Hej widział ktoś tę Cortinę na żywo? Orientujecie się jak się nazywają felgi i jakie mają ET? Może przetłumaczycie co facet zrobił z zawieszeniem? http://www.tuning.sk/dokument-ford-cortina-1975-tuning-power-magazine-casopis-03-2011
epsilon / 2013-03-11 19:39:28 /
za takie fele na tym aucie powinni ręce obcinać... :)
bartozłomero / 2013-03-11 20:13:46 /
ale murzyńskie felgi,ja bym tam widział małą felge i wysoką opone.
wiejski tuning ? Okropność
MikeB4 / 2013-03-11 20:40:47 /
Czarne szerokie staloowki i jest oogien
Zawada1 / 2013-03-11 21:13:04 /
Te felgi specjalnie nie odstają od reszty "projektu". Wnętrze również mocno afroamerykańskie.... :-)))
Bartłomiej / 2013-03-11 21:19:51 /
nom... z wnętrza bym tylko kierownice ( nie kierowniczkę ) zostawił
wąski77 / 2013-03-11 21:30:05 /
sądząc po felach to musi jakiś czarnoskóry elegant ;P Ale, ale wnętrze już utrzymane bardziej w stylu wschodnim ... szkoła rosyjska ...
amator liil (EM) / 2013-03-11 21:56:34 /
z tego auta musi walić jak z murzyńskiej chaty ;)
Tom'ash / 2013-03-11 22:43:36 /
Dziewczyna jeszcze ujdzie - baaa ma 2 nogi to nawet pobiegnie :-)
Człowieniu / 2013-03-12 08:02:58 /
Dla mnie zajebista mi się podoba :))
BABALOO / 2013-03-12 08:59:17 /
Ja oprocz kiery zostawilbym jeszcze lewarek i zegary, ale na tym sie koncza sensowne rzeczy w tym projekcie...w sumie "pseudo-cyganka" pasuje do tego samochodu :D
on_the_run / 2013-03-12 09:52:27 /
Wiedziałem, że nie zostawicie na niej suchej nitki, ale mi się z zewnątrz bardzo podoba- przecież jest seryjna poza sprężynami i felgami. Jak skończę swoją i zobaczę takie komentarze, to się zamknę w sobie, hehe. (w środku nie planuję nic zmieniać). Pokażcie mi ładnie wyglądającą Cortinę na 13".
epsilon / 2013-03-12 17:45:18 /
Jeszcze reflektory i lusterka są nie oryginalne, ale Cortina seryjnie ma wstrętne plastiki.
epsilon / 2013-03-12 17:48:01 /
Ładna Cortina na 13"
http://www.virginmedia.com/images/Mk3-431x300.jpg
Konar / 2013-03-12 17:58:52 /
Jeśli komuś podobają się takie murzyńskie felgi, to siłą rzeczy nie spodobają mu się trzynastki. To tak jakby komuś chcącemu kakao zaproponowano coś bardziej ze smakiem, to i tak wybierze kakao.
Kolega ma wizję Cortiny na murzyńskich felgach i raczej wątpie żeby dał się namówić na cokolwiek innego, a już na pewno nie na trzynastki :)
rzułty BUC / 2013-03-12 18:02:53 /
Seria była na 13", ale to było dawno temu, jak były inne opony.
Na dziś Cortina w opcji "klasyk" najlepiej wygląda na 14" z oponą 195/65.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-12 18:51:34 /
buehe, za 100 lat na 17stkach ;)
Mysza liil (EM) / 2013-03-12 19:07:00 /
szkoda cortiny :P wydechy też jakieś takie dziwne, felgi raczej do bmw a środek do golfa mk3, te zegarki przed oczami kierowcy i kiermanka jeszcze spoko są :P
nr1 tyle ze nie cabrioi
nr2 marzenie
a jak już tak bardzo szaleś to nr nr3
mateush (proko) 3M / 2013-03-12 20:01:19 /
moim zdaniem kółka nr 3 są fajne.
drugie zdjęcie - tylko i wyłącznie!
wąski77 / 2013-03-12 21:23:35 /
nr.1 to klasa i już.
nr.2 taki mały murzynek.
