Taki silnik mnie interesuje, czy macie jakieś dokładniejsze informacje na temat jego budowy, wymiarów, osiągów.
Mnie udało się ustalić kilka szczegułów, oto one:
0. Wyprodukowano ich 100sztuk
1. Blok G AA, rozwiercony.
2. Stalowy wał korbowy.
3. Korbowody tytanowe
4. Sucha miska olejowa
5. Głowice DOHC oczywiście
6. Zawory tytanowe
7. Elektroniczny wtrysk paliwa
8. Moc ok 440KM/8000obr
9. Średnica/skok tłoka 100/72.2mm
10. Pojemność 3.4L
11. Średnice zaworów 37.2mm
Pytanie ile zaworów to miało ale wydaje się że powinno mieć po 4.
zapek??? !G.O.P! / 2012-05-10 08:39:09 /
Zewnętrzna pompa ojeju
zapek??? !G.O.P! / 2012-05-10 08:40:09 /
Oczywiście wtrysk mechaniczny... jak widać zresztą.
zapek??? !G.O.P! / 2012-05-10 08:42:38 /
Capri MKI z tym silnikiem osiągało 460kuni. Zaworów ma to po 4 czyli 24szt. Silnik sygnowany przez firmę cosworth.
Jest pan w anglowie co się zowie Ric Wood zajmuje się zabawami z essexami może jest w stanie zbudować taki silnior ale cena może powalić, mocno.
Tu masz naprzykład wałki cena bagatela 800 euro:
http://es.findyourauto.net/GA-GAA-COSWORTH-V6-FORD-34-CAMSHAFTS-X-4-V6-ESSEX-ZZc-27377-ZZi-300569923417.aspx
Ligacz 3M / 2012-05-10 09:00:33 /
No znam tą firmę, oni usprawniają te silniki do ok 470 kuni/9000obr. Właściwie nie chodzi mi o zakup takiego tylko informacje w celach porównawczych.
zapek??? !G.O.P! / 2012-05-10 09:04:16 /
http://www.tubetvr.com/essexpictures.html
do Granady to ten proponuję:
http://www.ebay.co.uk/itm/Cosworth-V10-3litre-CK-CR5-917-2-Bhp-Formula-1-Engine-/300703251226?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item46034f7b1a
♠Zoggon♠ / 2012-05-10 12:14:47 /
No manifolds, wiring or ecu, these can be sourced circa £30k for full instal package.
Zaworów oczywiście 24 i cała specyfikacja OK, tylko skok tłoka wydłuż do 72.4mm (nie 72.2), co na tłokach fi 100.0 daje pojemność 3412cc (inaczej wychodziłoby 3402cc).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-05-10 15:48:31 /