logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » garb na maske

garb na maske

No i okazalo sie, ze 4.0v6 nie wchodzi do granady na "wysokosc" :-( Zmuszony jestem zapodac garb na mache, pod ktorym zmiesci sie ponadstandardowe 10 cm wysokosci kolektora ssacego. Macie moze pomysl skad taki garb wytrzasnac?? niechcialbym zeby byla to lipna konstrukcja wlokniano-szpachlowa, raczej cos z blachy, ale o ladnym ksztalcie. Garb od capri mi sie podoba ale jest za niski. Jakie fury maja jeszcze garb, ktory moglbym wykorzystac w przerobce maski? O rekordzie-dieslu juz wiem, musze sprawdzic wysokosc. A moze jeszcze jakies inne propozycje??

Mysza liil (EM) / 2004-09-01 13:54:24 /


znajdz jakis fajny zbiornik z motocykla przetnij na pol i masz juz garb :)
lub boostera zamontuj
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 14:34:09 /


a może ławę do dołu??
i bedzie krosskantry jak mój sedes??
a wloty Karol ładne dorabia;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 14:39:33 /


dzwigajac ciezar niektorych porad (nie do Ciebie Bobik), to juz sam garba dostaje :(

Mysza liil (EM) / 2004-09-01 15:20:59 /


moze wlot od suburaka ??
albo taki pomysl zebys zamontowal street scoop
a juz wogole ekstremalne byloby podniesienie całego tego przetłoszenia jakie ma granada na maske w taki sposob ze patrzac od strony szyby mialbys okolo 15cm wysokosci wlot zasysajacy powietrze jak znajde zdjecie to dodam jak to wyglada

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 15:31:58 /


a nie prosciej bedzie znaleśc dobrego blacharza, wytlumaczyc mu co i jak i zrobi na gietrce blache jaka sobie wymazysz i wspawa w mache

Hoover 3M / 2004-09-01 16:03:20 /


stary OPEL REKORD DIESEL :)) ma rewelacyujnego duużego garba :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 16:05:34 /


Mysza, a może kolektor ssący od 3,8 HO od Windstara? Jest płasko rozłożony nad pokrywami zaworów i niższy niż w 4,0 tyle że plastikowy. Z resztą nawet zwykły od 3,8 jest niższy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 18:09:40 /


Wlasnie tak, Opel Rekord, choc jego garb jest wysoki to ma ksztalt mniej wiecej taki jak w Capri. Jeszcze gigantyczny garb mial jakis Fiat, tylko nie wiem co dokladnie krk trzeba by zapytac :) Argentyna czy cos tam na R :) On ma taki kwadratowy bardziej, lepiej by pasowal.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 18:55:47 /


132 i Argenta z klekotami. Ty masz łeb, Michał!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 19:19:56 /


Main -po pierwsze, zadnych dziur i wlotow, to niszczy po mojemu aerodynamike, potem bedzie woda sie dostawala (tak, tak, w deszcz tez bym sie chcial przejechac)
Hoover - dobrego blacharza?? nie sztuka powyginac troche blache, moj brat byl kiedys blacharzem samochodowym, mamy palnik, blache, praktyke i checi, ale zrobienie czegos takiego od podstaw, bedzie sie wiazalo z duza iloscia szpachli, bo idealnie to trzeba by bylo tloczyc na specjalnej matrycy, a do 1 garba nikt nie bedzie takowej budował. wiec wolalbym nie kobinowac domowym sposobem z blachy.
Trojkat- rekord diesel (jak zaznaczylem na wstepie) - to moja pierwsza mysl, byc moze ze okaze sie trafna :-) ksztalt mi sie nawet widzi.
Granadziarz- a czy kolektor od 3.8 pasuje na doloty od 4.0?? Jest plastikowy i z ohydnym napisem '3.8 fuel injected' czy jakos tak. Wlasnie, co z tymi dieslami z wloch??

