim go rozebrałem więc nie wybebeszałem kompletnie wszystkich gratów z niego ale mam jeszcze jeden rozdzielacz z powyrywanymi uszczelkami więc niedługo spróbuję wykonać kompletny remont rozdzielacza.
Oczywiście ten który dziś testowałem nie leje na wtryski oraz jest szczelny więc i nie ocieka paliwem. Myślę także że czas spróbować wykonać nowe membrany.
Jak wszystko pójdzie dobrze będę chciał zakupić trochę rozdzielaczy i zasilić rynek w ich sprawne egzemplarze.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-30 18:02:13 /


Geniuszu, a jaka była usterka w tym rozdzielaczu?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-30 20:34:26 /


Zatkany maleńki otworek w membranie zasilający regulator termiczny oraz dający ciśnienie paliwa na górę tłoczka, dzięki czemu tłoczek po odjęciu gazu wraca i zmniejsza dawkę paliwa.
Teraz możemy zacząć debatę na temat jak zmienić charakterystykę dawki paliwa np. pod zasilanie z turbo.

Opcje zmian są następujące: zmiana grubości membrany, zmiana napięcia sprężyn a tym samym zmiana różnicy ciśnień w komorach górnej i dolnej, zmiana ciśnienia paliwa.

Co myślicie?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-30 21:41:51 /


Zapek już kiedyś pisałem, że roździelacze są naprawialne :) Nie wiem jak do Fordów, ale np. do Porsche nowe membrany są dostępne. Więcej zabawy z WURem jest.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-30 21:55:38 /


WUR, masz na myśli temperaturowy regulator ciśnienia?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-30 22:04:50 /


jak ktos chce żeby dawka była mniejsza to sprężynka pod tłoczek i już :) miałem tak w e21 ale to było dobrych kilka lat temu :) ale i z tą sprężynką troche opon wysłała do atmosfery :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-30 22:52:07 /


Zamontowałem sobie wczoraj manometr na zasilaniu i zamiast 2,5 wskazywał 5,5 co wskazywało na uszkodzony regulator termiczny właśnie. Dziś go rozebrałem i właściwie to tam nic nie ma. Jedyne możliwe awarie to nieszczelny zawór czyli trzeba przeczyścić membranę i dyszę oraz może się przepalić uzwojenie na bimetalu, chyba oprócz zwykłego przytkania czy cudownego złamania bimetalu to tam się nic zepsuć nie może.
U mnie właśnie zawór regulatora był zasyfiony, demontaż, czyszczenie włókniną i montaż to godzinka a silnik chodzi po regulacji składu jak zegarek.

Jutro może poskładam następny rozdzielacz, tym razem rozebrałem go do rosołu i wymieniam wszystko co dostępne. Mam także następny regulator termiczny z tą samą usterką. Poskładam to i przełożę, zobaczymy jak będzie działało. ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-02 20:29:25 /


Naprawdę jestem pod wrażeniem jak ładnie i równo silnik chodzi zwłaszcza, że nie mam ani jednego nie lejącego wtryskiwacza ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-02 20:31:14 /


Zapek piszesz o ciśnieniu paliwa ?? jeśli tak to 2,5bara masz w EFI, K-JET pracuje w okolicach 5-6bar.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-03 00:05:14 /


Pompa tak ale na temperaturowym regulatorze powinno mieścić się w zależności od warunków w przedziale pomiędzy 0,6 a 3,6bar. Na zimno 0,6-1,0 a na gorącym chyba 2,5-3,6 czy jakoś.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-03 00:16:48 /


http://www.capri.pl/image/manuals/capri-2.8i-1981/23b/23b-34

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-03 00:19:10 /


wysławiaj się: piszesz o ciśnieniu sterującym a nie linowym.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-14 13:32:44 /


Nowości na rynku, opanowaliśmy regenerację wtryskiwaczy, jest tylko problem bo zegarmistrz jest na urlopie a bez niego plan leży. Teoretycznie jest wszystko opracowane, czekamy na realizację i podam szczegóły.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-20 00:26:38 /