Zbieram się do wymiany uszczelek pokryw zawórów w silniku 2.3 V6 z Capri II.
Mam nowe, niby oryginalne uszczelki - korkowe.
Jako świerzak w oldtimerach pierwszy raz spotykam się z korkowymi uszczelkami.
Pytanie: czy kłaść te uszczelki na sucho, czy potraktować dodatkowo jakimś "smaridłem"?
A może są jakieś nowocześniejsze zamienniki tych korkowych uszczelek?
denisz / 2012-08-09 21:05:10 /
lekko je przetrzyj palcem namoczonym w oleju silnikowym i będzie ok. Ważne, żebyś ich mocno nie przykręcał, tylko równomiernie; sprawdź też, czy pokrywy zaworów nie są pokrzywione na płaszczyźnie przylegania.
m.kozlowski / 2012-08-09 21:16:03 /
dzięki.
Jesteś pewien tego smarowania olejem? Myślałem raczej o silikonie?
Pytam, bo moja szkoła - nie twierdzę, że jedynie słuszna - jest taka, że uszczelki kładzie się na sucho. A wyjątkiem jest tylko uszczekla filtru oleju, ale to tylko z powodu tego, że filtr się przykręca i uszczelka powinna tu być nasmarowana aby się nie odkształcać podczas przykrecania.
Tyle, że właśnie uszczelka korkowa to nowe doświadczenie dla mnie.
denisz / 2012-08-09 21:23:01 /
ja położyłem na sucho i mimo że poprzedni właściciel silnika ostrzegał, że sie leje i nawalił tubkę silikonu mam spokój. suchutko.
kupilem dobrą uszczelkę, która przy otworach na śruby miała metalowe kołeczki, które nie pozwalają na zbyt mocne dokrecenie i odkształcenie pokryw
wąski77 / 2012-08-09 21:29:34 /
ok. dzięki.
Mam kilka tych korkowych uszczelek, więc położe na sucho i w razie przecieków położe nowe uszczelki potraktowane silikonem.
denisz / 2012-08-09 21:34:52 /
Ja uszczelki korkowe przyklejam niewielką ilością silikonu do pokryw. Pomiędzy głowice a uszczelkę nigdy nic nie dawałem.
polecam uszczelki victor reinz- z jednej strony jest klej i dodatkowo ma te kołeczki właśnie. Uszczelki z korkami robi też Ajusa, ale z klejem chyba tylko VR.
michalch83 / 2012-08-09 22:06:18 /
czy to oznacza, że są "nie-korkowe, współczesne" uszczelki do silników Capri i można je dostać w sklepach?
Sorry jeśli lamerskie pytanie. Zaczynam dopiero przygodę z oldtimerem.
denisz / 2012-08-09 22:13:23 /
One zawsze były korkowe - pod miskę też .... czy to w V4 , R4 czy V6 -- dopiero w tych nowszych wtryskowych silnikach zaczeli robić jakies gumowe cuda ... Tu żadna inna niż korkowa w pokrywy pasować nie bedzie - ma takie ząbki żeby umocować ją w pokrywie ...
MikeB4 / 2012-08-10 00:05:43 /
"polecam uszczelki victor reinz"
też polecam - jakość bdb i cena jeszcze lepsza: 8zł/szt, ale do mojego 2.3V6 kupiłem właśnie te pod pokrywy zaworów i nie miały żadnych kołeczków ani oryginalnego kleju
wiśnia / 2012-08-10 06:59:29 /
Korkowe są super i nie ma co kombinować z czymkolwiek innym.
wiśnia, gdzie ty te uszczelki widzialeś po 8zł??
Oryginały kosztują 12-13.
Nigdy silikonu na korkowe uszczelki!!!
Im więcej silikonu dasz na korek, tym bardziej będzie ciekło.
gryziu liil (EM) / 2012-08-10 13:42:24 /
akurat na uszczelkę pokrywy, jeżeli jest prosta to żadne doszczelnianie w postaci silikonu nie jest potrzebne. Czemu jednak taka kategoryczna zasada ? Jak krzywy dekiel to może inaczej nie dać rady.
valhallen / 2012-08-10 15:48:08 /
A jak krzywy dekiel, to będzie leciało jeszcze bardziej.
gryziu liil (EM) / 2012-08-10 16:45:50 /
Krzywy dekiel trzeba wyprostować ot cała filozofia.
Trójkąt / 2012-08-10 17:11:27 /
Otóż to.
Silikon zresztą niewiele daje, jak zła płaszczyzna. Silikon też trzeba wiedzieć kiedy i jak użyć, żeby w ogóle dał radę.
m.kozlowski / 2012-08-10 18:14:04 /
moja szkoła, zasada (ogólnie, wszystkiego) uszczelniania na sucho jest oparta na tym, co już poprzednicy napisali, czyli:
jak na sucho cieknie to problem jest
- w nierównej powierzchni uszczelnianych części
- albo w złej jakości uszczelki
- albo w niewłaściwym dokreceniu
Uszczelnienie "na mokro" jest tak naprawdę tylko "zamaskowaniem" problemu.
Dodatkowo i najważniejsze, osobiście uważam, że "zmoczona" (np olejem) uszczelka nie będzie miała tak dobrego kontaktu (uszczelnienia) jak sucha - możliwe nieporządane odkształcenia przy dokrecaniu i z czasem eksploatacji.
Jako możliwą alternatywę przyjmuję silikon - bo sam w sobie jest "uszczelniaczem".