Mysza liil (EM) / 2004-09-01 20:53:04 /


jescze ciekawa maske ma clio tylko nie wiem czy williams czy baccara
i dwie inne propozycje przerobki maski

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 21:00:24 /


Main ale Clio ma najwyżej marne 2cm nad maske a Mysza pisał coś o 10 cm ??

wiec pozostaje Ci takie coś (wiem że duże ale co zrobic ?)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-01 22:28:43 /


Mowie Wam, Fiat to jest to, 10 cm to spokojnie ma ten garb. Tylko szukam i szukam na googlach a nie moge znalesc takiego 132 z garbem na zdjeciu. Za to na 100% jezdzi taki po Gdansku, wiec kilka pewnie zostalo :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 22:41:53 /


mysza: sam pytasz o jakies inne propozycje wiec cie nie rozumiem twego zdegustowania??
u nas jezdzil koles oplem kadettem c czy d (tym przed kwadraciakiem) w coupei wsadzil piec od omegi 2.2 na szprycy i mial wlasnie garba na masce zrobionego z baku motocyklowego :)
ale opelek szedl pieknie nawet na 3 zawijal laki podczas jazdy :)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 22:42:01 /


A dziwicie sie że ludziska ciągle mylą Taunusa z Granadą a Capri z Mustangiem :). Nie pamietam aby jakis 132 czy Argenta z klekotem miały garba na masce, natomiast ogromnego garba [szerokość 70cm, długość 90, wysokość 6] miały Fiaty 131 Mirafiori z motorem imć Rudolfa D. To Clio 1 na fotkach z garbem po prawej stronie maski to wersja 16S albo Williams - Baccara tego nie miała, bo ma niski kolektor, taki sam jak w mojej RSi. Jeśli nie masz obrzydzenia do żółtków, to garb na masce Nissana Sunny GTI-R sprzed 10 lat przerasta swa objętością Clio, Rekorda i Mirafiori razem wzięte.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 01:03:05 /


No i sorka - musze odszczekać. Istotnie Argenta ma niższą maske od 132 i jakiś mizerny garbik też tam sie pojawia. Ale dla porównania załączam fotkę Mirafiorki - ta to ma cały tapczan.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 01:22:38 /


cholera ta argenta to nawet troche do tauniego podobna...ale fiat do dolina miałem jednego i chyba nie chcę drugiego

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-02 02:16:32 /


Mysza:) a o mnie nie pomyślałeś??
Tanio Ci odsprzedam;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 07:24:34 /


a moze taki garbik jak ma puzon ?? w capri

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 07:59:59 /


ooooo wlasnie mi chodzilo tez o takie podniesienie maski jak wyslal MikeB4

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 08:01:18 /


a moze cos takiego? prezentuje sie bardzo ladnie...

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 09:01:03 /


chyba taki jak tutaj http://www.capri.pl/club/stepi ale to raczej oryginal i ciezko o taka maske do capri, no i nie osmielilbym sie takiej popsuc :)

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 09:14:20 /


a swoja droga taki garb ze zbiornika od motocykla zajefajnie by sie komponowal na masce granady, szczegolnie z korkiem wlewu paliwa na wierzchu :(

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 09:28:58 /


nie lam sie podlaczyl bys sobie pod ten korek wlew oleju do silniuka i moglbys uzupelniac olej nie podnoszac maski :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 12:31:43 /


granadziarz, ten plaski kolektor od 3.8 to na bank nie podejdzie, to przeciez calkiem inny motor

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 12:51:59 /


Bobik, już nie robię garbów, przerzuciłem się na szydełkowanie ;P

Istotnie, mógłbym wykonać "coś" porządnego (w sensie techn., bo artysta estteta ze mnie żaden) u siebie. Nie zawsze trzeba robić matrycy, bo mamy spore możliwości cięcia, zaginania, walcowania, spawania i in. obróbek - jednak każdy projekt trzeba korygować ze względu na technologię.
Jeśli dostarczysz gotowy projekt (rys. i rozwinięcia), pójdzie gładko. Jeśli jednak chciałbyś bym go wykonał od zera... no cóż... skłamałbym gdybym obiecał na Boże Narodzenie (nie mówiąc na które ;) ).

Jednak Zakrzak! podając zbiorniki motocyklowe (może za bardzo się przy nich upiera) nieświadomie sugeruje prawdę oczywistą, że garb nie musiał być w poprzednim życiu garbem, tylko będzie gdy go tak nazwiesz i odpowiednio użyjesz.
Najpierw proponuję użyć szeroko rozumianej wyobraźni by zobaczyć oczekiwany kształt na masce, a następnie zacząć go widzieć w innych kawałkach blachy.
Może to będą kawałki dwóch błotników (marki dowolnej jedno-, czy dwuśladu), może to kawałek rynny, a może kawałek foremki do ciasta połączonej z odciętym profilem jakiegoś remontowanego samochodu :)

