No pomóżcie, bo ja już nie mam siły.
W obydwu moich Granadach, mam pewną przypadłość, przez którą już kila razy miałbym wypadek.
Odkręcają mnie się śruby łączące tylny most z półośką (6 szt. imbusowe/torksy)
Zawsze z lewej strony. Stosowałem już różne sposoby: wymieniłem śruby, podkłądki, nawet raz pomalowałem taką farbą, zmieniłem na zwykłe z łbem sześciokątnym... i nadal to samo. Wczoraj Żonie na środku skrzyżowania spadła półoś.....Pomóżcie, bo kiedyś będę coś wyprzedzał i sie zabiję......
pozdro
ja u siebie zaspawałem (delikatne punkciki)
efekt jest taki, że sie o tym szybko zapomina:)
bobik liil / 2004-10-07 08:13:49 /
śruby w newralgicznych punktach powinieneś skręcić na preparaty do zabezpieczania gwintów np.: LOCTITE
przy samochodach stosuje się
- 243 Średnio-wytrzymałe zabezpieczanie gwintów
http://www.rolmet.home.pl/index.php?page=oferta,loctite,gwinty,243
- 270 Wysokowytrzymałe zabezpieczanie gwintów
http://www.rolmet.home.pl/index.php?page=oferta,loctite,gwinty,270
w przypadku tego drugiego do odkręcenia najczęściej zachodzi potrzeba silniego podgrzania rozkręcanych elementów..
Trójkąt / 2004-10-07 08:28:55 /
Z tymi preparatami jest pewien feler... Tam musi być czysto i bez smarów. A jak to zrobić w miejscu gdzie smarowanie musi być? Chyba że ja coś źle rozumiem...:((
jeszcz jedno :)
przykręcając przegub wyczyść i odtłuść powierzchnie przylegania przegubu do flanszy w mechanizmie! pozostawienie tej powierzchni zatłuszczonej może powodować odkręcanie się śrub mocującyh.. śruby skręć na któryś z preparatów zabezpieczających gwint i zapomnisz o problemie :))
Trójkąt / 2004-10-07 08:42:25 /
śrub nie smarujesz.. musisz je na moment dokręcenia dokłądnie odtłuścić.. to samo z gwintem na flanszy.. inaczej zawsze będziesz marudził na odkręcanie się śrub...
Trójkąt / 2004-10-07 09:12:10 /
Trójkąt bardzo dobrze doradził, zarówno jeśli chodzi o środki, jak i o sposób używania. Dokładnie odłuszczasz same powierzchnie gwintów (wewn. i zewn.) najlepiej preparatami (droższe), albo przynajmniej rozp. nitro (benzyna nie zawsze sobie szybko i dobrze poradzi). Dajesz kroplę zabezpieczenia i z głowy.
Nie zapomnij, że nitro jest mocno "żrące" na elementy gumowe - ostrożnie.
pozdro
Tyle ze jak ma zjechany zamek flanszy to same sruby zawsze sie pdlreca, tylko zaspawanie pomoze... Tak samo z nakretką tylnej piasty w granadzie, jesli jest luz na wieloklinie to jakbys nie dokrecil to zawsze sie odkreci...
Mysza liil (EM) / 2004-10-07 11:21:59 /
a ja myslalem w mojej grani ze koles kiche odwalił!!!!
mozna powiedziec ze z lewej strony mialem wszystlie odkrecone ale jeszcze jechalem
z prawej tylko ze 2 sztuki
a juz mialem gosciowi nawsadzac
Wojdat / 2004-10-07 18:36:42 /
kupić nowe śruby, odtłuścić acetonem, przykręcić porządnie na klej do gwintów i nie ma mocnych. Musi trzymać.
