logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » problemy z mostem i Vmax

problemy z mostem i Vmax

Witam ,mam taki problem :
posiadam tunusa mk1 z 74 1600, ostatnio zamontowalem most 3:89 (z tego co wiem jest to fabryczne przelozenie do 1600)Mam skrzynie 4ke, teraz przy 3000 obr i na 4ce jedzie 90km/h (pomiar z innego samochodu) przy 3500 obr jest to 100-105km/h . Most pochodzi z Tmk2 z 76 1600 i w AUTOMACIE (moze to ma jakies znaczenie?) . Dodam ,ze z tylu mam opony 205/60/13 .Nie chce zazynac silnika na poziomie 4000 zeby jechac troche szybciej .... w czym lezy problem ? (most z automatu?) Z gory dzieki za pomoc !

hervol Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-01 00:07:19 /


30 kmh przy 1000 obr na 4tym biegu to takie dawne stopniowanie Forda - u mnie też tak jest

60 kmh - 2000 obr\min
90 kmh - 3000 obr\min
120-130 kmh - 4000 -||-
160 kmh - 5000 -||-

coś w tą nute w każdym razie (prędkości około) bo przy 5200 jest 170 :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-01 01:01:34 /


Wszystko jest zgodnie z prawidłami sztuki. Taunus 1.6 GL powinien osiągać Vmax rzędu 152 km/h, co przy tej skrzyni i na tych oponach odpowiada jakimś 5100 obrotom. Przy silniku 1.6 GT prędkość podchodzi pod 160, co oznacza obroty rzędu 5300, a więc nadal poniżej maksymalnej mocy.
Radykalną poprawę odczułbyś instalując skrzynię 5-biegową ze Sierry - wtedy obroty przy 150 km/h spadłyby do akceptowalnego dla ucha poziomu 4300. Dodatkową przeszkodą są gumy 205/60 o promieniu statycznym 288mm zamiast fabrycznych 165R13 o promieniu 299mm - różnica wynosi 4%, co w zakresie prędkości maksymalnych przekłada sie na dodatkowe 200 obr/min.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-01 01:06:27 /


Niestety wszystko jest o.k. Z tego co napisałeś to 100 km/h uzyskasz przy ok. (ciut więcej) 3600 obr/min. Most 3.89 jak najbardziej był stosowany w Taunusach o poj. 1,6. Dla pocieszenia można dodać iż mogłeś też trafić na 4.11. Nie mu tu żadnej winy mostu po automacie (to raczej jego + , powinien być w lepszym stanie niż ten z manualnej skrzyni). Masz nieco mniejszy obwód koła w stos. do standardu (165/80 * 13) - niewielka różnica.
Poprawę dałby 5-ty bieg, lub dłuższy most (tyle, że przymulił by 1.6).

http://195.13.39.38/taunus/images/Skany79-A/T79-2.jpg

PiotrekFCapri / 2004-10-01 01:22:45 /


widze ,ze jest tak jak myslalem...dzieki za tak szczegolowe odpowiedzi :]
przyzwyczailem sie do inny obrotow poniewaz kupilem go z 'kombinowanym' mostem ,ktory mial przelozenie 3:45 - pytanie - z jakiej pojemosci jest ten most? 2.0 > 2.3 ?(w katalogach wystepuje tylko 3:44) ten byl w stanie nieciekawym , wyl ponizej 2500 i mial drobne wycieki z obu polosi ... ale za to Vmax i obroty byly na zadawalajacym pozniomie (120km/h przy okolo 3000 obr). Co prawda most obecny 3:89 z automatu jest w tak zajebistym stanie ,ze wygladal na zupelnie nowy ,nawet oryginalne gumy sa w super stanie, zalany jest oryginalnym fordowskim czerwonym 'hipolem' ... ale zastanawiam sie jednak czy obroty 3500 i wiecej mnie nie wykoncza akustycznie ,poniewaz mam do zdobycie jeszcze jeden most 3:45 w dobrym stanie wiec zastanawiam sie nad tym...moj 1.6 jest troszke podrasowany i spokojnie radzil sobie z tym przelozeniem ,przyszpieszenie mial napewno porownywalne do 3:89 .Czy skrzynia 5 da na tyle duzo,zeby jechac szybciej przy nizszych obrotach? Wydaja mi sie ,ze w praktyce wyglada to inaczej...jaka jest naprawde ?