Żebyś był zadowolony musisz wcześniej wiedzieć jak toto ma mniej-więcej wyglądać, a potem oczy szeroko otwarte. Gwarantuję mies. przestoju i 1 dzień roboty na gotowo ;)
pozdro

P.S. jakoś mi nie podchodzą te garby podane przez MikeB4, choć technologicznie dość kanciate i łatwiejsze do wyrzeźbienia.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 13:39:06 /


mysza ten garb co dałes linka, jest z plastiku, nie zeby cos ale wiem kto ma formę do odlania takiego ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 14:10:36 /


Karolu mi też sie te garby nie podobają - ale 10 cm ? ponad maske co innego siegnie (bez ostrych krawędzi) ---- zawsze mozna go zakończyć nieco wcześniej a z tyłu wmontować jakieś wskaźniki które bedą widoczne z wnętrza auta :-)

ew. rozciąć jakąś puszke owalną jakie to mają w stanach jako filtr powietrza tuż na gaźnikach a wystawione przez maske

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 15:22:46 /


jak ten kolo wpakowal bossa 700 cali (11,4 litra) i mu sie zmiescil, to ja mizernego 4.0 nie zmieszcze?? tutaj to jest dopiero garbik!!

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 16:20:11 /


otoz Karolu jedyny oczekiwany przeze mnie ksztalt to cos jak w capri mkIII tyle ze ciut wyzsze... zadnego wlotu, minimum szpachli i zapewnienie utrzymania sie pod wlasnym ciezarem na plachcie maski od granady, ktora nie ma przetloczen i jest sama w sobie bardzo 'wgniotliwa' Taka mam wizje, a myslac o zbiorniku do motocykla moja wyobraznia ukazuje mi korek od paliwa :(
Mike ciekawy pomysl z tymi wskaznikami :) np. cisnienie paliwa :) Ale nie chcialbym zakonczac garba plaskim scieciem przed przednia szyba, raczej zeby przy podszybiu garb przechodzil w linie maski.

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 16:28:50 /


Było na szybko zrobić odcisk maski Challenger'a w Gryźlinach, ma całkiem sporego garba :)

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-02 16:38:28 /


Mysza liil (EM) / 2004-09-02 19:41:47 /


fakt, calkiem spory i ladny :) ale niem mialem z soba arkusza blachy, a i Jaro tez nie bylby zachwycony jakbym sobie zaczal odciskac ;D

Mysza liil (EM) / 2004-09-02 19:43:48 /


ale zaraz czy jaro tego garba nie dorabiał ? wcześniej miał dziure w masce a garb pojawił sie pozniej !! Może warto by zapytać jego jak powstałten garb!!!

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 19:59:49 /


Takie ładne amerykańskie garby są do kupienia np. z katalogów Summitu - http://www.summitracing.com
W oryginale nazywa się to "hood scoop" a ceny są różniste - od 30$ do 400$.
Przykłady:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-1103&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-1107&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-1126&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-1116&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-3153&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=HRD-3160&Ntt=hood scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=

i wiele innych:
http://store.summitracing.com/default.asp?target=esearch.asp&N=110&Ntk=KeywordSearch&Ntt=hood+scoop

Najlepszym wyjściem będzie chyba jednak dorwanie maski z Opla Rekorda Diesla lub wycięcie garbu z maski Capri i trochę pracy blacharza.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-02 21:48:09 /


Dopasowywanie garba z rekorda, czy capri mija się z celem. To zawsze będzie wyglądało jak sztukowane z innego samochodu. Oczywiście wszystko zależy, od tego jak wysoko stawia się poprzeczkę. Żeby zrobić taką zmianę w sposób nie przyprawiający o ból zębów przy póżniejszym oglądaniu, trzeba to niestety zaprojektować od początku. Granada ma dość ostre linie i garb musi ten styl powtarzać, żeby czytał się jako integralna część nadwozia, a nie kawałek np rekorda, do którego z resztą nic nie mam. Inną kwestią jest znalezienie blacharza, który to potem odpowiednio zrobi. A nie jest łatwo tak wykrępować blachy, żeby bliki na załamaniach układały się zgodnie z założeniem, a nie tak jak wyjdzie. Po tym poznaje się właśnie zawodowca. Z resztą nie wiem, czy nie lepiej byłoby zrobić taką maskę z laminatu. Ma to swoje zalety, jak chociażby powtarzalność i mniejsza waga, niż metalu. Do tego jednak trzeba zrobić najpierw pozytyw, najlepiej jako makietę np z plasteliny (którą można dowolną ilość razy przerabiać zanim się uzyska zadowalający efekt), a potem zdjąć z tego formę (negatyw) pod laminat.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 07:42:14 /


no ten drugi jest całkiem:)
do granadowej maski chyba raczej coś takiego jest bardziej odpowiednie.
tylko w tym przypadku całą sprawe "kładzie" to, że ma on mieć 10cm:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 07:47:59 /


No, te 10 cm to niezłe wyzwanie. Będzie wyglądał jak T 34. Ale przy tych finezyjnych liniach granady, to nawet będzie na miejscu...

