logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9 Cosworth da się, czy nie?

2.9 Cosworth da się, czy nie?

Czy ktoś wie na pewno, czy jest możliwe włożenie do Capri MKIII silnika 2.9 Cosworth?
Na czym polegagą przeróbki kolektorów?
Mam możliwość sprowadzić taki silnik i nie wiem czy jest sens wydawać pieniądze na telefony do Niemiec, jeżeli okaże się, że nie wejdzie.
Narazie z wypowiedzi na forum nic konkretnego nie wynika. Dzięki za pomoc!

Damian / 2002-08-31 16:00:37 /


Wszystko da sie zrobic...to kwestia technologii(jak sie popiesci,to sie zmiesci).
Jesli jestes na tyle zdesperowany aby jezdzic z Cosworthem pod macha,
to nic nie stoi na przeszkodzie.Ja sie uparlem i jezdze...

SCARAMANGA / 2002-08-31 21:12:58 /


a do czego wlozyles ten motor? i skoro jezdzisz to dlaczego jeszcze nie przyjechales nim sie pochwalic? bardzo mnie ciekawi jak to wyglada...

dyra / 2002-08-31 23:03:14 /


Do czego wlozylem?Kliknij sobie w ikonke dyskietki kolo mojego nicka i zobaczysz
do czego.Dlaczego sie nie chwale?Dlatego,ze nie mam problemow z buzujacymi
hormonami jak co poniektorzy...Przyjedz na rajd do Ketrzyna to sobie obejrzysz
jak to fruwa...Nastepnym krokiem sa cztery lapy i zalogi w Subarakach
beda musialy sie ostro napocic aby objechac mojego Muscla...
Milego ogladania!

SCARAMANGA / 2002-09-02 13:54:29 /


mam nadzieje ze z tymi hormonami nie pijesz do mnie...a co do chwalenia to chodzilo mi o zloty...jeszcze nie widzialem zebys przyjechal tym tauniakiem...

dyra / 2002-09-02 18:27:32 /


NOOOOOO przyznam ze tez jestem ciekaw .......

Q_Back / 2002-09-02 18:32:21 /


no no, ja tez bym zobaczyl z checia auto z taka moca piekielna
tylko uwazaj na podluznice-lubia sie wysypac od przeciazen-wiem cos o tym

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-02 18:44:12 /


No wlasnie!Jak szanowni koledzy pisza,trzeba troche popracowac aby
wszystko dopracowac.Wstawic silnik(jakikolwiek)to dopiero poczatek.
Schody zaczynaja sie pozniej.Po taaakich schodach niestety dlugo sie wchodzi.
Warto jednak poczekac...
Pozdruffy!!!!

SCARAMANGA / 2002-09-02 19:37:59 /


No dzięki bardzo.
Zaczynam starania i może coś z tego wyjdzie (wyjedzie?).
A jeżeli nie Cosworth, to 2.9 EFI też zły nie bedzie:)))))

Damian / 2002-09-03 08:23:46 /


nie powiem też chętnie zobaczę ów cudo w akcji... w końcu taunus z coswordem 260KM to nie lada gratka... chętnie przyjże się tym ciekawym rozwiązaniom.. zapewne pomoże mi to w składaniu nowego taunusa qpety...
zastanawia mnie jedno skąd wziąłeś most który to wytrzymuje. w swojej karierze zajeździłem 4 mosty i wiem że nie należą do najwytrzymalszych?!?

ach 14 września jest miedziana góra... zapraszam na mały sparing, będe jeździł swoim byłym taunusikiem. chętnie sprawdze możliwości i osiągi obu pojazdów :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 08:28:34 /


ach... SCARAMANGA fajne zdjęcie :) naprawde fajne i chyba nawet znam kierowce
;))


Damian co do silnika 2,9 cosworth to powinno się udać... a dla takiego silnika to warto nawet kilka dni pogłówkować i pokombinować jak go włożyć.. z mechaniką problemów raczej mieć nie będziesz, uzbrój silnik w nowe sprzęgło od 2,8 , jakąś mocno wypasioną skrzynie i sporą chłodnice, najlepiej od japończyka o podobnej pojemności [a to ze względu na wielkość i wydajność takiej chłodnicy] jakbyś miał problemy z podłączeniem elektryki to wal moze coś się wykombinuje :)

pozdrawiam

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 09:03:31 /


A ja mam pytanko. Co się będzie działo w Miedzianej wyżej wspomnianego dnia?? Może i ja bym zawitał?? Narazie jeszcze oplem:( Ale prace nad Fordem trwają:))

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 09:59:46 /


VIII OGÓLNOPOLSKI ZLOT KABRIOLETÓW,
KIT CARÓW i STARYCH SAMOCHODÓW
13 - 14 września 2002 r.


