logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » kupowanie samochodu » Dlaczego Scorpio MK3 to dobry samochód i dlaczego go nie kupować ;)

Dlaczego Scorpio MK3 to dobry samochód i dlaczego go nie kupować ;)

Było moje ogłoszenie, ale zrobiło sie sporo komentarzy więc przerzucam to na forum, dla potomnych.

"jak w temacie. Kupię Scorpio MK2 benzyna z gazem, chętnie V6 w automacie i wszystkimi ele-mele-dutkami ;) jak któregoś z elementów nie będzie to też sie zastanowię.
cena adekwatna do stanu, wciskiwaczom złomu dziękuję z góry ;P

najchętniej gdzieś w okolicy, tj. małopolska, śląskie świętokrzyskie, podkarpackie. chyba że mi ktoś da gwarancję że ma igielny wóz za dobre pieniądze to pojade dalej."

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-12 16:40:39 /


może być teżz ogłoszenia, pod warunkiem że ktoś podejdzie zobaczyć to auto czy jest warte zachodu.

tak jak np. ten w Chełmie. za daleko mi jechać żeby oglądnąć.
http://otomoto.pl/ford-scorpio-2-9-v6-extra-opcja-super-cena-C20077257.html

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-28 12:30:55]

Nie wiem czy wiesz na co się porywasz... Drugie 4 tys dołożysz w pierwszym miesiącu.

Mysza liil (EM) [2011-09-28 13:26:41]

gdyz albowiem?
nie musi byc BOB, moze byc nawet 2.0, byle reszta byla choc tez nie koniecznie. zalezy mi na sprawnym aucie.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-28 13:34:57]

pierwsze i ostatnie zdanie powyższej wypowiedzi bardzo się z sobą kłócą, ale to bardzo :) No nic, kupuj - potem pogadamy jak już "zaczniesz" jeździć.

Mysza liil (EM) [2011-09-28 14:29:34]

a mozesz cos jasniej? to ze remont BOBa kosztuje ponad 2k to wiem. a pozostale przeciwwskazania?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-28 14:35:02]

od przeciwwskazań masz całe forum scorpio :)

Mysza liil (EM) [2011-09-28 14:37:39]

Mogę Ci sprzedać swojego scorka, to wieloryb kombi, ma wszystko łącznie z 2,9 cosworth.
Zalety:
1. Wymienione wszystkie ważne wiązki (silnik, skrzynia, podłużnica)
2. Wymieniona skrzynia biegów, rozebrana, wymienione wszystkie uszczelki, część tarczek, tłoczki, słowem skrzynia po kapitalce, lata wybornie.
3. Auto ma zmodyfikowane oprogramowanie sterowania skrzyni (skrzynia ma 5 biegów zamiast czterech do jazdy na wprost)
4. Zrobiony rozrząd (silnik BOB)
5. Wczoraj napełniona klima, działa aż sople lecą
6. Wymienione miesiąc temu opony
7. Gaz w dowodzie i w realu
8. Jakoś w czerwcu wymienione drążki stab i końcówki drążków kierowniczych
9. Działa absolutnie wszystko
10. Jeździ dużo i niezawodnie odkąd wszystko zostało ogarnięte
11. Jest skóra
12. Na trasie żre 11-12, w mieście ... więcej
13. Jest elszyber
14. Jest OC, jest przegląd, jest dobrze ;D

Wady.
1. Blacha (tylne nadkola i prawy próg wyglądają złowieszczo)
2. Tylne tarcze trzeba by przetoczyć
3. Brak guzika w panelu pamięci foteli
4. Ważność butli kończy się w tym roku.
5. Cena. Auto do wzięcia za 8tys.

zapek??? !G.O.P! [2011-09-28 17:35:59]

Wygląda tak.



Jednak to lewy próg jest słaby, teraz widzę ;D
... i jest hak ;)

zapek??? !G.O.P! [2011-09-28 17:41:39]

Szkoda że do ruskiego motoru nie dało się podłączyć kompa, bo pewnie po zmianie oprogramowania z okopowego na szosowe też by jakie pięć biegów osiągnął... Skorpiaki mają skrzynie automatyczne czwórki i żadnym programem trybów nie dołożysz. Zmiana oprogramowania polega na wgraniu nowszego softa, który używa więcej lock-up'u, dzięki czemu jest więcej hamowania silnikiem i przez to mniejsze spalanie bo działa cut-off wtrysków przy odpuszczeniu gazu.

