logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Kilka pytań o akcesoryjnym(?) OVERDRIVE

Kilka pytań o akcesoryjnym(?) OVERDRIVE

Witam,

Mam klika pytań odnośnie tego urządzenia.

0) czy jest to po prostu multiplikator na wałku wyjściowym , czy może jakiś zestaw zębatek zmieniający przełożenie ostatniego biegu ?
1) czy to występowało w Transitach MK1 V4 ?
2) jeśli tak, to czy jako gotowa skrzynia, czy kit samodzielnego montażu przy standardowej skrzyni ?
3) czy wiąże się to z jakąkolwiek przeróbką przeniesienia napędu (krótszy wał?)

pewnie mam wiele innych , ale jestem jeszcze zielony w temacie

Dziękuję za pomoc.
212

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 11:19:00 /


Też bym się chętnie jak najwięcej informacji o tym urządzeniu dowiedział...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 12:05:40 /


Przekładnia planetarna montowana na wyjściu skrzyni, załączana elektrycznie, pewnie w innym ogonie skrzyni. Czy dłuższy wał - ciężko stwierdzić. Można szukać na angielskim ebaju. Od reliantów z essexem najczęściej.

Mysza liil (EM) / 2012-11-19 12:39:52 /


overdrive był najczęściej dołączaną, dodatkową przekładnią już poza skrzynią biegów,
czasami kiedy umożliwiała to budowa skrzyni, była przykręcana wprost do niej.

sterownie napięciem upraszało znacznie montaż,

np w oplu można było to spotkać w skrzyni czterobiegowej, było przykręcone do skrzyni w miejscu dekielka tylnego. Po skręceniu ubrudzeniu błotem wyglądało jak jedna większa skrzynia biegów.

nie wiem czy montowali to w tranzitach, ale myślę, ze producentów tych 'overdriwów" nie było zbyt wielu.

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-19 12:41:57 /


W latach 60-tych do małych Fordów montowano overdrive załączany podciśnieniowo, np. firmy Handa, z możliwością zmiany przełożenia każdego biegu,
wyglądało to jak rozbudowa ogona skrzyni, ale bez potrzeby zmiany wału, całkowita długość pozostawała ta sama.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 12:49:20 /


Tutaj już to macie rozpisane :


http://www.capri.pl/car/4959

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 12:55:55 /


dodatkowo, może się przyda :)
W transitach '78 jako SVO można to było zamówić (podobnie jak i np. Essex-a 3.0) - poglądowe zdjęcie pojawiają się tu http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=46969
Z tego co widać był to typ Laycock J i prawdopodobnie tu można zobaczyć to w szczegółach http://www.buckeyetriumphs.org/technical/jod/JOD1/JOD1.htm
Tu zaś na skrzyni (ale Transit MKIII) http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-TRANSIT-DIESEL-4-SPEED-OVERDRIVE-GEARBOX-SUIT-MK-1-2-3-/261130128296?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CommercialVehicleParts_SM&hash=item3ccc918ba8
Nie wiem czy w MKI OD był dostępny jako opcja w salonie. Tu twierdzą, że OD był opcją w MKII oraz początkowo w MKIII Diesel http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=46088&hilit (również wiele innych info, np. że do przeróbki potrzebna jest skrzynia, która pracowała wcześniej z OD - a prawdopodobnie jej tylna część).

MKI z 2.0 Essex-em + OD (most 4.63:1) powinien się całkiem przyzwoicie sprawować w trasie (bez problemu można utrzymywać prędkość 100 - 110km/h, bez holowania) http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=86673&hilit
Dodatkowe linki (co potrzeba do przeróbki itp.):
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=51154&hilit
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=65372&hilit

Nie wczytywałem się w to zbyt dokładnie (pewnie będzie tam więcej tematów dot. OD).

loko / 2012-11-19 14:19:07 /


a prawdopodobnie jej tylna część - to się jednak raczej nie uda ;-)

loko / 2012-11-19 14:30:01 /


a wydawało mi się że to tylko klika zębatek ...
Na szczęście do MK1 wchodzi to praktycznie PNP (wg forum Transita)

dziękuję za info.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 14:48:20 /