Nr 2 mi się podobają, tylko gdzie ja takie znajdę, bo w Polsce i Anglii na pewno takich nie kupię. Już kilka dni przeszukuję strony i takich nie widziałem, a z USA to pewnie 4-5 tys.
epsilon / 2013-03-12 22:38:50 /
skads sie jednak pojawiaja na capri takie zajebiste wiaderka prosto z usa za przyzwoita kase :)
Main(misiek) / 2013-03-12 23:12:08 /
Dosc podobne chromowane wiaderka mam ja, a aktualnie powinny byc u "SzafaG.O.P.", tylko ze chrom juz troche ucierpial :P
Z tego co pamietam to byly 13x7
on_the_run / 2013-03-13 10:15:10 /
To te wlasnie
on_the_run / 2013-03-13 10:17:47 /
http://www.uswheel.com/collections/classic-series do wyboru do koloru :)
Main(misiek) / 2013-03-13 11:57:13 /
Hehhe sami puryści oryginałów może to i dobrze ale dla mnie przemawia kilka szczegółów.
1.decha fajna obszyta na biało czysto trzeba dbać o czystość aby wyglądało
2.zegary fajne klasyczne jakieś z usa albo coś
3.kiera ala mustang też może być
4.tapicerka dwuton jak najbardziej lata 50 60 70 z usa i nie tylko wiec może być
5.radio hmm tu różnie ale lepiej tak niż na facebooku auta z junkers co pod drzewami wrastają
6.tunel konsola w miarę dobrane spasowane i inne ale z alu czy nierdzewki ja ten materiał lubię
7.pod maską miodzio zadbane fajnie jak by 3/4 ludzi tak miało z klubu a często mają syf.
8.wydech trzeba by było na żywca zobaczyć i posłuchać bo na 1 zdjęciu mi sie podoba a na 2 już mniej wiec tu nie mam zdania.
9.nareszcie biała białe kierunki zajebiste lusterka i do tego gleba na fajnym felunku a nie budgetowy (czytaj) nie mam na remont czarny mat :))
a z tych niżej to cortinka czekoladka najfajniejsza :))
całe szczęście że są gusta i guściki więc jeden lubi to a drugi to..
Ja bym białą mógł latać wolałbym od dziadkowej zielonej na 13 :))
BABALOO / 2013-03-14 15:00:59 /
ad 1. fajne bo trzeba dbać o czystość ? ;-) prosze Cie co to za argument -- po pierwsze jak położysz białą szmatę w słoneczny dzień na daszku przekonasz się jakie to szaleństwo , po drugie wykonanie i fatalne spasowanie wygląda gorzej niż w produktach made in china ...
przyjrzyj się w rogach i na zagięciach - spasowanie z blachą na centymetrowe szczeliny i zajebiście krzywa konsola środkowa ...
ad2. zegary są niezłe
ad3. to reprodukcja kiery do Mustanga - ale takiej nigdy nie było ;-) najtańsze chińskie badziewie ... kiera od Dziobaka/Cortiny 3 jest o wiele ciekawsza - ale nie ma odpustowego chromu - stąd niefajna ?
ad4.
Z dwutonowym wnętrzem lat 50tych tamto ma to tyle wspólnego co dwutakt z koszykówki ma z dwutaktem - silnikiem Trabanta ... tamta Cortina wygląda jak tani samochód Turka który na wkręty zamocował przypadkowe elementy wyniesione z fabryki dywanów ...
ad5. wole wrośluchy , przynajmniej mają jakieś szanse i mniej szpetne są - co to ma do rzeczy ? To ma usprawiedliwać czy ratować wiejski tuning jako sensowny ? Nie uważam
ad6. okulary załóż :-)
ad7. zbiorniczki obmalowane farbą , oplot z prysznica na wężach , chromowany filterek ? i juz jest efekt wow ? Jak się auta używa to się brudzi -- to raczej nie jeździ za wiele ...
ad8. wydech jaki by nie był - końcówki pasują jak świni siodło , dodatkowo to Pinto OHC wiec jedno wyjście pewnie jest ślepe. A w przypadku OHC nie bardzo ma co brzmieć ...
ad9. mylisz pojęcia -- często auta w macie są wykonane dużo lepiej i znacznie bardziej doinwestowane -- po prostu mat to styl Hot Rodów - dobre i efektowne pomalowanie matem jest droższe i trudniejsze - nie ma miejsca na błędy , polerka po wykonaniu jest niemożliwa a i dobry lakier tani nie jest.
Co do "modelki" to raczej :
Czystości w komorze silnika :
I Cortinki na fajnych kołach -- o ile ta jest fajniejsza od tamego brzydala !!
vs
MikeB4 / 2013-03-14 16:03:06 /
szeroko pojechałeś,myśle że masz dużo racji.
