Potrzebuje porady z zakresu chemii. Sprawa dotyczy aluminiowych zaciskow Brembo ktore chce zaadaptowac do Grandzi. Niestety zaciski te maja skorodowane tloczki ktore rowniez sa z jakiegos stopu aluminium. Skorodowaly one na tyle ze nie mozna ich wycisnac. Pod warstwa spekanego chromu jest kupa bialego syfu ktory uniemozliwia wysuniecie tloczka. Moglbym je co prawda wycisnac podlaczajac pod pompe hamulcowa ale istnieje ryzyko ze zacisk popeka wokol tloczka co byloby niewskazane biorac pod uwage ze jeden taki uzywany zacisk kosztuje tyle co zadbana Grandzia. No i pytanie brzmi czy jest jakis sposob na pozbycie sie tego bialego produktu korozji aluminium, sposob najlepiej chemiczny. Ostatecznie oddam to do firmy zajmujacej sie lodowaniem ale dostep do cokolow tloczka jest ograniczony ze wzgledu na to ze zaciski sa monoblokami ktorych nie mozna rozkrecic na dwie polowki.
Wszelkie sensowne rady mile widziane.
Hektor / 2011-09-17 08:15:19 /
Podrzuć jakieś fotki tych zacisków,to są jakieś mocno historyczne zaciski czy masz do nich jakiś sentyment że są takie drogie?Może warto poszukać czegoś nowszego?Kolega który spawa alu od lat mówi że do utlenionego alu używają środka do przeczyszczania rur-Kret.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2011-09-17 08:47:30 /
Sa drogie bo to bardzo rzadkie zaciski z Cayenne Turbo S i Touareqa R50 pod tarcze 368 mm. Ktos by pomyslal ze w Grandzi to sztuka dla sztuki ale do ponad 300 konnego V8 bedzie w sam raz.
Hektor / 2011-09-17 09:03:15 /
Powiedz jeszcze jakie tarcze zamiierzasz wrzcić bo jeżeli 368mm to będziesz musiał dać felgę min chyba 19 cali
Ja mam 303mm i udało się zmieścić w 16-stce...która powiedzmy w capri jeszcze jakoś wygląda a w Grandzi 19 ?-ok,ale jeżeli przewidujesz mniejsze tarcze to może inne zaciski.Swoją drogą to trochę kicha-te zaciski chyba gdzieś długo leżały-oby doprowadzenie ich do stanu nie kosztowało dużo.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2011-09-17 09:27:43 /
Środki czyszczące na bazie kwasów np: HG hagesan błękitny, tylko z rozsądkiem. Ja bym się wspomógł również palnikiem acetylen-tlen bo alu ma dużą rozszerzalność cieplną.
bad ass boy / 2011-09-17 10:20:18 /
Ale Hektor pisze, że tłoczki też są ze stopu lekkiego więc teoria różnicy rozszerzalności tu jakby upada. Mam takie pytanie, skoro piszesz że między tłoczkiem a cylinderkiem to skorodowało to na hu.. Ci taki zacisk? Przecież będzie się nadawał do przetoczenia w tłoczek trzeba będzie dorobić nowy. Dlaczego nie kupisz tańszych zacisków z porszawki, taki komplet sprawny kosztuje ok tysiąca, jest czterotłoczkowy, o taki;
http://allegro.pl/porsche-boxster-s-986-3-2-zaciski-hamulcowe-brembo-i1821604184.html
Kwestia ogarnięcia większej tarczy to sprawa lekkiego wybrania zacisku w dwóch miejscach i wszystko działa bez wyższej chemii.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-17 10:32:38 /
Ja polecam takie-ogarniają tarczę o średnicy 303mm i też są alu.
http://allegro.pl/brembo-alfa-romeo-166-v6-2-5-3-0-zaciski-hamulcowe-i1821604183.html#gallery
Dwa zaciski są lżejsze niż jeden od capri !
Ale wszystko zależy jaką tarczę zamierzasz dać...
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2011-09-17 12:45:27 /
Tarcze beda 350 mm z ciut slabszej Cayenki, zaciski jeszcze ladnie sie na nich ukladaja bez zadnego podszlifowywania, fele mam 18-tki na dystansach, wszystko pasi i jeszcze w miare wyglada jak sie opone o odpowiednim profilu zastosuje.
Zaciski nie skorodowaly miedzy tloczkiem a cylinderkiem tylko miedzy tloczkiem a chromem technicznym ktorym jest pokryty, chrom spuchl i uniemozliwia wysuniecie tloczka, tzn. szesc udalo mi sie wypchac kompresorem, pozostale szesc siedzi mocno. Zdrowe tloczki niealuminiowe na wymiane mam, okazalo sie za pasuja z mniejszych zaciskow Brembo.
Mniejsze heble odpadaja, pod wzgledem hamulcowym ma to byc taki demo-car, z przerobek ukladow hamulcowych na sportowe zyje wiec chcialbym przyszlym klientom zaprezentowac swoje mozliwosci, jak 30-letnia 1,7 tonowa Grandzia kombi wryje sie w asfalt i cofnie planete przy heblowaniu to mysle ze beda pod wrazeniem :>. Mniejszych zaciskow Brembo mam kilkadziesiat kompletow ale mnie one nie satysfakcjonuja. Ma byc max.
