Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jako przewodów paliwowych użyć rurki miedzianej (np taka jak do LPG)?
Kupilem igielitowe przewody, ale aż strach je montować, takie jakieś "miękkie" są :)
Ewentualnie jeśli nie miedź to co?
Jak nie miedz to wyciagnij z jakiejs granady na szrocie plastyki.
Ale w sumie czemu nie, tyle ze miedz jest drozsza.
Mysza liil (EM) / 2004-09-06 18:30:59 /
nie spotkalem sie z jakimi kolwiek przeciwskazaniami :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-09-06 23:24:27 /
> Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jako przewodów paliwowych użyć rurki miedzianej (np taka jak do LPG)?
tak
rurka miedziana do lpg moze miec zbyt mały przekrój, np. moje zbiornik-reduktor maja ok 4-5mm srednicy, moze to sie okazać zbyt małe.
a ja tylko dodam żeby zamiast miedzi czy plastiku nie stosować gumy do żucia :)
wchodzi w reakcję z paliwem i tworzy się jakaś dziwna maź he he he
Kornik / 2004-09-07 07:58:00 /
W sklepach z metalami kolorowymi sa wieksze srednice przewodow a oprucz tego dostepne w wersji tzw.plastycznej ktore mozna dowolnie formowac recznie.Ci od montarzu LPG terz sie tam czasem zaopatruja!
Krzysztof x-team / 2004-09-10 02:54:04 /
Ja się tutaj podepnę:
Jakiej średnicy wybrać przewody paliwowe do 2.9 EFI?
Musze to cholerstwo kopic i poprowadzić od nowa, nie chcę tego za jakiś czas robić od nowa:)
6 zasilanie, 5 powrot. Ale problem chyba Ciebie juz nie dotyczy ;)
Mysza liil (EM) / 2011-03-14 21:00:58 /
A skąd pobrać plastikowe przewody paliwowe takie jak w Granadzie, tylko nowe i na metry?
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-14 22:15:12 /
Faktycznie, sekunde wcześniej wysłałem post:)
Ja tez jestem ciekaw gdzie, internet nic nie mówi..
Plastikowe przewody na metry, odporne na benzyne można dostać w sklepach z częściami do ciężarówek. Nie wiem czy takie same jak w Granadzie, ale do Capri mi pasowały. Dostępne w różnych średnicach (dobrałem odpowiednio zasilanie i powrót), dość sztywne, ale układają się na łagodnych łukach (np. przy tylnym moście w Kapciu). Ogólnie leżą jak oryginalne i trzymają się w oryginalnych spinkach.
Takie przewody nazywają się tekalon. Kosztują znośnie i są w różnych kolorach i średnicach. Można też dostać szybkozłączki, kolanka, końcówki itd. Na ciepło dają się również formować w pewnym stopniu.
Johnny81 / 2011-03-14 23:19:02 /
Wiem, że przemysłowa pneumatyka siłowa niskiego ciśnienia pracuje na takich przewodach (firma FESTO na przykład) ale nie mam pojęcia czy to jest odporne na benzynę. Z drugiej strony jednak, powietrze leci tam z olejem, który smaruje urządzenia a ten olej pewnie jest ropopochodny więc te przewody powinny wytrzymywać działanie benzyny także. Jak myślicie?
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-15 07:00:03 /
W razie Niemca to znajdę ze dwa komplety takich przewodów od granady sedana:)
Od granady mam przewody ale do perełki potrzebuję dłuższych niestety bo z pewnych względów musiałem zamienić je stronami z przewodem hamulcowym, ponadto one muszą dojść aż do listwy wtryskowej więc brakuje mi około metra.
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-15 08:06:56 /
W klusi zalozylem cisnieniowy od pneumatyki i bena go nie rusza.
Mysza liil (EM) / 2011-03-15 09:15:08 /
Zamontowałem te przewody na metry sześć czy siedem lat temu (niewiem czy to do pneumatyki), ale z tego co koledzy powyżej napisali to pewnie tak. Samochód nie jeździł zbyt wiele ale zawsze było paliwo w układzie i nic ich nie ruszyło, więc śmiało możesz montować.
Ja powiedzialem, ze chce tekalon odporny na dzialanie paliwa i takowe mi zaoferowali. Mam z nich zrobiony przewod od rozdzielacza paliwa do regolatora termicznego w k-jet'cie i lata tak juz kilka lat
bartek nowakowski / 2011-03-15 17:47:38 /
Tekalon jest odporny na benzynę, olej napędowy, nitro i aceton. Robię z tego przewody paliwowe/ciśnieniowe/podciśnieniowe od lat. W mojej granadzie są takie od czasu pierwszego remontu, bo blacharz popalił i w wielu samochodach które naprawiałem/budowałem.
Zanim kupiłem zestaw do granatnika wrzuciłem kawałki na próbę do w/w rozpuszczalników na kilka tygodni. Z niczego nie zrobiła się flegma, jakie zatopiłem, takie wyłowiłem. Kupować i zakładać. Za 2x5m (Fi6mm i Fi4mm) jakieś 6 lat temu dałem stówkę. Teraz kosztują podobnie.
Johnny81 / 2011-03-15 22:44:08 /
Dla sprecyzowania, te przewody nazywają się TEKALAN, nie tekalon!!!
zapek??? !G.O.P! / 2011-07-23 23:54:43 /
Obecnie taki TEKALAN kosztuje 2zł za metr bo handluje takowymi przewodami na codzień. Mam takim wężykiem puszczony olej od silnika do zegara w capri i po 3 latach jest wszystko w porządku.
Uwaga - TEKALAN np. Fi6 to jego średnica po zewnątrz
Dokładnie, w granadzie więc do paliwa służy 8x6mm, czyli 8 po zewnątrz, 6 w środku. Na allegro wiszą te przewody, z dostawą wychodzą po 2,5. Sprawdzę w poniedziałek w sklepach z hydrauliką, może będzie szybciej i taniej.
zapek??? !G.O.P! / 2011-07-24 00:41:32 /
Podpinam się pod temat. Czy ktoś z posiadaczy capri II posiada zdjęcia jak lecą przewody paliwowe pod spodem auta, przy zbiorniku i w komorze silnika ? Nie porobiłem sobie zdjęć przy rozbiórce a chciałbym zrobić tak jak należy
Jeżeli lecą tak jak w mk3 to ja ostatnio zdejmowałem, są przypięte takimi podwójnymi klipsami plastikowymi zatrzaskowymi do wystających z podwozia "łebków gwoździ" taki ala grzybek. I pierwszy jest na podłużnicy, drugi w pobliżu skrzynki resorów i tak dalej do komory. Zrobię fotkę to Ci wkleję.
Shadow / 2017-08-28 14:31:50 /
Po kolei wystające "gwoździe" :) podłużnica nad zbiornikiem, drugi przed skrzynką resoru, nad tuleją mocowania resoru, trzeci pod skrzynką resoru, kolejny jakieś 20cm na podwoziu i tak co 20 m dalej do poprzecznej belki z przodu. Przypinane są klipsami nasuwanymi jak na fotce. Przez belkę przechodzą w gumowych tulejach. A do komory już nie mam nigdzie przypiętych, gdzieś trytyką złapane.
Shadow / 2017-08-29 20:42:08 /
Dzięki, juz ogarnąłem