logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » goraca cewka

goraca cewka

Witam mam pytanie czy to normalne ze cewka podczas pracy silnika sie grzeje ,ma ok 50 stopni ,silnik to 2,0 v6 .Prosze o pomoc gdyż jak silnik sie zagrzeje to ciezko go odpalic moze to przez ta cewke .Wiazka w komorze silnika nie byla przerabiana napiecie na cewce przy zalaczonej stacyjce wynosi ok 12,5 v .Czy tak ma byc?

veli3m / 2012-08-02 21:48:46 /


wyreguluj zawory.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 23:05:29 /


Miałem taki sam przypadek - auto zostawione na zapłonie = cewka tak gorąca że wypłynął z niej smar , po paru minutach jazdy tak gorąca , że nie odpalało ... brak fabrycznego rezystora balastowego (zworka). W drugim aucie podobnie - cewka się grzeje = brak możliwości odpalenia póki nie przestygnie .... Oba na zapłonie elektronicznym ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-02 23:33:22 /


też tak miałem ale przy rzędówce i zwykłym zapłonie. Niektórzy twierdzili, że to normalne, ale dupa wcale to nie było normalne i tylko niepotrzebnie straciłem dwie cewki (wylały) i sporo nerwów. Po ogarnięciu elektryki przez Myszę problem z zniknął.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-03 00:20:24 /


Mike, załóż balastowy to przestanie się grzać. Albo załóż cewkę na 12V.

Mysza liil (EM) / 2012-08-03 11:28:13 /


odizolowałem cała wiazke w komorze silnika i nigdzie nie znalazłem tego rezystora balastowego sprawdzilem napiecie na cewcw w pozycji zaplon właczony i jest 12,5v przy otwartym przerywaczu i nieco mniej przy zamknietym ok.11v ,napiecie mierzone miedzy 15 na cewce czyli + a masa , czy tak powinno byc ?cweka wziaz sie grzeje

veli3m / 2012-08-03 11:36:45 /


Wlasnie balastowy się usmażył wiec trzeba jakis dokupic .... założe i zobaczymy .... a w drugim przypadku jest i też się zagrzała :-/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-03 11:40:50 /


Ale napięcie na postoju powinno być około 8V...

Kilgore / 2012-08-03 11:45:51 /


Z tego co piszecie to tez musze załozyc rezystor balastowy gdzie mozna go dostac i w którym miejscu podlaczyc ? Wiem tylko ze podlaczyc go trzeba szeregowo .Dzieki za info

veli3m / 2012-08-03 11:47:50 /


Z wiązki silnikowej w okolicach serwa powinny wystawać dwa kabelki zakończone okrągłymi konektorami - w nie powinien być w nie wpięty niebieski gruby kabel - rezystor balastowy. Jeżeli są spięte ze sobą na krótko to pewnie dlatego masz 12V na cewce. Jak bedziesz miał problem, to skontaktuj się z Pyrtasem. Masz niedaleko a chłop ogarnia temat.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-03 14:08:25 /


Ja też miałem kiedyś gorącą cewkę.....i taką maść kupiłem i mi przeszło :P

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-03 15:20:21 /