mam pytanie czy taki silnik jak na foto podejdzie do capri jesli tak do jaka skrzynie urzyc i co zrobic by wszystko pasowało.
timirimi / 2012-10-23 17:43:23 /
to jest przód napęd więc kombinacji sporo
wąski77 / 2012-10-23 17:57:00 /
Jak to na Śląsku zwykło się mawiać: "dej sie pokój synek" ;PPP
zapek??? !G.O.P! / 2012-10-23 18:04:08 /
Akurat skrzynia to najmniejszy problem w przypadku wsadzanai tego po bożemu. Przyłączam się do rady Zapka, chyba że masz gruby portfel albo 100 lat na projekt.
Ligacz 3M / 2012-10-23 18:44:18 /
Kiedy łatwiej wsadzić 2,9 24v, szlak przetarty i jednostka rozwojowa jest.
zapek??? !G.O.P! / 2012-10-23 18:53:07 /
dziękuje panowie więc temat uwarzam za zamknięty
tylko pytanko 2,9 24 problem wsadzic?? jakis opis może ktoś posiada
timirimi / 2012-10-23 19:04:35 /
Jakby to było takie proste to w Anglii jeździłoby sporo Caprików z tym Duratec V6 ... a szczerze mówiąc to nawet sobie takiego nie przypominam :-) Gra nie warta świeczki
MikeB4 / 2012-10-23 19:05:31 /
Moze w koncu przetrze sie slad ,ale z napedem 4x4 bo chyba mam cos takiego na stanie :P
on_the_run / 2012-10-23 23:47:15 /
Jestem zdecydowanie przeciwny ....
MikeB4 / 2012-10-24 00:41:40 /
robią Anglicy takie połączenia durateca na tył napęd ze skrzynia z 221 z s-typa jagulara
tu więcej info
http://locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=64063
http://www.super7thheaven.co.uk/Duratec_V6
aaannnd / 2012-10-24 09:22:18 /
Ano robią, tylko to taka troszkę sztuka dla sztuki - jak kiedyś Essex 2.5 w Zephyrze, a potem w Consulu/Grani Mk1. Po cholerę tyle zachodu, jeśli za tę samą kasę da się zmotać mocniejszego o 25% Durateca V6 3.0 z tego samego Mondziaka lub Jaga? A Caprików z tym serduchem już wbrew pozorom nie jest w UK tak mało :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-10-24 10:15:58 /
Jakoś nie widzę tych Caprików z V6 z Mondeo lub Jaguara ..... udało mi się znaleźć Sierrę i osobno próbę napasowania na skrzynie MT75 .... oraz na T5 (z tej Sierry)
http://www.fordcapriforum.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2374&p=16044
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?127837-Mondeo-V6-how-do-I-RWD-it
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?91651-V6-24v-Duratec-bellhousing-bolt-pattern
Większość przełożonych Durateców to R4 / R5 - V6 praktycznie nie widać ....
MikeB4 / 2012-10-24 10:48:59 /
więc jaki motor panowie mi polecicie na swapa. dodam że chciał bym aby był w miarę mocny i żywotny:)
timirimi / 2012-10-24 12:25:55 /
Taki, z jakim wyjechał z fabryki :)
gryziu liil (EM) / 2012-10-24 12:27:17 /
Diesel.
m.kozlowski / 2012-10-24 12:34:36 /
jakies wzdluzne tdi z np sraudi :P cosworth i po co wiecej kombinowac
Jeśli masz tak potworny wstręt do oryginału, to mimo wszystko najrozsądniej jest trzymać się blisko rozwiązań pokrewnych, bowiem sprowadza to do minimum ingerencję w mocowania i wiązki elektryczne. Ostatnimi Fordami wywodzącymi się z tej samej generacji rozwiązań co Capri były Sierra i Scorpio - zatem skrzynia MT75 i wszystko co się z nią bezboleśnie spina, czyli DOHC I4 2.0 lub 2.3 albo Koeln V6 2.9 12v (bo 24v to już sporo gimnastyki). 140-150 PS w Capri to w zasadzie pułap, powyżej którego parametry silnika zaczynają przerastać możliwości podwozia (a zwykle i drajwera).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-10-24 12:56:46 /
wiec decyzja zapadła szukam kompletu na swapa dałem ogloszenie:)
timirimi / 2012-10-24 13:21:23 /
W takim razie zrobie sobie ze swojego V6 stolik :P
on_the_run / 2012-10-24 14:05:35 /
a co masz??:)
timirimi / 2012-10-24 15:35:30 /
Pisał wyżej - Durateca V6 24v z Jaga w zabudowie poprzecznej z permanentnym napędem 4x4.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-10-24 17:08:51 /
Dokładnie -- to jest 2.5 V6 Arden (ma ponad 30 czy tam 50 KM więcej niż ten sam silnik w Mondeo - zwykły Xtype 2.5 ma 196KM - bo ma zmienne fazy rozrządu)... silnik zabudowany poprzecznie tak samo jak w Mondeo. Powiem tak -- przy 2.3 czy 2.8 v6 w Capri/Dziobaku to taki silnik d... nie urywa - ale też ciągnie kilkaset kilo więcej i jeszcze 4x4. Dźwięk jest fajny tylko na wolnych obrotach :-)
MikeB4 / 2012-10-24 18:52:45 /
spasuję Ci każdy silnik z każdą manualną skrzynią, daj mi tylko silnik z oryginalną skrzynią (i nie ważne jest czy AT, czy MT) i rozrusznikiem oraz docelową skrzynię ze sprzęgłem.
