chcę dokręcić głowoice w 2.3 v6 - ale nie wiem jak czytać
(Kolejność dokręcania śrub głowicy silnika: 5 - 1 - 3 - 7
6 - 2 - 4 - 8)tą kolejnosc i czy śróby są numerowane prosz o szybką odpowiedz i dziękuję
Głowica silnika: 1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 110 Nm
Śruby panewek głównych: 90-105 Nm
Śruby panewek korbowodowych: 35 Nm
Albi_Poznan / 2002-08-26 14:58:01 /
Chyba coś pomyliłeś: Niech * będzie otworem pod śrubę w głowicy. Masz 8 śrub, więc:
* 5 * 1 * 3 * 7
* 6 * 4 * 2 * 8
Czyli: 5-1-3-7
6-4-2-8
I jest obojętne, z której strony patrzysz na głowicę.
A do tego Ford zaleca:
3 etap - po10 - 20 min
4 etap po 15 min pracy przy 1000 RPM
Mysza liil (EM) / 2002-08-26 18:13:19 /
dziękuję - silnik skręcony i odpalony żadnych problemów ale chyba za słabo dokręciłem miskę olejową i mi pokapuje olej - JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ ZA POTRZEBNE INFORMACJE.
Albi_Poznan / 2002-09-08 08:47:04 /
bądź za mocno... wtedy wyłazi uszczelka i też cieknie :))
Trójkąt / 2002-09-09 09:06:41 /
Taka dygresyjka nie na temat, ostatnio u mie w pracy w lagunie na biegu jalowym bylo 5 tys a po dodaniu gazu 12 atmosfer cisnienia oleju, efektownie wypluwal uszczelke od miski.
Maskek / 2002-09-22 00:07:00 /
a jeśli chodzi o dokręcanie głowic w 2.0 v6 ,3 i 4 etap tez mozna tak przeprowadzić??
pozdrawiam..
Fidel666 / 2008-03-27 22:17:05 /
tak samo,jak w 2.3 V6 110 Nm i jest lala
dzieki za info.pozdrawiam:)
Fidel666 / 2008-03-28 19:21:57 /
Odgrzeje kotleta
Mam dzisiaj do dokręcenia głowice do V6.
Jestem teraz na ostatnim etapie czyli auto odpalone, rozgrzane i schłodzone zgodnie z tym co na kartce.
Teraz mam ostatni stopień: -90 stopni + 115NM.
I mam rozkminę... Czy wszystkie zrobić -90 i potem wszystkie dokręcić czy pojedynczo odpuszczam 90 stopni i dokręcam i nastepna śruba. Jakoś nie jest to dla mnie jasne.
Ja z doswiadczenia przy innych silnikach zrobilbym pojedynczo czyli luzujesz i zaraz dokrecasz na 115
Damian74 / 2020-06-26 07:06:40 /
...... oczywiscie rowniez zgodnie z kolejnoscia dokrecania
Damian74 / 2020-06-26 07:07:58 /
No pewnie że pojedynczo men. Przecież nie chodzi o to abyś rozprężał ten układ. Luzowanie ma na celu jakby reset, po zluzowaniu to 115 będzie wiarygodnym momentem, bez zluzowania pokonanie samych sił tarcia mogłyby wynieść więcej i dokręcania by żadnego nie było. Ten ruch dokręcający wykonaj jednym płynnym ruchem, w miarę szybkim. Ja do tego momentu dodaję jeszcze 10Nm, raz przy bardzo doprężonym 2,8 uszczelka mi puściła. Od tego czasu czapki po wygrzany dokręcam mocniej.
zapek??? !G.O.P! / 2020-06-26 07:22:26 /
Ok dziękuję. Właśnie też doczytałem na etykiecie z uszczelki.
Będą zawory, będą zapłony;-)
bobik liil / 2020-06-26 09:51:08 /