Swieta racja MikeB4
Człowieniu / 2013-03-14 22:44:35 /
Pozamiatane...lepiej nie poruszac tu tematow "tjuningu" :)
on_the_run / 2013-03-15 10:43:52 /
Mike ma rację. Tuning nie zawsze musi być wiejski, ale niestety najczęściej taki jest.
amator liil (EM) / 2013-03-15 11:20:45 /
Ogarnij się i zobacz co jest w dziale Nasze samochody :))
Poza tym i w USA na zlotach pół na pół jest aut ori i aut po tuningu
Cudy stangi itd na 18 19 20 calach to norma
a w UK na Santa Pod czy Silverstone na dniach forda coraz ciężej znaleźć oryginalnego Forda jak z fabryki a większość pomodyfikowane.
Czarny mat , że jest drogi to ja wiem widac to w dziale nasze auta połowa pod chmurą w ogrodzie czy pod folią malowane.
Spoko szanuję Wasze zdanie ja mam swoje inne i podoba mi się Cortina na ML Lite 13 i na 17 od afro bambo tuningu :))
Wiec peace i tyle tematu więcej nie poruszam bo puryści mają zawsze rację :))
BABALOO / 2013-03-15 18:41:35 /
Po co mam tam zaglądać ? Nie każdy chce wypicowanego oryginała co mu go odrą na zlocie zabytków gapie guzikami od spodni , paskami od aparatu itp. (wiem bo mam takie auta zrobione na igiełki i szkoda mi tym jeździć). Ja lubie sobie usiąść na masce co w nowym aucie kończy sie wgniotkami czy unikać jeżdżenia bokiem przez krzaki. Nie każdy ma garaz żeby trzymać swoją furę w czystych warunkach - niektórzy parkują pod blokiem a tam posiadanie super wypicowanej fury mija się kompletnie z celem.... wiem bo mieszkałem jeszcze pare lat temu. Do tego fajnie się taki czarny mat wyróżnia wśród plastików ....
"Poza tym i w USA na zlotach pół na pół jest aut ori i aut po tuningu
Cudy stangi itd na 18 19 20 calach to norma"
Co dalej nie znaczy , że usprawiedliwiony jest wiejski tuning.... - im wieksza felga na starym aucie - tym bardziej licho to wygląda .... Auta tych którzy są najbliżej oryginału robią na mnie największe wrażenie. To daje prawdziwe poczucie przeniesienia się w czasie kilkadziesiąt lat wstecz z pełną listą wad jak słabsze hamulce czy wysoki profil opon -- zauważ , że najbardziej cenione fabryczne Shelby Mustangi czy Cudy AAR w 95% występują na fabrycznych felgach i fabrycznym rozmiarze opon - właściwych epoce w której powstały - tym samym podnosi to ich autentyczność , wartość i klimat. Auta na wielkich kołach już tego nie mają. Oczywiście montowanie 1000 Konnego silnika wymaga może modyfikacji hamulców a tym samym większych kół - a częściowo jest to robione pod przytępą publiczkę - która łyka to jak młode pelikany. Coś za coś - też lubię modyfikowane auta - ale nie gdy ktoś na siłę próbuje ze starego auta zrobić nowe bo to się nigdy nie udaje i wychodzi karykaturalnie.
MikeB4 / 2013-03-15 19:32:21 /
Każdy ma swoje zdanie, więc nie ma sensu się kłócić, np dla mnie Golf to mega wiejskie auto niezależnie od rocznika, a ma tylu fanów... Co do aut czarny mat, to proszę wkleić zdjęcia aut z Polski, bo w naszym kraju nie widziałem jeszcze ładnie wykonanego czarnego matu. 90% aut odrestaurowanych w Polsce to śmieci, które wyglądają tragicznie, a ich właściciele są ślepi i potrafią godzinami opowiadać jakie to są idealne -pewnie tak długo opowiadali głupoty, że sami w to uwierzyli. To nie dotyczy tylko samochodów, na zlotach motocykli jest ta sama historia- właściciel 2 godziny opowiada o remoncie od podstaw, a pod silnikiem plama oleju a motor wymalowany jak pędzlem. Mi się podobają profesjonalnie odrestaurowane samochody (oryginalne i te po modyfikacjach), a koszt takiego remontu to kilkadziesiąt tysięcy, więc rozumiem, że tylko nielicznych stać na taką zabawę, ale nie pojmuję dlaczego niektórym wydaje się, że mają świetne samochody. Podobają mi się obie białe Cortiny ze zdjęć, ale nawet nie patrząc na felgi, to ta po prawej stronie wygląda atrakcyjniej (mówię tylko o wyglądzie zewnętrznym). Obie są obniżone, a ja mam 3 komplety felg i pewnie jeszcze 3 kupię, a jedne z nich na pewno będą 17". P.S. Znam człowieka, który miał w swojej kolekcji ok 80 samochodów i 40 motocykli, większość po remoncie - dla mnie wszystko nadawało się na złom, a przyjeżdżali ludzie i się zachwycali.
