logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Wiązka wewnętrzna od Capri MKII plus wiązka silnikowa od MKIII - problemy.

Wiązka wewnętrzna od Capri MKII plus wiązka silnikowa od MKIII - problemy.

Witam,
Jestem właśnie w trakcie składania kapcia MKII 2.0 OHC, jak to się mówi od podstaw,
utknąłem na problemie z elektryką, mianowicie:
Oryginalnie była tylko wiązka wewnętrzna, silnikową wziąłem od stojącego nieopodal dawcy MKIII, generalnie wszystko jest prawie plug&play, poza wyjątkiem układu oświetlenia, tzn. w wiązce od MKII nie występuje odgałęzienie przechodzące oddzielnie przez gródź silnikową do przekaźnika świateł i spryskiwacza (złącze nr 20 tutaj=> http://www.capri.pl/image/page/2221/91592). W grodzi są dziury na przekaźnik, więc wnioskuję, że jednak tam był, ale nadal nie potrafię rozwikłać zagadki jak go poprawnie podłączyć. Może ktoś posiada w wersji cyfrowej schemat elektryki do MKII, lub po prostu wie o co cho:)
Aha, wiązki obie są niekombinowane, żadnych czerwonosilikonowców tam nie było...
Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam!

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-16 18:18:33 /


przekaźniki od mk2 i mk3 nie są zamienne - miały inne światła.
Będziesz potrzebował przekaźnik ok mk2.

michalch83 / 2012-08-16 19:00:58 /


Krzysiu a przypadkiem nie jest tak, że dawca i biorca byly różnymi wersjami - S, GT/Ghia, GL czy jakoś tak?
Ja dziś przeglądałem wiązki od wersji "bogatszej" i uboższej i część silnikowa z wewnętrzną nie są między sobą wymienne pomiędY różnymi wersjami.
Jest to z resztą opisane przez Gryzia. Generalnie złączkami tymi okrągłymi czerwoną i czarną idą inne kable, dlatego nie da się ich mieszać, a w GT/Ghia światła przednie idą grodzią a nie tymi złączkami jeśli się nie mylę.
Może tędy trop...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-16 21:01:54 /


Ufff, to niedobrze:(
W takim razie moge mieć tylko nadzieję, że znajdzie się oryginalna wiązka:)
Dzięki za podpowiedzi!

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-18 13:23:33 /


Ja bym nie był taki pewien, że przekaźniki mk2 i mk3 się różnią. Mój oryginalny od trójki pękł i łapał wilgoć, więc od znajomej rozbieranej dwójki taki sobie wziąłem. Pasuje i działa. Dwójka światła miała dwójkowe, więc albo przekaźniki są takie same, albo każdy radzi sobie ze swiatłami, czy to z mk2 czy mk3.
Dodatkowo, u siebie mam wiązkę od mk2 ghia. Światła idą złączkami. Grodzią idą tylko do przekaźnika jakieś dwa kable, żółty i biały. Szczerze, nigdy nie sprawdzałem, do czego są.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-18 19:21:35 /


Dobra. Wyszukałem zdjęcie Gryzia. Jak się okazało, chodzi Ci Jamanie właśnie o te dwa kable. Wiązkę silnikową mam zataśmowaną, ale wewnętrzna jest wybebeszona. Jak Ci to coś pomoże, to jutro prześledzę przebieg tych kabelków i może znajdę źródło..

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-18 19:28:19 /


I jeszcze jedno :). Jak tak przemyślałem, to rzeczywiście w drugiej mojej wiązce tej odnogi nie ma. Co więcej, w drugiej budzie nie ma na ścianie grodziowej dziurki na ten przewodzik. Co zmusza mnie do zweryfikowania swojego poglądu na temat zamienności przekaźników :). A przekaźnik masz?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-18 19:34:08 /


Okaże się w przyszłym tygodniu, jak dogada brakujące graty. Może i odnajdzie się oryginalna wiązka.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-18 22:40:05 /