Jakby nie chciało trzymać to jest na to patent, trochę czasochłonny, ale trzyma: wyjąć flanszę z dyfra, przykręcić flanszę do przegubu, wykonać dwa dodatkowe otwory (ślepe) wykańczane rozwiertakiem pomiędzy śrubami (naprzeciw siebie), wbić w nie ciasno pasowany solidnie twardy (na naciski powierzchnoiowe) trzpień (np: złamaną część wiertła). Nie ma siły żeby nie trzymało. W przegubie da się wiercić bo utwardzane są tylko powierzchnie współprzcujące z kulkami, reszta jest ciągliwa.
granadziarz_3M / 2004-10-07 20:44:19 /
Wlasnie, cos jak kolki ustalajace- mogloby pomoc. Nie musi byc to wiertlo, w sklepach z profesjonalnymi art metalowymi powinni miec gotowe kolki (widzialem kiedys walcowe i stozkowe)
Mysza liil (EM) / 2004-10-07 20:50:10 /
ale czy nie prościej i pewniej po punkcie zrobić?? tam są takie blaszki-podkładki na po 2 śruby. Ja przyspawałem po punkcie (śruba do blaszki). Zabieg trwał ok 10 min, a trzymało z 3 lata i pewnie jeszcze by trzymało, żeby tej Granady nie pocieli, a wcześniej miałem dokładnie takie same przeboje jak Palio.
bobik liil / 2004-10-07 22:32:43 /
Ja po odtłuszczeniu nitro (tylko śruby) skręciłem na czarny silikon,po wyschnięciu robi się twarda guma.zdał egzamin i póżniej dały się łatwo odkęcić(no jak to ampole w przegubie)
aeroarte / 2004-10-07 22:33:58 /
Dzięki za podpowiedzi:))
Coby mieć 10000% pewności,że mnie sie znów nie rozkręci.... zastosuje wszystkie wymienione wyżej metody:))
pozdro
Dzisiaj miałem taką samą radosną przygodę w granadzie. Półoś spadła z dyfra na środku skrzyżowania. I tak dobrze, że nie na przejeździe kolejowym. Bardzo mi się podobają te patenty z kołkami ustalajacymi, łamanymi wiertłami, itd ale czy ktoś wie, jak to było montowane po bożemu w fabryce? Czy ten szuwaks do gwintów to normalne rozwiązanie w tym przypadku? Może to mechanik przy wymianie półosi popełnił jakiś błąd? Mam niejasne wrażenie,że to nie jest normalne,że półoś tak sobie się odkręca bez widocznej przyczyny. Może jakieś dodatkowe zabezpieczenia mechaniczne, zawleczka, czy coś? Dajcie znać, bo samochód właśnie stoi na kanale.
>>Czy ten szuwaks do gwintów to normalne rozwiązanie w tym przypadku?
Normalnie fabryka stosuje takie rozwiazanie i wystarcza to w zupełności. Tylko podstawą jest dokładne odtłuszczenie gwintów i powierzchni stykającej się z flanszną przy główce mostu.
nie trzeba wówczas kobinować z kołkami i innymi patentami.
a tak z ciekawości kupiłeś granade ?? ;)
Trójkąt / 2004-10-22 10:24:31 /
Dzięki, Trójkąt, odtłuszczę i zaszuwaksuję.
Tak, kupiłem granadę, nawet była w Gryźlinach. Oddałem do dyspozycji Górasom i jeździli nią nad jezioro.
na luzowanie się tych wrednych śrub, w wielu autach (nie tylko Granadach) ma też wpływ suma luzów ukł. napędowego (najbardziej przekł. głównej) oraz "wyrobienie" się gwintów, otworów i śrub (gdy ktoś jeździł na niedokręconych, to będzie naprawdę kłopot).
Bez porządnych narzędzi ciężko będzie to dociągnąć (nie pamiętam momentów dokręcania). Zwykłe to pękają, a i tak się często luzują.
Podstawą fabrycznego założenia będzie klucz za 100zł i końcówka za połowę tego oraz w/w "kleje" (np. WEICON LOCK AN 302-70). Demontaż jedynie po podgrzaniu śrub :)
Oczywiście zgodnie z "Trójkątnym" warunkiem o diecie beztłuszczowej ;)
pozdro
ach zapomniałem dodać:
Co Wy tak się przesiadacie z Capciów na Granady? Lenistwo, czy jednak emerytura? ;D
Ok, śruby już są nowe, a gniazda przegwintowane. Mam nadzieję, że to koniec atrakcji.