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 08:33:31 /


ale czy będzie coś przez szybe widać??;-)
Mysza na szczęście jest wysoki:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 08:52:22 /


Generalnie zgadzam sie z linią Orła - garbik musi być niemal prostopadłościenny, a więc Rekord odpada, bowiem cała Grania ma zupełnie inną, pozbawiona jakichkolwiek łuków i okrągłości stylizację. Najbliższe ideałowi stylistycznemu są więc owe 3 obrazki zaproponowane przez Jacka - nota bene baaaardzo zbliżone do zastosowanych w Fiatach Mirafiori i Argenta. Jest jednakże spory problem - 10cm to nie 4 czy 5 i taki tapczan na masce całkowicie zmienia wyważoną dotad sylwetkę auta. Dlatego jednak byłbym za sprowadzeniem do absolutnie niezbędnego minimum powierzchni [zwłaszcza szerokości] owego garba w rzucie poziomym. Temat istotnie prosty nie jest, rozwiązanie znaleźć trudno, a na dowód że nieraz i wielcy producenci mają z tym problemy załączam fotki SERYJNEGO Senatora A z motorkiem V8, produkowanego w Australii 15 lat temu jako Holden Commodore VL.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 10:59:03 /


W tym Holdenie i tak zgrabnie wybrneli, bo garb jest płaski i się całkiem nieźle komponuje. Ale 10 cm to cholernie dużo, jeśli garb miałby się kończyć na równo z maską przed szybą. Ja bym w takiej sytuacji zakończył go wysoko, tak, jak na zdjęciach mustangów parę postów wyżej. Tak klimat Hot Roda.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 11:09:27 /


Z przodu, zgoda - wybrnęli. Ale wic w tym, że w przeciwieństwie do coupe typu Mustang czy Capri sedany powinny mieć wywazony optycznie tył z przodem. I tu Holden się zdecydowanie nie popisał - ta ogromna nakładka ze spoilerem na bagażnik "odciążając optycznie" maskę robi z tyłu potwornie krecią robotę. Niestety instalacja takiego tapczana wysokości 10cm na masce Grani także będzie wymagała dodania czegos z tyłu [oczywiście w przypadku kombi manewr taki jest całkowicie zbyteczny].
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 11:32:10 /


mozna by też wstawić coś takiego

http://store.summitracing.com/default.asp?target=partdetail.asp&part=HLY-93157&Ntt=scoop&Ntk=KeywordSearch&N=110&PartSearchFlag=

tylko zaślepić dobrze z przodu a to co wystaje nad maske moze by sie zmieściło w środku ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 11:32:43 /


Oryginalny tylny spojler do granady na klapę bagażnika powinien chyba pomóc optycznie. Poza tym przy 4.0 i tak byłby raczej wskazany, bo prędkość "przelotowa" znacznie wzrośnie. A tak przy okazji, to czy ktoś (krk4m)się orientuje, czy to jest spojler, czy deflektor (tzn, czy dociska tylną oś, czy odchyla strugę i wymusza przepływ laminarny)? Bo ten w capri na klapie, to chyba raczej deflektor?

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:02:06 /


mike po zaślepienu traci cały urok, mysza skrobnij rysunek gdzie mniejwiecej i ile ten silnik wystaje bedzie duzo łatwiej cos dobrać,
imho, niezle jeszcze mogło by wygladać, wypolerowanie tego kolektora na lustro, pomalowanie bezbarwnym, wyciecie w masce dopasowanej dziury, i zrobienie pod kolektorem rynienki na wode, tak jak w shakerach, zamykajaca maska uszczelni całość, a zbierajaca sie wode mozna weżykiem odrowadzic pod auto.
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:05:40 /


jeszcze jeden pomysł, ten kolektor fajnie wyglada wiec moze tak: odduś z kolektora to co wystaje, dodaj ok 2cm w kazda strone, i już, odlej z włokna/wyduś z blachy i gotowego graba juz masz...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:09:02 /


