logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » jakie paliwo do V6 - dodatki do PB95

jakie paliwo do V6 - dodatki do PB95

Witam,

silnik 2.3 V6 (Capri II) byl zaprojektowany do benzyny olowiowej.
Teraz do wziecia tylko bezolowiowka, no i jest problem z suchoscia paliwa.

1. Jakie dodatki do PB95 (nazwa, marka) polecacie?
2. Jakie powinny byc proporcje?
3. Gdzie te dodatki mozna kupic?
4. Czy te dodatki sa w 100% bezpieczne dla silnika?

Temat pewnie standardowy - a ja poczatkujacy capriak i znalazlem tylko jeden watek w tym temacie z 2004 roku. Od tamtego czasu wiele w paliwach sie zmienilo.

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 20:09:07 /


Niewiele sie zmieniło z paliwami.

Polecam dodatek z Lotosu. Ja kupuje zawsze po kilka buteleczek. Tankuje zazwyczaj do pełna i przed tankowaniem wlewam 1 całą buteleczkę na 60litrów. Buteleczka ma 60ml i wystarczy na 60 litrów PB95.

Orlen ma w wersji 50ml na 50 litrów paliwa.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 20:13:38 /


dokładnie lotos albo orlen, buteleczka na bak przed tankowaniem ;)
Warto jak już są wziąść sobie kilka bo nie na każdej stacji są.
Kiedyś jeszcze był na shellu dodatek, ale już go dawno nie widziałem.

michalch83 / 2012-07-03 20:17:07 /


No pacz , mówiłem że som ludzie co tankujom do pełna to mi ziomale nie wierzyli. Każdy tylko siem gupio śmiał i synchronizował paski na dresie. :P

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 20:42:27 /


A mój shell posiada takowe w wersii 50ml/50l.
Kiedyś były takie większe z dozownikiem , ale się wykupiły.
Pan Niemiec od którego kupowałem auto zaopatrzył mnie w chyba 1,5 litra tego środka z ARALu . Orlen ma to samo co shell , tylko w butelkach z lepszym korkiem.
Shelowe w wakacje przy wysokich temperaturach się rozszczelniają

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 20:50:28 /


Lotosowe trzeba dokręcać jak sie je bierze z półki bo potrafia zalać ręce, ladę przy kasie i podłokietnik!!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 21:16:33 /


kupowałem kiedyś na BP środek produkowany przez Castrola,ale wypaliły mi się gniazda w głowicy :( ,raczej stało się to w wyniku zużycia i dobicia głowicy paliwem Shell V power,oraz zapie.......niu autostradą niemiecką z prędkością prawie kosmiczną na odcinku 50km,temperatura kolektora wydechowego była tak duża że stopiły się kable WN i zginęły wolne obroty,myślę że to nie była wina tego preparatu do paliwa tylko moja głupota,ale stare 911 które wtedy goniłem zostało w końcu z tyłu :)

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-03 21:57:51 /


Castrol TBE - wpisz w googla. Śiakieś Norauto czy inne tego typu sprzedaja. Zaletą jest wygodny dozownik oraz butelka 250 ml, wiec wystarcza na dłużej.

jakr / 2012-07-03 22:09:07 /


Dzieki.

Ten Castrol TBE bedzie rozsadnym wyborem.

A co do zmian w paliwach po 2004 - np znikela tzw uniwersalna U95 :)

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 22:43:47 /


Ja tez dolewam castrole tbe - jest fajny dozownik i dobre zamkniecie. Pojemnosc 250ml to 250 litrow paliwa :-)

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 23:27:33 /


co do tankowania do pełna - czy tankujesz za 20, 50 zł czy do pełna samochód pali Ci tyle samo ;)

michalch83 / 2012-07-03 23:51:26 /


a co dolewać do LPG?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 23:54:19 /


Da się zrobić specjalny system aplikacji tego dodatku przy zasilaniu lpg ... Z tego co pamiętam w 2004 roku juz Uniwersalnej praktycznie nie było .... gdzieś w 2003 zanikła :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 00:01:18 /


serio to dolewacie? :)

może ja też powinienem zacząć :)
będzie szybszy? :]

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 00:29:55 /


michal - samochód zatankowany do pełna jest cięższy - więc pali więcej :D

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-04 00:49:16 /


A ja do grabusa nie dolewam.
Nie wierzę w te płyny.
Jeżdżę już nim dwa lata i jak miał pierdolnięcie, tak ma nadal...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-04 00:51:06 /


Kurde to może i ja zacznę? Kiedyś dolałem parę razy ale teraz leje zawsze do pełna i nie dolewam, jeszcze jeździ.

