jakie sa szanse ze w 2.0v6 zuzyla mi sie pompa oleju ? czasem zapalala mi sie kontrolka od cisneinia oleju i swiecila non stop neizaleznie od obrotow, po 10 minutach wszystko bylo normalnie...
DeMaDeS / 2004-08-31 15:00:23 /
pytanie czy napewno uszkodzona jest pompa...
gdyby przez 10 min nie było smarowania, silnik napewno juz by nie żył!! :))
sprawdź czujnik ciśnienia oleju i okablowanie czujnika czy gdzieś się zwarcie nie robi..
jeśli rzeczywiście ciśnienie jest bardzo słabe to raczej obstawiał bym zużyte panewki na wale i na wałku rozrządu a nie uszkodzoną pompe oleju...
Trójkąt / 2004-08-31 15:07:54 /
sprawdz czujnik czy nie wariuje jak ruszasz stykiem
sprawdz cisnienie wkrecajac manometr w miejsce czujnika (na zimnym i cieplym silniku)
zdejmij pokrywy zaworow i sprawdz czy walki klawiatur sa smarowane, to jest ostatnie ogniwo i tam najpierw brakuje oleju
jesli brakuje to albo padla pompa, albo panewki walu, albo panewki walka rozrzadu, byc moze wszystko naraz jesli silnik nie byl nigdy remontowany
camaro / 2004-08-31 15:51:25 /
pompy tez bym raczej nie obstawial odkrec prawa pokrywe zaworow i odpal silnik jak jest sucho i nie chlapie to panewki walka a nizej wiadomo :) korbowe..:(
Zakrzak! / 2004-08-31 18:35:48 /
silnik byl remontowany ... prawdopdoobnie jeszcze w niemczech pod koniec lat 80tych, aktualnie lezy obok i nie mam mozliwosci odpalenia, panewki sa .. jak nowe, w momencie gdy palila siek ontrolka od cisnienia smarowania nie bylo slychac by silnik jakos inaczej chodzil ... , pociagnalem nowa isntalacje do cuzjnika i jest napewno ok, walki klawiatur zawsze byly nasmarowane jak trzeba ...
DeMaDeS / 2004-08-31 21:52:08 /
podepnij manometr i sprawdź jakie jest ciśnienie.. bedzie wiadomo o co chodzi.. bo oprócz okablowania może być uszkodzony czujnik..
kiedys spotkałem się jeszcze z przypoadkiem potwornie zapchanego smoka.. ktoś nalał jakiegoś syfu do silnika.. chyba motodoctora i zapchało to całokowicie smok.. też były problemy z ciśnieniem oleju :))
Trójkąt / 2004-08-31 22:00:35 /
to jak leży obok, to co za problem zwalić miskę i obejrzeć?!
granadziarz_3M / 2004-08-31 23:52:35 /
to moze byc zapchany smok, szczegolnie jak silnik jezdzil na slabym oleju i dlugo bez wmiany.
Mysza liil (EM) / 2004-09-01 01:13:19 /
swego czasu on tak przeciekal ze poprzedni wlasciciel tylko dolewal a nie zmienial olej ... dziadostwa od cholery z neigo zlalem. do miski sie jeszcze niedobralem ale to zrobie na dniach...
DeMaDeS / 2004-09-01 07:50:20 /
no to puść na forum fotki co tam znalazłeś pod miską. Zawsze ciekawią mnie dokonania rzeźników (mowa o poprzednim właścicielu).
granadziarz_3M / 2004-09-01 18:03:07 /
Podepnę się do tematu.
Chodzi o pompę oleju dla bloku pinto 205 (dokładnie OHC efi lub YB Cosworth)
Pytanie:
Czy między blokiem silnika a pompą oleju jest jakakolwiek uszczelka? Czy to jest skręcone bez jakiegokolwiek uszczelnienia? Czy może warto uszczelnić stosując cieńką warstwę siliconu, a może Loctite 270?
W żadnym z zestawów uszczelek sprzedawanych na jebaju i dedykowanych do "kosłorta" nie widzę takiej uszczelki.
Możecie podpowiedzieć z doświadczenia jak to w pinciakach 2.0 było fabrycznie uszczelnione czy w ogóle nie było?
Sprawa pilna. Jestem w trakcie składania silnika
♠Zoggon♠ / 2015-07-15 12:34:28 /
Ja tam wkładam uszczelkę. Żadnego silikonu!
m.kozlowski / 2015-07-15 12:48:50 /
a jaką uszczelkę tam wkładasz? z jakiego materiału? a może klej do śrub? tzn Loctite 270... to chyba dokładnie ten sam specyfik którym uszczelnia się płaszczyznę przylegania ostatniej panewnicy do bloku (tu przy tylnym uszczelniaczu wału). To chyba nie powinno się rozpuścić i wpaść w kanał podający oleum?
♠Zoggon♠ / 2015-07-15 13:15:06 /
Zazwyczaj w V-kach jest tam wycięta zwykła kartonikowa uszczelka, czyli papier uszczelkowy (ale jednak dość cienki bym proponował) byłby ok. Jeśli jesteś pewien płaszczyzny, to i bez uszczelki można złożyć.
Przy ostatniej panewce ja daję Loctite Quick Gasket.
m.kozlowski / 2015-07-15 13:46:56 /
tzn. ja pytałem o OHC... czyli ewentualnie po prostu papierowa uszczelka... ok
♠Zoggon♠ / 2015-07-15 13:56:35 /
Wiem, że OHC, ale w V-kach jest podobnie, a ja zazwyczaj V-ki składam :)
m.kozlowski / 2015-07-15 14:12:58 /
W oryginale fabryka nie montowała tam uszczelek. Ale wsadzenie cienkiej papierowej zaszkodzić nie zaszkodzi. A jeśli coś jest nierówne to raczej pomoże :)
Trójkąt / 2015-07-15 14:41:20 /
Do Vki w każdym zestawie z pompą oleju jest uszczelka. Nie pamiętam jak było w OHC, tylko z 5 ich składałem :)
m.kozlowski / 2015-07-15 14:46:18 /
w ohc nie ma uszczelki fabrycznie...
Marcin - Locktite i panewka? panewkę wklejasz? nie rozumiem...
bartozłomero / 2015-07-15 15:25:48 /
Jaką panewkę? Stopę wału trzeba uszczelnić, żeby ci obok simmeringu olej nie wylatywał.
m.kozlowski / 2015-07-15 15:33:22 /
Zna ktoś zakład regenerujący pompy oleju? Na google za bardzo nic nie znalazłem.
mario75 / 2019-08-25 08:14:12 /
https://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/oil-pumps-drive-shafts.html
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2019-08-25 09:26:13 /
tu są części tylko... a np fo indenora nie ma
Ignacy / 2019-08-25 11:06:30 /
Ta pierwsza będzie pasować do zwykłego 2.9?
mario75 / 2019-08-26 11:14:25 /
Panowie którą lepiej pompę kupić?
https://www.burtonpower.com/oil-pump-taunus-2-4-2-9-standard-inc-24v-cosworth-boa-bob-tv1411.html
https://www.ebay.pl/itm/Oil-Pump-Ford-2-4-2-9-V6-Granada-Scorpio-Sierra-XR-4x4-Panther-Kallista-Bronco/312495989710?hash=item48c23663ce:g:b8kAAOSwGLZccAaL#shpCntId
Mógłby ktoś doradzić?
mario75 / 2019-09-05 13:03:01 /
lepsza od cosy a najlepszy jest oryginał w dobrym stanie, jak potrzebujesz mam każda z tych opcji dostępną
CHUDER / 2019-09-05 20:01:59 /