Po lekturze wątku, utwierdzam się w przekonaniu, żeby i korkową kłaść na sucho.
denisz / 2012-08-10 22:47:12 /
Robiłeś kiedyś w podstawówce takie doświadczenie, że dwie płytki szklane kładłeś jedna na drugą, po uprzednim kapnięciu na dolną kropli wody? Pamiętasz co ta kropla sprawiała?
Dlatego ja lekko smaruję korek olejem. To niedokładnie to samo, ale efekt daje podobny.
m.kozlowski / 2012-08-10 22:53:07 /
Nie no, uszczelki na sucho nie trzymają, nie ma bata...
z tą woda to jak napisano, działa na szkle - względnie gładkiej powierzchni.
Poza tym to raczej działania miedzycząsteczkowe - przyciąganie.
Nie trafiony przykład.
Jak weźmiesz dwie uszczelki: gumowe, metalowe, papierowe czy korkowe, zmoczysz je i połączysz, to wg mnie połączenie będzie mniej szczelne niż na sucho. Bo tu chodzi o mechaniczny kontakt - powierzchnia do powierzchni, a nie powierzchnia - smarowidło - powierzchnia.
Dowody z literatury, serwisówek: nie spotkałem się w żadnej z sugestią zastosowania "smarowidła"
Dowody z laboratoriów: uszczelnienia pomp próżniowych (niesłychanie wymagające) robi się na sucho i broń Boże żadnych smarowideł.
denisz / 2012-08-10 23:13:54 /
Powiem ci tak - poskładałem w życiu już kilkadzieścia silników i jakoś nie ciekną. Wiesz lepiej - rób po swojemu, ja tylko opisuję co działa w moim przypadku.
m.kozlowski / 2012-08-11 07:57:06 /
Jak koniecznie chcesz czymś smarować to kup Loctite 5923. Sprawdziłem wielokrotnie.
Ma konsystencję miodu, nie wysycha, nie skleja jak silikon, dobrze się usuwa. Zakładałem w swoim fiacie pokrywę zaworów z korkową uszczelką (która nota bene ZAWSZE cieknie nad 4 cylindrem) na ten preparat i jest sucho od lat. Inne silniki z korkowymi uszczelkami też na to składałem i jest zajebiście.
Johnny81 / 2012-08-11 12:15:42 /
nie twierdzilem, że wiem lepiej - zaznaczałem, że moja szkoła nie musi być jedynie słuszna.
Na czasów studiów miałem do czynienia z pompami próżniowymi i tego nie zaprzeczy nikt: JESLI powierzchnie nie są pokrzywione, to uszczelnienie ma byc wybitnie suche i odłuszczone. W przeciwnym razie szlag trafi żądaną próżnie - przynajmniej z czasem.
Fakt, którego też pewnie nikt nie zparzeczy jest taki, że tyle opini, co ludzi.
I tak jak napisałeś, każdy robi po swojemu.
O doświadczenia i opinie innych uważam, że zawsze warto popytać.
Ja uważam, że uszczelki w aucie wymagają czasami smarowania np silikonem tylko z powodu nieidelnych powierzchni, które uszczelniamy, zlego dokrecenia itd.
denisz / 2012-08-11 15:37:34 /
Zamiast silikonu to ja polecam loctite 518. Genialny jest.
Tylko ma mały haczyk, jest w PL pieruńsko drogi, dlatego kupuję w stanach.
m.kozlowski / 2012-08-11 18:37:19 /
Jak by ktoś szukał uszczelek do silników to mam ze 300 350 szt Ajusy na stanie do silników od 0,9-1.3 1.3-1.6.2.0 i do V6 :))
Wszystko koreczki :))
BABALOO / 2012-08-13 08:12:52 /
cenyyyyyy!!!
Ja osobiście używam Loctite 5922 do doszczelniania wszystkich uszczelek na wszelki wypadek, gdyby zdarzył się wżer, nierówność itp. Mówimy oczywiście o nowych uszczelkach, zazwyczaj papierowych, ale też i korkowych. Do pokrywy zaworów akurat nie stosuje, bo użycie silikonu powoduje, że uszczelka jest jednorazowego użytku, a pokrywę zaworów często się zdejmuje i korkową uszczelkę można zakładać kilka razy.
Marcin - 518 stosujesz z uszczelkami, czy zamiast ?
valhallen / 2012-08-13 09:43:04 /
Z uszczelkami, ale bardzo cienko.
Działa nawet jak nie ma jak wyprostować do końca np. dekla mostu, wtedy dałem trochę więcej (tak z 0,5mm) i jest dobrze. Natomiast zazwyczaj daję go symbolicznie na uszczelkę. Nigdy na korkowe.
No i 518 ładnie pachnie :)
m.kozlowski / 2012-08-13 10:11:49 /
miażdżący argument :]
10 zł szt na sklepie w detalu dla Was przy jakimś zamówieniu coś można urwać , generalnie przyjechały z UK gdzie uszczeleczka kosztuje troszkę wiec za darmoszkę nie oddam :))
BABALOO / 2012-08-16 08:45:13 /
"wiśnia, gdzie ty te uszczelki widzialeś po 8zł??"
w Kościanie kupiłem 2 szt viktor reinz po 8 zł za sztukę - Dred je widział jak byłem u niego jakieś 2 miesiące temu, bo akurat miałem je w dupowozie ze sobą
wiśnia / 2012-08-16 08:54:42 /
Ale chyba nie ma się czym podniecać skoro org Motorcraft kosztuje 12-13PLN:)