Mysza liil (EM) [2011-09-28 18:06:06]

to trzeba bylo jeszcze upgadeować na 8 garów :)

fordofil [2011-09-28 19:26:51]

"Z okopowego na szosowe" :-D. U mnie oprogramowanie nie zmieniane i tnie paliwo przy odpuszczeniu gazu. Lockup zapina na trzecim przełożeniu, tryb pracy E od jakieś 60 km/h. To może ja bym sprzedał swojego, oprócz środkowego pasa na tylnej kanapie i poduch w oparciach siedzeń wszystkie możliwe dodatki a nawet więcej. Ale ja tanio nie oddam, bo to bez sensu. Zresztą każdy może kupić Scorpio za 5-6 tysiaków, posiedzieć pare miechów przy naprawach wpompować drugie tyle i może coś z tego będzie

Wąsio [2011-09-28 19:38:07]

A mój wygląda tak:
z tym że teraz na 17" fordowych stoi, teżw proszkowym czarnym macie



Wąsio [2011-09-28 19:45:23]

Mysza, kiedy jadę samochodem on po kolei włącza 5 (słownie pięć) biegów. Dla lepszego zrozumienia: 1-2-3-4-5. Pięć razy spadają obroty. Dodatkowo na czwartym i piątym przy stałej jeździe też spadają obroty ale to jest już słabiej wyczuwalne więc to LockUp jak sądzę. Z tego co mi wiadomo, dołożono kombinację jedynki z OD co poskutkowało dodatkowym biegiem pomiędzy 1 a 2 w związku z czym auto szybciej przyspiesza przy niższych prędkościach.
Oprogramowanie szosowe do ruska też istnieje, mówią na to "szybka czwórka". Jest też wyścigowe oprogramowanie na które mówią "czwórka bezpośrednia". Istnieje także coś takiego jak M-82 z nadbiegiem latające grybo ponad 200km/h i swego czasu biło jakiś tam rekord prędkości a będące górnozaworowym M-72 itd itd.

W razie czego Mysza przewiozę Cię na wiosnę i wspólnie będziemy liczyli ;)

zapek??? !G.O.P! [2011-09-28 20:19:34]

policzycie do czterech a pan policjant policzy 500 zł :)

michalch83 [2011-09-28 20:25:14]

Ostatni się zapina przy 80km/h ;P

zapek??? !G.O.P! [2011-09-28 20:28:22]

No dobra. A kto zrobił i zmienił ten soft?

Wąsio [2011-09-28 20:45:25]

Zapek, za mądrą książką:
A4LD
These four and five-speed transmissions are used in four cylinder and V-6 applications (primarily the Ranger and Explorer) and have evolved as outlined in the "Alphabet Soup" chapter. The A4LD was derived from the C-3 three-speed automatic transmission by placing a two-speed overdrive unit in front of the original three-speed workings. As the names imply, the "E" transmissions are electronically controlled (similar to the AOD-E/4R70W transmissions), while the 5R55E is a five speed version currently used only with the SOHC 4.0L engine. The 4R44E is a light duty version of the electronic unit, similar to the old non-4.0L A4LD transmission.

Musiałbyś tam włożyć 5R55E, żeby to miało 5 biegów.
Softem nie "stworzysz" piątego biegu :))


PzDr

Palio [2011-09-28 22:05:27]

Palio, a jako ciekawostka: 5R55 z nowszego Explo czy 5R44 z Jaga ma tyle samo trybów co 4R44 ze scorpio! Wiesz na czym myk polega? Że między 1 a 2 wtrynili sztuczny bieg, a polega to na włączeniu OD do 1, i mamy 1,1+OD,2, 3, OD - co w odczuciu daje 1,2,3,4,5... A fizycznie przełożenia też się nie zmieniły.

Mysza liil (EM) [2011-09-28 22:28:19]

Wąsio, ten scorek był własnością prezesa pewnej srogiej agencji ochrony. Jedna z ostatnich faktur za serwis z początku XXI wieku opiewa na prawie 9 tys zł. Wtedy też wymieniono kompletny rozrząd. Pana było stać więc obstawiam, że w serwisie pod wezwaniem błękitnego owalu wymieniono oprogramowanie. Komputer jest z roku prod. auta. Z ciekawostek dodam, że miałem tu założony system alarmowy który posiadał nawet czujki pilnujące ... kół i jakąś klawiaturę dekodującą ;D. Oczywiście odchamiłem.

Dokładnie tak jest jak pisałem wyżej Mysza. Powyżej dwójki biegi są te same, różnica jest w zapinaniu 1-2-3, tam jest gęściej, silnik nie przekracza nawet 2tys obr. Bardzo miło to jeździ i nie goni po obrotach tyle.

zapek??? !G.O.P! [2011-09-28 23:48:22]

:oO..... :)
Człek się całe życie uczy :P



PzDr

Palio [2011-09-29 00:00:42]

no prosz. a czymczasem pojade dziś chyba obejżec 2.0 bez automatu w NS. bo mam blisko. poza tym z rozmowy tel wychodzi ze jest w stanie conajmniej satysfakcjonującym. dla ciekawych:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1836426047

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-29 08:50:04]

Ptasiek sprzedaje skorpio jakos chyba za 1/4 tego , musisz sie dopytac.

