Witam od kilku dni przerabiam powoli temat gaźnika od 3.0 V6 na kolektor i silnik od 2.8 V6 czy ktoś coś takiego już zakładał?
\Na razie umyty, wyremontowany ponaprawiany i porozwiercany na wersje sportową jak mi kilku anglików sugerowało i teraz tylko dokańczam mikser bo go nie ma do 2x38 i większy parownik i zobaczymy jak lata to na benzynie czy gazie.
Ma ktoś z nimi z tymi gaźnikami większe doświadczenie niż ja?
Na co zwrócić uwagę przy pierwszym odpaleniu i jak to powinno się zachowywać.
ps.
Dysze pozmieniane na te co mają niby pasować do 2.8 v6.
BABALOO / 2012-07-11 15:20:13 /
Co bylo robione z silnikiem? Tylko gaznik zakladasz, czy cos tam jest dlubniete? Powinno to sie zachowywac podobnie do solexa eeit 38/38, cale reszta to kwestia dobrania bebechow.
Generalnie dłubany był gaźnik według tego co mi przekazali angole i tego co znalazłem w starych materiałach o tuningu i w necie.
Jak się uda to powinno to dać przyrost od 3 do 10 - 15 koni.
Silnik ma na razie tylko wyczynowy układ zapłonowy
-cewka , kable i inne świece
- oraz barany i cały układ wydechowy
W planach potem będzie więcej jak wolna kasa wpadnie czyli nie prędko bo wszystko w części na sklep motoryzacyjny pcham :))
BABALOO / 2012-07-11 17:57:21 /
to zwróć uwagę na podkładkę gaźnik-kolektor ssący, weber ma szerzej rozstawione przeloty
Troche od dupy strony w takim razie zaczynasz :). Nie wiem jakie tam dokladnie dysze dobrales, ale przy kombinacjach zalecane sprawdzenie na analizatorze, zeby mieszanka zbyt uboga sie nie trafila. Wszystko inne zalezy od stanu Twojego silnika i szczescia w pasowaniu glowic do kolektora dolotowego :P
Dysze dobierał gość z Włoch co te gaźniki sprzedaje, a angole powiedzieli i pokazali troszkę tricków co z weberem zrobić, spasowanie głowic nie jest idealne ale silnik 2.8v6 kolektor najnowszego typu od 2.3v6 co ma spasowanie takie jak 2.8v6 według pomiarów różnice były bardzo minimalne a jak się uda to zimą porobię kilka kanałów i głowice i może jakiś niutkowy wałek na Nm a nie na dużo koni i wtedy gaźnik pójdzie na stage 2 albo na hartcorowy stage 3 :))
Na razie dół gaźnika ma 2 x 38mm kominy są 2 x 27mm a mikser jest 2 x 24 czy 25mm jakoś tak nie pamiętam ale dużej różnicy nie ma a tzw wysys gazu ford ma bardzo duży i szybki wiec w sobotę idzie 2 komorowy parownik do 6 litrów i 400 450 km wydajność i duża miedź dosyłająca lpg.
Generalnie ma być troszkę lepiej niż jest teraz wiec będzie gitara.
Na 2.0 OHC pinto taki gaźnik sam tylko po zmianie dysz aby 2.o pinto nie zalewało dawał przyrosty 5-8-10 km na V6 mówili mi znajomi angole że to minimum będzie wiec jak dla mnie grzmi to kusząco.
Wałek już mam inny bo wtryskowy troszkę ma inne kąty otwarcia wiec jak gaźnik będzie wydajniejszy , układ wydechowy i zapłonowy sportowy oraz dolotowy niech to wsio razem da 10 15 KM to ryj się będzie cieszył bo o to w tym chodzi.
A uparłem się że chce miećpod maską gaźniki i brak wtrysku
Docelowo 160-175-180 -190 koni takie są plany co sezon po trochu :))
BABALOO / 2012-07-12 09:31:49 /
Dysze dobrał włoch do serii czy do podkręconego silnika, jakiego wałka, i do którego "stejdża" gaźnika?
