Witam, mam problem z instalacją elektryczną silnika 2.4 V6 efi, komp ma oznaczenie EEC IV.
Problem polega na tym iż nie moge dojść do ładu z instalacją. Na tym forum znalazłem schemat z dość dokłądnym opisem owej instalacji lecz nie do końca pokrywa się to z tym co mam u siebie.
Kostka 6 pin podłączana do aparatu zapłonowego. Mamy tam kolory:
-niebiesko czarny
-zielony - podłączony do cewki pin 1 (-)
-czarny - plus po zapłonie
-czarno zielony - o ile dobrze kojarze plus do rozrusznika (wzmocnienie zapłonu)
-niebiesko czerwony
-niebiesko żółty
Ze schematu wynika że skrajny kabel niebiesko czarny powinien być masą a tak nie jest, wchodzi on do kompa do pin 16 oraz 49 więc niby ma być masa ale nigdzie po drodze nie łaczy się z masą.
Podłączyć ten kabel do masy?
Druga sprawa
Do odpalenia motoru potrzebny mi regulator liczby oktanowej?
Trzecia sprawa
Do czego służy kostka 12 pin łączona na instalacji? kompletnie tego rozwiązania nie rozumiem.
Z góry dziękuje za wskazówki
Ten kabel masowy nad którym się zastanawiasz nie idzie do masy pojazdu, tylko do masy dedykowanej do komputera.
Mysza liil (EM) / 2012-05-04 12:52:08 /
Dobrze wiedzieć chodź ze schematu wynika inaczej
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/SCHEMAT_29_Z_KAT.jpg
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/OPIS_SCHEMATU_29_Z_KAT.jpg.txt
Bo to nie ma znaczenia do działania, tylko do diagnozy. 20,40,60 to masy przy kompie, normalnie nie podłączane do masy auta.
Mysza liil (EM) / 2012-05-04 13:01:07 /
Ok, dzięki :)
Mam jeszcze jeden mały kłopot
jak podłączyć kable do alternatora?
do dyspozycji mam dwa kable, plus z akumulatora i wzbudzenie alternatora z wiazki
Śruba M8 to do AKU+ grubym kablem
Śrubka obok to wzbudzenie. Kabelkiem od tej śrubki do żaróweczki (najlepiej 5W żeby się szybciej wzbudzał i żeby się nie żarzyła), a od żaróweczki do + po zapłonie.
Mysza liil (EM) / 2012-05-04 13:38:38 /
Dzięki wielkie :)
Podłączyłem instalacje do silnika i tu się zdziwiłem pozytywnie ponieważ iskra była :)
Teraz jeszcze muszę znaleść sygnał do pompy paliwa, przy podłączaniu swojej kostki do instalacji auta brałem pod uwagę pin 22 z kompa ale teraz wiem że to za mało, musi być jeszcze pin 20
Auto do którego zamontowałem owy silnik to Fiat 125p
Mysza, się teraz zdenerwuję bo On nie cierpi FSO ;-)
PiotrekGran / 2012-05-05 09:50:17 /
Myśle , że jeszcze bardziej .... pytając "co zrobi ????"
MikeB4 / 2012-05-05 11:22:57 /
Już nic nie napiszę, bo się zdenerwuję, i ktoś się zdenerwuje ;)
Mysza liil (EM) / 2012-05-05 12:38:03 /
Oj tam, to wszystko przez tego mojego kaca ;-)
PiotrekGran / 2012-05-05 13:32:08 /
Dobrze ze teraz ukazałem ze silnik poszedł do Fiata, mógłby być Ban na "dzień dobry" :D
Ja nie wiem, czy to tak ładnie oszukiwać, kręcić i kłamać tudzież nie mówić całej prawdy na "Dzień Dobry".
I tak jest to lepszy projekt niż Zeda "Oryginał"
paras / 2012-05-05 16:44:17 /
Ojtam ojtam :]
A mi się ten fiat podoba :) A przynajmniej silnik ma pasujący na forum.
m.kozlowski / 2012-05-05 19:41:24 /
No i było nie było, też na F :]