Classmobile [2011-09-29 11:27:00]

wyposazone dobrze, wpis o wersji amerykańskiej nakazuje nie wierzyć w żadne kolejne słowo sprzedającego. ciekawe ile kontrolek się pali na liczniku po wlaczeniu kluczyka, a ile z nich gaśnie po uruchomieniu...

Mysza liil (EM) [2011-09-29 15:02:40]

Sprzedawca jak to sam określił ma "dwie lewe ręce" więc wszystko co nie działało(działało nie do końca dobrze) robił w ASO (Wikar w NS). temu też pewnie nie wie że to np Ghia, albo uważa Ghia za wersję amerykańską, bądź cokolwiek.
wieczorem zdam raport jak sie sprawa ma cała ;]

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-29 15:46:37]

Wszystko działa, jedyna kontrolka która się świeci to od ASR który jest wyłączony na stałe. pojechaliśmy na diagnostykę i wyszło z tego że: spód zdrowy, ślady korozji są ale powierzchowne, trzeba wymienić tuleje przedniego zawieszenia. odłączona jest klimatyzacja bo siadło sprzęgło pompy albo łożysko. i tyle.

w drodze na ogledziny rozmowa z zona:
ż: a on ma reczna skrzynie czy automatyczna?
j: reczna, a co?
ż: a nie dało by się założyć automatu z twojej rozbitej granady?
j: :D
kochana żona, moja krew ;D

a Scorpion stoi juz na podworku :P

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 09:15:29]

To teraz pamiętaj, żeby za żadne skarby świata nie myć silnika ani niczego co siedzi pod maską.

zapek??? !G.O.P! [2011-09-30 12:42:41]

nie zamierzam, zwrocilem uwage ze "podmaszcze" bylo mocno zakurzone. sprzedajacy albo wiedzial cos o tym, albo poprostu tam nie zaglądał ;] a czym grozi zamoczenie podmaszcza?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 12:54:00]

Zamoczenie podmaszcza grozi destrukcją i tak już ledwo wiszącej wiązki.

ASR? A co to jest ASR? Poduszka? Pierdyknij w deskę to zgaśnie. Kontrolka poduszki jeśli sygnalizuje błąd, to od razu wymiguje jego kod. I przestaje świecić po ustaniu usterki bez kasowania na kompie.

Mysza liil (EM) [2011-09-30 13:12:35]

ASR (albo inaczej sie to nazywa) czyli uklad zapobiegający uślizgowi tylnych kół podczas ruszania na śliskim, czasem pomaga, czasem uniemożliwia ruszenie w ogóle, temu właściciel kazał sobie to wyłączyć i temu kontrolka się świeci.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/ASR,d,27878.html

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 13:48:27]

Poduszka do SRS, ASR to blokada palenia laka.

Beddie [2011-09-30 13:50:11]

niby jest reczny przycisk wyłączania przy podłokietniku, ale ma wyłączone na stałe.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 13:52:36]

aaa, tak apropos pytania mojej żony.
da się bezstresowo pożenić 2.0 DOHC z skrzynią C3? elektroniki nie ma więc będzie uważał że wciąż ma manuala,a jak z kwestią dzwonu?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 13:55:28]

Pewnie się coś popsuło. W scorpio nazywa się to TCS. Jest wyłączane przyciskiem. Działanie polega na wypychaniu pedału gazu spod nogi. Linka połączona jest z silnikiem TCS. Za działanie TCS odpowiedzialny jest moduł ABS. ABS działa? Kontrolka się zapala i gaśnie?

Mysza liil (EM) [2011-09-30 13:56:16]

Wszystko się da. Ale logicznego i ekonomicznego uzasadnienia dla tych działań jest BRAK.

Mysza liil (EM) [2011-09-30 13:58:00]

czy ABS działa to nie wiem, nie było okazji sprawdzić, na stacji diagnostycznej zastrzeżeń nie było. przy uruchamianiu auta kontrolka gaśnie.
no i doszliśmy do porozumienia że ASR = TCS (przynajmniej mniejwiecej) ;)

Leszek "QSi" Pasoń [2011-09-30 13:58:58]

Guzik w podłokietniku wyłącza i abs (anti-lock braking system) i tcs (traction control system) więc ruszasz z dymem i heblujesz z piskiem. Ten system działający przy ruszaniu oprócz tego, że kopie w pedał, opóźnia też zapłon. Sprawdź sobie czy ABS wogóle działa. Oba systemy są obsługiwane przez tego samogo kompa i oba korzystają z tych samych czujników w kołach. Jeżeli ABS nie działa a kontrolka gaśnie to słabo ale w razie czego ja i Mysza umiemy szyć te wiązki więc nie zginiesz ;)
Idzie zima więc o kablach może dowiesz sie więcej.

zapek??? !G.O.P! [2011-09-30 15:04:55]

ABS i TCS nie działa, kontrolka też nie gaśnie wbrew temu co mowilem. obstawiam prozaiczna przyczyne, wypięty bezpiecznik.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-01 08:53:48]

