logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » obrotomierz w granadzie

obrotomierz w granadzie

witam. mam problem kupilem niedawno granade, niestety z niedzialajacym obrotomierzem. poprzedni wlasciciel twierdzil ze nie da sie go podlaczyc gdyz wymienial silnik (teraz jest 2300 OHV HC) i w tym obrotomierz jest inaczej zasilany. co robic? co wymienic zeby dalo sie to podlaczyc? z gory dziekuje za pomoc

przypadek / 2004-09-22 13:09:10 /


o super:))
To ja się też podepnę, jeśli kolega pozwoli:))
Też granatnik, buda 78. Był silnik 2,0 OHC, teraz będzie 2,3V6 na automacie z granatnika po 82. Czy jak wymienię też szafę to będzie wszystko chodzić caxcy, czy musze jakoweś kable dokładać?:)
pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-22 13:22:12 /


Co do pierwszego pytania podajesz za mało informacji, żeby stwierdzić co pasuje a co nie. Temat ten był już gdzieś zresztą dokładnie opisany, ba nawet w dziale garaż jest podane wszystko jak na tacy. Obrotomierze w grandzie zliczją impulsy z cewki zapłonowej jeżeli zapłon tradycujny, bąź z modułu zapłonowego, zapłon elektroniczny (bezstykowy), obrotomierz od silnika czterogarowego nie pasuje do sześcio garowego i tak samo od grani z zapłonem tradycyjnym nie pasuje do grani z bezstykowym. Co zrobić, wymienić obrotomierz. chyba że chcesz się bawić w lutowanie kondensatorków. Pozdrawiam

Pankol / 2004-09-22 14:04:09 /


Przypadek - musisz znalesc obrotomierz od granady V6 zeby dobrze pokazywal.

Palio- kostka od licznika nie bedzie pasowala, wiec zeby zalozyc do grani 78 musisz odciac kawalek wiazki z kostka od grani po 82 i polaczyc z instalacja w tej drugiej grani (tez po odcieciu kostki ;D ) Wiekszosc przwodow pasuje po kolorach, jakis tam jedn czy 2 sie nie zgadzaja, ale dasz rade bo chyba roznia sie tylko kolorem paska na przwodzie.

Pankol "i tak samo od grani z zapłonem tradycyjnym nie pasuje do grani z bezstykowym"
- a wcale nie prawda. Bo impulsy obrotomierz czyta z cewki (biegun -, kolor kabla zielony ) i niewazne czy zaplon jest stykowy czy bezstykowy.

Mysza liil (EM) / 2004-09-23 12:01:03 /


Masz rację nie wyraziłem się może zbyt jasno ten sam przewód w bezstykach biegnie na minus cewki i dalej na moduł zapłonowy, ztym że cewka w bezstykach ma po stronie wtórnej 30000 V a nie jak w tradycyjnych około 15000 V tak więc po stronie pierwotnej obciążenie będzie znacznie większe i nie wiem tego na pewno, ale wydają mi się, że obrotomieże mogą się różnić.
Pozdrawiam

Pankol / 2004-09-23 22:19:44 /


Nadal chyba nie wyrazasz sie jasno bo nie wiem o jaki przewod Ci chodzi no i o jakie obciazenie?? Obciazenie obwodu pierwotnego cewki?? Co to za roznica czy w tym obwodzie bedzie plynal prad przykladowo 2 czy 5 Amperow (chociaz watpie w wieksze roznice dla obu zaplonow)?? Przeciez to nie z obrotomierza idzie sygnal na cewke tylko z modulu lub platynek do cewki, a dalej do obrotomierza, zeby zliczane byly impulsy.
Wiec zakonczmy na tym ze obrotomierz jest taki sam dla stykowego i bezstykowego zaplonu.
Pozatym sprawdzone w praktyce i caly czas dziala.

Mysza liil (EM) / 2004-09-24 11:25:13 /


Ok jeżeli sprawdziłeś w praktyce to zwracam honor. A co do napięć to z kolei ja sprawdziłem jest kolosalna rórznica włuż cewkę od tradycyjnego do bezstyka na sto procent będzie się dziwnie zachowywał o ile wogóle odpali.