epsilon / 2013-03-15 21:20:45 /
To jak te stare baby co chcą wyglądać lepiej od osiemnastek,silikon,jad kiełbasiany i chlera wie co jeszcze.A kończy sie zawsze brakiem klasy.
https://www.youtube.com/watch?v=sYFCLl_s4b4
napatrz się ....
A tymczasem w tej marnej Cortinie z dychawicznym OHC napewno te felgi służą większym hamulcom :-)) trololololololo
MikeB4 / 2013-03-15 22:15:19 /
No tak w Polsce ludzie zachwycają się jak że kupili auto u dziadka, a dziadek opowiada jak robił konserwacje w progach trocinami z olejem, a co gorsza później jeszcze chcą to zburaczyć murzyńskimi felgami...ale trociny w progach i 17 felgi to taki kontrast pewno;p
Hubert_M / 2013-03-15 22:43:04 /
Może już lepsze te trociny w progach niż w skrzyni biegów :D
gryziu liil (EM) / 2013-03-15 23:39:27 /
od takich murzyńskich felg to pewnie lepsze hehe;)
Piter M / 2013-03-16 00:33:55 /
W mojej Cortinie nie ma trocin w progach, a nawet gdyby były to nie ma to zanczenia, bo zanim wyjadę autem na ulicę, to zrobię kompletną blacharkę, lakierowanie, tapicerkę itd. Samochód jest w trakcie remontu i nie zamierzam teraz kupować 17', bo remont potrwa pewnie kilka lat, a nowoczesne felgi szybko stają się niemodne. Jak pisałem wcześniej nie planuje tuningować Cortiny, chcę ją tylko obniżyć i zmienić lusterka, a kół to będę miał 5 kompletów, więc spokojnie, na zlot założę 13". (Chętnie kupię takie, jak wkleił on_the_run) .
epsilon / 2013-03-16 08:50:01 /
"nowoczesne felgi szybko stają się niemodne" - padłem :)
Toć stare Fordy już dawno stały się niemodne :)
gryziu liil (EM) / 2013-03-16 10:20:17 /
gryziu - to co ty tu robisz?
wąski77 / 2013-03-16 10:23:19 /
Czytam i się śmieję :)
No dobra, śmigam do garaża. Robota nie zając :)
gryziu liil (EM) / 2013-03-16 10:27:29 /
ale może niech każdy robi ze swoim samochodem, co mu się podoba. Apropo's jest do nabycia ciekawy kombiaczek na "niedużą monetę" ...
amator liil (EM) / 2013-03-16 10:41:42 /
Oryginalny prototyp. Ale białe już tak mają ;)
Mysza liil (EM) / 2013-03-16 13:03:33 /
gryziu liil - napiszę jak dla 5 latka - powiedzmy, że kupię dzisiaj nowe felgi, które przez większość ludzi są uznawane za felgi o nowoczesnym kształcie, to za 5 lat będą mało ciekawe i nie będą mi się już podobały na Cortinie (albo z okresu auta, albo "nowoczesne").
epsilon / 2013-03-17 18:26:15 /
Miałeś napisać jak dla pięciolatka, a napisałeś jak pięciolatek ;)
Mysza liil (EM) / 2013-03-17 19:26:39 /
A te Waszym zdaniem pasują? Mi się podobają.
epsilon / 2013-03-17 19:44:19 /
Jak o mnie chodzi, to na tylnej osi są lepsze ...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-03-17 19:53:48 /
Wszystko pięknie -- ale są zbyt szerokie i próba skrętu wymaga naprawdę niesamowitej siły - za to Taunus prowadzi sie jak Gokart .... one są dużo lepsze do Capri , które przyjmuje szerokie felgi bez problemów i bez zmiany siły skretu .... (na tych - przód opony 215 tył 235) ....
Wyglądają nieźle ;-)
MikeB4 / 2013-03-17 20:29:11 /
Nic nie zrozumiałem. Próbuj dalej :)
gryziu liil (EM) / 2013-03-17 21:33:20 /
Nie jestem zdziwiony. Poddaje się.
epsilon / 2013-03-17 22:18:00 /