Witam
Remontuje głowice, okazało się że mam 2.0v6, myślałem że mam 2.3v6
Mam takie pytanie gdzie i czy mogę kupić prowadnice zaworów, czy są wymienialne i czy warto wymieniać. Otwory w prowadnicach są większe od zaworów o 0.075mm (otwór 8.077, zawór 8.02)
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrowienia
robson105 / 2004-10-05 16:13:37 /
sa wymienialne i warto je wymienic koszt nie duzy a korzysci widoczne :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-10-05 20:30:14 /
Pierwsze slysze ze sa wymienialne...
Mysza liil (EM) / 2004-10-05 20:53:52 /
mysza czlowiek uczy sie cale zycie :)
Zakrzak! / 2004-10-05 21:40:44 /
zakrzak! wszystkie v-ki forda nie mają prowadnic.. zawory pracują w głowicach..
aczkolwiek prowadnice wstawić można, rozwierca się wówczas otwory i wstawia dorabiane prowadnice..
Trójkąt / 2004-10-05 23:02:28 /
skoro nie maja prowadnic to w czym porusza sie zawor??? w próżni? :)
Zakrzak! / 2004-10-05 23:04:08 /
w otworze wywierconym w głowicy..
Trójkąt / 2004-10-05 23:46:20 /
wstawianie prowadnic jest dobre dla tych co chca tanio do starego zaworu wstawia sie ciasniejsza prowadnice koszt jeden to okolo 30 zl lub jezeli ktos chce lepiej i na dluzej to dorobic zawor nadwymiarowy i rozwiercic otwor koszt okolo 70-80 zl ja polecam to drugieplus gniaza nowe twarde przystosowane d paliwa bezolowiowegi i wysoko oktanowego
CHUDER / 2004-10-06 00:32:23 /
No i nie tylko v-ki chyba, bo wydaje mi sie ze pinto tez nie ma wymienialnych prowadnic.
Mysza liil (EM) / 2004-10-06 07:03:34 /
tzn prowadnice sa ale sa to po prostu otwory w glowicy
mozna je rozwiercic i wstawic tuleje z brazu
camaro / 2004-10-06 08:19:24 /
Do żeliwnych głowic nie wstawia się prowadnic, bo i one były by z żeliwa. Robienie przez fabrykę wymiennych było by jakby doklejaniem gumowego bieżnika do gumowej już opony o tym samym składzie chem. Siłą rzeczy wymienne być nie mogą, chyba że z całą głowicą.
Sposób regeneracji opisał Chuder.
Można też było stosować brązy, ale już od tego się odchodzi za względu na większą trwałość i stosowanie lepszych stali zaworowych.
To głowice ze stopów lekkich mają wymienne prowadnice, najczęściej właśnie na żeliwne, gdyż nie posiadają one dobrych właściwości mechanicznych na te warunki pracy.
pozdro
dostępne są nadwymiarowe zawory, koszt około 110-130 pln na sztukę. Przy cenach jakie podał Chuder (tak samo i w 3M) warto zastanowić się nad tym, ponieważ zwykle zawory w naszych v-kach są już po paru szlifach i mają cienkie grzybki.
granadziarz_3M / 2004-10-07 20:50:38 /
nie znam sie tak ekstra super ale mnie dorabiano prowadnice do glowicy od pinto i smigalo to wyraźnie lepiej i ciszej za caly remont glowicy zaplacilem 300zl wstawienie utwardzanych gniazd dorobienie i wstawienie prowadnic i nowe uszczelniacze moge smialo goscia polecic zrobilem na tej glowicy 40 tys km i nie bylo zadnych problemow
michałP / 2004-10-08 16:37:03 /