Zaczęło się ogłoszeniem
Kupię lub pożyczę za opłatą sprężyny do gwintu 2,25'' twardsze niż 200lbs.
Informacje kontaktowe:
Kto: Rayo
Rayo ja nie wiem czy nie będę musiał kupić dla siebie podobnych, to można z jebaja z jukeja sciągnąć i przesyłkę na pół.
Jest jeszcze opcja poszukać po fabrykach sprężyn - tu masz fajną wyszukiwarkę i można po LBSach szukać też.
http://www.vanel.com
Konrad vel smasher [2012-09-11 22:23:19]
C.640.320.1600.A --> śr. wewn. 2.268" ; długość 6.299"; twardość 194.0971 lbs
C.640.320.2000.A --> śr. wewn. 2.268" ; długość 7.874"; twardość 195.3200 lbs
C.640.320.2000.I --> śr. wewn. 2.268" ; długość 7.874"; twardość 245.9771 lbs
itd.
Konrad vel smasher [2012-09-11 22:32:37]
Konrad, te wszystkie co wyszukujesz to strasznie krotkie sa. Przemkowi w escorcie 10" sa ciut za krotkie. Z gwintow w capri, to wiem jedynie, ze Dziobek ma 12". 275lbs to juz beton jest, w zaleznosci od przeznaczenia pod ciezka v-ke powinny byc od 190 do 280. Chociaz mozna tez wziac 500 i smigac tylko po super gladkich torach :)
PieM [2012-09-11 23:25:48]
190 lbs to są standardowe od 2.8i i 3.0 Essex jeśli mnie pamięć nie myli.
Co do długości sprężyn, to standard Capri był 10,5", w 2.8i o cal mniej.
Ja u siebie w Capri teraz mam na gwintach ~7" (187mm) obniżone na maxa i stwierdzam, że nie skręca, ale wygląda zacnie :) Zakres regulacji jest ~91mm, czyli jakieś 2 i 5/8", gdyby nie moje regulowane gniazda, które podnoszą mi samochód o jakiś 1", to na max podniesionych miałbym std. wysokość.
Chcę też coś twardego właśnie na tor, a z "mundrych" wykresów i zapisów wychodzi mi, że do Capri z V6 max 300lbs można dać, choć dla pewności trzeba by zważyć masę nieresorowaną naciskającą na przednią oś i na tej podstawie odczytać wartość naturalnẻj częstotliwości zawieszenia, a powinna być od 1 do 2, gdzie 1 to miękko a 2 to twardo. Dodatkowo trzeba by to jeszcze z tyłem skorelować, który powinien być ciut twardszy od przodu - na to też jest jakiś wzór...
Konrad vel smasher [2012-09-12 08:20:59]
Ja się na teorii tego zgadnienia znam słabo. U siebie mam 10,5''/200lbs i jest średnio sztywno z moim piecykiem V8. Poza tym po niecałych 10.000 km regulowane gazshocki są totalnie rozwalone i mam wrażenie, że to nie tylko jakość tego gówna z Anglii jest za to odpowiedzialna, ale może to też wina za miękkich sprężyn. Reasumując:
Na czuja chcę spróbować sprężyny 10,5''/275lbs
Rayo [2012-09-12 09:59:45]
Rayo, 275 pod Twoj piec powinno byc w sam raz na torowe szalenstwa;) Ja jednak caly czas uwazam, ze do skrecania capri potrzebuje uniesionego przodu, a tu potrzebne sa sprezyny 12". Z tego co pamietam, to Dziobek ma sprezyny 240lbs, ale to jego auto, to cale jakies dziwne jest :P
PieM [2012-09-12 10:05:27]
PieM masz absolutną rację z tym podniesieniem przodu. Od kiedy mam ustawienie "na motorówkę" jest o niebo lepiej i samochód zaczął w końcu skręcać. Teraz jest jeszcze duże pole do regulacji i w dół, i w górę. 12'' cali to będzie u mnie raczej za wysoko.
Tym bardziej, że zastanawiam się nad zakupem regulowanych Spaxów, a te są podobno dedykowane do niższych sprężyn.
P.S. Ogłosznie kiedyś zniknie... Może dałoby z tego zrobić wątek, w którym docelowo połączymy teorię z praktyką? :)
Wczoraj odebrałem od Konrada springi 280lbs 10''. Testy zostawiam chyba na wiosnę przyszłego sezonu.
czy te 2.25 to jest średnica wew. czy zewnętrzna?
ktoś wie jaką średnice ma tuleja z gwintem pod takie springi?