hervol Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-01 02:24:48 /


Bierz ten szybszy jak robisz jakies dłuższe trasy. Ja mam w granadzie 2,0 pinto i most z 2,3. Jest rewelacja, może nie ma takiego przyspieszenia ale ekonomią lece sobie 130-150 na piątce. Cisza i małe spalanie. Jak kiedyś chciałem sprawdzić Vmax( oczywiście opory powietrza i moc na tyle nie pozwolą) to podnisłem koło na lewarku i na piątce wskazówka idzie aż 1,5 cm dalej jak 220 :) blokuje ją dzwignia od kasowania stanu licznika :)
Ale ostatnio lekko z górki 200 km wycisłem i więcej nie miałem gdzie bo zaczynały się zakręty, myśle że 220 to spokojnie wycisne :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-01 07:34:07 /


Chciałbym zauważyć, że zmiana przełożenia mostu nie wpływa na wartość wskazań licznika, gdy koła są w górze.
Decyduje o tym przełożenie ślimaka w skrzyni biegów, zależne od przełożenia mostu. Należałoby je zmieniać wraz z mostem, a wątpię czy ktokolwiek dotknął się do skrzyni ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-01 08:17:56 /


Do WCzc Autora wątku raz jeszcze:
1. Uwaga Karola dotyczy postu Andrzeja - w twoim przypadku pamietamy, że pomiar predkości odbywał się z drugiego auta.
2. Co do sztywnych mostów Forda, to jako ze było dwóch producentów [Timken i Salisbury] oraz równolegle stosowano atak 9- i 11-zębny, to jest zupełnie prawdopodobne, że obok siebie występował most 3.44 [31/9] oraz 3.45 [38/11]. Aczkolwiek w praktyce dla osiągów auta nie ma to żadnego znaczenia, a różnica prędkości obrotowej silnika przy szybkości 150 km/h na IV biegu będzie wynosiła... 12 obr/min [odpowiednio 4422 i 4434 rpm]. Jak więc widać zastosowanie któregokolwiek mostu z 2-litrówki zamiast dzisiejszego 3.89 spowoduje spadek obrotów silnika przy prędkości 150 km/h z obecnych 5000 do ~4400.
3. Co do skrzyni 5-biegowej, to pisałem 10 godzin temu, ale powtórzę jeszcze wyraźniej. Skrzynia N9 z Sierry czy Granady [w wersji 4- i 5-biegowej] ma biegi od I do IV te same, więc różnicy w przyspieszeniu nie będzie. Natomiast będzie cicho i ekonomicznie podczas jazdy na biegu V, ponieważ jego przełożenie ~0.82 powoduje spadek obrotów silnika przy 150 km/h z 5000 na ~4100, a w przypadku mostu z 2-litrówki z ~4430 na ~3600, a to już spooora różnica.
4. Wszystkie powyższe wyniki uzyskano dzięki rachunkom na poziomie IV klasy szkoły podstawowej :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-01 11:41:42 /


>>to jest zupełnie prawdopodobne, że obok siebie występował most 3.44 [31/9] oraz 3.45 [38/11].

to nawet nie jest prawdopodobne, bo tak było :)
most 3,44 był mostem z "dużą gruszką" jest znacznie wytrzymalszy od wersji 3,45.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-01 11:48:34 /



moscie 3,44 predkosc na 4 biegu przy 1000 obrotow wynoosi 31.39, wiec przy 4 tysiacach mamy okolo 90.

przy moscie 3,89 predkosc na 4 biegu przy 1000 wynosi 26.97 wiec dla 150 km/h trza krecic az do 5500.
mowa o standardowych gumach z dziobach na odpowiednim cisnieniu itd.

a w dziobakach automatach byly mosty 4.11 w 1,6, 3,44 w 2.0 i 3,70 w kombi 2.0

szczegolowe tabelki itd.
http://taunus.xl.free.fr

nmd / 2004-10-01 13:11:19 /


ja mam most od 2.0 automata i widnieje na nim adnotacja 3.45, moze to tym sie rozni 3.44 od 3.45? automat - manual?

dyra / 2004-10-01 17:45:50 /


ok, wielkie dzieki za przyblizenie tematu i udzielenie niezbednych podpowiedzi

hervol Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-02 18:44:22 /


witam .Mam pytanko ile wytrzyma taki most jak skszynia jest automat.słyszałem własnie ze lecą mosty mowa oczywiscie o capri 2.3v6 .Prawda to czy nie

Łukasz 33 radom / 2004-10-17 19:00:08 /


Witam... Podpinam się do tematu, gdyż mam pytanie... Również posiadam przełożenie 3:89:1 bynajmniej tak jest napisane:) ale prędkości nie są porównywalne z pierwszym postem...
Taunus silnik 2,3 skrzynia 5b N9
Prędkości na 5 to:
2000rpm- 45km/h
3250rmp- 80km/h
3750rpm- 100km/h
~5500rpm - 140km/h -Vmax