R E G U L A M I N K O N KU R S U

I Organizator
Organizatorem Zlotu jest Automobilklub Kielecki w Kielcach, ul. Słowackiego 16, tel. 361-98-55 i 361-98-56.
II Miejsce i czas trwania Zlotu
Zlot odbywać się będzie w Ośrodku sportowo-turystycznym "moto - raj" Automobilklubu Kieleckiego w Miedzianej Górze k. Kielc w dn. 13.IX. ÷ 14.IX.2002 r., wg szczegółowego programu.
III Cel imprezy
Impreza ma na celu promocję działalności statutowej w Automobilklubie Kieleckim w zakresie organizacji samochodowych imprez sportowo - rekreacyjnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na profilaktykę antyalkoholową.
IV Uczestnicy Imprezy
Impreza adresowana jest do kierowców pełnoletnich (powyżej 18 lat) posiadających aktualne prawo jazdy, którzy po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem, wypełnieniu zgłoszenia (druk) i wpłaceniu wpisowego (70 zł, a dla członków Automobilklubu Kieleckiego wpisowe wynosi 50,- zł), wezmą udział w konkurencjach j.n. (pkt VI) na samochodzie typu "KABRIOLET", "KIT - CAR", a także na starych samochodach turystycznych "WETERAN".
V Władze Zlotu
Komandor Zlotu - Renata Toporek
Kierownik Prób sportowo - zręcznościowych - Zbigniew Molenda
Kierownik ds. zabezpieczenia technicznego - Paweł Jagniątkowski
Kierownik Biura - Elżbieta Trzęsak
VI Konkursy:
1. Próba toczenia - jazda samochodem bez pomocy silnika na odległość ("mała pętla" toru).
2. Próba zręcznościowo - szybkościowa (tor kartingowy).
3. Próba regularności jazdy ("OWAL" - "mała pętla" toru).
4. Próba wyścigowa ("Owal" - "mała pętla" toru).
5. Próba górska ("mała pętla" i odcinek leśny toru).
6. Próba zręcznościowa wg "Jacke Stewarta"
7. Próba niespodzianka (poza konkursem).
UWAGA: Wszyscy uczestnicy konkursów (kierowca samochodu) rozgrywają konkursy w kaskach
VII Punktacja
W każdej konkurencji punktowane jest 6 miejsc wg klucza:
I miejsce 10 pkt
II miejsce 7 pkt
III miejsce 5 pkt
IV miejsce 3 pkt
V miejsce 2 pkt
VI miejsce 1 pkt
Suma punktów z w/w konkursów decyduje o miejscu w klasyfikacji generalnej (oddzielnie dla "kabrioletów", "kit - carów" oraz "weteranów").
W przypadku uzyskania przez zawodników jednakowej ilości punktów o kolejności decyduje lepszy wynik uzyskany w próbie szybkościowo - zręcznościowej ( pkt. VI.2).
VIII Nagrody w ramach rozegranych konkursów
Organizator przewiduje przyznanie pucharów oraz dyplomów za trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej "kabrioletów", "kit - carów" i "weteranów". Przyznanie w/w ilości pucharów uzależnione jest od frekwencji w poszczególnych klasach (3 puchary przy minimum 8 zawodników startujących w klasie
i odpowiednio: 2 puchary przy minimum 5 zawodnikach startujących w klasie i 1 puchar przy minimum 3 zawodnikach w klasie).
Konkurs niespodzianka (pkt. VI.7) podlega odrębnej klasyfikacji, organizator przewiduje przyznanie dyplomu i pucharu dla zwycięzcy.
IX. Postanowienia końcowe
- Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i starty osób biorących udział w imprezie, jak również spowodowane przez nie pośrednio szkody w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
- Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji oraz zmian i uzupełnień do Regulaminu wydawanych w formie komunikatów.
- Organizator nie przewiduje i nie będzie uwzględniał żadnych protestów. Decyzje Władz Zlotu są ostateczne.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 10:09:59 /


