logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » USTAWIENIE ZAPŁONU 2.9 EFI PO WYJĘCIU APARATU ZAPŁONOWEGO

USTAWIENIE ZAPŁONU 2.9 EFI PO WYJĘCIU APARATU ZAPŁONOWEGO

Witam. Mam taki problem, mianowicie męczę się z tym ustawieniem tego zapłonu.
to, co do tej pory zrobiłem:

1. kiedy silnik pracuje, odpinam kabel sterowania zapłonem od kompa (pin36), przy kostce do aparatu

2.ustawiam stroboskopem (10* do benzyny, 12* do gazu, jak kto woli)

3.silnik chodzi jak trzeba, gaszę go, przypinam pin 36 i robię reset kompa.

po resecie, wszystko ok, jeżdżę sobie, jeżdżę, parkuje do garażu. Odczytuje kody błędów na ciepłym silniku- wszystko w porządku. Wracam za 2 tygodnie, odpala od strzała i po chwili gaśnie. Z tego co słyszę, to zapłon wyraźnie przyśpieszony i ot.

To wgl możliwe, żeby się tak przestawiło?Co źle robię? czy to nie tak znowu z czymś innym.


Tematu który mówił by o tym wprost nie znalazłem, jedynie jakieś niedokładne wskazówki, więc zakładam nowy wątek.

Pozdrawiam, Bartek :)

Bartektech / 2013-02-14 20:10:21 /


odłączasz akumulator jak samochód stoi w garażu ?

michalch83 / 2013-02-14 20:18:40 /


nie, wszystko było tak jak wcześniej.

Bartektech / 2013-02-14 20:23:07 /


Ustaw koło pasowe na znaki (największy ma trafiać w ząbek) na zamkniętych zaworach 1 cylindra i daj zdjęcie aparatu zapłonowego po zdjęciu kopułki - widok z góry.

Mysza liil (EM) / 2013-02-15 07:50:31 /


Zakładam,że dobrze włożyłeś aparat zapłonowy.Ja u siebie ustawiłem zapłon w trybie serwisowym.Ustawiłem zapłon na zero i po wyjściu z trybu serwisowego i sprawdzeniu lampą błyskową zapłon jest na 15*.Tak jak ECU ma zapisane w programie.

daras38 / 2013-03-02 21:46:55 /


To chyba coś źle...

Mysza liil (EM) / 2013-03-03 08:04:21 /


sory, zapomniałem dopisać coś do tematu.

Zapłon po tym ustawiłem jeszcze raz, ale to nie pomogło.
Silnik chodził coraz gorzej(albo raczej nie chodził)
Na wysokich obrotach nie gaśnie, na niskich od razu.

Z kodów błędów wynikło, że uszkodzony jest MAP (kod 22)

Jutro może uda się podłączyć jakiś sprawny map i się okaże, czy to właściwie to.

Jakim prawem, wstawiając samochód do garażu, po sprawdzeniu kodów błędów wszystko było ok, a po 2 tygodniach już nie? Nie mam pojęcia, przy mapie nic nie grzebałem, niczego nie odpinałem, podciśnienie żadne nie spadło, nie mam pojęcia.

Z jednej strony mam nadzieje, że to ten map jest winny- przynajmniej miałbym to z głowy...

Bartektech / 2013-03-03 21:37:12 /


Mysza co masz na myśli?

daras38 / 2013-03-12 20:18:48 /


To że ustawiłeś na zero.

Mysza liil (EM) / 2013-03-13 07:26:25 /


Tak mi doradził Raduch ze "sierrafan".

daras38 / 2013-03-13 10:34:32 /


Mysza to jak powinno być według Ciebie?

daras38 / 2013-03-14 23:05:12 /


w trybie serwisowym lub z odłączonym sterowaniem zapłonu (niebieski kabelek z czerwonym paskiem przy aparacie) zapłon na 12 stopni do beny do 15 do LPG.

Mysza liil (EM) / 2013-03-15 08:32:26 /


ECU ma zapisany kąt zapłonu!Ja u siebie rozłączam kabelek.Ustawiłem zapłon na zero podpiąłem kabelek i zapłon wyszedł 15*.Jak ustawiłem zapłon na 15* na kole walu korbowego i podpiąłem kabelek to zapłon był po za skalą i silnik był głośny.Teraz jak zapłon jest na 15* silnik jest dużo cichszy.Dlaczego 15*- bo dla silników z katalizatorem zapłon 15*.Co prawda u mnie nie ma katalizatorów ale ECU tego nie widzi.Może tu jest problem??

daras38 / 2013-03-15 09:05:13 /


Mysza opisał prawidłowo. Tak jest też i w manualu. Ustawiając na zero zapewne masz niezłego muła z tego silnika :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-15 12:41:19 /


Trójkąt, daj spokój. Niech se pali 20 i jeździ jak 1.6GT ;) Bogatemu wolno :D

Mysza liil (EM) / 2013-03-15 23:51:57 /


Muszę Was zmartwić.Nie pali 20l i nie jeździ jak 1.6
Po co to przygadywanie.Kierowałem się doświadczeniem innych.Jest watek na "sierrafan" http://sierrafan.pl/viewtopic.php?f=15&t=26129
Miałem ustawiony zapłon na 15* na kole pasowym z rozłączonym kabelkiem.Efekt taki,że silnik pracował dużo głośniej.Jak sprawdzałem zapłon lampą to znaczek na kole wału korbowego był poza skalą.Ale sprawdzę jak jest teraz.Dam znać.Komputer spalania pokazuje 13l jazda po mieście.

daras38 / 2013-03-16 09:05:07 /


Ciekawe że inżynierowie projektujący ten silnik się mylili co do drobnej kwestii prawidłowego ustawienia zapłonu. No ale ja tam nic nie wiem. Nadal wolę kierować się wskazówkami z service manual a nie jakiegoś wątku na forum.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-16 13:10:45 /


Trójkąt, to bardzo ciekawy wątek. Pierwsze 3 strony jest rozkmina która jest prawa strona silnika, a która lewa. A potem rozkmina jak poznać, że 1 cylinder w GMP rozpoczyna suw pracy (koniecznie trzeba zdjąć pokrywę), a potem jest rozkmina że nie ważne jak włożysz aparat to komp sobie z tym poradzi i sam ustawi zapłon ;) A do service manual pewnie nikt nie zajrzał...

Mysza liil (EM) / 2013-03-16 13:39:53 /


Wiadomo nie od dziś,że TEORIA nie idzie w parze z PRAKTYKĄ.Zawsze trzeba szukać najlepszego rozwiązania!!!

daras38 / 2013-03-16 16:25:46 /


Jak dla mnie to kolega może mieć snopowiązałkę pod maską. Tylko proszę bzdur na forum nie pisać bo ktoś inny przypadkiem trafi na ten wątek i idąc za kolegi "praktyką" źle ustawi zapłon.

Co do sierrafun to się zarejestrowałem żeby zerknąć na ten wątek. Niestety większość wypowiedzi to teoretycy bez umiejętności czytania podstawowego w tym przypadku manuala.

Jedyne z czym się zgodze z kolegą to to że każdy silnik z opóźnionym zapłonem będzie subiektywnie ciszej chodził od tego co jest ustawiony prawidłowo.

Proponuje wątek zamknąć bo temat został wyczerpany a dalsza polemika może przynieść jedynie niepotrzebne zamieszanie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-17 23:37:26 /