Chcieliśmy to spiąć ze skrzynią na wodzikach do OSI ale widzę że nie tędy droga. Niezły kosmos z tym zasilaniem i sterowaniem hydraulicznym. Też się nie spodziewałem tylu podzespołów tam.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 16:52:07 /


Czy jeśli kupię OD "laycock j-type" powiedzmy osobno (ale kompletny) to będę mógł go spiąć ze swoją skrzynią , czy to ten "laycock j-type" jest inny w zależności od skrzyni do której wchodził ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 17:04:30 /


Raczej skrzynia musi mieć obudowę specjalnie przygotowaną pod to cudo. Nie wygląda to jak zdjęty ogon i założone OD.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 17:27:55 /


Potrzebujesz całą skrzynie z OD (tył sekcji skrzynki biegów jest przecież inny - i odrazu widać to na rysunkach) + na dokładkę przeróbkę wału napedowego ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 17:44:31 /


Właśnie kupiłem skrzynię z overdrive to się chwalę :))) Mam nadzieję, że będzie czym. Podobno po przeglądzie, wymianie łożysk etc. Leżała wiele lat na półce w garażu ale się nie doczekała. Na temat tej skrzyni typ J nie ma info na c.pl więc może ktoś coś więcej będzie wiedział to poprosiłbym o2+ info. Już teraz potrzebuję dwa takie włączniki jak na ostatnich foto z gniazdem jak na foto. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 13:25:19 /


http://www.ebay.co.uk/itm/ford-transit-mk-1-2-3-reverse-light-switch-j2-type-york-essex-v6-/321862457262

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 13:31:48 /


Słodziak , zdaj relacje jak się to sprawuje. Mam dwa OD na stanie i niedługo będę je rozgrzebywał.

Aaaa , najważniejsze. Masz crossmembera do tego ? Potrzebuję wymiary żeby ulepić takiego od 0

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-23 19:29:53 /


Raczej nie założę tych włączników, drogawo i nie ma. One są wpięte szeregowo w zasilanie cewki załączającej OD żeby nie działał on na 1 i 2. Troche już dziś to wypatroszyłem. W sumie nie wiem czemu ale chyba takie zabezpieczenie żeby nie ruszać na OD. Przy rozsądnej eksploatacji można to pominąć.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:02:53 /


Jak jak Cię nie lubię :P


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:16:22 /


u mnie są niby 3 wyłączniki, jeden do wstecznego. I ten ma sens.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-23 23:17:03 /


Jako ciekawostkę podam, że byłem wczoraj po to, i sporo różnych drobiazgów do tranzoli, u jednego pana w Pruszkowie ;)

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:19:53 /


Ten do wstecznego jest gruby z kulką, mam taki nowy.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:21:01 /


No i masz łomot Docent!
Daleko miałeś?

:P

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:21:46 /


Jazda poniżej 30 kmh i ruszanie z załączonego OD zaraz by go uszkodziły. Przynajmniej tak pisali w instrukcji

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-23 23:23:11 /


No właśnie też żałuję bo w Pruszkowie silna grupa, byłem strażakiem ale nie miałem żadnych namiarów ze sobą (potem żałowałem). Mocno byłem najarany na OD i nie pomyślałem przed wyjazdem. Trochę pojeździłem po miasteczku ale nikt się nie trafił niestety.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:27:23 /


Ten zestaw ma być do beżowej karetki ale okazuje się, że tam jest inna skrzynia i będę potrzebował dzwon do tej z OD i flanszę na wałek sprzęgłowy (na 3 śruby). Na fotce jest ale jakaś przerabiana. To będzie chyba długa droga...