Dzięki za słowa otuchy Trójkąt! :))))
Zaczynam dzwonić. Może rodzinka na Bawari wkońcu się na coś przyda? ;)
A skrzynia od Coswortha by pasowała? (most mam od 2.0 OHC)

Damian / 2002-09-03 10:45:32 /


Dzięki za odpowiedż. Jak mi tylko sesja poprawkowa nie wskoczy na termin to wpadne :))

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 11:00:49 /


skrzynia od v-ki wejdzie... most- cóż jak zajeździsz założysz drugi :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-03 11:36:55 /


Ja też chętnie zobacze Scaramange za kółkiem swego 260konnego bolida... tak więc do zobaczenia w miedzianej...

BatOOn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-03 14:48:19 /


Bolid wymaga jeszcze paru powaznych zmian,miedzy innymi hamulcow
od Porshe i zmian w zawieszeniu.Niestety wszystko troche jeszcze potrwa,jak pisalem wczesniej.
Na razie tuninguje nasz web-owy okret flagowy i juz niebawem wyjedzie
z boxu do wyscigu z innymi.Mysle,ze zamiast zasmiecac forum Michalowi,
wszyscy sie przeprosimy i poplyniemy nim znowu wspolnie...
Tego zycze Wam i sobie.

SCARAMANGA / 2002-09-04 13:51:21 /


Ja nikogo niebede przeprzszal bo nikogo nie obrazilem. Jesli zas chodzi o zasmiecanie to wskaz dokladniej kto i w ktoorym miejscu cos zasmiecil bo ja nie widze tu smiecia chyba, ze to zdanie >> Na razie tuninguje nasz web-owy okret flagowy i juz niebawem wyjedzie
z boxu do wyscigu z innymi. <<

Q_Back / 2002-09-04 17:53:49 /


To zdanie mozna uwazac za smiec jedynie gdy sie go nie rozumie.
Zeby zrozumiec te paralele, nalezy dysponowac niestety wspolczynnikiem IQ
troche wiekszym od Forresta Gump`a...

SCARAMANGA / 2002-09-04 19:09:01 /


Wg. mnie to zaśmiecanie forum to sa własnie takie kłótnie. Panowie, spójrzmy na to poważnie! Mamy przecież takie same zainteresowania i aspiracje i to własnie dzięki nim jesteśmy tu na tej stronie chcąc podziwiać Capriki, Taunusy i inne tyle dla nas znaczące samochody. Nieprawdaż?

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-04 21:19:19 /


Nawet jak ktoś chodzi na siłownię.

;-)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-04 21:27:34 /


Tak stary,ale to ja wyszedlem z pojednaniem.Niestety sa tacy, ktorych zbyt wysokie aspiracje niewspolmierne do mozliwosci przeszkadzaja im w zyciu,
gdyz "plwaja" oni na wszystko dookola co nie jest zgodne z ich subiektywnym,
abberacyjnym pojmowaniem skomplikowanej rzeczywistosci,w ktorej zyja
i probuja bawic sie z innymi.Niestety prozne ich starania...
Pozdrawiam serdecznie!

SCARAMANGA / 2002-09-04 21:29:22 /


dodam krótko: nie dolewać oliwy a ogień sam zgaśnie :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-05 09:56:10 /


Wiadro wody nie zaszkodzi...pszsssssssssssssssss

SCARAMANGA / 2002-09-06 11:18:05 /


Powiedzcie mi jaka jest zasadnicza roznica miedzy silnikami 2.0 i 2.9 cosworth, bo na mocy to wychodzi tylko 40hp

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-06 11:51:12 /


a o jakie 2,0 chodzi???