Jakie lenistwo, jaka emerytura? Granada to szałowa bryka, dynamiczna sylwetka, sportowy charakter, no i ten power, zwłaszcza na gazie.
wiem co czujecie :)
W moim socjalistycznym Granadowym odpowiedniku (Warszawianka), zasiadam jak prezes z teczuszką do pracy, nie wzrusza mnie absolutnie żadna uliczna prowokacja i swoimi nieubłaganymi 50km/h pokonuję przestworza rafinerii z zużyciem 15L/100km ... (prawie) najszlachetniejszego płynu koloru żółtego :)
Normalnie nic tylko iść na emeryturę, bo dojechać to jej nie wystarczy :D
pozdro
Też mi sie kiedyś na krzyżówce przegub odkręcił. Ale kupiłem tylko nowe śruby o twardości nie 12 tylko 8,8 , dałem nowe podkładki sprężynowe , nie odtłuszczałem a tylko wyczyściłem i dałem tam naprawde dużooooo smaru i trzyma do dzisiaj.
AndrzejKudowa / 2004-10-22 12:38:52 /
Karol masz racje z tymi kluczami. Grunt to poprostu dociagnac... Zadnym imbusikiem firmy krzak nie da rady dokrecic tego, tu naprawde trzeba dobrego klucza Cr-V, ja uzywam torx 45 -> szesciokat 10mm -> grzechotka 1/2", po wbiciu w imbusowa srube dokrecam porzadnie i trzyma.
Mysza liil (EM) / 2004-10-22 17:44:39 /
swięte słowa. Nic na siłę, podaj młotek. Nie pamiętam kiedy ostatni raz używałem imbusa. Za to torx w ciągłym użyciu.
granadziarz_3M / 2004-10-22 20:55:38 /
może i to głupie pytanie, ale wlasnie odpadła mi półoś i ... no wlasnie jakie mam kupić śróby i gdzie :) chodzi mi o wymiary twardość i wogóle , moze ktoś ma jakieś fajne miejsce w warszawie :) na żoliborzu najlepiej :P
a no i ile tych śrób jest :)
a co to są SRÓBY ?? ja znam tylko śruby ;-)
MikeB4 / 2004-12-08 23:27:50 /
no popatsz ja terz niewiem co to są śróby, ale chyba maja związek ze śrubami...
6 sztuk, M8, dlugosc ok 80mm, utwardzane - conajmniej 10.8, koniecznie na imbus lub torx bo leb szesciokatny nie przejdzie obok gumy i opaski przegubu
Mysza liil (EM) / 2004-12-09 08:16:24 /
A w okolicach żoliborskich to jest sklep ze śrubami na piaskach. Róg Broniewskiego i Galla Anonima (naprzeciwko pętli tramwajowej). Na tyłach budynku schodzi się w dół takimi schodkami i tam jest sklep z przeróżnymi śrubami. Mając te informacje, co podał Mysza raczej sobie dobierzesz. Acha, te 6 sztuk to na jeden przegub o3wiście :)
Pozdrawiam
gryziu liil (EM) / 2004-12-09 08:57:49 /
Spawn, jak byś nie znalazł nowych śrub to używane mam w bagażniku albo zostały u tych kolesi co wymieniali mi dyfer (no chyba że je potraktowali szlifierką kątową)
hubi / 2004-12-09 09:46:41 /
A nieprawda Mysza , że tylko torxy (Imbusy)!!
Sprawdziłem: Jest taka śruba pod ten sam rozmiar gwintu, ale ze zmniejszonym łbem pod klucz 12(normalnie pod 13) i ta wchodzi:))
pozdro
dzięki :)
nadadza si takie o twardości 8,8 ??
