logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Mocniejsze hamulce w Grandzi czyli 300 + 4

Mocniejsze hamulce w Grandzi czyli 300 + 4

Witam serdecznie
Fakt faktem nie narzekałem na swoje hamulce (oryginał 2.8 injection) ale denerwowała mnie mała dostępność dobrych tarcz i klocków. Wybór padł na tarcze Mondeo III 300mm a zaciski od Alfa Romeo 166 2.5V6 czterotłoczkowe Brembo. Tarcze są dostępne nawet w wersji ATE PowerDisc a klocki w wresji ATE Ceramic. Oczywiscie felgi 15" już nie podeszły pod zaciski więc wybór padł na felgi od Vectry C polift.
Pozdrawiam
Misiek
PS Test drogowy w poniedziałek a chrzest bojowy na SO2012

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-29 19:49:00 /


Jak te tarcze podchodzą? Pod oryginalne piasty, czy mi się wydaje?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-29 21:38:22 /


Cześć Marcin
Tarcze są montowane jak oryginalne na oryginalną pisatę - oczywiście trzeba wywiercić otwory w tarczy i roztoczyć środek.
Pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-30 06:31:46 /


Cześć Michał!
Zrobił byś coś podobnego dla mnie?? w wersji pod 17 calowe RSy ??

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-30 12:37:42 /


Wrzucę foty tego co ja wykombinowalem. 320mm + 4.

Mysza liil (EM) / 2012-04-30 12:44:24 /


Ja się zastanawiałem nad tarczami i zaciskami z Merca R129 ;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-30 12:51:42 /


Anglicy w latach 60/70 rozróżniali w publikacjach hamulce "dobre" i hamulce "mocne". Był kiedyś ciąg artykułów o tym w Świecie Motocykli. Warto sobie o tym poczytać. Ale akcja fajna i pewnie na najbliższym PC obadamy co to dało.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-30 15:03:40 /


Ludwik, ja robię właśnie na podzespołach z gwiazdy.

Mysza liil (EM) / 2012-04-30 15:23:09 /


hmmmm..... daj znaki ile by to... ;) tak co by pod Twoje byłe felgi podeszły;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-30 16:45:55 /


Podejsc podejdzie bo mam takie same heble i takie same fele, problem jest jesli tarcza z Meska jest zakladana NA tarcze bo wtedy jest spora szansa zgubic blotniki przy tych felach.

Hektor / 2012-04-30 17:14:28 /


Tarcza idzie pod spod piasty, jak w oryginale.

Mysza liil (EM) / 2012-04-30 17:35:38 /


Tak jak pisałem jestem zainteresowany ;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-30 18:21:19 /


Witam
Mysza - wrzuć zdjęcia.
pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-01 10:57:15 /


Montowanie pod piasta jest dobrym pomyslem w przypadku tego typu felg ale wprowadza troche komplikacji, grubosc adaptera (zalezy oczywiscie od zastosowanego zacisku, oryginalny z W140 ciezko bedzie na tym posadzic), precyzja wykonania przerobki (tokarz musi sie zajedwabiscie przylozyc do roboty i podczas roztaczania otworu centrujacego i nawiercania nowego rozstawu), nie pamietam jaka grubosc ma tarcza Grandziowa w miejscu gdzie ma gwinty ale merolowa ma chyba mniej miesa no i problem bedzie mial potem uzytkownik takiego zestawu, jesli tarcza jest zakladana NA piaste to wystarczy isc do sklepu, kupic nowe tarcze i je zalozyc, jesli POD piaste trzeba postawic fure na kobylkach, zaniesc stara tarcze i piaste do tokarza oczyszczajac ja dokladnie w miejscach przerobki, powiedziec co ma zrobic z nowymi, pomodlic sie zeby zrobil to idealnie i przez pare dni pojezdzic pekaesem. Ewentualnie zaniesc oryginalna tarcze od Granady zeby z niej pobral potrzebne wymiary. W zwiazku z tym ze ja z reguly wykonuje zestawy dla koncowego uzytkownika ktory nie musi sie znac na tych wszystkich zastosowanych przerobkach dlatego zawsze wykonuje uklady ktore nie wymagaja kombinacji z tarczami / klockami podczas pozniejszej eksploatacji. Przy przerobce NA piaste wymagane jest tylko lekkie stoczenie oryginalnego centrowania na piascie, wytoczenie i wprasowanie pierscienia centrujacego pod nowa tarcze i wprasowanie dluzszych szpilek. User po zamontowaniu ukladu moze zapomniec o jakichkolwiek przerobkach ktore bedzie musial wykonac we wlasnym zakresie w przyszlosci podczas wymiany czesci eksploatacyjnych. No i zakladajac tarcze na piaste mozna zastosowac grubszy / bezpieczniejszy adapter mocujacy zaciski do zwrotnicy.