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 07:59:37 /


dobre spostrzeżenie - ..."jeszcze jeździ"... z podkreśleniem mocno na JESZCZE :):):)

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-04 08:17:02 /


Ja wszystkie samochody zawsze tankuje do pełna - potem więcej czsasu spędzam w trasie jak na kursach na stacje paliw. No i wierzę, że może bak mniej zardzewieje ;)

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 08:43:03 /


Te srodki to nic nie pomagaja... Lalem to cholerstwo z schella, castrola i innych takich i i tak musialem zdejmowac glowice. Szkoda kasy. Tak czy siak kiedys powypalaja sie gniazda i wtedy trzeba wstawic nowe, przystosowane do bezolowiowki i po problemie.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 09:29:57 /


Tylko, że w naszych starociach nie było gniazd, tylko to był monoblok i zakłady nie bardzo chcą się podejmować wstawiania do nich gniazd.
Przerabiałem temat jakieś 2 miesiące temu przy okazji głowic od 2.8i.
Głowice od 2.8 EFI mają gniazda do Pb (teraz takie mam), ale jak się okazało gniazda są bardzo płytko osadzone i drobne przegrzanie silnika oznacza, że zaczną się ruszać i w końcu wypadną (tak mi przynajmniej powiedziały mądrzejsze ode mnie osoby pod tym względem).
Skończyło się na tym, że osadzili mi nowe gniazda nieco głębiej niż te fabryczne i kazali podpisać papierek, że robią to na moją odpowiedzialność i jeśli z tego winy coś się spieprzy, to gwarancji niet.
Koszt operacji za 2 głowice - 600 PLN w Warszawie (Krasnobrodzka), w Poznaniu (Słoneczna) podobnie.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 09:43:08 /


Ale znam silniki, gdzie gniazda były wstawione już z 8-9 lat temu i jeżdżą do dziś bez awarii. Też musiałem mówić, że biorę za to pełną odpowiedzialność.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 10:35:49 /


angole często również stosują takie wkłady zamiast dodatków do paliwa:

http://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-Tiger-Fuel-Cat-Stabilizer-Unleaded-2-Leaded-/350291199177?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item518efb84c9

ciekawe, czy dają cokolwiek oprócz zmniejszenia gotówki w portfelu ;-)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 11:15:53 /


Ja przestałem stosować ten dodatek i jeździ ... juz kilkanaście tys km i nic sie nie dzieje .... do Escorta lałem regularnie , ale ponieważ od dlugiego czasu nie jeździ to juz nie muszę :-)) Przed etyliną benzyny też były bezołowiowe ....

Natomiast często na Niemieckich stronach można wyczytać poradę aby dodawać nieco oleju do dwusuwa do paliwa zamiast tego dodatku .... nie wiecej jak nakrętkę na pełny bak....


Też w zakładzie usłyszałem, że kanał wodny w V6 jest bardzo blisko gniazd i mogą przez to się dowiercić do wody lub pozniej gniazda wypadać.... i że się nie podejmą ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 12:37:20 /


Jak są padnięte od gazu głowice i muszą się wwiercić głębiej, to rzeczywiście docierają do kanałów wodnych. W ten sposób przepadło mi kilka głowic, ale póki ich jest jeszcze tyle... :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 13:04:25 /


mi wstawili gniazda do 2.8i i jak na razie drugi rok lata...

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 13:24:49 /


ja leje takie cos:
http://allegro.pl/nitro-kleen-zwieksza-liczbe-oktanowa-kleen-flo-i2346777222.html
wychodzi duzo taniej od TBE.

pmajes Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-04 13:31:47 /


Ale to jest dodatek zwiększający liczbę oktanową o ileś punktów.
Nie zastępuje on środków do substytucji ołowiu :))

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-05 11:13:43 /


taka niespodzianka po nowym roku :(
jednak lanie przed wyborami w mauzery miało sens :)
https://spidersweb.pl/autoblog/od-nowego-roku-paliwo-e10-zamiast-e5/

Janina / 2023-10-25 10:51:52 /


Czyli co jeśli w moim przypadku jedno auto będzie mieć 2.8v6 gaźnik to zamiast się bawić w 95 i 10% to lać 98 oktanową i jest spokuj ? Dobrze rozumiem , chyba plusy też jakieś będą w wydajności silnika między 95 i 98 ?

A np jak w drugim mam zwykły r4 z wartburga to nim go hu.. strzeli na 95 i 10% tych bio to i tak przejedzie z 500tyś .... ;p

Chyba że to zwykłego silnika wartburga 1.3 na gaźniku , bo to ten sam silnik co polo ale bez wtrysku to można lać 98 oktanów ?

Pytam bo się nie znam , dzięki

Tweed / 2023-10-25 11:18:27 /


i jest spokuj ? Tylko w oczy szczypie....

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-25 15:59:34 /


Nie wiem kto pisał ten artykuł -- ale w Niemczech właśnie jest wybór miedzy E10 i normalną nieco droższą E5 dla Eurosuper95

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-25 21:13:17 /


złomnik

Janina / 2023-10-26 09:21:53 /