logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » 2,9 Wieloryb - brak iskry

2,9 Wieloryb - brak iskry

Od razu z góry przepraszam, że nie dotyczy temat OldForda, ale paru znawców od tego silnika jest, to i o pomoc proszę.

Zacznę od tego ,że silnik ostatnio palił jak wściekły 36/100km lypygy... - wiązka była do poprawy.
I tak zrobiłem, wiązkę od kostki do kompa poprawiłem.
Przy okazji wymieniłem skrzynkę bezpieczników i już tez niebangla była.
I schody sie zaczęły.
Nie mogę odpalić w ogóle.
Lampki kontrolne sie zapalają, pompa paliwa pracuje chwilę i gaśnie.
Jeśli na gaz przełączę - słysze jak strzelają elektrozawory.
I kuku - nie odpala. Kręci, a iskry brak.
Prąd do cewki dochodzi, poprowadziłem na krótko i nie bangla w ogóle. brak całkowicie iskry.....

Gdzie szukać?
Na drugiej cewce sprawdziłem - to samo


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-22 16:50:23 /


Plusy na kompie, masy na kompie, przedzwonić kable z silnika do kompa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-22 17:56:36 /


Na wszelki wypadek poprowadź plusa do cewki bezpośrednio z akumulatora i spróbuj ,ostatnio miałem podobnie,niby prąd na cewce był,a palić nie chciał.

bon / 2012-04-22 18:45:16 /


Już sprawdziłem, nic.
Co ciekawe, na wyłączonej stacyjce po tej operacyji uruchomiła się cała elektronika w aucie..
w sensie tak jak bym przekręcił kluczyk na gotowy do rozruchu..


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-22 22:36:42 /


Reakcja normalna,poprowadziliśmy plusa od podwórka,mijając stacyjkę:)
Jeśli wtryski pracują to Haala masz sprawnego,komp i wiązka raczej też,przekaźnik od pompy normalnie włącza się na sekundę i gaśnie-czyli ok.
Cóż pozostaje masa silnika,ewentualnie sprawdź to przy czym szperałeś.
Którą skrzynkę wymieniłeś i jaki był powód?

bon / 2012-04-22 22:53:22 /


Wymieniałem duża, bo miała poupalane niektóre wsuwki, poza tym ciekło spod niej, bo połamane zaczepy od klapki...
Mam podejrzenia, że spieprzyłem wiązkę kostki....
cóż dopiero w następny weekend coś wykombinuję...

choleraaaaaaaaa :(((


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-22 23:33:56 /


Podepnę się:
2.9 EFI 12v po przeróbce na EDIS 6.
1) Generalnie działa jeździ itp., ale (szczególnie to widać na wolnych obrotach) czasem potrafi wypaść zapłon na którymś z cylindrów, co mnie strasznie wnerwia, bo silnik jakiś kulawy przez to.
2) Szerokopasmowa lambda to potwierdza, bo pokazuje wtedy skok mieszanki na ubogą, czyli nie było zapłonu = tlen w wydechu.
3) Iskra ładna mocna na wszystkich świecach, świece założone nowe jakieś 70km temu i równomiernie "opalone".
4) Przewody stare WN, ale w dobrym stanie raczej - chciałbym odwlec jak najdalej ich wymianę na nowe, tudzież kupowanie ich na wszelki wypadek, bo może pomoże :)
5) Przyłożenie ręki do wydechu cylindrów 4,5,6 -> równomiernie wydalane spaliny
6) Przyłożenie ręki do wydechu cylindrów 1,2,3 -> raz na 2-3 sekundy jakby podciśnienie (wypadnięty zapłon?) i później przez 2-3 sek. jak w pkt. 5)

Przekładanie przewodów nie wchodzi w grę, bo długości na styk i zawsze któregoś zabraknie :(

Jakieś pomysły na co zwrócić uwagę?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 00:39:25 /


cewka?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-03 11:50:47 /


Gdzie masz wpiętą odmę w kolektor ssący ?? czasem odma potrafi zmienić mieszankę na 1 cylindrze powodując efekt jak opisujesz.
Zdjąć odmę z kolektora, zaślepić otwór w kolektorze i sprawdzić czy pomogło.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 12:04:14 /


w 2.9 efi odma jest w poblizu 5-6 cylindra

Mysza liil (EM) / 2012-07-03 12:29:00 /


Odma jest okolice 5-6 cylinder - sprawdzę to, ponadto plan mam jeszcze sprawdzić następujące rzeczy:
1) Odpięcie sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu - tak, żeby sam EDIS walił cały czas na 10 stopni
2) Zmiana EDISa na drugi (leży na półce)
3) Zmiana cewki na drugą (leży na półce)
Dam znać czy pomogło.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 12:43:06 /


Dla uzupełnienia, nad 1 cylindrem jest korek oleju a na nim taki mały "tuningowy" filterek powietrza, ale nie wiem jak kanały powietrzne są tam połączone ze sobą. Standardowo stamtąd idzie wężyk podciśnieniowy do puszki z filtrem powietrza.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-03 12:54:33 /


No i dupa :(

Tutaj objawy http://www.youtube.com/watch?v=yDoN9_ZAQwo&feature=youtu.be (włączyć dźwięk).
Jutro jeszcze zamienię stronami kable na cewkach A, B i C (w końcu walą i tak parami).
A do kompletu zdjęcie świec 1, 2 i 3 (sprawdzałem też na innych świecach i objawy bez zmian).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 00:26:02 /


Może jeszcze niedomagać wtryskiwacz. Trzeba by sprawdzić czy prawidłowo rozpylają benzynę.
Sprawa była by łatwiejsza w diagnozie gdybyś miał LPG :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 10:18:08 /


Wtryski są nowe (nowe nowe), na starych było tak samo, ciśnienie paliwa w normie.
Muszę jeszcze z masami posprawdzać tak dla pewności i ze stroboskopem na zapłon popatrzeć co się z nim dzieje po odpięciu sterowania.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 11:21:31 /


Zapłon wygląda dobrze (stroboskop), analiza logów jednak wykazała dziwne zachowanie czujnika położenia przepustnicy, co potwierdza też zachowanie silnika - podczas przespieszania ( po dodaniu gazu i trzymaniu gazu ), samochód przez chwilę przyspieszał, na chwilę osłabł i znowu zaczął przyspieszać (bogato - ubogo - bogato).
Kolejny trop do sprawdzenia - może pomoże... ale dlaczego tylko strona pasażera wypada z tymi zapłonami to dalej zagadka.

PS. Czy TPS do 2.9 12v pasuje od jakiegoś innego auta?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-04 22:58:49 /


Nie pasuje od innego :(

Mnisiek liil EM / 2012-07-05 11:02:49 /