"conajmniej 10.8" > "8.8" to chyba niebardzo:( ale może na 3 laki starczą:)
bobik liil / 2004-12-09 14:17:35 /
a chuj , itak musze kupić inne , bo one mają ok 60mm a nie 80mm :p na szczeście żadna sie nie zgubiła :) jedna wygieta , jedna pękła ,reszta cacy i żadna nie wypadla :) Więc puki co na 4 sie powolnemu toczę.
Spawn ,
Jak chcesz to mam kilka takich sroobek , moge ci dac .
Odezwij sie
ja się podepnę... Jakie mają mieć wymiary te gumowe osłony w granadzie widoczne na rys. po obydwu stronach półosi? Nie wiem już gdzie tego szukać:P
Marek F / 2008-12-23 23:06:29 /
aha. i od czego przypasują :)
Marek F / 2008-12-23 23:06:56 /
na aledrogo ostatnio widziałem,chyba od skorupy pasują
Byle nie od wieloryba kosłorta, 12v oraz 2.5TD - bo te mają większy rozstaw śrub mocujących.
Mysza liil (EM) / 2008-12-24 13:02:42 /
http://www.przeguby.pl/sklep/catalogue/list.php?manufacturer=FORD+%28EUROPE%29&model=GRANADA
Mysza liil (EM) / 2008-12-24 13:06:59 /
do zwykłego scorpio kup i będą grały
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-24 14:44:18 /
http://www.capri.pl/image/comment/240926/112939
Dokładnie takie.
Oryginały coś koło 50zł/szt, siakieś inne Frugo 16zł/szt
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-24 14:45:52 /
Co to znaczy oryginały? Jakiej firmy są te Twoje cynkowane? Gdzie to sprzedają po 50,- ?
Mysza liil (EM) / 2008-12-24 15:18:42 /
gumowe osłony od czego przypasują :)
Marek F / 2008-12-25 00:41:38 /
W zestawie z przegubem powinny byc?
Mysza liil (EM) / 2008-12-25 08:11:25 /
Wszystko tu jest oryginałem. Ja mówię tylko o mieszkach. Sam mieszek jak na zdjęciu kosztuje 56zł/szt. W zestawie jest smarowidło i dwa zaciski. Oryginalny przegub homokinetyczny niestety nie kosztuje 50zł :P
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-25 13:24:11 /
1. nie potrzebne mi przeguby ino same osłony gumowe.
2. po co mi osłona za 56 złotych jak przegub z osłoną na "alledrogo" widziałem za ok.90 zeta.
3. jak kupujesz te osłony za tyle pieniędzy to widać nie masz co z nimi robić bo sama guma bez zacisków i smaru to koszt 5-6 złotych a ze smarem i zaciskami nie powinno przekroczyć 20.
4. osłony pasują od:
Opel
-omega
-senator
Fiat
-bravo
-brava
I podobno od sporej części alf i Bóg wie od czego jeszcze
Kod oplowski
04 14 510 OE
wymiary 25/62/80 czyli prawie identyko
Marek F / 2008-12-25 15:00:41 /
Na BOGA Filip, czytaj dokładnie!!!
Ad1. Wiem
Ad2. Patrz kilka wypowiedzi wyżej
Ad3. Patrz strona o mojej Grandzi + Ad2
Ad4. Restauruję F O R D A. Nie OPLA, nie FIATA nawet nie ALFE. Do budowy FORDA używano najczęściej elementów ze znaczkiem FORDA. Aby Ci zobrazować moje podejście do tematu dodam, że nawet wszystkie obejmy węży mają wybity znaczek FORD w takim ładnym owalu. Może Cię to zdziwi ale jest jeszcze tu kilku takich świrów jak ja :D
Lubię mieć owal forda w Fordzie zamiast kółka opla :P
Jeszcze raz specjalnie dla Filipa
Gumowa osłona przegubu
1. Oryginał 56zł/szt
2. Podróbka acz bardzo dobra 16zł/szt (ze smarem i zaciskami).
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-25 21:41:12 /
Mi się nasuwa takie niezłośliwe pytanie czy przy odbudowie Forda chodzisz w ubraniu roboczym Forda, wycierasz brud ściereczkami Forda i masz na wszelki wypadek w kiblu 4 razy droższy ten sam papier co wszyscy, ale z nadrukiem Forda?
