logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Czy bedzie problem z wlozeniem

Czy bedzie problem z wlozeniem

Witam.
Mam maly problem:
Tzn. Mam Consula z 75r. i szukam silnika do niego, pierwotnie siedzial w nim 2.0 V6,
I teraz zaczynaja sie schody, czy silnik Capri/Taunus/Granada 2.0 V6 to te same silniki czy tak sama maja rozlozone poduszki, podobno kolektory maja te same. Kwestie dotyczy jeszcze polaczenia ze skrzynia W tych silnikachy byly dwa
rodzaje lozysk pilotowych na walku wejsciowym skrzyni (13 i 15mm). I teraz w 2 jest prawdopodobie 13mm ale nie jetem pewien.
Pozatym wydaje mi sie ze w capri silnik jest nizej ulozony niz chociazby w Taunusie.
Co wy o tym myslicie, radzcie mi drodzy Fordziaze.

Malik / 2002-08-29 01:20:21 /


wszystkie fordoskie v-ki "Cologne" 2,0 2,3 2,4 2,8 2,9 4,0 [włąłcznie z coswordem 2,9] -mają ten sam blok i te same wszystkie mocowania... można je więć stosować wymiennie :) w zależności od auta różnice mogły być w osprzęcie, w jakichś dodatkowych obwodach ale generalnie wszystko da się założyć do wszystkiego :))

jeśli chodzi o łożysko pilotujące to w starszych typach było z wewnętrzną średnicą 12,9 a nowsze mają już 15 acz można kupić łożysko przejściowe i do nowego silnika założyć starszą skrzynię z wałkiem 12,9

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-29 08:18:16 /


Można też odwrotnie, gruby wałek 15 mm skrzyni wepchać w stary silnik z otworem łożyska 12,9, z tym, że najpierw trzeba wywalić to łożysko z wału silnika i dorobić tulejkę z samosmarującego msiądzu (brązu).

Ja tak jeżdżę - 2,0 V6 + skrzynia 5 z Sierry

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-29 08:57:34 /


Gwoli ścisłości była jeszcze V6 Koeln 1.8 montowana w Fordach 20M z lat 1968-72. Ale mocowania też ma identyczne jak 2.0, więc generalnie 3kąt ma rację. A różnica między Capri a Taunim czy Granadą polegają tylko na innym zawieszeniu przodu. Capri, Sierra i Scorpio mają McPhersony, więc silnik siada deko niżej - a Granada, Consul, Taunus i Cortina (Mk III-V) mają układ wielowahaczowy, co wymusza minimalne podniesienie silnika. W Cortinie podkreślam wersje, bo Mk I-II miała McPhersony - ale z kolei nigdy nie miała V6.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-29 09:15:55 /


Dziekuje Wam wszystkim za pomoc.
Mam jeszcze male pytanie do Trójkąta
Powiedziałeś : "wszystkie fordoskie v-ki "Cologne" 2,0 2,3 2,4 2,8 2,9 4,0 :
No właśnie wszystkie ale czy w Scierce i Scorpio byly "vałki". Wiem ze auta te posiadaja silniki DOHC ale wydaje mi sie ze sa to żędówki.
I teraz czy one "mają ten sam blok i te same wszystkie mocowania... "
Pozdrawiam

Malik / 2002-08-31 09:57:46 /


Na naszej stronce Capri wejdź sobie w "silniki" i poczytaj trochę. Zarówno Scorpio, jak Sierra, Taunus, Capri i Cortina mogły mieć V6-2.0 albo R4-2.0. Podobnie 2.3 bywało V6 albo R4 (tu akurat tylko w Capri, Scorpio i Sierrach na USA - Taunus i Cortina 2.3 zawsze są V6). A DOHC zawsze będzie R4, bo V6 są OHV - z wyjątkiem Coswortha 2.9 24v, o którym niektórzy mówią że ma DOHC, a tak napawdę to ma 2DOHC albo QOHC (quadruple over head camshaft) - cztery wałki rozrządu, po dwa na każdą głowicę. Silniki R4 mają inną obudowę sprzegła i nie pasują na skrzynię z V6, ale 8-letnie dziecko rozróżni silnik V6 od R4 na pierwszy rzut oka, więc nie powinieneś mieć problemów.
A więc jeszcze raz - DOHC 2.0 Sierra/Scorpio (nie bywał w Capri, Taunusach i Cortinach, choć pasuje na skrzynię od rzędówki) - to jest silnik R4. Podobnie 2.3 16v DOHC ze Scorpio i Galaxy. Natomiast V6 "Koeln" istniały w wersjach OHV 1.8, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8, 2.9 i 4.0 oraz QOHC 2.9 24v. Oprócz tego spotyka się jeszcze angielskie V6 "Essex" 2.5, 3.0 i 3.1 OHV oraz (BAAAAARDZO RZADKO) 3.4 QOHC.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-31 14:49:24 /


W typoszeregu "Koeln" V6 OHV zapomniałem jeszcze o 2.4 - Skorpioniarzy przepraszam. :-))

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-31 14:51:14 /


Podpięcie! Jaką ma średnicę zewnętrzną łożysko pilotujące 2,3 V6 .Jakie wymiary podać Pani w hurtowni? Moja skrzynia 5tka ma ten cieńszy wałek, pod 12,9mm.(chyba?)

aeroarte / 2005-02-21 19:58:51 /


to nie zalezalo od pojemnosci tylko od rocznika
stare V-ki mialy otwor w wale 19mm a nowsze 21mm
stare skrzynki maja walek 12,7 a nowsze 15mm
najpierw zmienili w silnikach, pozniej w skrzynkach wiec jest jeszcze kombinacja 21/12,7

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 22:06:09 /