wiadomo ze montowane byly Webery i Solexy
a ma ktos moze informacje o Pierburgu??
jak Pier.. ma sie do pozostalych konkurentow i czy warto inwestowac w ten gaznik do v-ki 2.3
Maciasek_3M / 2002-08-27 16:11:40 /
Webery były w "fałkach" ???
A jakie i w jakich? Bo mam kłopot, potrzebuję gaźnik do 2.8 V6 !!!
Pozdrawiam
B / 2002-08-27 18:29:56 /
Mam webera i myślę,że to od fałki, bo ma grzebień-chodzą obydwie przepustnice ,a raz. Nie wiem jaki ma smbol, ale jak zmierzę średnice przepustnic, to napiszę. Od 2.8 to chyba nie jest, bo na oko to coś mały. Po wierzchu wydląda jak od 2.0R4.
PS. Pierburg a Solex: Na górze typowych gaźników od fałek jest napis Pierburg, a na dole Solex. No to jak to jest: Może firma Pierburg a rodzaj gaźnika Solex???
Mysza liil (EM) / 2002-08-27 18:57:56 /
A może to jest tak jak ze Skodą, VW, Seatem i Audi dzisiaj!!! Hehehe
Z zewnątrz różne znaczki a w rzeczywistości to jedno i to samo!!! Haha
B / 2002-08-27 19:26:26 /
Nie,nie nie. Między Weberem a Pierburgiem(Solexem) to różnica jest kolosalna.
Po pierwsze, to inna góra i filtr powietrza, ale inna też konstrukcja całego urządzenia.
Mysza liil (EM) / 2002-08-27 21:07:01 /
???
Chodziło mi o Pierburg/Solex !!! (poza tym to był żart!!!)
Co do tego Webera, to może on jest od jakiejś włoskiej "fałki" a nie od forda?
Np. od Alfy...
A jakie ma gardziele ten Weber i jakie ma dysze (powietrza i paliwa)?
Pozdrawiam,
B / 2002-08-27 22:00:21 /
Sorry, ale nie skąsałem.
A może to gaźnik od włoskiego Forda? (Ha,ha,ha)
Ale na poważnie:
średnica gardzieli ~23mm
średnica przepustnic -32mm
pływak dwukomorowy mosiężny
dysze główne paliwa - brak. Założyłem do Tauniego 2.0R4 bo były większe (ale zapier..)
dysze powietrza - nie chciało się chłopakom opisać
Poza tym ssanie automat/wodne
Amortyzatorek, żeby nie spadł zbyt szybko z obrotów(jak w Pierburg/Solex)
Śruby regulacyjne po obu stronach
rok prod. 81
Na pewno od Forda (identyczny układ dźwigienek do gazu, mam obudowę filtra powietrza z logo Ford, i jest inna niż w 2.0R4 - okrągła a nie elipsa)
Też mnie zdziwił bo więcej takich nie widziałem
Pozdro
Mysza liil (EM) / 2002-08-28 07:11:14 /
Cesc.... Niewiem cy ktos z was probowal, ale u nas jeden kolega na swoj 2.6 V6 ( http://www.capri.lt/meetas200206/pop6.html ) postawil 4 gardzeliowy!!! gaznik (chyba Weber) od jakiegos BMW (trzeba bylo dorobiz pszejscie gaznik - kolektor)... Moze ktos z was probowal zrobic cegos podobnego...
Pozdrowenia...
Arunas / 2002-08-28 08:16:23 /
Nie wiem czy to mialo jakiś sens, żeby dawało efekt musiałby być kolektor dolotowy o zwiększonych mozliwościach przepływu. Nawet gdyby zupełnie usunąć wszystkie zwężania w miejsu gdzie montowany jest gażnik to i tak pozostaną kanały o zbyt małym przekroju. Ale może się mylę.
Arunas nie mógłbys dokładniej opisać jaki gaźnik i cdo z kolektorem ?? poważnie sie zastanawiałem nad założeniem 4 gardzielowego i interesuje mnie czy moje plany przeróbki by sie pokrywały.
