...wyciekajace paliwo podczas zakretów (zaobserwowane także w innych Fordach) U mnie jest korek w wersji gumowej nie korkowej (patrz foto), i nie ma widocznych pęknięć / uszkodzeń. Może to kwestia szyjki wlewu?
Macie podobne problemy? Czy ktos wie jak temu zaradzić? albo gdzie można nowy korek kupić?
grzelu / 2011-12-28 14:58:11 /
Może się mylę, ale konstrukcja korka ma za zadanie umożliwiać (od/na)powietrzanie zbiornika paliwa, gdy tego ubywa.
Zapewne konstruktorzy seryjnych samochodów nie przewidzieli ich wykorzystania do tego stopnia, żeby paliwo przelewało się do wlewu paliwa w zakrętach :)
Zakładam, że z w/w powodu produkowane są baki przeznaczone do wykorzystania sportowego, w których takiego zachowania nie doświadczysz, a do tego będą bezpieczniejsze z innych względów.
Konrad vel smasher / 2011-12-28 15:15:11 /
A standardowe odpowietrzenie baku sobie nie poradzi? Mam zamiar zmienić korek na fest szczelny, bo mam dość ciągłego zacieku przy klapce wlewu.
O to chodzi że korek jest tym "odpowietrznikiem", zakładając super szczelny korek nabawisz sie tylko problemów z pracą silnika
brzezin / 2011-12-28 17:00:19 /
mnie tam nigdy nic nie ciekło ale może to przez fakt że mnie nie stać na tankowanie więcej niż pół zbiornika
do capri pasuje korek od transita 86-91 do escorta też chyba sie nada
http://80.54.238.188/Zamowienia/tabid/56/Type/ProductDetails/ProductID/6181394/6181394-ZAM/KOREK-WLEWU-PALIWA-Z-WKLADKA-2-KLUCZYKI-TRANSIT-86-91-ZAM/Default.aspx
No ale to to jest plasticzane brzydactwo...nie lepiej dorobić uszczelkę jak sie da?
Kilgore / 2011-12-28 17:58:20 /
umknął mi mały szczegół - brak klapki :)
Nie wiem jak w innych fordach, ale np Granada ma taki wężyk odpowietrzający połączony z rurą wlewu paliwa. Myślę, że korek powinien być "fest-szczelny"
Arek 3M / 2011-12-28 19:02:27 /
ten wężyk odpowietrza zbiornik tylko przy tankowaniu, powietrze ze zbiornika idzie tym wężykiem ponad wylew paliwa z pistoletu dystrybutora
brzezin / 2011-12-28 19:39:11 /
tez tak mam i nie tankuje juz do pełna;)
przypomniała mi sie anegtota:
jak moj syn mial 3 lata siedzał sobie w wannie i mowi do mnie
tato ten korek jest BESZCZELNY!:))))
jak to beszczelny?
no woda ucieka
Hasta / 2011-12-29 08:28:12 /
Z mojego doświadczenia korek od Capri mk3 - nie ma opcji aby był szczelny. Wymieniałem korki, uszczelki, dopychałem dodatkowe uszczelki, tak, że ledwo dało się go zamknąć - nic. Na ostrych zakrętach i tak się lało.
Korek od mk2 (metalowy) - jedyne rozwiązanie tego problemu. Nie wiem czy to się wewnętrznie różni, ale zdaje egzamin - żadnych problemów. Może fakt, że ma uszczelkę z korka a nie z gumy ?
valhallen / 2011-12-29 09:58:22 /
ja nic nie wiem, ale urzeklo mnie ze ktos tankuje do pelna ;)
pmx (wiewior;) / 2011-12-30 13:37:32 /
Granady z wtryskiem mialy korki "fest-szczelne" oznaczone napisem "ohne Entlüftung". Ale w tych bakach byly wezyki odpowietrzajace (ok 2mm srednicy) ktorym moglo wyrownywac sie cisnienie powietrza w baku z atmosferycznym.
Waz o srednicy ok 6..8 mm laczacy wlewkw z bakiem, jest faktycznie tam tylko i wylacznie potrzebny w trakcie tankowania.
bartek nowakowski / 2011-12-30 16:49:19 /
...mój korek jest własnie metalowy, a paliwo sie wylewa nawet jak w baku jest mniej niż połowa :( W taki razie poszukam korkowej uszczelki - jak ktoś wie gdzie kupić do dajcie znać prosze.
ps.
tankowanie do pełna ? no lepsze niż szukanie stacji między OS'ami :)
grzelu / 2012-01-19 17:20:21 /