Hektor / 2012-05-01 14:24:45 /


Misiek, troszkę nie na temat, ale jak jest z pasowaniem tych stalówek do Granady? One są 5x110, tak? Otwór centrujący pasuje czy rzeźba? Jak stoją względem błotników?

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-01 16:08:16 /


Witam
Hektor - biorąc pod uwagę, że tarcze zmienia się raz na parę lat to wydaję mi się, że wyolbrzymiarz. Nie wiem jakich znasz tokarzy ale mój ogarnia takie tamaty jak roztoczenie otworu centralnego na wymiar a wywiercenie otworów do przykręcenia tarczy do piasty zajęło mi trzy minuty. Moje podejście jest takie, że prowadze książkę mojej Grandzi w której zapisuje takie informacje jak przerobione rzeczy - tak więc wymiana tarcz za jakiś czas zajmie mi normalny czas bo tarcze będę miał już przygotowaną.
Beddie - faktycznie roztaw jest 5x110 ale bez problemów przykręciłem felgę. Otwór centralny jest trochę większy i nie ma z tym problemu i sama felga idealnie chowa się w nadkolu i nic nie ociera.
Pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-01 20:06:40 /


Witam
Jeżeli chodzi o felgi to wyglądają tak.
Pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-01 21:00:19 /


Robiles uklad dla siebie wiec to inna historia, ja robie dla klientow i ich nie interesuja zestawu do ktorych beda musieli pozniej "dorabiac" tarcze. A tokarzy przerobilem kilku i na mojej wiosce ciezko znalezc porzadnego fachowca, z porzadnym sprzetem ktory trzyma tolerancje, raz mi przetoczyli piaste o milimetr za duzo i sie wypieli, ogolnie nie chca robic detali, nastawiaja sie na masowke.

Hektor / 2012-05-01 21:05:48 /


A co do zmiany tarcz to znam kolesi ktorzy robia takie przebiegi ze scieraja dwa komplety rocznie ...

Hektor / 2012-05-01 21:18:21 /


Hektor, jak klienta stać na "ich nie obchodzi" to się klientowi kupuje zestawik za 1500$ dedykowany do samochodu i klienta może nie obchodzić. Ale jak klient sobie życzy lołbadżet, to nie ma "nie obchodzi" - jest do Ciebie uwiązany i z każdym pierdołem ma latać do Ciebie. I ma być grzeczny i miły, bo jak się wkur... to będzie zgadywał co ma od czego i po co. A nabywca samochodu, jak go sprzeda - też ma być do Ciebie uwiązany. Tak to już jest z wydumkami. Życie panie, życie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-01 21:20:08 /


Ale ja nie mam czasu na pierdoly w stylu dorabiania zuzytych tarcz, klient ma miec zestaw bezobslugowy, idzie do sklepu, kupuje tarcze i je wymienia. Low budget-ow nie robie, jak ktos chce miec uklad na zardzewialych gratach ze szrotu to musi sam kombinowac, 1500$ to przecietna cena za moje zestawy.

Hektor / 2012-05-01 21:34:30 /


mówiąc low-budget granadziarz miał chyba na myśli robienie na bardziej dostępnych i przez to tańszych elementach, czyli np. nawiercanie NOWYCH tarcz, a nie jakichś wytarganych ze szrotu... aczkolwiek osobiście też wolałem zrobić kit na tarczach pasujących do rozstawu capri (oczywiście mondeo), ale nie wiem jak to jest z dostępnością tarcz pod rozstaw granadowy. pzdr

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-07 14:59:47 /


Ale zestaw najtanszych tarcz z Mondeo + nawiercenie i roztoczenie ich tak zeby pasowaly POD piaste Granady kosztuje sporo wiecej niz najtansze tarcze do W140 i wytoczenie centrowania do nich zeby pasowaly NA piaste Granady.

