logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wymiana paska klinowego w 2,3 V6

Wymiana paska klinowego w 2,3 V6

Witam... Jak w temacie czy wymiana paska w V6 jest na tyle trudna, że robiąc to samemu pierwszy raz mogę coś zepsuć? Przeglądając forum wpadłem na podobny tamat ale dotyczący silnika OHC stąd też pytanie czy w V6 też trzeba rysować znaczniki? Zaglądając w manuala dostępnego w "garażu" to niby rozrząd jest na stałe ustawiony na zębatkach... Czyli wychodziłoby na to, że pasek klinowy nie wpływa na rozrząd tylko napędza pompe oleju i alternator... Dobrze mi się wydaję czy gdzieś powiedziałem coś głupiego? Gdyby coś bylo nie tak proszę o sprostowanie:)
z góry dzięki:)
pozdrawiam

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-15 23:37:00 /


Jaką pompe oleju?
Klinowiec napędza pompę wody i altka, czasem pompe wspomy.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-15 23:39:43 /


pewnie miałeś wcześniej opla albo jakieś inne pseudosamochodowe tworzywo ;)
potrzeba Ci - paska, piwa, breszki , 17, 13.
odkręcasz 17 altek i 13 altek, ściągasz pasek, zakładasz nowy, łyk piwa, breszka w rękę naciągasz, łyk piwa, dokręcasz 13, łyk piwa, dokręcasz 17, łyk piwa, nie zapomnij wyjąć breszki z pod maski przed zapaleniem silnika.
Ma być tak, żeby się 1cm naginał pod naciskiem palca ( sprawdzać na wyłączonym silniku ;)
.

michalch83 / 2012-10-15 23:47:31 /


Może się z tą pompą oleju wygłupiłem ale u mnie pasek napędza 3 kółeczka:) o pompie wody faktycznie zapomniałem ale reszta się powinna zgadzać;)
A poprzednio miałem Cienkola, golfa 2 i mechanika co trzymał auta po 2 tygodnie, a obecny stwierdził że cyt: "nie ma czasu na wynalazki" stąd też moje troche błache pytania, ale kto pyta nie błądzi podobno:)
I dziękuję bardzo koledze Michałowi za dokładny opis czynności;) Przypuszczam, że jeśli przy pracy pojawi się piffko pojawią się i pomocnicy;)

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 00:09:18 /


W 2.3 zapominamy co to jest rozrząd :)

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 00:20:40 /


To jest temat na 10 minut, a jeśli jakikolwiek mechanik nie chce tego zrobić nie zaglądając nawet pod maskę to nigdy żadnego auta bym mu nie dał do roboty...

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-16 06:51:15 /


Prorok - bez przesady ;) możemy zapomnieć, ale on się kiedyś sam przypomni, sam się o tym przekonałem niestety

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-16 08:45:42 /


Skoro mówicie Panowie że to jest prosta sprawa zajmę się tym wieczorem:) i mam nadzieję że nic nie popsuję;)

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 11:03:02 /


Czytam ten wątek od początku i nie wierzę. To musi być prowokacja!

Skoro zadajesz takie pytania, to uważaj żebyś klamki nie popsuł jak będziesz otwierał samochód...

Mysza liil (EM) / 2012-10-16 11:54:22 /


Zacznę od tego że pytania są oznaką zainteresowania... Prowokacją byłoby pytanie jak podłączyć akumulator czy + to czerwony kabelek czy czarny lub też czy + do dodatni czy ujemny biegun;p A moje pytanie to poprostu niepewność... Nie każdy jest z zawodu mechanikiem lub miał na czym ćwiczyć w młodości...;/ Jeśli kolega nie ma do przekazania mi pomocnych informacji na wyżej zadane pytanie proszę nie utrudniać i dać się wypowiedzieć osobom chcącym mi pomóc.
pozdrawiam DaiKaioshin

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 12:07:55 /


Prowokacją byłoby pytanie jak podłączyć akumulator czy + to czerwony kabelek czy czarny lub też czy + do dodatni czy ujemny biegun;p


Taki wątek też już był i to wcale nie prowokacja :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 15:46:02 /


Ale przypuszczam, że również została osobie w potrzebie udzielona odpowiedź na to pytanie:) I to właśnie jest forum... Nie ważne jaka ranga i skomplikowane pytanie odpowiedź zostane udzielona:)

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-16 16:51:29 /