logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Topiace sie przerywacze w aparacie

Topiace sie przerywacze w aparacie

...juz 3 sztuki sie stopily. Czasami po 50km czasami po 5... Szukajac przyczyny myslelismy ze to brak rezystora balansowego przy cewce upatrzonego w innym mk2, oraz znalezlismy ulamany wewnatz przewod glowny z cewki na aparat. Pomimo wymiany i zalozenia rezystora nadtopil sie kolejny przerywacz tracac przerwe...:(
Ktos ma pomysl? Moze byc przyczyna cewka albo jakosc/odpornosc na temp. kabli? (sa nowe, standard. motocrafta ale pod maska jest faktycznie b.goraco pomimo owinietego barana)

Chce zalozyc modul od sierry lub granady ale nie wiem czy to zalatwi problem skoro nie zbana przyczyna (Escort mk2, pinto)

Pzdr

grzelu Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-24 08:53:01 /


Palące się styki przerywacza to zdaje się objaw padniętego kondensatora jeśli sie nie mylę.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-24 12:36:56 /


Marcin - nie masz wyjścia - musisz po kolei próbować eliminować ewentualne przyczyny. Od najtańszych do najkosztowniejszych (choć tu nic nie jest chyba specjalnie drogie...).
Wymień kondensator, potem cewkę, na końcu aparat zapłonowy - jeśli kolejne zabiegi nie wyeliminują problemu.

Ewentualnie wstaw od razu kompletny zestaw z elektronicznego zapłonu i zapomnij o problemie topiącego się przerywacza.
Ważne (moim zdaniem), żeby ustrzelić komplet z jeżdżącego, sprawnego elektrycznie trupka (sierra, scorpio? co tam miało elektronik?)

Ewentualnie - mogę Ci zaproponować swoje graty - bo auto już wstawiłem do garażu na zimę. Ale musiałbyś podjechać do mnie do Pruszkowa i zestaw sobie wyciągnąć. U mnie chyba wszystko jest sprawne, bo przerwa pozostała od paru tyś km taka sama ;)
Wziąłbyś cewkę, aparat i możesz sobie tym żonglować i eliminować "słabe ogniwo" :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-24 13:56:46 /


Może prozaiczne, ale sprawdź masy silnika....
Ja miałem podobnie bo okazało się, że nie było własnie masy.

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-24 15:46:18 /


takie objawy daje też cewka od elektronicznego zapłonu, upewnij się, że masz cewkę od 'stykowca' albo lepiej wsadź elektroniczny zapłon i zapomnij o przerywaczu :)
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-24 16:03:32 /


Platynki są dla hardkorów :) Zmieniaj na elektronik i zapomnij o zapłonie do końca życia tego auta.

Mysza liil (EM) / 2011-09-25 11:28:02 /


wymienione tak jak doradziliście
póki co działa - w sezonie sprawdzę w boju :)

grzelu Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 23:17:33 /


Mysza ma rację - w moim taunusie platynki musiały być bez przerwy - do tej pory zachodzę w głowę jak to możliwe ;)

Po latach obstawiam brak masy albo jakąś ułomną.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-25 14:41:53 /