Mam taki zgryz, kupiłem silnik V-kę na czesci bez osprzetu i okazuje się że na bloku jest napisane 3.0 L i nie ma żadnych innych oznaczeń. Miało to być 2.0 . Dodam jeszcze że druga 2.0 V-ka którą wkładam do grani różni się zewnętrznie od niego. Jak "na chłopskie oko" rozpoznać czy to 3 czy 2 litry. Pomóżcie prosze bo jak zapewne niektórzy zauważyli moja wiedza o silnikach ogranicza się do tego co wyczytam tutaj :)
artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2004-08-25 17:22:15 /
tyle ze 3.0 to moze byc essex lub amerykanski silnk, np z taurusa/aerostara, najlepiej wrzuc fotke to popatrzymy.
W kazdym razie silniki od granady 2.0, 2.3 i 2.8 z rodziny Koelnow, na chlopskie oko wiele sie nie roznią.
Mysza liil (EM) / 2004-08-25 17:38:39 /
Postaram się niedługo wrzucić jakieś zdjęcia. Muszę zorganizować jakiś aparacik...
artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2004-08-25 17:53:11 /
jak ma z kazdego gara osobny kolektor wydechowy to essex 2.5 lub 3.0 to widac na "chlopskie oko" :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-08-25 18:23:24 /
essex 2,5 ?? niech mnie ktoś uświadomi...
marian212 / 2004-08-25 19:24:09 /
POPROSTU SPRAWDŹ GDZIE SIĘ MONTUJE APARAT ZAPŁONOWY. JAK OD STRONY KOŁA ZAMACHOWEGO TO JEST TO KOELN, NATOMIAST JAK OD STRONY POMPY WODY TO ESSEX. TAK NAJŁATWIEJ.
H2O patryk_3M / 2004-08-25 20:18:55 /
v6 koeln ( 2.0-2.3-2.6-2.8 i nowsze 2.4-2.9 ) maja aparat zapłonowy od strony koła zamachowego, czyli 'od tyłu' tak masz w swojej 2.0
v6 essex ( 2.5-3.0 ) aparat zapłonowy jest od strony pompy wody, czyli 'od przodu'
v6 koeln poza wersjami na usa, i nowszymi 2.4 2.9 maja głowice z dwoma wyjsciami na kolektor wydechowy
v6 essex ma tych wyjść 3
v6 essex jest wiekszy i cieższy od v6 koeln
v6 koeln wiesz jak wyglada jak nie to zerknij na nasze samochody ponad 90% silników v6 to koeln'y
v6 essex mozesz obejzec tutaj:
http://www.capri.pl/garage/img/engines/engine-essex-v6-2.jpg
albo tu:
https://www.burtonpower.com/technical/tt_essex.html
(ten akurat z kolektorem na 3 podwójne gazniki - czesc programu x-pack )
mis212 zostales uswiadomiony :)
pozdro..chyba ze jeszcze krk4m ma cos do dodania?
pozdro
:)
Zakrzak! / 2004-08-25 21:05:23 /
Ssuuuuuppppeeerrrr!!! Jutro sprawdzę dokładnie jak to wygląda, bo silniczek u mechanika.I oczywiście napiszę co mi wyszło. Wielkie THX!!!
artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2004-08-25 21:17:05 /
ale jesli to rzeczywiscie essex..to moze nie chciales takiego (bo gorzej z czesciami) i chetnie go zamienisz na porzadny 2.0 v6..lub cos podobnego :) hehe
pozdro
Zakrzak! / 2004-08-25 21:24:19 /
Pisałem coś na ten temat 27-09-2003 http://www.capri.pl/forum/3f7594d561af9#3f75d0fe3cd0a, ale generalnie cOke ma rację. A co do wątpliwości Misa212, to zarówno typoszereg Koeln jak i Essex miały dla prawie każdej wersji V4 odpowiednik V6 z tym samym geometrycznie cylindrem. Essexy V4 były 1663 i 1996cc, co daje 2494 i 2994cc dla V6. Z kolei Koelny V4 były 1.2-1.3-1.5-1.7-1.8, a stare V6 odpowiednio 1.8-2.0-2.3-2.6-2.8. Jedynie V6 nowej generacji 2.4-2.9 nie mają odpowiedników w postaci V4 1.6-1.9, bo motor V4 już wypadł był z programu.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-25 21:37:24 /
Zakrzak esseksa bym raczej nie obstawiał... ale to hehe mi się podobało :)
artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2004-08-25 21:39:14 /