Pankol / 2004-09-24 14:40:24 /


Z obrotomierzem bawiłem się kiedyś, jeśli chodzi tylko o problem z wyminą silniką , to trzeba wiedzieć, że w 6 cyl. na jeden obrót wału jest podawane 3 impulsy na cewkę, w 4 cyl. 2 impulsy. Przy obrotach 1000/min w 6cyl. podawane jest 3000 impulsów a w 4 cyl 2000 imp.
I teraz zakładając obrotomierz z silnika 4 cyl. do 6 cyl. będzie on wskazywał
3/2 obrotów rzeczywistych czyli przy 1000 obr/min wskazania będą 1500 obr/min.
przy obrotomierzu w silnika 6 cyl w 4 cyl. wskazania będą 2/3 obrotów rzeczywistych przy 1000 obr/min wskaże ok 667 obr/min.
Aby to zmienić trzeba zmienić stałą czsową zliczania impulsów, w układzie
który najduje się w obrotomierzu , przy obrotomierzu z 4 cyl. adaptując go do
6 cyl trzeba wymienić kondensator na inny o mniejszej pojemności , a przy obrotomierzu z 6 cyl. do 4 cyl. najprościej jest dolutować kondensator ( nie chcę kłamać ale chyba ok.47nF) i będzie chodzić bo sam zakładałem obrotomierz z 6 cyl do 4 cyl.
Jeśli chodzi o podłączenie to niepowinno to stanowić problemu,
można podłączyć brutalnie pod cewkę zapłonową ( - ) przewód koloru zielonego,
albo pod modół zapłonu,tutaj też nie powinno być problemu instalacja była
uniwersalna z tym że jeżeli był zegarek nie ma łączówki (kawałka kabla) doprowadzającego impulsy. Od strony wskażników ( zegarów) jest kabel zielony
ok 25cm i kończy się końcówką żeńską i powyżej pedałów jak wchodzą przewody z modułu też taki kabel powininien być koloru zielonego ok.10cm zakończony wtyczką żeńską ,te dwa przewody należy połączyć odpowiedniej długości kablem,
i powinno wszystko grać.

Staszek z Chełma / 2004-10-09 18:28:54 /


ok, teraz ja się podłączę tutaj
założona została deska z obrotomierzem i dzieje się rzecz dziwna, a mianowicie:
na luzie jak sobie stoi i dodam gazu to obroty wskakują całkiem nieźle, ale i tak mi się wydaje że zbyt niskie (może niewiele) w stosunku do pracy silnika, natomiast jak jadę na biegach powyżej 1 to wskazówka obrotomierza ledwo się rusza, np przy prędkości ok 70km/h na 3 biegu wskazuje ok 2,5tyś, max obroty jakie wyciągnąłem z niej to ok 3,2tyś ale nie pamiętam jaka prędkość chyba 100km/h na 3 czy ktoś wie o co chodzi?? silnik do 2.3v6 z mostem od 2.3. Czekam na porady :) bo mnie to drażni jak jadę.

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-11 13:25:05 /


a nie masz obro od r4 w v6 ???

Lukruś / 2005-04-11 13:29:14 /


Gdyby to kogoś interesowało, to pomogę (porada, schemat)w założeniu obrotomierza zamiast zegara - przerabiałem temat.

mtango / 2005-04-11 13:33:47 /


od v6 mam, jak by był od r4 to by na luzie jak gazu dodam wskazówka się nie bujała tak żywo

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-11 13:39:06 /


gdyby byl od R4 to wskazywalby wiecej, on przelicza 4 impulsy na obrot

albo obrotomierz jest skopany albo cos zle podlaczone

obrotomierz ma trzy przewody, jeden ma byc do plusa ze stabilizatorka napiecia, drugi masa a trzeci to impulsy z przerywacza/cewki

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-11 13:50:09 /


Jakby był od R4 to przy V6 by pokazywał więcej, bo 6/4 obrotów. Jak mniej, to tak jakby był na więcej niż 6 cylindrów przesterowany, ale to by nie tłumaczyło różnego zachowania na postoju i podczas jazdy. Rydzu może trzeba pogmerać przy tym kablu niebieskim co pod cewke jest podpięty, może tam coś nie łaczy. A jak silnik pracuje? Bez zmian? Nic nie przerywa/kaszle?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-11 13:51:31 /


Ooo, chyba Camaro trafileś.
Podłączyłem chyba do plusa bezpośredniego, sugerując sie tym że nic nie tzeba w kablach gmerać, tylko dołożyć jeden na impulsy od cewki.
W Taunim i Capri są stabilizatory na zegarach a w Grani nie ma tylko do jednego plusa dioda przylutowana jakaś, a ten plus co wypadał pod zacisk plusa obrotomierza chyba szedł bezpośrednio.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-11 13:56:22 /


byc moze obrotomierz w Grandzi ma stabilizator w srodku, ale watpie
zreszta czujniki temperatury i paliwa sa tak samo zbudowane jak w Capri i powinny miec stabilizator
ale tu oddaje glos specom od Granad

