Witam
Problem a przynajmniej tak mi sie wydaje jest w tym ze pompa oleju wydaje z siebie dziwne dzwieki (raczej nie powinna jeczeć jak stara ...)
ogolnie stare 2.3 bierze troche olej (głównie jak jest zimny widac chmury) co to musze mu wlasnie dolac ale pompa z tego co sie orientuje wyje mimo poziomu oleju.
nie mam pomyslu jak opisac ten dzwiek ale muzyke w szkole chyba kazdy mial wiec:
_-""--__--""--__--""--__
mysle ze wyobraźnia cos tam podpowie
tak jak by pompa sie zapowietrzala... dziwne
cisnienie oleju też dziwne fakt ze musze teraz dolac ale raz dosc spore raz prawie na zero (jak sie rozgrzeje)
ma ktos pomysły?
młoda godzina jest jak cos pokrecilem to pisac poprawie sie po kawie
Mordian / 2012-03-18 09:52:09 /
Pompa oleju, wyje ?
Pompa od wspomagania to może wyć, ale żeby było słychać pompę oleju to jeszcze nie słyszałem ;-)
Ciśnienie oleju na zimnym zawsze będzie większe, a jak się rozgrzeje to spadnie i to dość znacznie, a dokładając to tego niezbyt świeży olej to może być prawie zero, na wolnych i na gorącym.
PiotrekGran / 2012-03-18 11:52:10 /
Zrób zdjęcie tej pompy o której piszesz:) Też pomyślałem o pompie wspomagania.
dobra dobra
granada polift 2.3
na wskazniku cisnienia oleju widac ze wskazowka pulsuje razem z tym głosem z "odchłani" mi to wyglada jak by sie zapowietrzała czy cos w tym stylu
moze to wydawać sie głupie ale tak to wyglada, fakt ze nie wiem kiedy olej był zmieniany ale planuje zmiane w najblizszym czasie.
liczyłem raczej na podpowiedzi w stylu zdejmij miske sprawdz smok czy cos ale nie wiem moze ktos mial cos takiego albo domysla sie co to moze byc.
wiec?
Mordian / 2012-03-18 21:49:13 /
Najpierw pozdejmuj wszystkie paski klinowe, żeby wyeliminować ewentualne inne źródło hałasu.
zerknij tez na filtr oleju.. ja w tej chwili w sierce mam taki ze wydaje dziwne odgłosy, nie wierzyłem.. az zszedłem do kanału i prawie ucho przyłozyłem..;)
Czyszczenie "smoka" Cię czeka niestety.
pzdr.
markokrk / 2012-03-19 07:17:51 /
rozmawiałem z fordofilem na ten temat i tez doszlismy do wniosku ze czyszczenie smoka ale jest taki maly problem ze zdjeciem miski, prawdopodobnie trzeba silnik podniesc, wie ktos cos na ten temat?
hmm filtr powiadasz? nie mowie nie bo raczej dawno olej nie byl wymieniany, aczkolwiek mam ochote zajrzec do tego smoka tylko robil to ktos kiedys w granadzie 2.3?
aha i tak poza tematem ma ktos schemat instalacji w granadzie polift? konkretnie chodzi mi o kierunki a dokladnie chce zrobic amerykanska wersje ale im bardziej sie zaglebiam tym dziwniejsze wyciagam wnioski...
Mordian / 2012-03-19 19:00:41 /
1. Żeby zdjąć miskę musisz albo podnieść silnik, albo opuścić belkę.
2. Co ma wspólnego instalacja od kierunków z wersją amerykańską???
gryziu liil (EM) / 2012-03-20 08:32:12 /
chce zrobic kierunki takie zeby sie lekko swiecily a przy wlaczeniu kierunku podswietlanie gasnie a zaczyna migać kierunkowskaz. tylko wychodzi mi ze przerywacz to to w skrzynce bezpiecznikow ma 3 piny i jest przed wlacznikiem kierunkow i nie wiem z kad mam wziazc syg na przekaznik od podswietlania
Mordian / 2012-03-20 18:56:16 /
a ile trzeba podniesc silnik??? 10 20cm? nie mam zbyt duzo czasu na to i musze przed tym przygotowac narzedzia
Mordian / 2012-03-20 18:57:32 /
Ale po co tak kombinować z tymi obrysówkami jak koń pod górę???