Czy jest szansa, że mimo oznaczenia 3,89:1 mam w most wsadzone bebechy z wolniejszego mostu? Po przeglądnięciu innych postów to wyniki są porównywalne z przełożeniem 4,11:1 a nawet z 4,41:1:/
I pytanie organizacyjne ma ktoś na sprzedaż szybszy most sprawny za rozsądne pieniążki?:)

pozdrawiam DaiKaioshin

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 15:32:45 /


A licznik i obrotomierz Ci dobrze pokazują ? Bo to chyba nawet jak na 4.11, to byłyby jak na moje za wysokie obroty..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 15:38:17 /


przynajmniej tak jest napisane .... a licznik z jakiej wersji masz ? Może od 4.11 ? Ale jak z obrotomierzem to chyba nie -- najmniej to 1.6GT - chyba że sam prędkościomierz przełożony ... Mierzyłeś z GPS ? Jaki rozmiar opon na tyle ? U mnie (most 3,45) ładnie pokazuje zgodnie z GPS .... przy czym 2000 na piątce to jakies 70~75 kmh ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-19 15:47:43 /


Licznik raczej dobrze bo jeszcze ani jeden fotoradar mi zdjęcia nie pstryknał;) i jazda równoległa z kolegą też była w ramach weryfikacji prędkośći... Do fotela dociska a prędkości nie rozwija...:/ Czytałem, że to może wina sprzęgła ale to raczej nie to bo łapie od samego dołu i jedyne co się ślizga to koła:) Przejeździłem tak rok ale zaczyna to drażnić i czuć na CPNie jak trzeba zatankować że coś jest chyba nie tak:/

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 15:49:06 /


GPSa nie mam i nie mam zbytnio od kogo pożyczyć ale będę miał to na uwadze żeby coś w tej kwestii wykombinować...:) A co do zegarów to nie widać żeby były przerabiane więc raczej oryginalne... bynajmniej wiązki od zegarów nie były cięte...

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 15:56:33 /


Skoro "bynajmniej", to znaczy że były cięte :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-19 15:57:44 /


"bynajmniej" to znaczy że ja nie ciołem wiązki i nie wpadło mi w oko żadna oznaka cięcia przy zegarach:p

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 16:32:32 /


http://www.sjp.pl/bynajmniej

Bynajmniej to znaczy zaprzeczenie -- ani trochę , zupełnie

więc zaprzeczasz , że nie były cięte ?? ;-) Sam licznik w V6 jest inny niż w R4 (wyskalowany - jeden do 180/200 drugi do 200/220 ?) także w skrzyni napęd prędkościomierza w 1.3 jest inny niz w 2.0 a jeszcze inny w 2.8 *wszystko zależy od typu mostu który szedł oryginalnie w aucie - a więc z jakiego auta jest teraz skrzynia.

Inne auto licznikowo ok .... ale może powstać duża różnica i zwykle gdy tak porównuję to jest spora ... najlepiej pożyczyć GPS na 10 minut i rozpędzić sie do 80 100 120 140 + porównać ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-19 18:26:51 /


Nie mam pojęcia z jakiego auta jest skrzynia:) Trzebaby było szukać poprzednich właścicieli i się pytać... Tak patrzę na "garaż" to w żadnym wypadku ta skrzynia nie jest spięta z mostem 3,89:1 maks to jest 3.75:1 dla silnika 1,6... więc to chyba nie wina prędkościomierza:p Tak więc wymiana mostu?:)

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-19 19:12:31 /


Moje 1.6 na 3.889 z oryginalnym licznikiem osiąga max około 150-155, tak według licznika i jak gpsa, ile dokładnei już nie pamiętam. Więcej nie pójdzie, bo się nie zakręci. Jak masz Vkę, która sie kręci trochę niżej to na 3.889 nie pójdziesz wiecej.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-21 15:52:24 /


Ale on ma N9 - Ty też ? ;-) Fakt , że z mostem 3.89 auto jedzie na skrzyni 4b ok. 155 do deski .... czyli na N9 jeśli jest mocniejszy silnik powinno sie rozpędzić na piątce do 170 ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-21 16:43:47 /


Ja nie chce jechać szybciej tylko chce się przemieszczać w jakimś normalnym zakresie obrotów a nie 3500 wzwyż:/ Ja po mieście mogę jeździć na 5 i ruszać 3 ale po to są niższe biegi żeby też z nich korzystać:) na trasę musiałbym mieć jeszcze ze 2 dodatkowe biegi żeby słyszeć własne myśli w podróży;p

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-21 17:58:12 /


Kurde, nei doczytałem, że to N9 ;) W takim razie bardziej mogę porównywać z Granadą - moją najwięcej jechałem koło 160, ale to było nie pierwszego ognia pinto na gazie ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-22 20:02:03 /