poza tym moc nie jest wyznacznikiem przyspieszenia... w sumie liczy się głównie moment obrotowy i charakterystyka jego przebiegu...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-06 13:31:01 /


mialem na mysli 2.0 cosworth

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-06 16:00:20 /


wiec jedna drobna różnica... 2,0 ma turbine a 2,9 jest wolnossące stąd podobne moce...

osobiście pod maską wolał bym 2,9... nie ma to jak 6 garków z ładnie dobranym wydechem... aczkolwiek 2,0 cosworth zapewne by objeździło 2,9 :))
co jednak nie zmieni jego brzmienia :))

pozdrawiam v-ko maniaków :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-06 16:05:03 /


Stolarz - jakie 40 hp i w którą stronę? Seryjnie 2.9 Cosworth 24v ma 195 PS z katem albo 205 PS bez, a 2.0T Cosworth 16v ma od 200 do 225 PS zależnie od wersji Sierry czy Escorta, z której to wyjmiesz. Generalnie rację ma 3kąt - 2.0 to rzędowa 4 DOHC z turbiną, a 2.9 to V6 4OHC wolnossąca. Ale jeszcze te koniki nie dają mi spokoju.....

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-08 10:47:54 /


Skad te 40hp? Ano stad, ze zasugerowalem sie tym co wczesniej mowil Trójkat o taunusie Scaramangi -260KM ? Stad te 40 kucy na korzysc 2.9
Znalazlem pozniej dane tech. tego silnika i rzeczywiscie ma 205 a moze i nawet 207hp
Tylko teraz nie wiem co jest z tym taunusem? ;))))))))

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-08 16:19:09 /


wiec w tym taunim z tego co wiem jest silnik 2,0 16v bez turbiny o mocy nie powiem jakiej bo sie nie oriętuje w każdym razie 260km to są dane źródłowe ;) znaczy od właściciela ;)

na razie nie widziałem ów cuda wiec była to mała podpucha żeby się scaramanga pokazał wkońcu na jakimś zlocie i wziął udział w małym sparingu :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-09 09:05:49 /


to teraz wszystko jasne ;)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-09 12:29:28 /


Taaaaak...pazywiom...uwidim...

SCARAMANGA / 2002-09-10 10:48:44 /


oj, nie jestem pewien czy ktos tego dozyje

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-11 00:08:10 /


Spoko Ada$!Mi sie juz sni po nocach,ze juz "Project Taunus" zostal zakonczony...

SCARAMANGA / 2002-09-12 11:16:37 /


Witam.podepne sie do tematu i spytam sie o dwie rzeczy.
1.Czy ktoś testował przewody do coswortha 2,9 V6 ale np.championa razem z świecami.
Komplet przewodów w fordzie kosztuje ok.730pln. a championa ok.430 pln.
Swieca w fordzie ponad 60 a NGK ok.20.Przewody championa oraz świece testowałem w grandzi 2,3 V6 no i niezbyt mnie porwały jakością i trwałością.

2.Czy ktoś wie gdzie można dorobić do płozy napinacza łańcucha rozrządu w cossim ten plastik,teflon czy cokolwik to jest.silnik jest z 1991 r.Jestem w trakcie oceniania kosztów jakie musiałbym ponieść montując ten silnik.Sporo buszowałem po forum ale nie natrafiłem na niektóre tematy które mnie dreczą.Chce go zamontować w granadzie kombi.Mam okazje kupić za w miare przyzwoitą cene(3000pln)ze wszystkim co tylko jest potrzebne do podłaczenia łącznie z klimą.Więc prosiłbym mnie nie besztać bo akurat coś tam przeoczyłem i prosze o pomoc.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-17 21:48:49 /


Ja testowałem świece bosha po 16zł/szt i kable Janmor - komplet coś koło 2 stów. O szczegóły pytaj Pitera z AM-Motors. Jak chcesz tel. to wal na priva.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-17 22:01:49 /


ta swieca motorcrafta za 60zl to jest platyna i taka powinna byc do cossiego, ta za 20zl ngk niestety nie jest przewidziana do tego modelu, znaczysie ngk tez robi swiece do cossiego ale kosztuja bodajze 73zl szt czyli sie nie oplaca

Speedo / 2006-01-18 22:04:43 /