http://www.ebay.co.uk/itm/Tickford-Capri-/130674661998?pt=Automobiles_UK&hash=item1e6cd11a6e
czy naprawde warto?
Radosław / 2012-04-07 20:21:46 /
tak.
michalch83 / 2012-04-07 20:54:09 /
Polonez już chyba lepiej wygląda:P tragedia...
Kilgore / 2012-04-08 01:12:28 /
a ja taką "tragedię" chciałbym mieć....
PiotrekFCapri / 2012-04-08 01:31:39 /
Akurat tutaj zgodzę się z Kilgore -- mnie sie to nie podoba .... jedyne co ma fajne to podszybie -- ale do kontynentalnej wersji i tak nie pasuje :-)
MikeB4 / 2012-04-08 02:20:30 /
ale w PL takiego nie ma...
wąski77 / 2012-04-08 11:42:26 /
To nie jest argument który nagle uczyni go pięknym ;-)
MikeB4 / 2012-04-08 11:48:44 /
on jest piękny na swój sposób.
ja bym takim nie pogardził
wąski77 / 2012-04-08 12:11:07 /
zajebiaszczy
Cytryny 2CV, DS, Ford Anglia, Pierdziot 304 i wiele innych też są paskudne a jednak sa piękne :)
Aldaron / 2012-04-08 14:10:02 /
każde auto ma swój urok.
wąski77 / 2012-04-08 17:56:14 /
ja bym się nie zastanawiał, jak bym nie miał co zrobić z tą kasą.
granadziarz_3M / 2012-04-09 17:24:12 /
Dokładnie, jakbym siedział na kasie i nie miał co z nią robić to bym postawił u siebie, oko cieszył i czasem przewietrzył.
SzooGun / 2012-04-10 08:17:25 /
No chyba żaden fan capri mając istotny nadmiar gotówki nie powinien się zastanawiać nawet chwili aby uzupełnić kolekcję o taką sztukę.
Ale trzeba obiektywnie przyznać, że jest tu baaardzo cienka granica pomiędzy oryginalnością a wieś tuningiem :-D
Mike - o co chodzi z podszybiem ?
valhallen / 2012-04-10 09:39:11 /
No fakt, jego uroda jest... dyskusyjna.
SzooGun / 2012-04-10 15:27:05 /
Jak dla mnie po prostu jest brzydalem, ale swoją drogą jest rarytasem, stąd jednym albo się podoba i chcieliby go mieć, albo się nie podoba i też chcieliby go mieć dlatego że jest rarytasem.
rzułty BUC / 2012-04-10 18:01:21 /
Mi sie nie podoba i bym go nie chciał - za tą kasę można kupić o wiele ciekawsze Capri ... o ciekawszej urodzie juz nie wspominając .....
MikeB4 / 2012-04-10 20:56:25 /
"trochę" obklejony jest ;-)
miało to poprawić dopływ powietrza, docisk czy współczynnik Cx z ok. 0.4 dla Capri 2.8i do 0.36 - 0.37.
Co kto lubi itp., itd. i tak poza zasięgiem jest, a i tyle jest innych ciekawych, ale gdyby nie mieć co z funduszami robić...
tu cała masa info http://www.a400mod.com/default.htm
PiotrekFCapri / 2012-04-10 22:26:26 /
CX i docisk sie wykluczają w samochodach o opływie lepszym niż kiosk ruchu.
Calibra 1.8 i 2.0 8v mają 0,26, ale już turbo i V6 dostały spojlerów i CX poszdł się j...ać.
Spojlery to jedynie siła docisku i stabilność na bocznym wietrze.
granadziarz_3M / 2012-04-13 22:53:50 /
Nie znam się na aerodynamice. Nie przeczytałem też całej tej strony (jest tam cała masa testów, opisów itp.).
Z tego co przejrzałem to w opisach/ testach przewija się wielokrotnie info, że długo pracowano nad ospoilerowaniem itp. Ostatecznie miało to zmniejszyć drag coefficient o 10%, zaś drag factor z 0.39 do 0.37. Takie info pada na samym dole http://www.a400mod.com/Aerodynamics%20and%20Court%20Action.htm
Jaka jest różnica między drag coefficient a drag factor ?
Były też pomysły z wlotami na masce, ale w wyniku testów okazały się zaburzać przepływ powietrza oraz podnosić temp. pod maską. To samo tyczy się przedniej atrapy. Przednia część Capri też została celowo tak ukształtowana aby wytworzyć ciśnienie, które następnie było skierowanie tam gdzie to dokładnie jest potrzebne (chłodzenie).
W silniku pozostał nie zmieniony stopień sprężania 9,2, zastosowano inny układ zapłonowy (specjalnie opracowany), dodatkowy wtryskiwacz, inaczej rozmieszczono podzespoły pod maska itp. itd. Przewija tez się info, że poprawiono N9 (smarowanie), które to rozwiązanie później przejął Ford. Początkowo stosowano szpery ZF (40%), następnie były już te z 2.8i (25%). Tylny dekiel na moście (alu) obniżał temp. o 10 stopni C. Tylne zaciski bazowały na komponentach z Peugeot-a 504. To tak w b. dużym skrócie. http://www.a400mod.com/What%20is%20a%20Tickford%20Capri.htm
W tym artykule http://www.a400mod.com/Document%20Scans/Road%20Tests/1982/Autocar%20-%20Oct%201982%20-%20Page%202.jpg jest już miej namieszane (odnośnie drag coefficient a drag factor). Jest m.in. info o tym, że Capri 2.8i miało Cx ok. 0.39, Tickford okazał się mieć 0.36. Może ktoś, kto jest obeznany z aero (ciekawe kto ;-) ) przeczytałby to itp. i określił co dokładnie uzyskano dzięki pracom nad nadwoziem. Być może w tym przypadku jednak udało się poprawić stabilność przy wyższych prędkościach i poprawić Cx.
Chyba też mieli pomysł (takie moje przypuszczenie), aby doładować silnik ile się da i miało to przyspieszać do 60 mph w 5.5s albo to miał być tylko taki trick promocyjny.... http://www.a400mod.com/Early%20Press%20Photos.htm . Ostatecznie podawane przyspieszenie to 6.7s. do 60mph, w testach wychodziło jakieś 6.5 - 7s.
PiotrekFCapri / 2012-04-14 02:53:26 /
Uściślając, udało się jedno i drugie bo początkowy wynik szału nie robił (Cx ok. 0.4).
PiotrekFCapri / 2012-04-14 03:27:18 /
Jeżeli jest konstrukcja dopracowana aerodynamicznie to będzie po mojemu. Jeżeli samochód ma opływ kiosku ruchu, to faktycznie parę deflektorów mu pomoże i będzie po Twojemu :-)
granadziarz_3M / 2012-04-14 13:44:15 /