Każdy nowy posiadacz wieloryba ma na początku taką nadzieję. Zwykle chodzi jednak o wiązkę leżącą na prawej podłużnicy, jest tam jakieś 110 kabli które trzeba wymienić, sztuka po sztuce. Zresztą teraz to już musisz na FST się zadomowić, inaczej zginiesz ;D W razie problemów możesz do mnie pisać czy dzwonić jeśli Mysza Góru nie będzie odbierał telefonów, jednak rozwiązania moich problemów z wielorybami najczęściej znajdowały swój początek w "telefonie do przyjaciela" ;D

zapek??? !G.O.P! [2011-10-01 10:57:19]

zakładam wariant optymistyczny, poniewaz sprzedający mowil ze kazal sobie to wylaczyc.
nie mam podstaw zeby mu nie wierzyc bo, wykazywal niebywałe zaufanie wobec mnie. był gotów samego mnie puscic na jazde próbną, był gotów czekać na mnie przy swoim samochodzie jak poszedłem do bankomatu po pieniądze(umowa była podpisana, samochodu już nie było bo Anka pojechała do domu) dopiero po mojej uwadze poszedł ze mną, zbladł jak sciana gdy auto nie chciało odpalić (pomyliłem kluczyki i immobilajzer nie puscił).

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-01 11:45:47]

oczywiscie logika tego rozumowania nie jest zbyt mocna, ale mnie "przekonywa".

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-01 12:54:42]

puścił Cię po pieniądze bo daleko byś ze zje... wiązką nie uciekł. Takie moje rozumowanie

Bombel92 [2011-10-01 20:01:19]

jak chcesz byc uszczypliwy to przynajmniej czytaj ze zrozumieniem.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-03 08:45:27]

fajna saga się zrodziła, czekam zniecierpliwością na następny odcinek wrażeń z jazdy i niejazdy ;P

zgoniok !G.O.P! [2011-10-03 21:19:10]

Jezdzilem wielorybem przez 3 lata.. Fajny samochod. Nawet zaluje ze go sprzedalem. Glowny problem Scorpiakow - rdza no i problemy z elektryka. Wiazki wokol silnika poprostu sie sypia jerzeli ich poruszyc.. Wiec po zakupie Scorpiaka prod. 96 do drugiej polowy 97 roku trza odrazu wymienic gorna wiazke silnika (kable lezace na silniku) oraz przejzec glowna wiazke, lezaca na prawej podluznicy. Jerzeli sa widoczne na niej slady zielonej substancji (Cu2(OH)2CO3) to nieodkladajac trzeba by sie zajac wymiana kabelkow w tej wiazcze. Zwyczajnie problem sie pojawia niedaleko sciany grodziowej (jakies 10-15cm on niej). Z powodu naruszenia izoliacji i oksydacji kabli w tej wiazcze moze sie dziac wiele dziwnych zeczy - przestac pracowac ABS (albo to pracowac to nie), wlaczacsie zaplon przy wciskaniu pedalu hamulca, zapaliczsie bez powodu swiatla hamulcow, przestac pracowac wiatrak chlodnicy i t.p..

Arunas [2011-10-03 22:21:57]

Aaalbo nic nie napiszę.

zapek??? !G.O.P! [2011-10-04 00:26:18]

A ja napiszę :) Wiązka na podłużnicy gnije dlatego, że odpływ z obudowy akumulatora jest centralnie nad nią. Wszelkie substancje i opary tam zgromadzone porywane są przez deszczówkę i lokowane prosto na wiązce :) Piękna sprawa, inżynierowie Forda rządzą! Oni wiedzą jak zaprojektować auto IDEALNIE na 10 lat :)

Mysza liil (EM) [2011-10-04 07:25:25]

A ja dodam że brak osłony pod silnikiem, powoduje że całe błoto z ulicy, w zimie razem z solą, bryzga po skrodowanych już kablach i robi dalej robote.

Wąsio [2011-10-04 09:17:15]

Zapek, naaapisz nie krepuj sie. gorzej już mi nie bedzie ;)
jaką metodę przyjąć przy wymianie skorodowanych przewodów? bo już jeden takowy zauwazylem :P

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-04 09:17:31]

Raczej bezkompromisową :)

gryziu liil (EM) [2011-10-04 09:20:47]

no i juz wiem wiecej niz po calym dniu buszowania po FST. gdzie nadrzędną odpowiedzią jest "wiązka w podłużnicy", dobrze że na problemy z zawieszeniem nie mowia tak.
i ciagle nie wiem jak maja byc ustawione tuleje tylne wahacza, czy ta poprzeczka gumowa w pionie, tak jak jest w starym i jest raczej bez sensu, czy w poziomie zeby bylo sztywno.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-04 09:42:09]

A tam są na obwodzie tulei po zewnątrz takie dwie wypustki wzdłużne, które mają wchodzić w szczelinę między belką a miseczką dociskającą.