Tylko jak to wtedy wytłumaczyć, że to tylko 2.3;-)
Ale ja też o tym myślałem, coby to wystawało:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:09:52 /


bobik, no co, jak jest szportkolektor to była inna maska taka jak tutaj, ale to żadko wychodziło, wiec ciezko dostać, a to jest rarytas i wogule etc...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:28:55 /


Do Orła - przyznaję się bez bicia [i to jak szybko] : nie wiem :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:32:09 /


no to zacznę historię od początku ;)
Mam wątpliwości (czy uzasadnione?) jak zwykle techniczne ;), co do faktycznie niezbędnej wysokości garba.
Brak mi tu bezpośredniej możliwości skonfrontowania wszystkich wózków z miarką w ręku, ale wychodzi mi porównawczo, że:
- 2.0-2.8 V6 mieści się w obu fordach: Capri i Granadzie (ale odkrycie ktoś powie ;) )- dla FC mkI pozostaje ok. 3cm miejsca pomiędzy filtrem pow., a garbem (pomijam odl., że mieszczą się do mkI bez garbów :)). Ile dla FC mkII/III i Granady nie wiem, sądzę że podobnie.
- 4.0 V6 w FC mkII/III Trójkąta, o ile pamiętam, wystaje ok.0.5 cm poza przednią część garba i ok 4 cm nad maską (bo garb krótki :) ). Garb wyszedł artystyczny i nie odzwierciedla tego co zakrywa ;) Powinien wystarczyć ok. 5cm wys.
Skoro podobieństwa montażowe dla V6 są spore, to czy nie za wysoko stoi/posadowiliście silnik w Grani?
Jak jest z belką podsilnikową, miską olejową itp.? Nie da się jeszcze skompresować/skorygować conieco?
5-cio cm plaskaty garbik ładnie by się komponował i jest banalny do zrobienia :)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 13:34:39 /


Wymiary silnikow i komor- ostatnie pomiary

Silnik v6, Granada MKII po liftingu, Capri MKIII

W capri obudowa filtra powietrza wystaje poza obrys blotnikow okolo 1,5 cm, filtr siedzi sobie w garbie, i jest nad nim jeszcze troche mejsca.

W granadzie obudowa filtra powietrza jest nizej lini blotnikow, jakies 0,5cm, maska ma lekkie wzniesienie ale z zamontowanym wygluszeniem i mikserem plytkowym w polowie gaznika, puszka filtra dotyka juz do wygluszenia.

Wysokosc silnika mierzac od gory lapy silnika przy srobie wynosi w capri 2.3 kolo 49cm, zas silnik 4.0 ma tak samo mierzona wysokosc okolo 53,5 cm, stad u Trojkata wystaje te 5 cm i to jeszcze w miejscu gdzie garb sie zaczyna, czyli maska jest nizej.

W granadzie 47,5 cm to odleglosc od gornej plaszczyzny lapy (przy srubie mocowania poduszki) do lini blotnika, zas silnik ma wspomniane 53,5 cm, czyli chce wystawac nad maske 6 cm, lecz z uwagi na to ze dostanie nieco wyzsze poduszki, podniesie sie do 6,5 cm ponad maske, przynajmniej 0,5 cm musi zostac na ewntualne wahania silnika (przy odpalaniu ;D ), czyli 7cm przy rezygnacji z wygluszenia w tym miejscu, piszac 10 cm dalem troche zapasu, czyli 3 cm. Ale 7 cm to i tak sporo, jednak nieco wiecej niz przy capri (ponoc u Trojkata 5 cm), a to z tego wzgledu ze capri juz ma garb.
W kazdym razie standardowe v6 na gazniku w capri wystaje ponad linie blotnikow, w granadzie jest ponizej, lecz capri ma garba zas granada plaska maske. Stad taka roznica, no i jeszcze z wygluszenia i bezpiecznego zapasu - stad wyszla mi potrzeba zastosowania garbu 10cm, ostatecznie okazuje sie ze wystarczy 7cm przy rezygnacji z wygluszenia.

Tyle z dokladnych pomiarow. Zeby tylko ta blacha tak sie poddawala obrobce jak zdjecia w Photoshopie...
Swoja droga ta maska w senatorze tez ciekawa i chyba lepiej mi sie widzi szeroki kanciasty garb w granadzie niz wpakowany na sile waski i obly- w ksztalcie garbu capri czy rekorda.