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-11 14:20:44 /


Obrotomierz jest zasilany z ogólnego plusa, czyli +12. Z regulatora/ stabilizatora jest zasilany wskażnik paliwa i temperatury. Tak na przyszłość - gdyby komuś padł, to mozna zastąpić zwykłym z seri np. LM, a niekoniecznie szukać w serwisie Forda. Co najwyżej zmienią sie nieco wskazania, jeżeli nie dobierze się dokładnie takiego samego napięcia. A pewne przesunięcie w górę ma nawet zalety - wcześniej ostrzega przed zagotowaniem i informuje o wzroście temperatury.

mtango / 2005-04-11 20:39:57 /


Popieram przedmowce, obrotomierz ma z instalki sztywne 12V bez zadnych stabilizatorkow

Mysza liil (EM) / 2005-04-11 21:02:15 /


Właśnie też to zauważyłem jak rozbebrałem zegary od Tauniaka. Plus idzie z kluczyka przez bezpiecznik tylko.
Zatem co jest przyczyną tej karuzeli u Rydza? Czyżby jednak skopany obrotomierz?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-12 08:32:31 /


może obrotomierz został wpięty pod (+) cewki zapłonowej? powinien być podpięty pod przewód kluczujący prąd na cewkę.. czyli (-) cewki..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-12 08:48:39 /


Nie no. Ta opcja odpada :(

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-12 09:23:50 /


A ja mam pytanie z cyklu, jak rozpoznać ten kabel który powinien być podpięty pod (-) cewki, dynda sobie taki jeden zielony przy cewce.... a potem znika w wiązce... jak można sprawdzić czy to ten bez rozbebeszania połowy auta? Bardzo bym chciał mieć obrotomierz, ale tez niechciałbym nic ujarać ;)

Piotrek PCK / 2005-06-07 16:37:28 /


jasny zielony jest przewodem minusowym cewki..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-07 17:21:06 /


Ten jest ciemny zielony i raczej nie jest przewodem minusowym cewki... bo tak sobie dynda, auto jeździ, a do (-) jest inny przewód podłączony :) da się to jakoś sprawdzić miernikiem? Jakieś napięcie pokaże pod warunkiem czegoś tam?...

Piotrek PCK / 2005-06-07 17:27:57 /


Sprawdzić możesz miernikiem, a konkretnie omomierzem. Czyli czy jest przejście od jednego końca do drugiego, lub zwierając jeden do masy i sprawdzając czy na drugim też jest masa. Prawdopodobnie jednak to nie będzie ten, u Rydza też był taki ale nie było przejścia do tego przy zegarach, aczkolwiek kabel od impulsów jest właśnie zielony. Ja u Rydza puściłem po prostu nowy kabel.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-07 19:32:21 /


Witam
Pozwolę się podpiąć pod ten temat , mam pytanko , wymieniliśmy silnik w Granadzie z 2.3V6 (bezstykowy elektroniczny) na 2.0 R4 (stykowy) od Sierry , po podłączeniu obrotomierz zaniża mi obroty , jak już szukałem na forum muszę wymienić kondensator na o mniejszej pojemności , tylko gdzie on się znajduje? w obrotomierzu? jak się do niego dobrać? Wymiana ta została podyktowana zbyt słabym sprężaniem w fałce i dużym zużyciem gazu.
Pozdrawiam

kalasz21 / 2005-08-28 08:35:32 /


kalasz21 - ten kondensator jest w obrotomierzu, trzeba zdjąć tarczę obrotomierza i lutować....
Co do instalowania obrotomierza w granadzie przedliftingowej, to jest to prosty temat, właśnie przerabiałem.
Wystarczy wyjąć zegarek, włożyć obrotomierz, wtyczka jest ta sama. Kilka centymetrów od wtyczki dynda sobie zielony kabelek, trzeba do niego podpiąć dłuższy i poprowadzić do (-) cewki. I tyle. Niestety nie znalazłem przy pedałach żadnego kabelka, do którego można by się było wpiąć, jak to ktoś pisał, no ale nie chciało mi się rozbebeszać tapicerki i zdjąłem tylko zegary.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-09 21:05:33 /


No i mały zonk.
Obrotomierz, który miałem miał napis na tarczy "6cyl", ale widocznie na przestrzeni dziejów ktoś to zamienił, bo wskazuje jakby był od R4. Mam prośbę: mógłby ktoś, kto ma obrotomierz od V6 zerknąć do niego do środka jakiej pojemności jest ten kondensatorek? ja już nie pamiętam, a po prostu bym sobie przelutował na właściwy...
Ewentualnie może się ktoś chce zamienić na obrotomierze?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-11 08:08:22 /


Ja sie moge zamienic

Mysza liil (EM) / 2006-05-11 09:25:28 /


To się odezwę na priva.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-11 10:53:24 /