Konkretnie jaki to model gaznika niewiem, ale tylko co rozmawialem o tym gazniku z wlascicelem... Okazujesie, ze to nie Weber, lec 4 gardzelowy SOLEX... (od jakiegos starego BMW...). Bylo dorobione pszejscie (z aliuminium okolo 1.5 cm grubosci), zeby ten gaznik zamontowac na standartowy kolektor dolotowy... Ale jak napisal actom, to chyba nie jest najlepszy patent i zeby wsystko bylo o.k. trzeba cos zrobic z kolektorem.... Wlascicel tego Capri mowi, ze na malych obrotach silnik pracuje calkem niezle, lec na wysokich cos jest nie tak... Trzeba jeszce popracowac..
P.S. Silnik, na ktorym stoi ten gaznik, jest troche podrasowany (splanowane glowice, wiekse zawory....)...
Arunas / 2002-08-28 11:36:24 /
hmm... 4 gardzielowy, własnie dzis dowiedziałem sie ze moge cos takiego miec, ... ale czy jest sens bez przerabiania kolektora ssacego? a moze pojsc na całosc i walnac nowy kolektor/kolekory ssace i walnac 3 dwugardzielowe gazniki, po jednej gardzieli na cylinder?
dało by to cos? ...poza zwiekszonym zuzyciem paliwa, problemow z regulacja itp.?
hmm... 4 gardzielowy, własnie dzis dowiedziałem sie ze moge cos takiego miec, ... ale czy jest sens bez przerabiania kolektora ssacego? a moze pojsc na całosc i walnac nowy kolektor/kolekory ssace i walnac 3 dwugardzielowe gazniki, po jednej gardzieli na cylinder?
dało by to cos? ...poza zwiekszonym zuzyciem paliwa, problemow z regulacja itp.?
3 dwugardzeloew tez niezle...Ale w tedy jest potrzebny calkowicie nowy kolektor...
Na 2.0 R4 2 gazniki od alfy pracuja swietnie (zuzycie paliwa powienksasie o okolo 1-1.5L na setke)...
P.S. A ten 4-gardzeliowy gaznik jest calkem oscedny bo na malym gazie pracuja tylko dwie male przepustnice (jak na Weber)...
Arunas / 2002-08-29 08:24:30 /
Od jakiej Alfy pasuje gaźnik do 2.0 R4. Czy trzeba dorabiać kolektor ssący?
Guti_3M / 2002-08-29 08:39:12 /
Nie jeden, a 2 gazniki od alfy (stoja horizontalnie)... A kolektor ssacy trzeba dorobic...
Arunas / 2002-08-29 08:54:53 /
Arunas - oczywiście każde dodanie przejściówki między kolektor a gaźnik zwiększa długość drogi, którą mieszanka musi przejść z gaźnika do cylindra. Poprawia to moment w dolnym zakresie obrotów (dlatego lepiej ciągnie z dołu), ale znacznie zmniejsza w górnym zakresie. Dlatego np. motocykle czy Formuły mają gaźniki bezpośrednio na cylindrach. Kazdy dobór gaźnika do danego silnika wiązany jest z optymalizacją długości kolektora w aspekcie zakresu obrotów użytecznych, a więc m.in. stopnia sprężania, masy koła zamachowego, czasów otwarcia zaworów i kilkunastu innych parametrów. Samo wsadzenie 4-gardzielówki zamiast dwójki może tylko zwiększyć zużycie paliwa i poprawić wrażenia estetyczne - przynajmniej zdaniem właściciela.
Jeśli więc lubisz tego gościa, poradź mu z dobrego serca, żeby wrócił na ten dwuprzelotowy. Albo niech mu policzą ten silnik od nowa na politechnice w Kownie czy w Wilnie pod ten gaźnik z BMW.
Pe®ana / 2002-08-29 09:22:43 /
On liubi eksperymentowac...:) Wcoraj gadalem z nim... Zima on planuje wsystko zrobic porzadnie (normalnie dorobic kolektor, bo teraz ma troche przerobiony kolektor od 2.3, a w 2.3 sa troche mnejse kanaly...)... A ten motorek 2.6 w tym Capri tylko tymcasowo... Ten koles planuje wsadzic 5.0 V8 i tylny most od Mustanga 79 roku (juz ma caly samochod)... Teraz zbiera kase, zeby ten motor normalnie zrobic...