Mysza liil (EM) / 2004-09-03 17:37:15 /


Mysza, serio polecam maskę w laminacie. Trochę zabawy z kopytem ale znacznie większe szanse, że wyjdzie przyzwoicie, niż w metalu. Pogadaj z Górasem, on już przetarł szlak, wie jak sie do tego zabrać.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 17:57:09 /


mysza to może ja się wypowiem. nie pomyślałeś czasem nad podniesieniem auta?? przecierz zała belka w granadzie przednia jak i tylnia da się zmodyfikować łatwo aby zawiesić bude troche wyżej. plusy to będziesz mógł wstawić wieksze koła 17":-) do tego nie będziesz musiał kombinowac z garbem. twoja gienia zostanie oryginałem ktury będzie bardzo dobrze odchodził spod świateł. ja spróbował bym w ten sposób bardziej pracochłonne ale wystarczy uzyć kawałka grubej blachy, migomatu, i wiertarki i masz poi sprawie. skrzynie jak i cały wał można przecie4ż też obniżyć żeby nie było zbytnich odchyleń od normy. sama buda bez silnika i całej reszty nie waży zbyt wiele więc przy szerszych oponach nie odczujeśz różnicy w położeniu środka ciężkości. pozatym łatwiej przejechać przez leżącego policjanta :-) pozdrowionka.
p.s to jest tylko moja sugestia :-)

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-04 11:03:16 /


mysza tu masz dowod jak wyglada garb z rekorda D na granadzi fakt MKI i bardziej pasuje do lini niz w poźniejszych jednak jak na moje oko (buauaua zaden wyznacznik) jest on najlepszy z tu proponowanych

http://www.capri.pl/photo/f/3/40b4b1a0e6df3.l.jpg

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 11:06:06 /


zadnego podnoszenia wozu!! nie chce popsuc wygladu ani polozenia srodka coezkosci, z garbem czy bez spod swiatel i tak bedzie odchodzila, ale nigdy jej nie podwyzsze.
kola 17 i tak wchodza :) i to 8,5j17h2 et30 z oponami 225/45/17 bez obcierania!!

Mysza liil (EM) / 2004-09-04 11:14:20 /


OK, Skun, ale ten garb z Rekorda jest dołożony do zapakowanego niżej garba w stylu Mirafiori - wygląda to jak jakiś mega-tort piętrowy, a poza tym do Mk2 to już zupełnie nie lezy.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-04 11:23:46 /


http://www.capri.pl/photo/d/1/40c355d6c79d1.l.jpg na tym zdjeciu widać lepiej ze niestety krk4m sie mylisz jest to zwylky garb bez przerobek,

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 11:51:05 /


maski w MKI tak maja :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 12:08:17 /


po pierwsze maska z laminatu!!! mniej kłopotu i zawsze bedziesz miał zapasową pozatym wtedy mozesz popuscic wodze wyobraźni i dopasować maske do swoich wymagań...a moje propozycje to

http://www.autogaleria.pl/tapety/img/lancia/lancia_delta_integrale_1992_01_s.jpg

...tyle ze bez tego wlotu poprostu takie przetłoczenie



http://www.autogaleria.pl/tapety/img/ford/ford_mustang_gt-r_concept_2005_03_s.jpg

...takie coś wydaje mi sie idealne


a na koniec moja propozycja maski z malinatu poprzez podniesienie srodka maski na orginalnym przetłoczeniu uzyskamy jakies 4 cm dodatkowo mały garb na to zeby nie było to zbyt cieżkie optynie, bo samo podniesienie przetloczniea maski o 10cm lub zrobiniee garbu o wys. 10 cm ni jak nie bedzie pasowało do prostych ale delikatnych rysów granady MKII...ale to tylko moje sugestie

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 12:46:37 /


Drogi Rafałku,
Nie chciałbym abyś odbierał to jako przytyk do Twego młodzieńczego wieku, ale ja naprawde kiedyś w swym przydługim zyciu miałem Consula i do dziś mam ten widok w pamięci. Przed chwilą mierzyłem maskę z MkI - różnica poziomów pomiędzy bocznymi zapadnięciami a środkowym wybrzuszeniem wynosi 12-13mm. Co więcej przez sam środek maski biegnie dodatkowa 'kalenica', której na zapodanej przez Ciebie fotce Coupetty nie występuje.