Przecie to można (tak jak w hamerykańcach) zmienić oprawkę z żarówki jednowłóknowej 21W na dwuwłóknową 21W/5W i pod włókno 21W dać kierunek (jak do tej pory), a pod 5W podciągnąć kabel od pozycji z lampy :)
gryziu liil (EM) / 2012-03-20 20:24:35 /
dobra dobra... w lampach mam juz ledy i swieca z tylu bardzo ladnie a z przodu dalo by sie lepiej. ale chodzi o to ze nie moze byc tak ze ledy sie swieca a kierunek wtedy miga... jak wlaczam kierunek to ledy maja gasnac, i powinno byc tak ze wlaczam lewy to tylko lewe ledy gasna i kierunek miga a prawy ciagle sie swieci ale to jest ciezko zrobic a tak ze wszystkie ledy gasna juz mam ale jak podlaczylem pod sygnał od przerywacza to uzyskalem efekt awaryjnych miga np lewy kierunek a kiedy sie swieci gasna ledy a jak gasnie kierunek to ledy sie zapalaja a to mnie nie satysfakcjonuje, nie mowiac o niebieskich...
Mordian / 2012-03-20 20:33:08 /
Wow.
PiotrekGran / 2012-03-20 20:34:15 /
".... wykupiłem diód cały sklep, z ksieżyca mnie widać...."
:D No tak, abstrahując od sensu takiej przeróbki i gustu... dlaczego niby "nie moze byc tak ze ledy sie swieca a kierunek wtedy miga"? Przecież obrysówka nie może świecić mocą większą niż ekwiwalent owych 5W, a tym bardziej nie jak żarówka 21W, a przy włączonym migaczu i tak nie widać czy tam się w przerwach coś żarzy czy nie.
gryziu liil (EM) / 2012-03-20 20:52:19 /
co do wykupywania ledow ze sklepow to chyba przesadziles... raz ze nie kupione tylko prezent a dwa to po prostu ledy (tasma) podswietla caly tylny migacz ktory jest dosc dlugi a zarowka nie dala by takiego efektu czyli po prostu jest estetyczniej...
nie jestem fanem wiestuningu... po prostu ma byc krazownik, jej stan i tak juz wiele zycia jej nie wrozy ale za to mozna poeksperymentować
co do swiecenia caly czas w sumie i mogło by tak byc ale przydało by sie dac jakis opornik bo jednak nie jest to takie słabe swiatło
Mordian / 2012-03-20 21:54:38 /
przestań, 5W w opozycji do 21W będzie naprawdę niewidoczne.
Identyczny układ masz w świetle stop. Pozycje się świecą cały czas, a jak błyśniesz stopem, to przecież nie powiesz, że słabo widoczne, nie?
ludzie wiem ze mozna tak zrobic ale...
-dla estetyki mam ledy i swieca troche mocniej
-dwa poprawnie powinno byc tak ze gasnie przy wlaczeniu kierunku i tak chciałem zrobic u siebie ale nie moge dojsc do ladu i skladu z tad pytanie czy ma ktos schemat bo nie moge znalezc
Mordian / 2012-03-21 18:55:09 /
A to tak można zrobić legalnie że świecą wszystkie kierunki cały czas? To jest dozwolone? Pytam z ciekawości...
Kilgore / 2012-03-21 19:28:24 /
nie koniecznie ale wiesz jak jest:)
Mordian / 2012-03-21 20:41:32 /
morda, nie ma takiego schematu, koniec kropka.
Jak chcesz koniecznie żeby się albo świeciło na stałe, albo mrugało, to wpakuj po jednym przekaźniku na lampę i z głowy. Przekaźnik wysteruj z kierunkowskazu i tyle :)
dobra
sam do tego dojde przy weekendzie i napisze w osobnym temacie jak by ktos chciał cos takiego robic
az sie dziwie ze jeszcze nikt nie kombinował z tym, z tego co sie orientuje to dosc popularny temat
Mordian / 2012-03-21 21:46:52 /
popularny ale nie tu i nielegalny
brzezin / 2012-03-21 21:49:32 /
"poprawnie powinno byc tak ze gasnie przy wlaczeniu kierunku" - a skąd ta teoria??? Ja w oryginalnym hamerykańckim rozwiązaniu spotkałem się do tej pory wyłącznie z wersją, że obrysówka się świeci stale, niezależnie od włączonego, czy wyłączonego kierunkowskazu.
