Do 3 biegu wszystko ladnie, przyspiesza plynnie, nawet jesli na 3 wysokie obroty przez dluzszy czas. Na 4ce jednak po chwili jazdy spada moc, spadaja obroty i zaczyna sie grzac...
Escort, pinto, pompa elektryczna red top facet (sprawdzona ze dziala tj.podaje tyle w instr. : ok 150litrow na godzine przy max.cisnieniu 0,5-0,6 bar), regulator tez ustawiony tak jak powinno byc na 0,3 bara choc na wsazniku paliwa cisnie spada przy otwieraniu przepustnicy (wskaznik na regulatorze wiec zgaduje ze wczasie jazdy tak samo)
Zbiornik paliwa fabryczny. Wszystkie przewody paliwowe nowe. Gazniki 2xdellorto 40 po regulacji i czyszczeniu.
Jakies pomysly co do przyczyny? Z gory dziekuje
grzelu / 2011-09-24 09:13:02 /
Moim zdaniem te niedomagania mogą też mieć coś wspólnego z Twoimi problemami "zapłonowymi"... Wyeliminuj na razie tamto, a potem sprawdzisz, czy nadal występuje ten problem...
Grzanie się przy dużym obciążeniu występuje chyba przy źle ustawionym zapłonie, lub zbyt ubogiej mieszance?
Poprawice mnie, jeśli się mylę...
No i generalnie spróbować obejść te wszystkie ustrojstwa elektryczno/pompowo/regulację ciśnienia.
W wielu autach przecież nie ma tych ustrojstw i jakoś auta bezproblemowo latają.
Na próbę włożyć mechaniczną pompkę paliwa i wpuścić wszysztko do gaźniorów bezpośrednio. Jeśli to nie pomoże - zająć się uważniej zapłonem.
Powinni się zresztą mądrzejsi ode mnie w tym temacie wypowiedzieć ;)
Pamiętaj o starej (z lat 60-70') rajdowej zasadzie: KISS!!! (keep it simple stupid!) ;)
bartozłomero / 2011-09-24 14:03:08 /
to moje auto jest kiss i do tego rura od ogrodzenia :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-09-24 15:54:08 /
jak jej nie ruszysz, to przeżyje Ciebie i auto... ;P
bartozłomero / 2011-09-24 16:53:54 /
Jeśli pod obciążeniem mocno się grzeje to może to być pierwszy etap padania uszczelki pod głowicą. Jak wyjmiesz termostat to oblatasz jeszcze trochę bez problemów aż do pewnego dnia ;)
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-25 11:02:41 /
to nie tlumaczy spadku mocy na 4 biegu
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2011-09-25 15:50:25 /
zły skład mieszanki powyżej 14.7 lub zapłon zawczesny
krauzi / 2011-09-26 10:14:48 /
pogrzebałem jeszcze i trafiłem na cuś takiego na sierrafanie:
"zmierz napięcie na akumulatorze między + i -, później między plusem aku a silnikiem, a później między + alternatora a silnikiem. Może Ci masy brakuje między silnikiem a aku... Ja jak miałem kiepską masę między aku a silnikiem to np. przyspieszając temperatura szła momentalnie do góry, obrotomierz nie wychodził powyżej 3k obr i inne takie rzeczy..."
Klemy mają być czyste, wyczyszczenie ich to podstawa.
Przeczyść też mocowanie masy do silnika, zarówno sam zacisk, jak i miejsce przytwierdzenia.
Odkręciłem masy, przeszlifowałem, popsikałem specjalnym lubrykantem do styków. Dodałem nawet jedną, awaryjną, było lepiej.
Nie mniej jednak i tak wymieniłem aku, poprawa była znaczna. A najlepiej było jak wrzuciłem nowy rozruch ;) miał znaczące przebicia, aż w końcu wywaliła się cała cewka. Także przyczyna tego może być wszystko na raz. Głowa do góry, zrób to przed zimą.
bartozłomero / 2011-09-26 18:14:40 /
Dzieki :)
No raczej masa jest bo cala elektryka byla robiona na nowo. Poza tym nie rozumiem czemu tylko przy duzych predkosciach i po jakims czasie...
Tak czy inaczej wymieniamy zaplon i aparat oraz szukamy przyczyny w gaznikach... Zobaczymy.
grzelu / 2011-10-25 22:07:42 /
Ja bym poszukał w układzie zasilania paliwem.
Jedziesz, jest ok bo basen w gaziorze jest pełny. Dajesz w sandał, basen powoli się opróźnia i jednocześnie otwiera się zaworek. Jednak ilość paliwa zużywanego jest minimalnie większa niż ilość paliwa dostarczanego do basenu i przez to mieszanka jest coraz uboższa, aż do granicy palności. To by wyjasniało, czemu zaczyna się grzać. Może być tak, że pomimo tego, że pompa jest ok, to do gaziora nie dolatuje odpowiednia ilość wachy. Winny może być przytkany filtr paliwa, zagnieciony przewód paliwowy, zbyt mocno zaciśnięta opaska na filtrze jeśli jest plstikowy, zasyfiony zaworek w gaziorze, bądź źle dobrany, źle ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, mocno za bogata mieszanka (ale to inne objawy również będą występować - silne dymienie, kwaśny zapach spalin etc). Czy gaźnik był ustawiany na analizatorze?