Hektor / 2012-05-07 15:30:19 /


aha, ok, dobra, nie będę w takim razie dalej gadał bez sensu bo aż tak nie siedzę w temacie ;)

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-07 17:03:56 /


Ale to nadal kręcenie z gówna bata, czyli lołbadżet.
Mówiąc kit, miałem na myśli zestawy gotowe plug&play.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-09 09:19:04 /


To raczej piastę z granady trzeba stoczyć żeby weszła na nią tarcza z w140...

Mysza liil (EM) / 2012-05-09 09:35:35 /


Nie trzeba, miesci sie spoko.

Hektor / 2012-05-09 09:43:08 /


Nie chce mi się już rozkręcać żeby sprawdzić, ale nie wydaje mi się. Jak masz foto to wrzuć.

Mysza liil (EM) / 2012-05-14 11:17:21 /


A tak wyglądają 320mm na 4-tłoczkowym zacisku.

Mysza liil (EM) / 2012-05-14 11:20:55 /


Tarcza tarczy nierowna, moje maja wystarczajaco miejsca w srodku ...

Hektor / 2012-05-14 12:13:35 /


A w scorpiocossowej feldze 16" zostało 10mm miejsca.

Mysza liil (EM) / 2012-05-15 13:21:58 /


kurcze Mysza fajnie to wygląda ;) a jak z hamowaniem ?? Nie znam się ale zapytam : serwo wyrabia czy to nie ma znaczenia ?

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-15 17:02:50 /


A nie wiem, nie hamowałem jeszcze. Pozatym w tej aplikacji mam serwo elektryczne od scorpio. Myślę, że w granadzie będzie można to skorygować średnicą pompy a do dyspozycji mamy 19, 22, 23 mm bodajże.

Serwo granadowe jest jebutne i nie ma znaczenia.

Mysza liil (EM) / 2012-05-15 20:01:44 /


To te tarcze 320mm siedzą w Scorpio czy w Granadzie ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-15 20:05:35 /


Te 320 siedzą w granadzie.

W swoim scorpio mam inną wydumkę, czyli 300mm.

Mysza liil (EM) / 2012-05-15 20:07:56 /


Taki bajer - własna robota zawsze mocniej cieszy

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-30 19:46:06 /


Witam
Ostatnie zmiany - tarcze ATE nawiercane na wzór ATE POWER DISC + klocki ATE.
Pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-16 20:20:23 /


daj fotki

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-16 20:41:01 /


Dodałem ale za duże - teraz mniejsze ;-)

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-16 20:57:39 /


Odświeżam kotleta takim oto zestawem, 330mm + czterotłoczkowy zacisk brembo. Najważniejsze, mieści się jeszcze w 16' :)


Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 19:35:04 /


Z czego to i jakie przeróbki?
A swoją drogą naprawdę aż tak dla Was słabo Granada hamuje w standardzie? :D
Bo w sumie nigdy mi szczególnie siły hamowania w niej nie brakowało...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 19:59:29 /


mercedes benc...
Krzychu - na ulicę wystarcza to co w sprawnej serii. Ale Rudy często się goni z czasem więc opóźnienia musza być lepszejsze

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 20:02:37 /


No ja wiem, że on się goni tylko, że mi prędzej opony zwykle puszczały przyczepność niż braki w siłę hamowania odczuwałem :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 20:08:27 /


ale on opony butapremem smaruje codzień rano :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 20:18:24 /


Kżyho, tak jak napisał Wąski podzespoły Mercedesa. Standardowe hamulce są ok, hamują. Lecz spróbuj rozpędzić się do 130, wyhamować do zera i tak jeszcze ze dwa razy. Przy czwartej próbie hamulec się zagotuje.

Teraz mam pod maską trochę więcej koni niż seria i chciałbym nie tylko sprawnie nabierać szybkości, ale też ją szybko wytrącać ( chyba, tak to się pisze). O opony się nie boję, bo na dobrym semi slicku seryjny hamulec potrafi mieć problem z zablokowaniem kół.

No i chyba najważniejsze, dostępność tarcz i klocków do MB jest prze ogromna.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 20:21:31 /


mam prawie identyczny zestaw w capri tylko tarcza 303mm a zaciski brembo z alfy romeo. Podobna dostępność jak MB. Zacisk z alfy alu,2 sztuki ważą mniej niż jeden oryginał z capri.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-25 20:40:05 /