Innymi słowy prezentowana maska Coupetty jest ilustracją Twojej - skądinąd właściwej - koncepcji, czyli ma podwyższone do jakichś 30-40mm przetłoczenie zasadnicze [na fotce od przodu wyraźnie widać miejsce od którego zaczyna sie ingerencja] i do tego dodanego wąskiego garba - tu z Rekorda E, aczkolwiek ten z Mustanga '05 zdecydowanie bardziej pasuje do Grani MkII.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-04 15:25:15 /


a ja mam troszke inne pytania czy te kola od pontiaca pasuja bez problemu do granady/consula ?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 17:58:12 /


Jesli to Pontiac Trans Sport/Chevy Silhouette to ma 5x115, czyli potrzebne są śruby pływające - jak przy przejściu z Fiata na VW-Opla-Daewoo. Pontiac Tempest i LeMans mają 5x114, więc wynik ten sam. Bez bólu wchodzą tylko 5x112 - Fordy, Mercedesy, VW-Audi i Skoda Superb.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-04 18:35:30 /


krk4m :P hehheheh "drogi Rafałku" sasasa jasne ze potraktuje tego jako przytyk a co najwyżej jako nauke :D zapytam sie właściela tej qpety to bedzie chyba najpeweniejsze źródło w tej sytuacji :D bo na jednej fotce (pierwszej) wygląda tak jak byś faktycznie miał racje jednak na drugiej nie jestem pewien, wiec sie zapytam .....i nie traktuj tego jako powątpiewania w Twoje doświadczenie... :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-04 22:04:07 /


Hmm... Mysza, a moze cos takiego?
Co prawda nie wiem czy to ma wymagana wysokosc, ale moze daloby rade wyciagnac to na 7cm przy zachowaniu jakiegos sensownego wygladu?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-06 02:51:11 /


Jako, że najmocniej się jednak czuję w mechanice, podrążę dalej ;).
Czy trzeba koniecznie pozostać z silnikiem na oryginalnej wysokości? Jak wygląda syt. z miską olejową i belką? Może lekka modyfikacja miski, albo (rozsądna) belki podsilnikowej? Każdy cm przybliży Cię do mniejszego garba ;).

Garbik krzywoliniowy najprościej jednak będzie wyrzeźbić we włóknie szklanym, bo blaszany łatwo pokręcić (spawając, źle dopasowując itp.) i faktycznie zostaniesz z kupą pękającej szpachli :(
Kompromis żywicy i włókna więc może być konieczny.
Pamiętaj też, że jeżeli nie masz miejsca wewnątrz na usztywnienia na szerokiego i długiego garba (będzie wiotki), to trzeba dać choćby delikatne linie przetłoczenia (np. wzdłuż).

Przyszła mi też jedna myśl, której nie mogę zweryfikować: jest problem z za niską maską=> za wysoki silnik => obniżyć silnik.
Nie da się przyciąć kolektora (np. na pionowych kanałach), by go potem pewnie i prawidłowo niżej pospawać?
Może jest dwuczęściowy i wystarczyłoby obniżyć tylko mocowanie (np. dospawanie kołnierza)?
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-06 10:17:32 /


Kolektora raczej nie da sie przerobic, trzeba by bylo zrobic od podstaw nowy, bardziej lezacy (gdyz ten jest stojacy), ale w tej kwestii zostaniesz Karol poinformowany na priva, bo byc moze potrzebne beda 2 takie, z nierdzewki, ale o tym wszystko w odpowiednim czasie :)
Narazie zostanmy przy garbie i dajmy spokoj belce i misce.

Mysza liil (EM) / 2004-09-06 11:41:15 /


a moze garbik od Iveco Daily ??
na oko ma tak z 7-10cm wysokosci

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-06 11:48:51 /


OJ:( CHYBA NIE:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-06 11:59:29 /


A moze rzeczywiscie podniesc oryginalne przetloczeniegranadowej maski?? Rysownik ze mnie zaden, ale tutaj powinno byc widac o co mi mniej-wiecej chodzi.

Mysza liil (EM) / 2004-09-06 13:52:51 /


W umie to nawet niezle wyglada...
Mozna by jeszcze rowniez te "kratki" podniesc, zeby cale przetloczenie az do szyby bylo wyzsze. Kwestia tylko czy uda ci sie to zrobic tak jak to wyglada w tej chwili na zdjeciu?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-06 19:46:55 /


mysza to samo Ci kilka postó wyżej sugerowałem...jednak wtedy raczej warto maske zrobić z laminatu!!!