Arunas / 2002-08-29 09:47:51 /
Hehe widze ze kolega sie znalazl :-))) tez znalazlem Mustanga 79, ale jak otwarlem maske to zobaczylem ........... buuuu 2.0 R4 OHC a juz myslalem ze bede mial co wlozyc do Capri ..... BTW. 79 to malo koni mial jak na moj gust, ale moze jak sie go zrobi jak nalezy to mu wroca czego szczerze zycze ....
MikeB4 / 2002-08-30 03:08:21 /
Ten motorek standartowo ma chyba 150HP...:-)... Ale to nie jest trudno poprawic...
Arunas / 2002-08-30 08:16:52 /
Mam ptyanie mam 2.o v6 z '77 i orginalnie tzn. jak go kupiłem to był solex gardziel 23mm i dysze 115 , ale znalazłem w garażu innego solexa z gardzielą 26 i dyszami 137,5 wiem że pochodzi od granady i ma elektryczne ssanie i regulację po obu stronach rocznik? nie wiem ,dysze ma trochę za duże ,ale przeloty są większe no i jest w stanie zaje... czy ktoś ma takie cudo wsadzone i może się pochwalić jak to działa ?
TOMEK "MIARQA" / 2003-03-17 13:28:27 /
gardziele 26mm to od 2.3 (solex 35/35) do tego były dysze głowne paliwa 185 (przelot o średnicy 35, do 2.0 32)
a smigac bedzie jak dobrze wyreglulujesz ;)
pozdro
A od czego jest Weber 38 DGAS ???
B / 2003-03-17 16:05:10 /
38DGAS byl seryjnie z 3.0 v6 essex ale do 2.8 tez sie nada
Czy mogę prosić o pomoc w odpowiedzi na pytanie, jaki gaźnik wstawić do 2.3 V6? Jakie powinien mieć parametry, aby zacząć poszukiwania takiego gaźnika?
Z góry dziękuję.
Chinodios / 2018-04-29 15:26:29 /
Zacznij od zgromadzenia budżetu. Myślę że 800zl powinno starczyć na zakup oryginalnego gaźnika, jego regenerację i ustawienie u fachowca.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-04-29 15:58:09 /
Dzieki, ale jakiego szukać? Mam na myśli symbol/parametry/wymiary...
Chinodios / 2018-04-29 16:03:48 /
https://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-04-29 16:06:34 /
EEIT 35/35 Pierburg Solex
Aldaron / 2018-04-29 16:18:47 /
Wielkie dzięki!
Chinodios / 2018-04-29 16:20:23 /
Czyli 28/35 Weber raczej nie wypali?
Chinodios / 2018-04-30 10:01:33 /
Nie, nie wypali definitywnie...
V6 musi mieć równe średnice, aby każda półówka silnika dostawała tyle samo paliwa i powietrza.
Więc od biedy Pierburg/Solex 32/32 lub taki jak fabrycznie w 2.3 czyli 35/35.
Ale mając takie zapędy w sumie to jest sposób. Zapakuj cały silnik z żuka do Capri...
Nie, no spoko....Dzięki za wyjaśnienia :)
Chinodios / 2018-04-30 10:59:47 /
Do naszych fałek są gaźniki takzwane symetryczne dwugardzielowe jednostopniowe.
To co zaproponowałeś to gaźnik dwustopniowy asymetryczny z tego co pamiętam. Ale może źle pamiętam :)
Aldaron / 2018-04-30 13:52:47 /
Tak, tak już wiem. Najlepiej 35/35.
