Witam
Jaka jest różnica w budowie 2,3 V bo widze , że jest kilka rodzaji różniących się mocą.
AndrzejKudowa / 2004-09-03 00:34:25 /
srednica zaworow i wielkosc kanalow dolotowych napewno, nie wiem jak stopien sprezania i czasy otwarcia zaworow.
Mysza liil (EM) / 2004-09-03 08:13:28 /
roznice sa tez w kanalach wodnych, co za tym idzie rowniez w uszczelce pod kolektorem ssacym- starsze silniki mialy w tej uszczelce duze okragle otwory (nie pamietam dokladnie ile bodajze 5 lub 6) prawdopodobnie rowniez byla roznica w budowie duzego kola rozrzadu- w straszych silnikach bylo cale z turbaksu oprocz me talowego pierscienia w srodku, natomiast w mocniejszych silnikach tylko "korona" z zebami rozrzadu byla z tworzywa, natomiast pozostala czesc kola byla metalowa. Z praktyki wiem ze w straszych silnikach wystepowaly gazniki (sorry ostatnio moja obsesja :) z niewymiennymi zebatkami, bylo inne mocowanie linki gazu (metalowy uchwyt linki gazu mocowany do silnika byl na jednej nie na dwoch srubach) i to na razie tyle co pamietam. (no i oczywiscie moc - 108 KM starsze silniki i 114 KM w nowszych).
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-09-03 10:16:43 /
w kanalach wodnych to chyba raczej nie bylo roznicy (te otwory w uszczelce to na pewno nie byly od kanalow wodnych...) starsze nie mialy podgrzewanego kolektora ssace spalinami... Pozdrawiam
Wolff(miłosz) / 2004-09-03 20:32:43 /
czym sie roznia glowice od 2.3 od tych od 2.0 v6 ? chodzi mi dokaldnie o glowice z 82r bo silnik mam 79 a glowice 82, kolektor tez 79 i w ogole kanaly dolotowe nie pasuja ... :(
DeMaDeS / 2004-09-04 20:33:14 /
juz nie gadaj ze wogole nie pasuja, bo tylko trzoche nie pasuja.
Nowsze 2.3 mialy nieco wieksze doloty. Musisz miec odpowiedni kolektor do danych glowic.
aczkolwiek ostatnio rozebralem silnik 2.3 w ktorym zalozono: 1 glowica oryginalna od 2.3 nowszy typ z duzymi dolotami, kolektor oryginal z duzymi dolotami, 2 glowica od 2.8!! (uszczelka od 2.3 ledwo pokryla kanaly wodne, ok 1 mm!!) a uszczelka pod kolektor ssacy byla od 2.0 lub starego 2.3 z malymi dolotami :( Ale odpalal i jezdzil!! Pil troche wody, ale to napewno ta glowica od 2,8 ktora prawie nie trafia w kanaly wodne ;D
Mysza liil (EM) / 2004-09-05 09:07:34 /
hehe zajebisty skladak :)
no troche pasuja ale ogolem jest tragicznie, i co gorsze niewiem jak poznac czy to glowice od 2.3 czy od 2.0
DeMaDeS / 2004-09-05 11:03:42 /
pewnie po srednicy zaworow??
Mysza liil (EM) / 2004-09-05 12:06:20 /
np. na głowicach od 2.8 mam odlane literki EN... na 2.3 i 2.0 tez pewnie jest cos odlane...
prawdopodobnie mam zmieniane zawory na wieksze bo cos dziwnie mam rozslzifowane okolice gniazd zaworowych ... tak czy siak zawor jest tak blisko scianki ze sie nie da wiekszego wsadzic ...
DeMaDeS / 2004-09-05 20:08:16 /
Z tymi kanalami i kolektorami to racja.Roznice widac golym okiem a dla pewnosci sowmiarka. Na kolektorach z ktorymi sie spotkalem byly odlane cyfry 2,3.Z ustaleniem glowic troche gorzej szczegolnie jesli sa po przerobkach ale kolektor od 2,3 powinien zalatwic sprawe , lub kolektor od 2,8 jesli prawidlowo zwiekszone zawory i kanaly jakby jeszcze popracowac nad dopasowaniem kolektora i zwiekszyc stopien sprezania moga byc niezle efekty!!!
Krzysztof x-team / 2004-09-08 23:58:25 /
szkoda ze nie mam jak podniesc stopien sprezania... :/
DeMaDeS / 2004-09-09 13:57:04 /
Najprosciej przez planowanie glowicy.
Krzysztof x-team / 2004-09-10 02:27:51 /
nie moge juz splanowac bo od otwartego zaworu do tloka zostalo mi 0,75mm
DeMaDeS / 2004-09-10 08:45:35 /
Brales poprawke na grobosc uszczelki?
Krzysztof x-team / 2004-09-10 20:44:34 /
bralem poprawke i to na uczelke juz scisnieta...
zostanie mi tylko wersja dac do speca spawacza by mi troche nadlal zeliwa ... ale to tez niewiele da...
DeMaDeS / 2004-09-10 22:10:29 /
Tojest troche inaczej. Jezeli splanujesz powyzej tej wartosci ktora opisales to silnik bedzie kolizyjny-tlok moze spotkac sie z zaworem ale dopiero gdy rozrzad sie przestawi np. przeskoczy pasek lub peknie lancuch i wtedy pognie 1 lub wiecej zaworow! Normalnie nie ma takiej mozliwosci bo gdy tlok pedzi w strone glowicy (do zwrotu zewnetrznego) zalozmy w sowie wydechu ktory zaczal sie (bardzo uogolniajac) gdy tlok byl w dole (zw) pelne otwarcie w polowie drogi i zawor zaczyna sie zamykac i gdy tlok jest przy gorze jest juz tylko troche otwarty a ssak zaczyna dopiero sie otwierac i gdy tlok jest w punkcie gornego zwrotu NIE SA W PELNI OTWARTE a wrecz lekko uchylone ! Temu twoj wymiar jest zupelnie inny (o wiele dalej do zaworu jakies kilka mm). Bez planowania nawet GDY PADNIE ROZRZAD przy tym wymiarze ktory podales nic sie zaworom nie stanie ale powyrzej to zagnie .Wiele silnikow ma tak fabrycznie. Tyle terii ale powiniennes miec zapasna glowicy! Po zalozeniu glowic zawsze trzeba zrobic kilka obrotow walem recznie i spr. czy wszystko ok. Czy w miare zrozumiale to opisalem?
Krzysztof x-team / 2004-09-12 00:08:09 /
Ale w 2.3 to chyba rozrzad nie przeskoczy bo tu i z paskiem, i z lancuchem kiepsko :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-09-12 03:01:50 /
po tym jak mi pekly zeby na kole bakelitowym niezaryzykuje przerobki silnika na kolizyjny ... dopieor bede go dzisija wkladal po tej wpadce z kolami ... sie zobaczy czy tydien spedzony nad poprawa glowic i kolektorow cos dal...
DeMaDeS / 2004-09-12 08:18:21 /
I o to chodzi, ze w v-ce jest najmniejsze ryzyko ! Daj znac o efektach !
Krzysztof x-team / 2004-09-12 13:45:57 /