Kwestia wydolności finansowej projektodawcy.
Drugą sprawą jest, czy elektronika silnika z AT nie wprowadzi trybu awaryjnego z powodu braku skrzyni... To oczywiście jest do przejścia, ale pojawia się znana z powyższego zdania kwestia.
granadziarz_3M / 2012-10-28 20:11:05 /
Aktualnie trochę się tym interesuję (Duratec 2.5 V6 RWD) i w necie kilka takich projektów można znaleźć.
Jedno rozwiązanie to podłączenie skrzyni z jaguara s-type - Getrag 221 + miska olejowa z tegoż jaga. Drugie rozwiązanie to podłączenie skrzyni T5 przez adaptor:
http://www.key-ideas.com/DGKurTwo2112402Update.html
Ja osobiście podrąże ten temat bo ten silnik wydaje się być naprawdę interesującą opcją. ;)
Pzdr.
Mauy / 2012-10-28 23:43:42 /
Allo, mam pytanie czysto teoretyczne, jako że na razie nie planuję żadnych zakupów motoryzacyjnych.
Dlaczego nikt (lub prawie nikt) nie montuje co Capri 5 cylindrowego motoru z Focusa RS? Nie sądzę, aby chodziło o koszty ponieważ jest sporo aut z droższymi silnikami, choćby YB, czy Coyote. Taka refleksja przy piątku :-)
Ananiasz / 2023-02-03 15:03:53 /
Miron! Do odpowiedzi! :)
Jędruś / 2023-02-03 15:18:40 /
to nie jest moto Forda tylko Volvo. I są tu tacy co montują
wąski77 / 2023-02-03 15:35:21 /
Zdaję sobie sprawę, że to Volvo. Ale nie kumam, czemu to jest tak mało popularna przeróbka, skoro te silniki są również z koszernym znaczkiem. A dźwięczą genialnie :-)
Ananiasz / 2023-02-03 16:00:20 /
Znam conajmniej dwie granady co mają/miały zamontowane silniki z tej rodziny silników volvo 😉 Swap do prostych i tanich nie należy, silniki tanie nie są i 10k za samą robotę może być mało. Do tego trzeba zdobyć miskę z 960 2.9/2.5, a to trudny temat. Osobna kwestia to skrzynia… ale to już jak to lubi. Generalnie skoro wchodzi do Granady to i wejdzie do Capri, kwestia kasy.
Ludwik 3M / 2023-02-03 17:37:17 /
Silnik z Focusa RS mk2 wątpię, ponieważ w porównaniu do zwykłych 2.5 ST i innych 5 cylindrowych z Fordów czy Volvo, jest kosztowny i raczej rzadko spotykany.
KR54321 / 2023-02-03 20:17:32 /
Jak patrzyłem na ceny tych Focusów w całości czy żeby pozyskać jakiś sensowny swap to pewnie są dziesiątki tysięcy :/
Jak ST 2.5 R5 kosztują po 35-50 tysięcy
MikeB4 / 2023-02-03 23:25:00 /
Ok, ale coyote v8 też kosztuje dziesiątki tysięcy, a ludzie to pakują. A przynajmniej się tym chwalą. Ale z wypowiedzi Ludwika też wynika, że to po prostu nie jest opłacalny nakład pracy w stosunku do korzyści. A temat mi się zajawił, jak zobaczyłem Volvo Amazon z 5 cylindrowym silnikiem i turbo.