Chinodios / 2018-04-30 14:47:02 /
Ewentualnie trzy webery IDF :)
Aldaron / 2018-04-30 16:25:52 /
Aldaron, to takie moje marzenie z gatunku tych posranych :)
Zero sensu i ekonomii. Zawsze zastanawiałem się (może ktoś ma jakieś dane...) ile to daje jakim kosztem? Nie myślę o cenie takiej modyfikacji ale o spalaniu, bo to że 3xdwie gardziele będzie pochłaniało niewiele więcej nie uwierzę.
SzooGun / 2018-04-30 17:10:47 /
Szogun - ja miałem w Pinto dwa podwójne. Bez 13 ltr mówił że się nie rusza...
Ale wraz z drobną obróbką głowy i wałeczkiem był 20%-owy przyrost mocy. Jeździło fajnie
wąski77 / 2018-04-30 17:33:45 /
a dane historyczne mówiły, ze pakiet 3 gaźników do Essexa dawał 175KM ( przy 138 w serii )
wąski77 / 2018-04-30 17:35:28 /
No tak, tyle że do tego trzeba zrobić kolektor, kanały, głowice , cały wydech zestroić no i spasować wszystko na igłę. Kupa roboty żeby wycisnąć te kilkanaście czy kilkadziesiąt kucyków. No ale kto wariatowi zabroni :D
Aldaron / 2018-04-30 19:04:56 /
Ja w swoim 2,3 przez chwilę miałem gaźnik z 2,8. Jakiegoś potężnego przyrostu mocy nie zaobserwowałem, jedynie zużycie wzrosło. Ale za to miło gadał. Gaźnik ze sporym gardłem ładnie zmieniał brzmienie silnika.
Aldaron / 2018-04-30 19:35:49 /
A kolektora pod 3 gaźniki nie można było kupić? Chyba nawet kiedyś się pokazał na ebayu. Kwota z kosmosu ale poszedł szybko.
SzooGun / 2018-04-30 20:04:20 /
Myślę, że u Wołka bez problemu takie rzeczy.
rozjechany liil / 2018-05-02 10:36:06 /
Mam jeden, ponoć 35/35, ale są opinie, że to 32/35
Chinodios / 2018-05-15 16:17:06 /
Trudno sie połapać
Chinodios / 2018-05-15 16:17:54 /
Suwmiarka w dłoń i zmierz gardziele. Będziesz wiedział czy 32/32, czy 35/35.
Krzysztof Siemiątkowski / 2018-05-15 16:24:16 /
Zdjęcie z niewłaściwej strony.
Jeśli 35/35, to do v, więc obie przepustnice otwierają się razem (zazębione ze sobą ośki).
Jeśli 32/35, to do r, więc najpierw otwiera się jedna przepustnica, a później druga.
gryziu liil (EM) / 2018-05-15 16:24:54 /
Otwierają się jednocześnie....
Chinodios / 2018-05-15 17:11:22 /
Mam taką ciekawostkę. Kupiłem gaźnik i nie wychodzi z niego zaden króciec do podciśnienia. Pytanie gdzie mam podpiąć podciśnienie z aparatu zaplonowego? Do kolektora? Czy wiercić dziurkę w miejscu gdzie powinien być króciec do podciśnienia aparatu?
mishq (Mateusz G.) / 2022-03-12 10:52:35 /
Z podstawki pod gaźnikiem?
Grzesiek_Rudy / 2022-03-12 11:52:34 /
No właśnie o to pytam czy mogę tam wpiąć czy to w niczym nie przeszkadza.
mishq (Mateusz G.) / 2022-03-12 12:02:51 /
przeszkadza, ma byc wpięty tuz nad przepustnica.
Mysza liil (EM) / 2022-03-12 18:07:16 /
Czyli trzeba przewiercić? Mam obok podobny gaźnik i tam ten króciec jest.
mishq (Mateusz G.) / 2022-03-12 18:39:16 /
Wszystko jasne wystarczyło dmuchnąć przez wężyk :D teraz tylko ten króciec skądś wyjąć
mishq (Mateusz G.) / 2022-03-16 13:11:34 /
Właśnie miałem Ci pisać, że na ostatnim zdjęciu masz pusty otwór bez króćca, ale widzę, że ogarnąłeś.
granadziarz_3M / 2022-03-17 08:54:03 /