Natomiast, w przypadku zastosowania 5W żarówki, to chyba miałbyś jakąś szansę, że co któryś "niebieski" machnie ręką przyjmując, że to jakieś fabryczne rozwiązanie i widocznie dopuszczone przez jakieś stare homologacyjne meandry. Jeśli zaś owe diody świecą mocniej, to chyba już sobie jakiś abonament na stacji kontroli i w wydziale komunikacji wykup, bo ilość wizyt po odbiór kwita szacuję na pokaźną :)
Z kolei co do popularności takich przeróbek na tym forum, to raczej nie sądzę, gdyż jak już ktoś wyskakuje z pomysłem w tym stylu, to zaraz dostaje kilka sugestii, że to kiepski pomysł i albo się obrazi, zabierze swoje wiaderko, łopatkę i idzie do innej piaskownicy, albo zostaje mimo to i po pewnym czasie dorasta do tego, by jednak przyznać jak bardzo się mylił :)
gryziu liil (EM) / 2012-03-21 22:12:20 /
u mnie obrysowki swieca sie caly czas
Kriss_MustangII / 2012-03-22 09:04:32 /
a jak jest w chamorykańcach, tył też świeci, czy tylko przód?
W amerykańcach jest tak, że światło "żółte samochodowe" czyli po naszemu pomarańczowe definiuje przód samochodu, a czerwone - tył. Dlatego z tyłu NIE WOLNO mieć pomarańczowych kierunkowskazów, a boczne pozycyjne (bo chyba to macie na myśli mówiąc "obrysówki", choć to zupełnie co innego) muszą być czerwone. Jankeskim standardem są dwie pomarańczowe pozycyjne 5W na przedniej "elewacji" auta, dwie pozycyjne boczne (pomarańczowa z przodu i czerwona z tyłu) 5W na każdej elewacji bocznej i dwie czerwone 5W na tylnym pasie. Pozostałe lampy tylne (oczywiście czerwone) to kierunkowskazy 21W i stopy 21W, przy czym często rolę tę pełni ta sama żarówka, świecąc światłem ciągłym przy hamowaniu, a przerywanym przy informowaniu o zmianie kierunku jazdy. Kierunkowskazy przednie są oczywiście "żółte samochodowe", ale włókno pozycyjnej 5W (jak już wcześniej słusznie napisano) nie gaśnie w momencie uruchomienia migacza 21W.
A swoją drogą Consul/Granada i Taunus TC nie były NIGDY oferowane na rynku USA.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-03-22 09:28:55 /
widze ze znalazł sie ktoś kto wyjaśnił sprawe
wielkie dzięki
w takim razie zabieram sie do roboty w najblizszym czasie
a co do niebieskich to zawsze mozna ten patent odpiac odlaczajac jeden kabelek albo zrobic wlacznik tegoz patentu
pozdrawiam
Mordian / 2012-03-22 18:09:09 /
Sory za off-top ale tytuł wątku jest wprost przegenialny :) nadaje się do działu dowcipów :))
Trójkąt / 2012-03-22 21:22:38 /
Trójkąt,mi to wygląda bardziej na temat rozprawki na maturze pisemnej :D
bon / 2012-03-22 21:37:39 /
Buehehehe. Matura z pompy oleju i kierunków w Granadzie - teraz to pojechałeś.
i dlatego właśnie nie można pisać na maturze rozprawek na dowolny temat!:P:D
bon / 2012-03-22 22:58:46 /
Dziękuję Trójkącie za uznanie :) Staram się.
m.kozlowski / 2012-03-23 09:28:52 /
dobra dobra tytul wątku troche sie zminił w miare tej dyskusji...
Mordian / 2012-08-18 11:05:11 /