Ananiasz / 2023-02-04 10:40:10 /
R5 20v bez turbo (170PS) da się kupić za czapkę (ok, duuużą czapkę) gruszek i taki swap do Volvo 140/240 jest w Europie bardzo popularny. A Capri czy Taunus z takim motorem i tak będą żwawsze, niż z Koelnem - nawet 2.8i.
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-02-04 10:46:26 /
Tak. Ale z nazwy zostanie tylko Ford ale już nie capri.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2023-02-04 13:45:39 /
Kto wkłada Coyote'a do Capri?
rozjechany liil / 2023-02-04 19:27:03 /
Tutaj jest przykład jednego: https://www.youtube.com/watch?v=dBgah2aE8XU
Niewątpliwie są też takie, wokół których nikt nie robi szumu.
Ananiasz / 2023-02-04 21:24:33 /
aaaaa nie no to okej... takich różnych projektów jest sporo, Mercedes V8 też wjeżdża pod maskę Capri mk3 na dniach.
Ja zrozumiałem, że to powszechne zjawisko na naszym podwórku.
rozjechany liil / 2023-02-04 21:32:23 /
Przecież takie swapy to są z reguły jednostkowe sprawy. Nie pisałem, że to codzienność. Tak samo jak YB też się pojawiają, a 2,5 RS nie widziałem ani jednego.
Ananiasz / 2023-02-04 21:36:26 /
Bo w gruncie rzeczy lepiej po prostu posadzić 2.3 T5 z lolvo niż kombinować z RSem. Wyjdą tańsze konie, to samo brzmienie, taki sam wygląd.
Beddie / 2023-02-05 01:10:15 /
Pamiętam na zlocie któryś Taunus miał 2.3 turbo z Volvo i fajnie to się odpychało.
młody3 / 2023-02-05 09:49:24 /
Pamiętam taunusa 2.3 turbo i fajnie się to odpychało.
młody3 / 2023-02-05 09:51:15 /
Granada też była i chyba dość długo ten silnik wisiał na sprzedaż.
Ogólnie jak ktoś nie ma parcia na to, że Ford, albo że Ford i to z danego auta, to wkładać co tam tanie i popularne :)
Konrad vel smasher / 2023-02-05 11:53:40 /
Wkładają ludziska przeróżne BMW, Saaby, Mercedesy czy nawet (tfu!) Lexusy i nikt ich za to nie linczuje. A tu silniczek niemalże koszerny (choć dekiel z Focusa czy Mondeo kosztuje krocie), a dźwięk ma wypisz-wymaluj Audi Quattro.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-02-05 12:48:50 /
♠Zoggon♠ / 2023-02-05 15:22:35 /
Nie rozumiem Krk Towjej awersji do silników Lexusa, a w zasadzie to Toyoty...masz jakieś smutne przeżycie z tym związane?
mateush (proko) 3M / 2023-02-05 16:04:10 /
Generalnie mam awersję do wszystkich pomiotów dalekowschodniej pseudocywilizacji technicznej - Toyot, Mazd, Nissanów, Hond, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Hyundai, Kia, Daewoo, Ssangyongów, etc. Obiecałem sobie solennie 50 lat temu, że nigdy w życiu nie kupię sobie takiego auta i jak dotąd udało mi się nie złamać tej zasady.
Dwa razy w życiu kupiłem jakiegoś japońca mojej ówczesnej żonie (na babski upór ciężko znaleźć jest lekarstwo) i na moje wyszło - samochodopodobne pojazdy rodem z kraju kwitnącej wiśni rozleciały się w iment nawet pod stópką obutą w bucik nr 34 (europejskie 22).
A może jestem rasistą - kto wie...
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-02-05 16:47:51 /
Dzięki ♠Zoggon♠ za fotki. Fajna, sterylna robota.
Ananiasz / 2023-02-05 17:24:06 /
Ja tam miałem toyotę carine e kombi i byłem bardzo zadowolony. Ona nie stygła jeździłem nia wszędzie. Tyle co se przez noc wystygła i tyle. Zamontowałem lpg i wioooo. Tata miał vitare 2.0 v6 i poza spalaniem to nie było się do czego przyczepić, ale to była krowa 5 drzwiowa. Teraz ma toyote rav4 z automatem i lpg i też śmiga i nic jej się nie dzieje. Jedyne co się można przyczepić to rdza w japońcach bo niestety tam jest jej więcej niż w naszych fordach.
mishq (Mateusz G.) / 2023-02-05 18:30:01 /
No u mnie trochę większy bałagan 🤣
Ludwik 3M / 2023-02-05 18:50:03 /
kurde... konkretny piec
Ignacy / 2023-02-05 19:19:53 /