Mysza liil (EM) [2011-10-04 11:45:31]

Aha, jak już zmienisz te tuleje belki i wiązkę to zostanie tylko:
-problem z rozrusznikiem - cyku-pyku ale nie kręci - tyle, że rozrusznik jest OK zazwyczaj
-regeneracja skrzynek bezpieczników, szczególnie prawej jeśli nie ma osłony na niej. A lewa jak padnie to sam się włącza zapłon, wycieraczki i światła
-magiel zacznie cieknąć ;)
-opornik dmuchawy (do klimatronika i do manuala psują się tak samo)
-zatrze się zamek tylnej klapy, nawet kluczykiem nie obrócisz ;)
-wyleje się fotochromatyczne lusterko wewnętrzne jeśli jest w nie wyposażony
-grzana przednia szyba się rozklei i przestanie grzać
-padnie tylna piasta nie dając wcześniej oznak zużycia
-mogą się pogiąć tylne wahacze
-przestanie świecić przednia lampa mimo dobrych bezpieczników, wtedy trza podoginać piny w niebieskiej kostce, ale ciężko tam dojść jak się ma pedał sprzęgła :D
-padnie moduł ABS, ale daje się to naprawić.
-zacznie mrygać kontrolka poduszki, ale to jebut w deske i już działa
-co zaspa to utrata zderzaka przedniego bądź tylnego
-przednie węże elastyczne od hebli to od razu przejrzyj zanim się zabijesz
-wysprzęglik lubi polecieć przy skrzyni, i swoim niedomaganiem zabija skutecznie synchronizatory oraz sprzęgło.
-padnie cewka zapłonowa i zacznie chodzić na 3 cylindry i strzelać na gazie, a na benzynie przerywać

A poza tym to bardzo dobre auto. Jak już naprawisz wszystko, to będziesz miał auto jakie sobie obiecywałeś. Czyli bezawaryjne :D Mimo wszystko w klasie cenowej do 10 tys (bo tyle powinien kosztować dobry wieloryb, ewentualnie 2 tys i resztę do 10 ogarniasz sam) nie ma sobie równych pod względem wygody, prowadzenia, komfortu, designu i wypasu.

Mysza liil (EM) [2011-10-04 11:57:56]

"-grzana przednia szyba się rozklei i przestanie grzać
-padnie tylna piasta nie dając wcześniej oznak zużycia
-mogą się pogiąć tylne wahacze"

do tych wad 10 lat młodszego Mondeo można dodać jeszcze uszkodzenia wtryskiwaczy w dieslu , koła 2 masowego , koła z tłumikiem drgań na wale korbowym , pękające alternatory , rury intercoolera i rdzewiejące u dołu drzwi od wewnątrz... im nowsze tym gorzej ;-P

MikeB4 [2011-10-04 12:05:46]

Mike, o przednionapędowym szicie to nawet nie gadajmy. Rury pękają gumowe jak i stalowe, w ciągu 3 tygodni pracy w ASO Ford wyniosłem ich z 10 na magazyn... Tam się wiele innych cudów dzieje. Drzwi rdzewieją bo warstwa farby jest prześwitująca :/ Im nowsze tym gorsze, to fakt... Ale tu pomóżmy koledze z wielorybem :)

Mysza liil (EM) [2011-10-04 12:10:29]

To jest pomoc - pocieszenie :-P

MikeB4 [2011-10-04 12:25:59]

ojtam, pocieszac mnie nie trzeba. za wszelkie wskazówki jestem niezmiernie wdzięczny. także za odradzanie zakupu. wszak cale zycie nam doradzają a i tak robimy swoje ;P
czyli mogę już kupić sobie 10x10-20m kabli w różnych kolorach i przygotować się do wymiany:>
pokrywy bezpieczników obydwie są całe i szczelne raczej.
Bezpiecznik od ABS (nr27) też dobry, więc gdzieś indziej jest rzecz. coś mi się zdaje że kontrolki się na przemian zaświecają i gasną, w sensie co drugie przekręcenie kluczyka, ale to jest słaba teoria, nie bawiłem się tym.
co jeszcze....nie wiem, Anka wiecej km Skorkiem zrobiła niż ja. w sumie to dla niej auto :P z tymi przewodami hamulcowymi musze zrobić jak Mysza mówił.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-04 12:41:57]

Od ABSu są więcej niż 1 przekaźnik. 2x30 A oraz jakiś mniejszy. Mają być 2 stałe plusy na grubych kablach we wtyczce, i jeden plus po zapłonie. Do tego sprawdz czy silnik pompy nie stoi - wyłącz dwupinową wtyczkę od silnika do modułu i podłącz pompę pod aku na krótko - czarny do masy, czerwony do plusa. Jak będzie miała ciężko a potem wystartuje, to jest opcja że się rozchodzi. Sprawdz w duzej wtyczce sygnały z 4 kół miernikiem, czujniki powinny mieć po ok 1000Omów. Jesli ktorys nie domaga - wymien. Rozpiska dużej wtyczki na FST. Oczywiście wiązka też może być problemem. Jeśli pompa lata ok, a wszystkie czujniki OK, to trzeba się brać za naprawę modułu ABS. Opis na FST i ford-scorpio.co.uk

Mysza liil (EM) [2011-10-04 13:00:27]

O dzięki Mysza - wychodzi na to, że większość już za mną :-):-):-):-):-)
Ja bym jeszcze dolożył:
- pękające wahacze tył
- gnijace podłużnice pod kielichami tylnych sprezyn......