Każdy chińczyk w drugiej klasie potrafi nabić taki znaczek na wszystko...
Masz chajs? Pakuj... mi to nie przeszkadza, ale ja starałem się uzyskać konkretne informacje:
Jak w dobrym stosunku ceny do jakości, od czego i gdzie kupić osłony przegubów, a nie dowiadywać się, że na Twoich jest znaczek Forda a podróby są po 16.
Gdzie są te podróby? Jakiej są firmy i jaki mają numer?
Marek F / 2008-12-25 22:13:05 /
Przecież sam przed kilkoma godzinami napisałeś jaki mają numer i od czego pasują....
Konar / 2008-12-25 22:16:36 /
wiem ale te które napisałem są bez smaru, a jak on ma za 16 ze smarem i obejmami to niech sie nie przechwala tylko mówi jasno
Marek F / 2008-12-25 22:22:52 /
poza tym od opla mają 2 mm różnicy na długości i na większej średnicy i od reszty też a tu wygląda że kolega ma idealne i ze wszystkim
Marek F / 2008-12-25 22:25:21 /
Filip, słabości mnie ogarniają jak Cię czytam. Dla Twojej informacji, nie mam "chajsu" a na wszystko co wkładam w swojego Forda bardzo ciężko pracuję, nawet w tej chwili, a są święta. Dziś na ten przykład zarobiłem sobie na komplet klocków hamulcowych kiedy większość oglądała film w TVP1. Nie ma nic za nic. Więc nie osłabiaj mnie więcej.
Zamienniki, te ze smarem i obejmkami za 16zł są firmy 4MAX. Resztę sobie znajdziesz.
Jeżeli jednak nie poradzisz sobie z tym zadaniem daj znać to podam Ci numer art. Gdzieś w hasioku mam jeszcze woreczek z niego to go odkopię i Ci podam.
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-25 23:39:44 /
Ja mam ubranie robocze (kombinezon) FORDa - czy to coś złego??
w sumie nie, ja miałem czapkę Forda zimową:) ale gdyby nie była Forda to też bym w niej robił samochód jeśli byłaby tak samo ciepła a nie miała znaczka Ford i nie dopłaciłbym za niego 3krotnej wartości czapki bez znaczka:)
Marek F / 2008-12-26 01:45:59 /
"Mi się nasuwa takie niezłośliwe pytanie" czy z takim podejściem Filip nie słuszniej według Ciebie było by kupić sobie Poloneza, skoro uważasz że wszystko co ma znaczek Forda jest 3-4 krotnie przepłacone? :)
gryziu liil (EM) / 2008-12-26 12:08:02 /
Przecie polonez jest przeplacony znacznie wiecej, bo tam wszystko zrobione z g...
Mysza liil (EM) / 2008-12-26 12:15:29 /
Mysza czy chciałeś powiedzieć z gliny ?:)
Grzesiek_Rudy / 2008-12-26 13:09:25 /
chcialem, ale glina i poldek mi się zle kojarzy ;)
Mysza liil (EM) / 2008-12-26 13:41:20 /
Oj Filip ty LENIU!!!
http://www.allegro.pl/item503265357_oslona_przegubu_zewn_ford_granada_consul.html
Tak się ciepiesz ale nawet na allegro Ci się nie chce zleźć, wstyd :(
zapek??? !G.O.P! / 2008-12-26 14:51:12 /
tere-fere byłęm na allegro a ta osłona tylko jedna sztuka jest, jak każdą na allegro z innej parafii kupię to potem nie dość żę cena nie będzie lepsza i przesyłka razem nie dojdzie to strach pomyśleć jakby się 4 w różnym czasie zużyć miały:)
Marek F / 2008-12-28 23:41:49 /
Filip, jak chcesz to za 75zeta + przesyłka Ci sprzedam komplet z 4MAX. Po 16 zeta to wychodzi 64 co prawda ale za frajer mi się nie chce za tym latać.
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-04 03:23:31 /