witam panowie,mam problem z silnikiem 2.9 EFI.kod silnika BRC zamontowany w warszawie 223 na kolektorze i gazniku z 2.3 jak pogonie go na autostradzie tak ze 110km/h zaczyna chodzic na 5 cylindrow i wali w silniku jak panewki,temperatura silnika 90 stopni.jak stane i postoije na zgaszonym silniku z30 minut wszystko wraca do normy.na zimnym silniku ,nie ma wogole luzow na zaworach ,mial ktos podobny przypadek?
mariod / 2012-09-25 20:01:38 /
Olej w silniku świeży ? Jaki ?
PiotrekGran / 2012-09-25 20:38:19 /
olej nowy 15 W40
mariod / 2012-09-25 23:08:20 /
Może się rozszczelnia jak sie zgrzeje i traci kompresje.
aaannnd / 2012-09-26 09:16:33 /
Może skoro nie ma luzów zaworowych, to się podpiera po nagrzaniu i stąd problemy.
A tak btw. pierwsze rozwiązanie jakie mi się nasunęło po przeczytaniu tytułu wątku: Rozwieś siatkę pod silnikiem :D
gryziu liil (EM) / 2012-09-26 13:31:10 /
BRC zdażały się bez hydraulicznej regulacji, ustawia się w nich luzy tak samo jak w innych v-kach.
Trójkąt / 2012-09-26 14:26:27 /
o co chodzi z ta siatką? ten BRC akurat na chydraulikach,dzis zrobilem wawka 50km i jesli jej nie pogonie to znaczy nie przekrocze 80km/h nic sie nie dzieje ,ale zaobserwowalem ze czy silnik zimny czy cieply ,stuka leciutko zaworami jak 2.3
mariod / 2012-09-26 22:04:47 /
siatka pod autem żebyś nie zgubił tego cylindra:P
Kilgore / 2012-09-26 22:31:09 /
a mi się wydaje że :
a - stuka Ci panewka, ewentualnie swożeń na tłoku ( jak ktos mówi, że mu stuka tak jakby zaworami to znaczy to co powyżej - przynajmniej w 2,9)
b - silnik gubi cylinder bo :
- jest stary i przejechał 500kkm
- ma przebicia na aparacie zapłonowym
- a jak do tego dodać albo w wersji lajt za ciasne luzy zaworowe (manualna regulacja) albo w wersji hard wypalone gniazda to się wyłania obraz ;)
-i do kompletu brak komprechy przez pierścienie ( chociaż to akurat w 2,9 było dobre zazwyczaj ;)
Testy:
- garaż, ciemno, psikadełko do płynu do szyb - sprawdź przebicia na kablach
- jakie ciśnienie na cylindrach ?
- jak masz jak sprawdzić to cienienie oleju
michalch83 / 2012-09-26 22:46:14 /
kopulka i kable nowe,na pewno nie stuka panewka,kompresja jest ,wyraznie 3 cylinder wali jakby ktos sruby regulacyjne wykrecil na maxa i zrobil luzy po pol centymetra
mariod / 2012-09-26 22:57:20 /
BRC nie widziałem na oczy z hydrauliką. A że wszystko jest możliwe, to sprawdź czy masz hydraulikę i jak nie masz to reguluj luzy zaworowe. Objaw typowy dla braku luzów zaworowych.
granadziarz_3M / 2012-09-26 23:22:19 /
dzis sprawdzilem dokladnie BRG 2.9 na hydraulice bo jak wkladalem kolektor ssacy z 2,3 to widzialem cos wcrodzaju sprezynek
mariod / 2012-09-28 18:52:18 /
To się zdecyduj. BRC czy BRG???
Bo to skrajnie różne silniki.
granadziarz_3M / 2012-09-30 21:35:02 /
BRG 2.9 EFI rok produkcji 1997 150KM
mariod / 2012-10-01 17:00:11 /