A tak w ogóle to jak napisał Mysza - super wozidło :-)

PzDr

Palio [2011-10-04 14:45:58]

10k zl? Na Litwie ~6000zl to juz kosztuje w stanie prawie jak nowy:
http://auto.plius.lt/skelbimas/lengvieji-automobiliai/ford-scorpio/id-1760989
I to jest najdrozszy ktory udalosie mnie znalezc.. Wedlug opisu ma na liczniku niecale 80k km.. Tylko ze silnik 8V i wyposazenie nienajbogatsze...
Tak cena wielorybow rzadko przewala za 5000Lt (~5500zl). Na przyklad:
http://auto.plius.lt/skelbimas/lengvieji-automobiliai/ford-scorpio/id-1760989

Arunas [2011-10-04 18:34:34]

Do odbudowy wszystkich wiązek z cossie idzie prawie 300mb kabla. Mysza, ładnie to wszystko wypunktowałeś, gratuluję. Ja dodam jeszcze od siebie temat automatu, zwłaszcza w silniejszych silnikach, ostatnio często się spotykam ze skrzyniami od 2,0 i 2,3 latającymi w cosworthach, to słaby pomysł a na dodatek nie bardzo da się to sprawdzić od zewnątrz jaką skrzynią tak naprawdę dysponujemy, dopiero jak się spali ;D
A jak już wszystkie punkty masz odhaczone wtedy dzieje się to, co Mario wie najlepiej ;P

zapek??? !G.O.P! [2011-10-04 19:02:36]

Ja całą wiązkę silnika i skrzyni zrobiłem na przewodach od..... Granady AD 1982 :)

:P

PzDr

Palio [2011-10-04 19:14:30]

Też raz tak walczyłem ale później wolałem kupić trzy rolki kabla i paczkę konektorów, robota idzie o niebo szybciej.

zapek??? !G.O.P! [2011-10-04 23:32:42]

no to skoro do tego doszło. to jakie kable kupić? skoro już wiem że będę potrzebował. (nowe ognisko zielonego we wtyczce modulatora ABS :P )
czy taki kabel 7 żyłowy (lub więcej) jak do przyczepy jest dobrym pomysłem czy lepiej każdą żyłę osobno? jakieś polecane typy lub marki?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-05 09:05:53]

Lepej kazda zyla osobno..Wdlug mnie najlepej uzywac kable z wiazki jakiegos drugiego samochodu (ja uzywalem kabli z wiazki Scorpio MKI, ktore sa bardzo dobrej jakosci i niemaja tej wady kruszacejsie izoliacji jaka ma kable w Wielorybie). W takim przypadku mozna dobrac kable o takim samym przekroju i barwach jak oryginalne..

Arunas [2011-10-05 09:29:37]

no jeśli bym miał wymieniać 110kablową wiązkę w Skorku przy pomocy wiązek z granady, to takich bym musiał mieć ze 20 pewnie, a mam 2-3 i bede z nich dlubal wiązkę do taty granady.
czy przewód typu LgY będzie odpowiedni? i jakiej grubości? 0.5,0.75, 1mm? mozna powiedzieć że "adekwatne" ale jakie sobie przygotować?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-05 15:22:13]

Od scorpio mk1 nie dobierzesz przewodów o tych samych kolorach, gdyż wieloryb ma wiązkę zbudowaną wg innej specyfikacji niż kolory ISO w starszych modelach.

Jeśli używane to ze starych fordów najlepiej, typu sierra czy scorpio, im starsze tym lepiej, a szczególnie fajne są wiązki idące przy progach na tył. Ogołocisz ze 4 fury z progowych to starczy może na niezbyt wypasionego wieloryba.

Zieloność i kruchość kabli będzie wszechobecna. Weź to oddaj temu sprzedającemu zanim Cię kurwica strzeli... Myślisz, że lepiej naprawić takie coś? http://www.capri.pl/image/forum/295913/96509 niż granadę po dzwonie? Otóż nie...

Mysza liil (EM) [2011-10-05 15:23:57]

Widać jakie są przewody. Są 0,5 0,75 jak i 1. Nie wiem ile chcesz jeździć tym autem. Ja silnikową robiłem z linki miedzianej cynowanej w osłonie silikonowej, odporny na czynniki zewnętrzne jak i zmiany temperatur. Do tego specjalne taśmy, nowe styki, peszle itd itp.