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:34:34 /


Dzwon do 2.0 OHC

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-23 23:35:47 /


Docencik, jak wygląda mocowanie skrzyni z OD do nadwozia ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-06 18:52:39 /


Tak jak pod ogonem (jakkolwiek to brzmi :)). Na drugiej fotce widać pod overdrajwem jest czarne blaszysko powyginane i ma taki wspornik od dołu jak odlew w ogonie. Osiada na poduszcze na belce poprzecznej. Takie p&p.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-06 20:25:12 /


Mam skrzynię z overdrive i rozpracowany system przełączników. Moja skrzynia działa na 3 i 4 biegu, mimo ze mam tylko jeden czujnik wykorzystałem ten od wstecznego również. Jeżeli ktoś chciałby się przejechać to zapraszam. Wał musiałem skrócić i przerobić. Przy mojej starej skrzyni był wielowypust a tu normalna flansza. Dodatkowo musiałem przerobić łapy od silnika i belkę skrzyni biegów. Na początku wlałem olej zalecany przez Forda ale skrzynia nie pracowała, dopiero po zalaniu ATF skrzynia działa poprawnie. W razie pytań proszę o kontakt.

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-24 20:56:10 /


zjawię się wkrótce :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-24 21:10:47 /


Odświeżę temat bo właśnie wjechała skrzynia z Overdrivem na stan.
Docencik - czy jeździsz już z ominiętymi czujnikami na 3 i 4 biegu ? jest ok ?

Serio do tej skrzyni ma być ATF ??

Chciałbym sprawdzić czy OD w ogóle działa a skrzynia leży luzem w garażu, czy jak wrzucę 4 bieg i będę kręcił wałkiem sprzęgłowym i liczył obroty flanszy na wyjściu ze skrzyni, i później zrobię to samo po podaniu napięcia na cewkę to wybadam czy OD działa czy nie ?

z tego co Konar gdzieś pisał to na 4 biegu jest 1:1 a z Overdrivem 1:0.776 czyli redukcja dość spora...

P.S. kupię włącznik Overdrive'a na lewarku

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 13:24:16 /


włączony OD na 1 i 2 biegu nie wskazane. Niskie ciśnienie pompy oleju

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 14:49:17 /


"Chciałbym sprawdzić czy OD w ogóle działa a skrzynia leży luzem w garażu, czy jak wrzucę 4 bieg i będę kręcił wałkiem sprzęgłowym i liczył obroty flanszy na wyjściu ze skrzyni, i później zrobię to samo po podaniu napięcia na cewkę to wybadam czy OD działa czy nie ?"

nie , musi być spora prędkość obrotowa na wejsciu żeby pompa wytworzyła ciśnienie i wtedy załączyła planetarkę

zacznij od sprawdzenia czy olej czysty i filterek nie zawalony

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 14:51:32 /


ale jaka pompa... ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 15:45:40 /


jak pompa ma wytworzyć ciśnienie i załączyć planetarkę to co robi elektro-magnes który to podobno załącza ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 15:47:15 /


to jest bardziej skomplikowane. Toto ma własną pompę olejową i siłowniki które dociskają tarcze cierną. Elektromagnes kieruje przepływ oleju na przelew lub na siłowniki.

jesli będziesz jeździł na 1 czy 2 z obciążeniem to możesz spalić tarcze

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 15:52:49 /


nie mam takiego zamiaru ;)
czyli przekonam się czy działa dopiero jak zamontuję i przejadę się? :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 16:17:50 /


Miałem taką skrzynię, faktycznie po włączeniu było szarpnięcie i parę km szybciej. Jeden z czujników położenia miałem nie sprawny, ale udało się go zamienić. Musiałbym poszukać dokumentacji.

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-19 16:44:34 /


Jak nie dostaniesz takiego lewarka to poszukaj od Volvo 940. One też miały OD i gałka się nada idealnie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 16:45:37 /


Jeśli z volvo Ci podpasuje to chyba mam zapasowy guzik do OD, jak go znajdę to mogę Ci dać.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-19 22:25:32 /


dzięki Beddie! ale ja nie po to nie wkładam MT75 żeby teraz założyć gajgę z volvo ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-19 22:58:38 /