Hektor / 2011-09-17 14:03:09 /
Odwiercić denko i naciąć tłoczek wzdłuż. Zniszczyć i wyjąć bez uszkadzania zacisku. Oczywiście najpierw próba pompą hamulcową. Przecież to nie ma prawa pęknąć pod ciśnieniem pompy hamulcowej!!!! Jak potrzebne większe ciśnienie, to są pompki do regulacji wtryskiwaczy od starych dyzlów, tym pompować i patrzeć czy nie pęka :)
Mysza liil (EM) / 2011-09-17 16:17:11 /
Jak pisze Hektor zacisk to monoblok więc ciężko czymś tam dojść,ale też jestem za jakimś potraktowaniem tego mechanicznie....
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2011-09-17 16:29:16 /
Może i ważą 2 razy mniej niż zaciski z Capri za to tłoczki się zapiekają dużo szybciej i trudniej je wyjąć , a o monobloku to już nie skomentuję :-PPP
MikeB4 / 2011-09-17 23:18:29 /
Ale przepraszam, to jak one zostały wykonane skoro to czterotłoczkowe zaciski w monobloku? Zwykle albo zaciski są rozpoławialne albo przynajmniej cylinderki z jednej strony są zaślepiane nakrętką. Technologicznie zrobienie monoblokowych symetrycznych zacisków byłoby niezbyt wygodne.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-17 23:38:24 /
W tych zaciskach nie ma zadnej mozliwosci podejsc jakimkolwiek narzedziem. I o dziwo pompa hamulcowa ma wystarczajace cisnienie aby rozerwac cokol cylinderka, mialem juz takie przygody przy rozbieraniu zaciskow Brembo i PBR, a jak ktos zainteresowal sie ostatnio ogloszeniem oOMateusz1989Oo to widzial tez ze wypychanie skorodowanego tloczka pompa hamulcowa moze tez rozerwac zacisk stalowy.
Hektor / 2011-09-17 23:39:45 /
Czterotloki z Alfy sa skrecane, monobloki z Cayenki to wyzsza szkola jazdy, pelen odlew, wyglada to tak :
http://www.porsche.at/html/hu/images/kbase/1/540.jpg
Hektor / 2011-09-17 23:47:46 /
http://www.kktt.de/mako_granada.htm
Pierwsza z hamulcami Porsche nie będzie ;-P
MikeB4 / 2011-09-18 00:33:35 /
Yhm, i z drugiej strony wygląda identycznie? Musieli mieć fajny kątowy rozwiertak do produkcji tego dziadostwa. Że nie wspomne już o odlaniu tego, forma musiała być imponująca, hehehe tak sobie życie utrudniać.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-18 00:35:43 /
Tak, z drugiej strony wyglada mniej wiecej tak samo. Zycie moze sobie skomplikowali ale tez wycenili ta komplikacje odpowiednio, 1000 ojro sztuka za nowke :>.
A Mako moze i mialy heble z Porsche ale sadzac po zastosowanych felgach wlazly tam tarcze 288 mm z 944 na czterotlokach wiec szalu ni ma.
Hektor / 2011-09-18 00:46:10 /
To jak ma to być demo to załóż po dwa sześciotłoczkowe zaciski z ZX12R, o takie : http://allegro.pl/zaciski-hamulcowe-przod-kawasaki-zx12r-02-i1799728871.html
To by był szał ;D 12 tłoczków na tarczę i powierzchnia tarcia jak w hamulcu bębnowym. Sa rozbieralne więc dystans wsadzisz i ogarnie to wentylowaną tarczę spokojnie ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-18 00:56:01 /
Yyy ... no thanks :>. Zreszta bylby problem z zamontowaniem dwoch zaciskow na jednym adapterze. Jakbym mial parcie na ilosc tloczkow to zalozylbym osmiotloki z Phaetona/RS4-6/Gallardo albo dziesieciotloki Taroxa z Subaru ale te zaciski mimo wiekszej ilosci tloczkow sa mniejsze od tych z Cayenki a jak wiadomo im wieksze tym lepsze :P.
Hektor / 2011-09-18 01:26:37 /
Przy parkowaniu ta zasada się nie sprawdza :-P
Szału może nie ma - ale ogarnęły fabryczne TRX 225/390 (czyli miedzy 14 a 15 cali) prawie 30 lat temu jak Cayenne nawet w planach nie mieli .... wtedy to była pewnie technika kosmiczna
MikeB4 / 2011-09-18 01:43:24 /
Hehehehe spoko Hektor, tak tylko wystawiam Cię na próbę. Swoją drogą wiem, że w myśliwcach są fajne heble gdzie zacisk to dwa pierścienie z tłoczkami dookoła zamykające w sobie tarczę hamulcową, najczęściej ceramiczną;) Może tą drogą? ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-18 10:34:38 /
Hektor - Granady Mako miały tarcze z 928 (czyli ciut więcej niż 944), ale dokładnych rozmiarów nie pomnę.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-09-18 10:47:27 /
TRXy to o ile pamietam niecale 15,4 cala. Tarcza z 928 ma 304 mm, wlazlo na styk.
Hektor / 2011-09-18 11:07:55 /
Zapek, ale czt zacisk z myśliwca zatrzyma półtoratonowe pudło??
Pytanie raczej, czy jesteśmy w stanie tak wzmocnić auto aby takie zaciski nie przerobiły pudła na mrówkojada? ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-18 15:21:01 /
Rzeczywiście TRX 390 to 15,4 cala ....
Myślisz że z hamulcami z myśliwca hamowałoby tak ?
http://www.youtube.com/watch?v=g4HKwIt5kFw
Widziałem to samo w 911 która zatrzymywała się z setki na jakimś niebotycznie krótkim dystansie - ale tył też się podniósł na dobre pół metra :-)
MikeB4 / 2011-09-18 15:43:46 /