Reanimacja trwa kabel po kablu, nie można obciąć wszystkiego bo kolory się powtarzają. Łączymy w kabinie. Wygląda to tak:

http://img122.imageshack.us/img122/9756/img0267ai5.th.jpg
http://img122.imageshack.us/my.php?image=img0271cu7.jpg
http://img122.imageshack.us/my.php?image=img0269bt1.jpg

Jak już zwalisz dechę to od razu kup NOWĄ nagrzewnicę i wymień...

Przygoda z moim pierwszym wielorybkiem wyglądała pokrótce tak:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=18126

To były miesiące walki i odchamiania po nieudolnych naprawach i księgowych forda... Powrót do oryginału w capri gwałconym w PRLu to drobnostka. Sprzedałem za 10 tys zł 3 lata temu. To był dobry wieloryb.

Mysza liil (EM) [2011-10-05 15:39:21]

chyba zaczyna do mnie docierac ze jestem w czarnej dupie ;P no cóż....
zwrot raczej nie wchodzi w rachubę, mimo że prawnie to jest do usankcjonowania.
będę walczył, wcześniej zrobie gruntowne rozpoznanie terenu, jak uznam że to nie dla mnie to sprobuje z nie krytym żalem sprzedać skorka ;P

wczoraj się nim w końcu przejechałem kawałek. poza tłukącymi się tulejami zawieszenia z przodu wad jezdnych nie stwierdziłem. jest zadziwiająco cichy, nawet przy prędkościach grubo ponad 100km/h. coś czuć borygo wewnątrz, więc pewnie coś z nagrzewnicą :/ i pewnie duuuuużo innych atrakcji :P tyle że nie ma żadnych druciarskich wynalazków.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-05 16:24:32]

nie obraź się, ale takie peszle to mi się kojażą z druciarstwem. pewnie dlatego że wszystkie auta w których takowe widziałem były skundlone. oczywiście peszel cięty wzdłuż i gdzieniegdzie złapany izolatką żeby zawartość nie wypadała. chyba wolę rurki termo. o wyższości jednych nad drugimi się nie wypowiadam bo się nie znam. optycznie mi się bardziej podobają, ot co ;)

ile zamierzam jezdzić? aż mi się znudzi ;) Anka mówi że w przyszłym roku zmienimy na coś innego.(w końcu to jej samochód i ona głównie nim będzie jezdzić) jak się nam Skorek będzie podobał i dzielnie woził to pewnie pojeździ z nami dłużej. kto wie. ostatecznie na złomie też coś za niego dostanę, a tam stanu kabli nie sprawdzają ;)

a dlaczego nie oddam sprzedającemu? bo nie! sam zajmuję się się handlem i niewiele rzeczy mnie wyprowadza z równowagi jak klient który się rozmyślił i żąda przyjęcia zakupionego towaru. ciul tam jak jest nie używany, z takimi nie ma problemu, ale są tacy co chcą oddawać użyte rzeczy i jeszcze powołują się przy tym na przepisy. szewska pasja, z półobrotu to mało.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-05 16:59:48]

Wiesz, ja spędziłem długie godziny nawlekając kable w ten peszel żeby go nie rozcinać. Nie było łapania taśmą co pare cm i dziury do wlatywania wody.

A że śmierdzi Borygo w środku, to czy ja aby nie pisałem ciut wyżej o wymianie nagrzewnicy przy okazji zdjęcia deski? :D

Czarna dupa to jest to. Dlatego więcej niż 2 tysie za wieloryba niewiadomego pochodzenia to przesada.

Mysza liil (EM) [2011-10-05 17:28:00]

Z tym oddawaniem to wiesz, podobnie uważam. Ale miałem jednego klienta któremu wymieniłem taki towar...

Mysza liil (EM) [2011-10-05 17:31:39]

już o to pytałem, ale... jak się zapatrujesz na użycie kabli wielożyłowych? np 7x1mm ?
wczoraj przeglądałem oferte różnych firm "kablowych" i znalazlem też wielokolorowe przewody "wstążkowe"
http://www.tme.eu/pl/katalog/przewody-wstazkowe-wielokolorowe_100564/#id_category%3D100564%26
mają też przewody silikonowe i stricte samochodowe.
masz jakies konkretne typy do zastosowania?
chwilowe ogledziny nie wykazaly masakry, ale przewody faktycznie są "strasznie" twarde