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-06 21:26:30 /


No wiem ze sugerowales, dlatego napisalem: "moze rzeczywiscie..."
Juz mam wizje na blaszana maske (stal szybciej zastyga niz laminat ;D)
Jakos sie w metalu bezpieczniej czuje, znaczy w obrobce- bo o trabanta mi nie chodzilo ;D

Mysza liil (EM) / 2004-09-06 21:40:01 /


Kilka postów wyżej jest Iveco (środkowe zdjecie), ma fajną owiewkę na dachu (prawie gotowy garb ).Tylko nie wiem czy chodzilo Tobie o takie rozmiary :)

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-07 08:46:29 /


Mam!!! Mam garba dla Ciebie! Lamborgini LM 002. Prawda, że ładny i pasuje? :)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-07 15:36:49 /


nic tylko isć na złom i poszukać jednego... szkoda tylko ze karbon ciezko sie spawa ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-07 16:10:43 /


troche dorgo i daleko, ale podpatrzec cos mozna:
http://www.aeroglass.com/scoops/index.php

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-07 18:12:49 /


Eee tam Coke. Na nity, albo blachowkręty można dać :) Ja tak spojlery w capriku miałem :) A na poważnie to może podpasować by całą maskę z Samuraja, albo Luaza?

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-07 18:58:56 /


http://www.ford.private.pl/galeria_pliki/1.JPG

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-08 10:27:57 /


WOW przez duze O kosmos :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-08 11:08:18 /


to jest dopiero cichociemny :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-08 11:09:05 /


moze taka skromna maseczka :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-08 21:07:18 /


jeszcze jedno co dzis dopadłem gotowy model na samochodzie coprawda nie na
mk II ale to wkoncu tez grania

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-09 15:25:55 /


niewiem czy ktoś pisał ale myślałem o garbie z recorda diesla ??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-18 18:03:33 /


wydaje mi się ze jeszcze nikt, ale moze się mylę:D

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-18 23:39:02 /


Main zapodaj mi na priva kilka takich fotek jak ten taunus niebieski powyzej thx..:)
pozdro
p.s. ale tylko taunusow w tym stylu:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-19 00:38:24 /


Tak sie przygladalem filmikowi z driftujaca granada http://www.m4garage.uni.cc/grania_drift.mpeg do ktorego link znalazlem w watku http://www.capri.pl/forum/4134b6c2491cd#4163d51f3efa0 i tak sobie patrze ze ta grania chyba ma przerobiona maske, o czyms takim wlasnie mysle tylko troszke wyzszym - tak jak bylo wczesniej proponowane.
Tyle ze lakiernik mnie straszy ze to kupa roboty... Ale chce miec wlasnie taki "garb"

Mysza liil (EM) / 2004-11-14 15:23:39 /


Gdyby Cie to ciagle interesowalo to znalazlem maske od fiata argenty na zlomie, z tym duzym garbem. Maska sama w sobie sklada sie ze szpachli, ale garb akurat zostal oszczedzony.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-17 00:23:31 /


Przy okazji tematu maski.Czy ktos wie ile waży maska do Granady mkII bez wygłuszki.Może ktos niedawno wysyłał maske i wie ile to kosztuje.Cenniki firm kurierskich doprowadzaja mnie do szału więc przestałem przeglądać.Tylko poczta ma sensownie to zorganizowane.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-08 17:56:56 /


ze szpachlą czy bez? jak bez to nie mam po co iść ważyć:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-08 23:14:06 /


mysza mój starszy jest blacharzem sam. a ja mam cwiartke jego wiedzy i powiem ci ze wyklepanie z blachy głebokotłoczonej wszelkich form to naprawde proste na ciepło blacha jest jak masełko i robisz co chcesz masz palnik jak pisałeś młotek blacharski i takie tam trzeba tylko chwilke posiedzieć ja dorabiałem do mojego renaulta fuego fragmenty nadkoli w ten sposób i powiem ze to było dość proste nie musisz robić z jednego kawałka może być z kilku nie?? bedzie prościej i bedziesz mógł powiedzieć "I made this" zastanów sie pozdro

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-08 23:29:48 /


Mam nadzieję ,że bez szpachli.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-09 00:26:05 /


Juz nie potrzeba, przeciez macha mi sie zamyka ;) Pokonałem kolektor ssący. Chociaz silnik małą goreczkę w masce wybił :D Na szczęście prawie nie widać bo jest akurat na matowym pasie...

Mysza liil (EM) / 2006-10-09 07:23:19 /