I co to za sportowe rozwiercenie, bo na zdjęciach które podałeś gaźniki są oba w serii chyba. Wydech dobrany do wałka i innych parametrów silnika czy po prostu "sportowy"z półki sklepowej?
Ogólnie jeśli chcesz z tego silnika wykręcić ok 190 km to nie bawiłbym się z tym gaźnikiem tylko zagadał z Granadziarzem o przeróbce na solexa 4a1 albo pomyślał o kolektorze pod 3 gaźniki bo skończysz bez zwężek venturiego w 38 żeby to nakrmić.
Przemek S. / 2012-07-12 16:40:08 /
Brak zwezek spowolni przeplyw mieszanki;)
Tez jestem ciekaw jak sa dobrane dysze, bo to wszystko nie jest takie hop siup:) Analizator bedzie niezbedny, a najlepiej sonda szerokopasmowa, bo inaczej przy wiekszym wykrzesywaniu mocy moze cos poplynac.
Z tymi zwężkami to takie wyolbrzymienie. I tak nie da ich się powiekszyć ponad 32mm z tego co kojarzę. Chodzi o to, że ekstremalnie rozwiercony 38 słabo sobie będzie radził w całym zakresie z podrasowanym silnikiem. Lepiej dać większy gaźnik który to normalnie obrobi, albo 3 gaźniki. No ale najpierw jakoś to zaplanować i dograć wszystkie lementy układanki.
Przemek S. / 2012-07-12 18:16:14 /
Dlatego napisalem duzo wczesniej, ze zaczal od dupy strony:)
Granadziarz opracowal jeszcze jedno bardzo fajne rozwiazanie do 2.8 praktykowane przez angielskich tunerow kolonii i w to warto uderzyc. Mianowicie zmiana walu korbowego na taki z 2.9 aby uzyskac wiekszy stopien sprezania, do tego porting glowic, walek GT, odpowiedni wydech i 160KM na seryjnym gazniku jak u Larrego. Potem mozna sie pokusic o zmiane zasilania. Realne moce do osiagniecia to okolo 200KM, ale tyle tez mozna z pinto:P
Większość osób twierdzi że gaźnik weber obsługuje do ok 170 180 KM.
Ja widziałem hamowanego pinto 2.1 co legitymował się 223KM na weberze 38dgas oraz np pickupa 4.3 v8 który miał prawie 300km na dobrze rozwierconym gaźniku.
U mnie zmienione dysze na 2.8 aby go nie zalewało rozwiercone zwężki wenturii oraz wycięte ssanie tak na Northampton latają kit cary na 2.0 OHC całe te operacje mają za zadanie zwiększenie CMF czyli przepływu na minutę powietrza.
Wałek inny bo wtryskowy ma inne czasy otwarcia niż gaźnikowy, układ tak jak napisałem sportowy ze Sportexa cały system http://sportexexhausts.com/store_main.asp?int_category_id=6&int_subcategory_id=34 same barany napisane że dają wzrost do 15 HP a reszta układu znacznie poprawia przepływ , układ posiada TUV został przebadany i atestowany a firma jest znana w UK i sporo auta na tym lata.
Czy od dupy strony? Hm 2.8 powinno mieć duży gaźnik miałem mniejszy więc zakładam większy w celu poprawienia osiągów a że auto dostało układ wydechowy, układ zapłonowy i układ dolotowy sportowy wiec nie zaszkodzi pogrzebać w gaźniku.
Dzięki materiałom z lat 60 70 , konsultacją z ludźmi z torów w uk, gościem z usa z klubu amerykanców , netem i youtubem pokierowałem swoje kroki do garażu i zobaczę jak to działa :))
BABALOO / 2012-07-13 08:40:12 /
tym konsultacjom - wtf , skąd się biorą takie wyrazy w liczbie mnogiej z tym ą ę na końcu ... ???
MikeB4 / 2012-07-13 09:55:51 /
Z nieuctwa, drogi Majku, z nieuctwa...
No i moze to byc prawda, ze te 170KM na nim wydusisz, ale musisz miec poprawiony przeplyw mieszanki na calej dlugosci dolotu, a nie tylko przy poczatku.