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-06 09:53:39]

aa, jeszcze:
dlaczego tuleje tylne przedniego zawieszenia muszą być tą poprzeczką w pionie a nie w poziomie? abstrahując od wypustek ustawiających w obejmie.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-06 11:10:37]

hah, zaskoczenie przy poniedzialku.
w swojej naiwności myślałem że nowa wiązka kupiona w salonie nie będzie drastycznie droższa od samodzielnie zrobionej, jednak się myliłem, oto co się dowiedziałem:
- wiązka główna: 1200zł (co to moze znaczyc "główna"?)
- wiązka silnika: 7800zł
- wiązka deski: 3200zł
- wiązka drzwi: 3200zł

czyli ales zuzamen mamy 15000zł, no nic tylko brać :]

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-10 11:04:35]

Weź pod uwagę że ta "nowa" wiązka też ma kilka lub kilkanaście lat :D

PiotrekGran [2011-10-10 11:07:03]

nawet jakby była nówka sztuka z 2011 to i tak bym jej nie kupił, ciutku za drogu.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-10 11:29:49]

3200 to chyba do jednych drzwi tylko ;)

Silnikową robię do tego za 400,-
Skrzyniową za 100,- manual, 300,- automat
Podłużnica 2500,-

Mysza liil (EM) [2011-10-10 11:44:29]

O! O!, to mi sie zacznyna podobać, stwierdzę co potrzebuję i się odezwę.
to są wiązki "plug and play" ?

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-10 11:48:04]

Skrzyniowe są różne w manualach, silnikowe w 2.0 16v te same, w 2.3 16v te same, w 2.9 12v 3 typy, w cossim jeden typ. Skrzyniowe automatowe te same raczej, ale to do sprawdzenia jeszcze. Te się da wysyłkowo ogarnąć. Podłużnicowa = auto na 2 tygodnie.

Mysza liil (EM) [2011-10-10 12:09:28]

Skrzyniowe automaty są inne Mysza, jest sroga różnica między 2,3 a cossi, sprawdzone niestety na własnym garbie.
Ja wiązkę podłużnicy robię ciut taniej ale Mysza zdaje się zdejmuje deskę i wymienia kable trochę głębiej w kabinie, ja je wymieniam 15-20cm od ściany grodziowej bez zwalania deski. Mysza ponadto wymieni Ci wtedy nagrzewnicę "przy okazji" a ja nie.

zapek??? !G.O.P! [2011-10-11 19:59:14]

Zapek, no ja wymieniam wewnatrz, bo wiekszosc przypadkow miala posypaną wiązkę do samej grodzi i nie było z czym łączyć... Wewnątrz juz nie ma takich roznic temperatur i kable zawsze byly zdrowe. Chociaz przy przechodzeniu z dlugiej skrzynki bezpiecznikow do wnetrza tez znajdowaly się zonki...

Mysza liil (EM) [2011-10-11 22:08:56]

Aaa nie nie, ja tez wymieniam wewnątrz, około 20cm wewnątrz kabiny łączę kabelki. Zdejmuję jedynie schowek i kompy, zawsze tam już jest zdrowie w kablach i mozna się śmiało do nich dołączać. Łączenie nowej wiązki za ścianą grodziową w komorze silnika było by umówmy się poważnym "fo pa". Póki co nie miałem potrzeby zdejmowania deski więc tego nie robiłem.

zapek??? !G.O.P! [2011-10-11 22:32:05]

aaaaaa, światło mi zgasło,aaaa, jestem żałosny ;P
lewa postojówka i krótkie. masa jest, nie ma "+". bezpieczniki dobre. pierwszym objawem było ze światło zapalało się troche później niż prawe, teraz w ogóle się nie zapala. ponoć rzecz będzie we wtyczce nad pedałami.
za to w ramach poszukiwania spalonego bezpiecznika, naprawiłem podgrzewanie siedzeń ;D

w skład której wiązki wchodzi ta wychodząca z grodzi po prawej stronie silnika? taka ok 50kabli. (chyba ze tam jest kilka roznych).

przydało by sie pare dni wolnego na ogarnięcie tego.... tylko nie ma mi kto dać urlopu ;P

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-12 10:03:14]

Upalona kostka w dusejj skrzynce. Chyba kolor niebieski 6/8 pinów:-)
Albo po prostu się wzięła i wypła :-P

PzDr

Palio [2011-10-12 11:15:46]

Problem ze swiatlami czesto tkwi w kostce przycisku wlaczenia swiatel. Inzyniery Forda chyba niewyliczyli prad ktory powstaje przy wlaczonych swiatlach i puscil bezposrednio przez przelacznik.. Skutkem jest nagrzewajacesie i wygarajace konkaty i plwiacasie kostka.. Wyjsciem jest postawenie przekaznika na przewod postojowych/tylnych swiatel...

Arunas [2011-10-12 14:00:23]

działa wszystko poza przednim lewym światłem, więc to raczej nie to.

Leszek "QSi" Pasoń [2011-10-12 14:12:25]

Leszek , przerzuć wątek na forum. Kupa wiedzy tu jest, szkoda zeby sie to zmarnowało.

marian212 [2011-10-12 16:22:21]

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-12 16:41:07 /