Endryou / 2013-05-14 00:02:33 /
Idealnie pasuje na Caprikowe kolumny. Jakby co to dzis zawiozlem taki zestaw do Michalapoznan, wiec pewnie jak sie do niego odezwiesz, to Ci pomierzy ;)
Dzięki za info.
Endryou / 2013-05-14 18:34:55 /
Niech zostanie dla potomności.
Dzięki uprzejmości Michała poznań,wymiary gwintu:
spreżyna sr wew. - 2,25'' nominalnie, faktycznie 2,27''-2,30''.
sprężyna sr zew. -3,05''
gwint sr wew -2,05''
gwint sr zew -2,17'' mierząc po gwincie
nakrętka -2,28'' część pasowna ze sprężyną
gwint -16 zw/cal
Długość gwintu -ok. 6"
Endryou / 2013-05-16 19:51:35 /
Kilka lat minęło... pojawiły się może jakieś doświadczenia?
Burton proponuje do gwintu Capri 2.8i sprężyny 2.25" długości 8" i nośności 250 lbs. O ile z nośnością się zgodzę to długość 8" coś mi nie pasuje.
Brać 9-10" i uznać że się wyreguluje gwintem?
2.9 jest cięższe o 2.8?
Curtis_Capri / 2020-11-16 19:19:04 /
Ja ostatnio przeskoczyłem na sprężyny od 2.8(lesofjors) mając silnik 2.9 i jest uważam dobrze, nie za nisko i nie za twardo,
Jellon aka Revenge Racer / 2020-11-16 22:08:14 /
8 sa za krotkie, chyba ze dajesz jeszcze helpera / tender spring.
Ja z 2.9 mam 275 i jest ok. Im twardsza sprezyna, tym moze byc krotsza, bo mniej „siada”. Dla 250 bralbym minimum 9 + helper.
Konrad vel smasher / 2020-11-17 18:55:20 /
A więc to się nazywa tender spring. Dobrze wiedzieć. Kupuje się osobno?
No nie wiem ile w sumie masy przybędzie z przodu, sama turbina jakoś dużo nie waży, ale kolektory i boa dusiciel na przodzie... do tego dolot, intercooler, chłodnica oleju, trochę tych pierdół się nazbiera.
Curtis_Capri / 2020-11-17 21:54:28 /
Ja do uturbionego 2.9 12v na polce trzymam 325 lbs. Kiedys to policzylem, moze byc dobrze i w tym przypadku.
Konrad vel smasher / 2020-11-17 23:18:38 /
W ogóle jaka jest zasada stosowania helpera? Do czego ma służyć w tej całej mechanice pracy zawieszenia ta mała sprężyna? One i tak zawsze będą pracować jako zestaw. Ale w jakim celu?
Curtis_Capri / 2020-11-17 23:36:12 /
Helper to się składa od razu i w ogóle nie działa. Jego zadanie to trzymac napieta sprezyne jak kolo w dol pojdzie. Tender to inna sprawa, juz o tym dyskutowalismy na forum. W skrócie, żeby działał w ogóle jak należy, muszą być dodatkowe elementy, bo inaczej działa całość jako wypadkowa 2 sprężyn jak zauważyłeś.
Konrad vel smasher / 2020-11-17 23:59:42 /
Escort Mk1 Zetec jakie sprężyny byście wybrali ? Uliczny samochód, 175/50/13, obniżenie ze 2 całe. Wstępnie jest założone 9 długości i 175 nośności.
Jarek / 2021-04-24 12:11:07 /
Przy tak miękkiej sprężynie to może Ci się skok skończyć na 9 calowej podczas jazdy (sporo auto siądzie). Ja bym celował w jakieś 11” długa 175 lbs albo 200-225 lbs i 10”.
Konrad vel smasher / 2021-04-24 15:33:14 /
Dosłownie wczoraj założyłem 12" i 180lbs na tył do Taunusa, i powiem szczerze, że mogły by być jeszcze trochę twardsze bo siadly mocniej niż sądziłem. Tył waży jakieś 500-550kg
mateush (proko) 3M / 2021-04-24 19:06:38 /
Hmm w sumie to mam chyba jakieś sprężyny 225 lbs tylko nie wiem jakie długie. Jakbyś chciał przymierzyć, to mogę Ci wysłać jak przesyłkę w tę i nazad weźmiesz na siebie.
Konrad vel smasher / 2021-04-24 21:54:56 /