Nie pisales wczesniej, ze robiles dolot, a teraz juz piszesz, ze masz jakis sportowy. Co oznacza sportowy? Czerwony jest :P
Pisales tylko o gazniku, czy o kolektorze i glowicach tez? Tam powstaje najwiecej zawirowan i dopiero jak to sie poprawi, kladzie sie na to jakis fajny gaznik i przeplyw jest taki jak powinien. Dlatego pisze, ze od dupy strony, bo co z tego, ze dostarczysz odpowiednia ilosc mieszanki, jak rozbije sie ona i zabladzi po drodze i nie napelni komory jak trzeba?
Wolnossace pinto na weberze 223KM? Nie wierze, nie ma takiej opcji, to jest bajka. Chyba, ze miales na mysli 123, a wtedy to calkiem spoko, bo podobno te 130-140 sie da;)
W profilu auta jest napisane co i jak obudowa filtra Daytona Nascar z wkładką K&N i za jakiś czas wrócą zdjęte obecnie nadmuchy zimnego powietrza , podobne wynalazki stosowane były w latach 60 70 tych w USA jako Ram Air w amerykańskich autach itd a w motorach chyba Suzuki SRAD czyli Suzuki Ram Air Direct .
Napisałem również ,że docelowo chcę uzyskać moc jakieś 160 180 KM czyli jak zrobię głowice wałki kanały itd na razie jak będzie 140 150 KM to już będzie super.
Fabryczna granada czy capri 2.8 z usa miały od 108Km 125 -135 KM na gaźniku. Wszystko powyżej już będzie miłym BONUSEM.
A co do silników to poszukam zdjęć ze zlotów, materiałów z książek i gazet i powklejam :))
HPE czyli Harris Motorsport, SBD Motorsport, CTM Motorsport, Vulcan Engineering, Burton, Cosworth, Broadspeed i kilka innych firm budują różne auta i z 1.0 potrafią wykrzesać bez turbo 150 km kod silnika BDJ 1098 CM3 150 HP w latach 1972 :))
A kilka silników bardzo mocnych bez turbo powstało i powstaje na Malcie koło toru wyścigowego oraz Szwecja .
A na koniec reasumując jak się da coś poprawić małym nakładem kasy to właśnie staram się to zrobić mam nadzieję ze mi się uda i coś z tego wyjdzie.
BABALOO / 2012-07-13 13:25:11 /
Nie mowilem, ze sie nie da z 2.0 zrobic 223KM, tylko z takim zasilaniem jak weber DGAS jest to niemozliwe, jak wrzucisz 2xweber DCOE 50, to czemu nie;) Nie musisz wrzucac materialow z tych wszystkich firm, bo mam to przestudiowane we wszystkie strony;)
Piem, ty ignorancie!
:-)
A ja myślałem, że już nie ma nikogo tłukącego głową w ścianę obok otwartych drzwi :-)
granadziarz_3M / 2012-07-14 21:44:24 /
Na razie strojenie gaźnika w toku pierwsze jazdy testowe pokazują że warto było , teraz trwa zabawa z dyszami jakieś 30 szt i metodą testową ustawianie gaźnika niedługo pokażę zdjęcia i może uda się auto potestować.
BABALOO / 2012-07-26 10:43:57 /
Za tydzień mamy Puchar Capri - nie ma lepszego miejsca do obgadania przeróbek i potestowania metodą "pełna dzida" na torze. Fakt - masz deczko daleko, ale......... bez przesaaaaaady. ;-)
Bartłomiej / 2012-07-26 21:54:33 /
na hamownie Go Go Go.... ! :)
Grzesiek_Rudy / 2012-07-26 22:04:26 /
Chciało by się ale nie ma czasu czasu czasu czasu kasy kasy kasy i do tego auto jeszcze nie poskładane a tyle co mnie kosztowała odbudowa to nie chce go rozwalić na pierwszym zakręcie wiec zostaje tylko przeczytać relację i zazdrościć tym co będą ,życzę miłej i bezpiecznej zabawy trzymam kciuki za auta i kierowców :))
BABALOO / 2012-07-27 08:34:28 /
Zawsze możesz pocelować w YTP ;)
Miesiąc czasu więcej na poskładanie fury i dobrych parę setek km bliżej...